ANEXA NR. 1 la hotărârea nr. 17 din 02.04.2025

R E G U L A M E N T

Privind procedura de vânzare a bunurilor imobile aparținând domeniului privat 

al comunei Sâniob, județul Bihor

 

CAPITOLUL I

Dispoziții generale

 

Art. 1 Prezentul regulament stabilește condițiile cadru pentru vânzarea bunurilor – imobile terenuri și/sau clădiri – aflate în domeniul privat al comunei Sâniob, județul Bihor.

Art. 2 Vânzarea prin licitație publică a imobilelor specificate la articolul 1 este organizată în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și ale prezentului regulement.

Ar. 3 Vânzarea prin licitație publică a imobilului se va desfășura după regula licitației publice, cu oferta în plic închis, în conformitate cu prevederile art. 334-346, art. 363-364 și cu respectarea principiilor prevăzute la art 311 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția cazurilor în care legea prevede altfel.

Art. 4 Principiile care stau la baza selectării ofertelor prin licitație publică pentru vânzarea imobilelor care fac  obiectul prezentului regulament, în conformitate cu prevederile art 311 din Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, sunt următoarele:

  1. Transparenţa – punerea la dispoziţie tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de bunuri proprietate publică;
  2. Tratamentul egal – aplicarea, într-o manieră nediscriminatorie, de către autoritatea publică, a criteriilor de atribuire a contractului de concesiune de bunuri proprietate publică;
  3. Proporţionalitatea – orice măsură stabilită de autoritatea publică trebuie să fie necesară şi corespunzătoare naturii contractului;
  4. Nediscriminarea – aplicarea de către autoritatea publică a aceloraşi reguli, indiferent de naţionalitatea participanţilor la procedura de atribuire a contractului de concesiune de bunuri proprietate publică, potrivit condiţiilor prevăzute în acordurile şi convenţiile la care România este parte;
  5. Libera concurenţă – asigurarea de către autoritatea publică a condiţiilor pentru ca orice participant la procedura de atribuire să aibă dreptul de a deveni concesionar în condiţiile legii, ale convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte. 

Art. 5 În sensul prezentului regulament, termenii de mai jos se definesc astfel:

  1. Calitatea de vânzător o are comuna Sâniob pentru bunurile  imobile din domeniul privat al comunei Sâniob, județul Bihor, asupra exercită un drept real de proprietate privată, iar autoritatea delibertaivă este Consiliul Local al comunei Sâniob.
  2. Calitatea de cumpărător o poate avea orice persoană fizică sau juridică, română sau straină, în conformitate cu dispozițiile prezentului regulament și ale reglementărilor legale în vigoare.
  3. Cetățenii străini și apatrizi pot dobandi dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile aparținând domeniului privat al comunei Sâniob, numai în condițiile legii.
  4. Organizatorul vânzării este comuna Sâniob, prin structurile admnistrației, respectiv aparatul de specialitate al primarului comunei Sâniob.
  5. Ofertanții sunt persoanele fizice și juridice care întocmesc și depun o fertă calificată în cadrul procedurii de licitație publică.
  6. Sumele obținute din vânzarea bunurilor imobile aparținând domeniului privat al comunei Sâniob se fac venit la bugetul local al comunei Sâniob.

 

Art. 6 Prin Hotărâre a Consiliului Loca al comunei Sâniob se vor aprobă, pentru fiecare licitație organizată, raportul de evaluare, garanția de participare la licitației, modalitatea de licitație, prețul de vânzare a documentației de vânzare la licitație, instrucțiunile pentru ofertanți și caietul de sarcini.

Art. 7 Listele cu bunurile imobile propuse spre vânzare se aprobă prin Hotărâre a Consiliului Local al comunei Sâniob. 

            Fac obiectul, potrivit prevederilor prezentului regulament, următoarele categorii de bunuri imobile care aparțin domeniului privat al comunei Sâniob, județul Bihor:

  1. Terenuri libere destinate construirii, în condițiile respectării documentațiilor de urbanism și amenjare a teritoriului aprobate potrivit legislației în vigoare.
  2. Construcții proprietate privată a comunei Sâniob, județul Bihor.

            Anterior vânzării, imobilele supuse procedurii de vânzare prin licitație publică, trebuie să fie considerate ca făcând parte din proprietatea privată a comunei Sâniob.

