ANEXA NR. 1 la hotărârea nr. 20 din 02.04.2025

RAPORTUL PRIMARULUI

privind starea economică, socială și de mediu a Comunei Sâniob, pentru anul 2024

 

 

Acest raport este întocmit în baza prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 57 din 3 iulie     2019 privind Codul administrativ, care stabilește atribuțiile primarului.

 

Art. 155: Atribuţiile primarului

 

  1. Primarul îndeplineşte următoarele categorii principale de atribuţii:
  2. atribuţii exercitate în calitate de reprezentant al statului, în condiţiile legii;
  3. atribuţii referitoare la relaţia cu consiliul local;
  4. atribuţii referitoare la bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale;
  5. atribuţii privind serviciile publice asigurate cetăţenilor, de interes local;
  6. alte atribuţii stabilite prin lege.
  7. În temeiul alin. (1) lit. a), primarul:
  8. îndeplineşte funcţia de ofiţer de stare civilă şi de autoritate tutelară şi asigură funcţionarea

serviciilor publice locale de profil;

  • b)     îndeplineşte atribuţii privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor, referendumului şi a recensământului;
  • îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin lege.
  • În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. b), primarul:
    1. prezintă consiliului local, în primul trimestru al anului, un raport anual privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale, care se publică pe pagina de internet a unităţii administrativ-teritoriale în condiţiile legii;
      1. participă la şedinţele consiliului local şi dispune măsurile necesare pentru pregătirea şi desfăşurarea în bune condiţii a acestora;
      2. prezintă, la solicitarea consiliului local, alte rapoarte şi informări;
      3. elaborează, în urma consultărilor publice, proiectele de strategii privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale, le publică pe site-ul unităţii administrativ- teritoriale şi le supune aprobării consiliului local.
      4. În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. c), primarul:

 

 

 

 

  1. prezintă consiliului local informări periodice privind execuţia bugetară, în condiţiile legii;
  2. iniţiază, în condiţiile legii, negocieri pentru contractarea de împrumuturi şi emiterea de titluri de valoare în numele unităţii administrativ-teritoriale;
  3. verifică, prin compartimentele de specialitate, corecta înregistrare fiscală a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atât a sediului social principal, cât şi a sediului secundar.
  4. În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. d), primarul:
  5. a)    coordonează realizarea serviciilor publice de interes local, prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;
  6. ia măsuri pentru prevenirea şi, după caz, gestionarea situaţiilor de urgenţă;
  7. c)   ia măsuri pentru organizarea executării şi executarea în concret a activităţilor din domeniile prevăzute la art. 129 alin. (6) şi (7);
  8. d)  ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenţei statistice, inspecţiei şi controlului furnizării serviciilor publice de interes local prevăzute la art. 129 alin. (6) şi (7), precum şi a bunurilor din patrimoniul public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale;
  9. e)  numeşte, sancţionează şi dispune suspendarea, modificarea şi încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate, precum şi pentru conducătorii instituţiilor şi serviciilor publice de interes local;
  10. f)  asigură elaborarea planurilor urbanistice prevăzute de lege, le supune aprobării consiliului local şi acţionează pentru respectarea prevederilor acestora;
  11. g)  emite avizele, acordurile şi autorizaţiile date în competenţa sa prin lege şi alte acte normative, ulterior verificării şi certificării de către compartimentele de specialitate din punctul de vedere al regularităţii, legalităţii şi de îndeplinire a cerinţelor tehnice;
  12. h)  asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor.
  13. Primarul desemnează funcţionarii publici anume împuterniciţi să ducă la îndeplinire obligaţiile privind comunicarea citaţiilor şi a altor acte de procedură, în condiţiile Legii nr. 135/2010, cu modificările şi completările ulterioare…

Art. 156: Atribuţiile primarului în calitate de reprezentant al statului

(1) În exercitarea atribuţiilor de autoritate tutelară şi de ofiţer de stare civilă, a sarcinilor ce îi revin din actele normative privitoare la recensământ, la organizarea şi desfăşurarea alegerilor, la luarea măsurilor de protecţie civilă, precum şi a altor atribuţii stabilite prin lege, primarul acţionează şi ca reprezentant al statului în comuna, în oraşul sau în municipiul în care a fost ales.