Art. 8 Nu pot face obiectul vânzării următoarele bunuri imobile din domeniul privat al comunei Sâniob:

  1. Imobilele care fac obiectul unor cereri de reconstituire a dreptului de proprietate imobiliară ca bunuri ce aparțin domeniului privat al comunei Sâniob, județul Bihor.
  2. Imobilele care fac obiectul unor litigii existente aflate pe rolul instanțelor de judecată și în care comuna Sâniob este parte în proces.
  3. Terenurile afectate de rețele edilitare publice.
  4. Terenurile care sunt prevăzute cu regim special, menționate ca atare în documentația de urbanism.

Art. 9 Procedura de vânzare aplicabilă a bunurilor imobile aparținând domeniului privat al comunei Sâniob este licitația publică cu ofertă în plic închis, care conține trei etape:

  1. Etapa premergătoare procedurii de licitație.
  2. Etapa desfășurării procedurii de licitație.
  3. Etapa soluționării contestațiilor.

Art. 10  Primarul comunei Sâniob, prin compartimentele de specialitate, va iniția procedura de vânzare prin licitație publică a imobilelor din domeniul privat al comunei Sâniob. În acest sens, va înainta spre aprobare Consiliului Local al comunei Sâniob, proiectul de hotărâre privind aprobarea vânzării prin licitație publică a imobilelor (terenuri sau clădiri) aparținând domeniului privat al comunei Sâniob, respectiv documentația de atribuire, care va cuprinde: caietul de sarcini, fișa de date a procedurii, formulare pentru ofertanți.

              Compartimentul Financiar Contabil și Agricol și fond funciar vor pune la dispoziție informațiile tehnico-economice necesare derulării, în condițiile legii, a licitației publice.

Art. 11 După aprobarea documentației de vânzare prin licitației publică prin Hotărâre a Consiliului Local al comunei Sâniob, prin grija persoanei desemnate în cadrul comisiei de licitație, se va proceda la publicarea anunțului privind organizarea licitației.

               Anunțul privind organizarea licitației se va publica cu cel puțin 20 (douăzeci) de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor, după aprobarea documentației de atribuire.

              Conținutul anunțului de licitație va cuprinde următoarele elemente:

  1. informaţii generale privind concedentul, precum: denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, datele de contact, persoana de contact;
  2. informaţii generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat;
  3. informaţii privind documentaţia de atribuire: modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire; denumirea şi datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire; costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea documentaţiei de atribuire, unde este cazul; data - limită pentru solicitarea clarificărilor;
  4. informaţii privind ofertele: data - limită de depunere a ofertelor; adresa la care trebuie depuse ofertele; numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă;
  5. data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor;
  6. instanţa competentă în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei;
  7. data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării. 

            Persoana interesată are dreptul de a solicita şi de a obţine documentaţie. Clarificările se solicit astfel încât răspunsul să fie primit cu cel puțin 5 (cinci) zile lucrătoare înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.

             Organizatorul licitației are obligația de a răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități, în termen de 5 (cinci) zile de la primirea unei astfel de solicitări.

              Răspunsurile însoțite de întrebările aferente se vor comunica tuturor persoanelor interesate să participe la licitație.

Art. 12 Comisiile de evaluare și de soluționare a contestațiilor vor fi alcătuite dintr-un număr impar de membri, care nu poate fi mai mic de 5 (cinci), numiți prin dispoziție a primarului sau prin hotărârea de aprobare a documentației de licitație, după cum urmează:

  1. președinte cu drept de vot;
  2. membri cu drept de vot;
  3. secretar fără drept de vot;
  4. membri supleanți.

             Membrii comisiei de soluționare a contestațiilor nu pot fi membri ai comisiei de evaluare a ofertelor în cadrul procedurii de licitației publică.

             Membrii comisiei de evaluare, de soluționare a contestațiilor și membrii supleanți au obligația de a păstra confidențialitatea datelor, informațiilor și documentelor cuprinse în ofertele depuse.

            Preşedintele comisiei de evaluare şi secretarul acesteia sunt numiţi de către organizatorul licitației dintre reprezentanţii acestuia în comisie.

            Fiecare dintre membrii comisiei de evaluare beneficiază de câte un vot.

            Supleanții participă la ședințele comisiei de evaluare numai în situația în care membrii acesteia se află în imposibilitatea de participare datorită unui caz de incompatibilitate, caz fortuit sau forței majore.

            Comisia este legal întrunită numai în prezența tuturor membrilor. 

            Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul majorităţii membrilor. 

            Membrii comisiei de evaluare, supleanţii şi invitaţii trebuie să respecte regulile privind conflictul de interese prevăzute la art. 321 din Ordonanța de urgen ță a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. Drept urmare, nu au dreptul să fie implicate în procesul de evaluare a ofertelor de vânzare la licitație următoarele persoane:

  1. soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al II - lea inclusiv cu ofertantul, persoană fizică;
  2. soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al II - lea inclusiv cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi, persoane juridice, terţi susţinători sau subcontractanţi propuşi;
  3. persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi, terţi susţinători sau subcontractanţi propuşi sau persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi, terţi susţinători sau subcontractanţi propuşi;
  4. membri în cadrul consiliului de administraţie/organului de conducere sau de supervizare al ofertantului şi/sau acţionari ori asociaţi semnificativi persoane care sunt soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al II - lea inclusiv ori care se află în relaţii comerciale cu persoane cu funcţii de decizie în cadrul entităţii contractante. 

             Membrii comisiei de evaluare, supleanţii şi invitaţii sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate pe propria răspundere, după termenul - limită de depunere a ofertelor, care se va păstra alături de dosarul concesiunii.

             În caz de incompatibilitate, preşedintele comisiei de evaluare sesizează de îndată concedentul despre existenţa stării de incompatibilitate şi va propune înlocuirea persoanei incompatibile, dintre membrii supleanţi.

             Supleanţii participă la şedinţele comisiei de evaluare numai în situaţia în care membrii acesteia se află în imposibilitate de participare datorită unui caz de incompatibilitate, caz fortuit sau forţei majore.
            Membrii comisiei de evaluare au următoarele atribuții: 

  1. analizarea şi selectarea ofertelor pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;
  2. întocmirea listei cuprinzând ofertele admise şi comunicarea acesteia;
  3. analizarea şi evaluarea ofertelor;
  4. întocmirea raportului de evaluare;
  5. întocmirea proceselor - verbale;
  6. desemnarea ofertei câştigătoare. 

Secretarul comisiei va avea următoarele atribuții:

  1. primește ofertele
  2. întrunește comisia
  3. întocmește procesul-verbal al ședinței de licitație publică
  4. întocmește raportul pe care îl înaintează primarului comunei Sâniob
  5. trimite către ofertanți adresa de admitere/respingere a ofertelor

            Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor. 

            Comisia de evaluare adoptă decizii în mod autonom, numai pe baza documentaţiei de atribuire şi în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

             Membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în ofertele analizate.

Art. 13 Orice persoană fizică sau juridică interesată are dreptul de a solicita și de a obține documentația de atribuire în baza unei solicitări depuse în acest sens.

Art. 14 Organizatorul licitației are obligația de a pune la dispoziția persoanei interesate un exemplar din documentația de licitație, pe suport de hârtie și/sau magnetic.

Art. 15 Documentația de licitație se va pune la dispoziția persoanei interesate într-o perioadă care nu trebuie să depășească 4 (patru) zile lucrătoare de la primirea solicitării din partea acesteia.

Art. 16 Orice persoană interesată are dreptul să solicite clarificări privind documentația de licitație.

             La clarificările solicitate se va răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități.

Art. 17 Modificările intervenite în documentația de licitație, ulterior publicării anunțului publictar de vânzare, vor fi comunicate tuturor celor care au achiziționat-o, prin orice mijloace, cu minim 5 (cinci) zile lucrătoare înainte de ziua stabilită pentru licitație.

Art. 18 Prezentarea ofertelor va respecta următoarea procedură:

  1. ofertele se depun la sediul Primăriei comunei Sâniob, în plic sigilat, conform cerințelor din caietul de sarcini.
  2. Ofertele se depun până la data și ora limită stabilite pentru participarea la licitație.
  3. Ofertele se înregistrează la Registratura Primăriei în ordinea primirii lor, precizându-se data și ora înregistrării.

Art. 19 Autoritatea publică locală va asigura protejarea informațiilor care îi sunt comunicate de către persoanele fizice și juridice participante la licitație cu titlu confidențial, în măsura în care, în mod obiectiv, dezvăluirea informațiilor în cauză ar prejudicia interesele legitime ale respectivelor persoane, inclusiv în ceea ce privește secretul comercial și proprietatea intelectuală.

 

CAPITOLUL II

Desfășurarea licitației

 

Prin excepţie de la prevederile art. 363 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrative, cu modificările și completările ulterioare, în cazul vânzării unui teren aflat în proprietatea privată a statului sau a unităţii administrativ - teritoriale pe care sunt ridicate construcţii, constructorii de bună - credinţă ai acestora beneficiază de un drept de preempţiune la cumpărarea terenului aferent construcţiilor. Preţul de vânzare se stabileşte pe baza unui raport de evaluare, aprobat de consiliul local sau judeţean, după caz.

Proprietarii construcţiilor sunt notificaţi în termen de 15 zile asupra Hotărârii Consiliului Local al comunei Sâniob cu privire la aprobarea documentației de licitație şi îşi pot exprima opţiunea de cumpărare în termen de 15 zile de la primirea notificării.

 

A. Depunerea ofertei

Art. 20 Reguli privind oferta:

  1. Ofertantul are obligaţia de a elabora oferta în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire.
  2. Ofertele se redactează în limba română.
  3. Ofertele se depun la sediul autorităţii contractante sau la locul precizat în anunţul de licitaţie, în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care se înregistrează de autoritatea contractantă, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte, precizându-se data şi ora.
  4. Pe plicul exterior se va indica obiectul licitaţiei pentru care este depusă oferta. Plicul exterior va trebui să conţină documentele solicitate prin caietul de sarcini, respectiv:

- o fişă cu informaţii privind ofertantul şi o declaraţie de participare, semnată de ofertant, fără îngroşări, ştersături sau modificări;

- acte doveditoare privind calităţile şi capacităţile ofertanţilor, conform solicitărilor autorităţii contractante;

- acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini. 

  1. Pe plicul interior, care conţine oferta propriu - zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum şi domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz.
  2. Oferta va fi depusă într-un număr de exemplare stabilit de către autoritatea contractantă şi prevăzut în anunţul de licitaţie. Fiecare exemplar al ofertei trebuie să fie semnat de către ofertant. Nu se acceptă completarea ofertei după deschidere. În situația în care se constată lipsa vreunui document, oferta va fi respinsă.
  3. Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă.
  4. Oferta are caracter obligatoriu, din punct de vedere al conţinutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de autoritatea contractantă.
  5. Persoana interesată are obligaţia de a depune oferta la adresa şi până la data - limită pentru depunere, stabilite în anunţul procedurii.
  6. Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forţa majoră, cad în sarcina persoanei interesate.
  7. Oferta depusă la o altă adresă a autorităţii contractante decât cea stabilită sau după expirarea datei - limită pentru depunere se returnează nedeschisă.

Art. 21 Orice ofertant are dreptul de a-și retrage oferta numai la data limită stabilită pentru depunerea acesteia și numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.

Art. 22 Conţinutul ofertelor trebuie să rămână confidenţial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, autoritatea contractantă urmând a lua cunoştinţă de conţinutul respectivelor oferte numai după această dată.

              Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea unui proces - verbal de către toţi membrii comisiei de evaluare şi de către ofertanţi.

              Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitaţiei.

               În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul acesteia întocmeşte un proces - verbal în care menţionează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate şi motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de licitaţie. Procesul - verbal se semnează de către toţi membrii comisiei de evaluare.

             Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitației.

             Comisia de evaluare are dreptul de a solicita clarificări și, după caz, completări ale documentelor prezentate de către ofertanți pentru demonstrarea  conformității ofertei cu cerințele solicitate.

              Solicitarea de clarificări este propusă de către comisia de evaluare și se transmite de către autoritatea contractantă ofertanților în termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la primirea propunerii comisie de evaluare.

              Ofertanții  trebuie să răspundă la solicitarea autorității contractante în termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la primirea acesteia.

              Autoritatea contractantă nu are dreptul ca prin calificările ori completările solicitate să determine apariția unui avantaj în favoarea unui ofertant.

              În baza procesului – verbal întocmit de secretarul comisiei de evaluare, comisia de evaluare întocmeşte, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite autorităţii contractante.

              În termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, autoritatea contractantă informează în scris, cu confirmare de primire, ofertanţii ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii.

              În cazul în care în urma publicării anunţului de licitaţie nu au fost depuse cel puţin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze procedura şi să organizeze o nouă licitaţie, cu respectarea procedurii prevăzute în prezentul regulament.

Art. 23 Taxa de participare se va stabili astfel încât să acopere cheltuielile ocazionate de organizarea procedurii de licitație.

Art. 24 Garanția de participare la licitație este în cuantum de 10 % din prețul de pornire a licitației și se constituie de către ofertant în scopul de a proteja autoritatea administrației publice locale față de riscul unui eventual comportament necorespunzător al acestuia pe întreagha perioadă de desfășurare a licitației, până la deschiderea contractului de vânzare-cumpărare.

             Cuantumul garanției de participare se stabilește în documentația pentru elaborare și prezentare a ofertei, se exprimă în lei și se constituie prin depunere la casierie.

             Autoritatea administrației publice locale are dreptul de a vira garanția pentru participare în bugetul propriu, ofertantul pierzând suma constituită atunci când acesta din urmă se află în oricare dintre următoarele situații:

  • Când ofertantul își revocă oferta, după expirarea datei limită pentru depunerea ofertelor și înainte de adjudecare.
  • Oferta sa fiind câștigătoare, ofertantul refuză să semneze contractul de vânzare-cumpărare în termenul stabilit pentru încheierea acestuia.

            Părțile pot conveni ca garanția de participare să fie reținută în contul prețului imobilului adjudecat. Pentru aceasta este nevoie de o cerere în acest sens. În cazul în care cumpărătorul nu dorește aceasta, garanția de participare a ofertantului câștigător se restituie după încheierea contractului de vânzare-cumpărare și achitarea prețului integral al bunului, în baza cererii formulate în acest sens de către cumpărător. 

             Garanția de participare constituită de către ofertanți ale căror oferte au fost declarate necâștigătoare, se returnează în baza unei copii după chitanța care atestă efectuarea plății.

Art. 25 Taxa de participare și garanția de participare sunt valabile pentru o singură licitație și se vor achita la casieria Primăriei comunei Sâniob până la data limită de depunere a cererii de înscriere la licitație.

 

B. Desfășurarea licitației

Art. 26 Are dreptul de a participa la licitație orice persoană fizică sau juridică, română sau străină, care îndeplineșete cumulativ următoarele condiții:

  1. Are domiciliul sau reședința pe raza comunei Sâniob.
  2. A plătit taxele privind participarea la licitație, inlcusiv garanția de participare.
  3. A depus oferta sau cererea de participare la licitație, împreună cu toate documentele solicitate în documentația de licitației, în termenele prevăzute în documentația de licitație.
  4. Are îndeplinite la zi toate obligațiile exigibile a impozitelor, taxelor și a contribuțiilor către bugetul consolidat al statului și către bugetul local.
  5. Nu este în stare de insolvență.

             Nu are dreptul să participe la licitație persoana care a fost desemnată câștigătoare la o licitație anterioară privind bunurile statului sau unităților administrativ-teritoriale, în ultimii 3 (trei) ani, dar nu a încheiat contractul ori nu a plătit prețul, ori i s-a reziliat contractul, din culpa proprie. Restricția operează pentru o durată de 3 (trei) ani, calculată de la desemnarea persoanei respective drept câștigătoare la licitație.

Art. 27 Va fi exclus dintr-o procedură pentru vânzarea unui imobil aparținând domeniului privat al comunei Sâniob orice ofertant care se află în oricare din următoarele situații:

  1. Este insolvabil sau în stare de faliment, afacerile îi sunt administrate de un judecător sindic sau activitățile sale comerciale sunt suspendate.
  2. Face obiectul procedurii legale pentru declararea sa în una din situațiile de mai sus.
  3. Nu și-a îndeplinit obligațiile de plată a impozitelor și a taxelor către bugetul consolidat de stat sau către bugetul local.
  4. A furnizat informații false în documentele de calificare.
  5. A comis o greșeală gravă în materie profesională, pe care vânzătorul o poate invoca, aducând ca dovadă orice mijloc de probă pe care îl are la dispoziție.
  6.  Nu a achitat valoarea taxei de participare ori a caietului de sarcini.
  7. Oferta nu respectă în totalitate cerințele prevăzute în caietul de sarcini și în instrucțiunile pentru organizarea și desfășurarea procedurii de vânzare, nu a depus toate documentele solicitate de către organizatorul licitației, fie acestea au termenele de valabilitate peste cele stabilite în caietul de sarcini/lege, fie nu sunt semnate, numerotate, ștampilate sau conform cu originalul.
  8. Documentele sunt depuse după expirarea termenului stabilit.
  9. Prețul oferit este mai mic decât prețul minim de pronire stabilit și aprobat prin hotărâre a consiliului local.

            Comisia de evaluare poate exclude, prin votul majorității membrilor, un ofertant, dacă explicațiile care au fost solicitate nu sunt concludente sau credibile.

Art. 28 Licitația se va desfășura conform următoarei proceduri:

  1. În ziua și la ora anunțate pentru desfășurarea licitației, președintele comisiei de evaluare dă citire publicațiilor în care a fost făcut anunțul de licitație, prezintă condițiile de vânzare, lista participanților, modul de desfășurare a licitației și constată îndeplinirea/neîndeplinirea condițiilor legale de desfășurare.
  2. Se deschid plicurile în ședința publică de licitație.
  3. Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca, după deschiderea plicurilor exterioare, cel puțin două oferte să întrunească condițiile prevăzute în documentația de licitație, în caz contrar, procedura de licitație se anulează și se organizează una nouă.
  4. După analizarea conținutului plicului exterior, secretarul comisiei de evaluare întocmește procesul-verbal în care va consemna rezultatul analizei, respectiv: ofertele care au fost depuse în termenul prevăzut în anunțul de licitație, ofertele care au fost calificate potrivit criteriilor de eligibilitate, oferetele care nu au îndeplinit criteriile de eligibilitate și au fost respinse, orice alte       clarificări care au fost aduse de ofertanți, depuse de ei și solicitate de către comisia de evaluare.
  5. Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului-verbal de către toți membrii comisiei de evaluare și de către ofertanți și cu condiția ca cel puțin  2 (două) oferte să îndeplinească condițiile de eligibilitate.
  6. Sunt considerate valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de eligibilitate prevăzute în caietul de sarcini. În situația în care su t două oferte valabile, comisia de licitație deschide și analizează oferetele din plicurile interioare. Președintele comisiei de licitație anunță prețul inițial de pornire a licitației, precum și prețurile oferite de către ofertanți în cadrul ofertelor depuse de aceștia.
  7. Determinarea ofertei câștigătoare se face pe baza criteriului ”cel mai bune preț”.
  8. În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul comisiei întocmește un proces-verbal în care menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate și motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de licitație. Procesul-verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare.
  9. În baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmește, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl înaintează autorității contractante.
  10. În termen de 3 (trei) lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, autoritatea contractantă informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertantul declarat câștigător, precum și ceilalți ofertanți ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii.
  11. Prețul de pronire al licitației este prețul minim de vânzare aprobat prin raprotul de evaluare întocmit de un evaluator autorizat ANEVAR și valoarea de invenatr a imobilului.
  12. Când prețul înregistrat în cazul unor tranzacții pentru imobile de valoare importantă asemănătoare este mai mică decât cel rezultat prin aplicarea prevederilor prezentului regulament, consiliul local va putea alinia prețul la acea valoare. Numai în situația în care nu se vor înregistra oferte, se va putea coborî succesiv prețul până la limitele stabilite în regulament.
  13. Refuzul de a semna procesul-verbal de licitație de către unul dintre ofertanți nu afectează valabilitatea acestuia. În cuprinsul procesului-verbal este consemnat refuzul, precum și orice altă observație.
  14. În urma desfășurării licitației se întocmește procesul-verbal de adjudecare.
  15. Împotriva procesului-verbale de adjudecare se pot formula contestații care se pot depune la sediul Primăriei comunei Sâniob în termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la data încheierii acestuia. Contestațiile se vorsoluționaîn termen de 5 (cinci) zile  lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a acestora.
  16. Dacă se admite contestația, licitația va fi anulată și procedura de vânzare va fi reluată conform prevederilor prezentului regulament.
  17. Vânzarea se face în baza unui contract de vânzare-cumpărare autentificat la notarul public, prin care comuna Sâniob, prin reprezentant legal – primarul comunei Sâniob – , numită ”vânzător” transmite unei alte persoane fizice/juridice numită ”cumpărător”, proprietatea sa  asupra imobiliului aparținând domeniului privat al unității administrativ-teritoariale comuna Sâniob, în schimbul prețului adjudecat ca urmare a licitației publice.
  18. Taxele ocazionate de autentificarea contractului de vânzare-cumpărare la notar și efectuarea operațiunilor de publicitate imobiliară vor fi suportate de către cumpărător.
  19. Câștigătorul licitației este obligat să semneze contractul de vânzare-cumpărare, în formă atuentică, în terme de 20 (douăzeci) de zile calendaristice de la data adjudecării licitației.
  20. Prețul la care s-a adjudecat bunul imobil va fi achitat integral până la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare în formă atuentică.
  21. Suma obținută din vânzarea bunului imobil se face venit la bugetul local al comunei Sâniob.
  22. În cazul în care, cu excepția unor situații de forță majoră, temeinic dovedite, contractul de vânzare-cumpărare nu este semnat, ofertantul declarat câștigător pierde dreptul de cumpărare a bunului imobil, precum și dreptul la restituirea garanției de participare. În acest caz, procedura va fi anulată, urmând a fi reluată în condițiile prezentului regulament.

Art. 29 Toate documentele licitației publice întocmite pe parcursul desfășurării procedurii de licitație publică se vor păstra într-un dosar al licitației.

Art. 30 Dosarul licitației este alcătut din următoarele documente:

 

 

  1. Hotărârea Consiliului Local privind aprobarea vânzării, inclusiv anexele: regulamentul, caietul de sarcini și instrucțiunile de participare.
  2. Anunțul privind organizarea licitației publice.
  3. Procesul-verbal al licitației.
  4. Procesul-verbal de adjudecare a bunului imobil.
  5. Extrasul de carte funciară al imobilului adjudecat.
  6. Dosarul de participare la licitație fiecărui ofertant.
  7. Declarațiile membrilor comisiei de licitație privind incompatibilitatea, imparțialitatea și obligația de păstrare a confidențialității.
  8. Adresele prin care s-au solicitat clarificări, indiferent de forma în care au fost primite.
  9. Răspunsul la clarificările solicitate.
  10. Dispoziția de numire a comisie de evaluare și de soluționare a contestațiilor.
  11. Orice eventuale contestații.
  12. Decizia/deciziile comisiei de soluționare a contestațiilor.

 

CAPITOLUL III

Soluționarea contestațiilor

 

Art. 31 Orice participant, persoană fizică sau juridică, din cele participante la procedura de licitație poate formula contestație în termen de 24 (douzăzecișipatru) de ore de la data comunicării rezultatului, dacă se consideră vătămată prin modul în care au fost evaluate documentele de participare și s-a desfășurat licitația. Contestația se formulează în scris și se înregistrează la Registratura Primăriei comunei Sâniob. Contestația va cuprinde următoarele elemente:

  1. Numele, prenumele, domiciliul sau reședința contestatorului, numărul de telefon fix/mobil, adresa de e-mail.
  2. În cazul persoanelor juridice: denumirea, sediul, numărul de înregistrare de la Registrul Comerțului, C.U.I./C.I.F., administratorul/administratorii, persoana împuternicită să reprezinte persoana juridică și calitatea acesteia, număr de telefon fix/mobil, adresa de e-mail.
  3. Obiectul contestației.
  4. Motivarea în fapt și în drept a contestației.
  5. Mijloacele de probă pe care se sprijină contestația.
  6. Numele/prenumele/semnătura persoanei care a formulat contestația.

             În termen de maxim 5 (cinci) zile lucrătoare se întrunește comisia de soluționare a contestațiilor desemnată prin dispoziția primarului sau hotărârea consiliului local de aprobare a documentației de vânzare prin licitație. Comisia de soluționare a contestațiilor va analiza toate documentele întocmite de către comisia de licitație și va verifica respectarea dispozițiilor care reglementează procedura vânzării prin licitație publică.

              La verificarea documentelor, comisia de soluționare a contestațiilor va avea în vedere aspectele contestate de contestator.

              Comisia de soluționare a contestațiilor propune admiterea/respingerea contestației și va comunica primarului comunei Sâniob, în scris, decizia luată.

              În cazul în care contestația este fondată, comisia de soluționare a contestațiilor este fondată, comisia de soluționare a contestațiilor va revoca decizia de desemnare a ofertantului câștigător și o va notifica, în termen de maxim 5 (cinci) zile, tuturor ofertanților. În această situație, autoritatea administrației publice locale va decide anularea licitației și organizarea unei noi licitații.

              În cazul unui răspuns negativ la contestația depusă de către ofertantul respins, acesta va putea recurge la introducerea unei acțiuni în justiție la instanța de judecată competentă. 

              Depunerea contestației întrerupe termenul de încheiere al contractului de vânzare-cumpărare pe perioada cuprinsă între data depunerii contestației și data primirii de către contesator a deciziei de soluționare a acesteia.

              În situația în care decizia de soluționare a contestației este atacată la instanța de judecată în teremenul de 30 (treizeci) de zile pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare, termenul se întrerupe până la soluționarea prin hotărâre de către instanța de judecată a litigiului.

 

CAPITOLUL IV

Anularea licitației

 

Art. 32 Comuna Sâniob are dreptul de anula licitația în următoarele situații:

  1. Nu au fost depuse minim două oferte eligibile.
  2. Au fost depuse două oferte egale și ofertanții nu au mai uzat de posibilitatea oferit de art. 16 lit. h
  3. Au fost prezentate numai oferte necorespunzătoare, respectiv care:
  • au fost depuse după data limită de depunere a ofertelor;
  • nu au fost elaborate și prezentate în concordanță cu cerințele din documentația de atribuire;
  • conțin propuneri referitoare la clauzele contractuale, propuneir care sunt în mod evident dezavantajoase pentru vânzător;
  • circumstanțe excepționale care afectează procedura de vânzare prin licitație datorită cărora este imposibilă încheierea contractului; în această situație, singura obligație a organizatorului licitației este aceea de a restitui garanția de participare la licitație;
  • ofertantul câștigător refuză încheierea contractului;
  • contestația unui ofertant este admisă.

Art. 33 Anularea va avea loc ca urmare a hotărârii comune  a membrilor comisiei de licitație sau a comisiei de soluționare a contestațiilor, aprobată de către primarul comunei Sâniob și se va comunica, în scris, tuturor participanților la licitație, arătând motivele care au stat la baza acestei anulări.

 

Art. 34 În cazul neîncheierii contractului de vânzare-cumpărare, se constată următoarele aspecte:

  1. Refuzul ofertantului declarat câștigător de a încheia contractul poate atrage după sine pierderea dreptului la restituirea garanției de participare și poate fi obligat la plata unor daune interese compensatorii.
  2. În cazul în care ofertantul declatat câștigător refuză încheierea contractului, procedura de licitație se anulează, iar autoritatea contractantă reia procedura în condițiile prezentului regulament.
  3. Daunele interese compensatorii menționate la pct. 1 din prezentul articol se stabilesc de către tribunalul în a cărui rază teritorială se află sediul autorității contractante, respectiv la Tribunalul Bihor, la cererea părții interesate, dacă părțile nu stabilesc altfel.
  4. În cazul în care autoritatea contractant nu poate încheia contractul cu ofertantul, deoarece ofertantul în cauză se află într-o situație de forță majoră sau în imposibilitatea fortuită de a executa contractul, autoritatea contractantă are dreptul să declare câștigătoare oferta clasată pe locul doi, în condițiile în care aceasta este admisibilă.

 

 

  1. În cazul în care, în situația de la pct. 4 al prezentului articol, nu există o ofertă admisiblă clasată pe locul doi sau autoritatea contractantă consideră oferta clasată pe locul doi  ca lipsită de interes, procedura de licitație se anulează, iar autoritatea contractantă reia procedura în condițiile prezentului regulament.

 

CAPTOLUL V

Dispoziții finale

 

Art. 35 Prețul de pornire al licitației, conform Raportului de evaluare însușit și aprobat de către Consiliul Local al comunei Sâniob este valabil pentru ofertantul a cărui ofertă este câștigătoare o perioadă de 6 (șase) luni de la data întocmirii acestuia. 

             Contractul se încheie  în maxim 20 (douăzeci) de zile calendaristice de la data înștiințării ofertantului despre declararea câștigătoare a ofertei sale în urma adjudecării licitației publice, cu excepția cazului în care sunt înregistrate contestații, sub sancțiunea anulării și reluarării procedurii de licitație publică. Neplata până la termenul stabilit duce la pierderea garanției de participare.

Art. 36 Vânzarea se va perfecta cu plata integrală a prețului pentru imobilul adjudecat.

Art. 37 Contractul de vânzare-cumpărare va fi încheiat în limba română, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

Art. 38 Contractul de vânzare-cumpărare se încheie în conformitate și cu respectarea legii române, indiferent de naționalitatea sau de cetățenia cumpărătorului.

Art. 39 Orice litigiu legat de procedura de vânzare prin licitație publică și de contractul de vânzare-cumpărare, încheiat ca urmare a adjudecării, este supus legislației române și este de competența instanțelor judecătorești din România.

Art. 40 Prezentul Regulament intră în vigoare începând cu data de.