 

Art. 154: Rolul primarului, alin (2) stabilește clar:” Pentru punerea în aplicare a activităţilor date în competenţa sa prin actele prevăzute la alin. (1), primarul are în subordine un aparat de specialitate.” Rezultă de aici, fără nici un echivoc, că nu este o cerință, ca primarul să fie un specialist în administrație publică sau în vreuna din domeniile care intră sub sfera de activitate a administrației locale, ci trebuie să fie în primul rând un bun gospodar – oricât de banal ar suna această expresie utilizată frecvent. Din cauza diversității activităților și sarcinilor avute de primar, rezultatele, modul de îndeplinire a obligațiilor ce intră în responsabilitatea administrațiilor locale, sunt direct influențate de o multitudine de factori sociali, economici, culturali, dar înainte de toate de implicarea Consilierilor locali și al aparatului de specialitate, a tuturor persoanelor care prin jurământul depus, s-au obligat a fi în serviciul cetățenilor din această comună.

 

①Prin întreaga lor activitate, funcţionarii publici acţionează în condiţii de obiectivitate, profesionalism, legalitate şi imparţialitate pentru îndeplinirea de către autorităţile şi instituţiile publice a atribuţiilor prevăzute de lege, pe baza principiilor care stau la baza exercitării funcţiei publice, și anume:

  1. principiul legalităţii;
  2. principiul competenţei;
  3. principiul performanţei;
  4. principiul eficienţei şi eficacităţii;
  5. principiul imparţialităţii şi obiectivităţii;
  6. principiul transparenţei;
  7. principiul responsabilităţii, în conformitate cu prevederile legale;
  8. principiul orientării către cetăţean;
  9. principiul stabilităţii în exercitarea funcţiei publice;
  10. principiul bunei-credinţe, în sensul respectării drepturilor şi îndeplinirii obligaţiilor

reciproce;

  1. principiul subordonării ierarhice.

 

②Art. 106 stabilește: Consiliile locale şi primarii funcţionează ca autorităţi ale administraţiei publice locale şi rezolvă treburile publice din comune, oraşe şi municipii, în condiţiile legii.

Consilierii locali în calitate de reprezentanți aleși, au de asemenea o gamă la fel de largă de atribuții stabilite de aceeași Ordonanță, atribuții care au la bază următoarele noțiuni: are inițiativă, asigură, sprijină, avizează, hotărește, prin organizare, dezvoltare, administrare, gestionare, cooperare.

 

Astfel, starea economică, socială și de mediu, nu stă în mâinile unei singure persoane și nu depind doar de cineva anume, ci acestea reflectă în mod direct implicarea, activitatea și/sau pasivitatea în egală măsură, ale tuturor factorilor implicați.

Ceea ce există azi în comună oglindește realitatea așa cum este ea, oglindește întreaga activitate a administrației locale cu toate componentele ei și poziționarea cetățenilor față de aceasta, precum și necesitatea unei reforme reale în administrația publică.

 

  1. STAREA ECONOMICĂ A COMUNEI

 

 

CENTRALIZATOR PROIECTE SÂNIOB

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr. Crt.

Data depunerii

Nr de înregistrare al cererii de finanțare

Denumire obiectiv de investiție

Organ de finanțare

Program

 Valoarea totală al proiectului cu TVA

Stare proiect

1.

20-10-21

127375

„MODERNIZARE STRAZI DE INTERES LOCAL IN COMUNA SANIOB, LOCALITATEA SANIOB, JUDETUL BIHOR”

MDLPA

"Anghel Saligny"

9,858,134.23

În implementare

2

22-10-21

129297

„REALIZARE REȚEA DE CANALIZARE ÎN COMUNA SÂNIOB, SATELE CIUHOI ȘI SFÂRNAȘ, JUDEȚUL BIHOR”

MDLPA

"Anghel Saligny"

9,778,138.42

 În implementare

3

12-04-22

AS-4310

"INFIINTARE RETEA DE DISTRIBUTIE GAZE NATURALE IN COMUNA SANIOB"

MDLPA

"Anghel Saligny"

16,000,000.00

În implementare

4

23-02-22

SRIL01202260500219

”STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA SÂNIOB, JUDEȚUL BIHOR”

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor prin Administrația Fondului pentru Mediu

AFM - Statii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localități, finanțat din bugetul Fondului de Mediu

468,829.47

În implementare

5

18-05-22

C10-I1.4-336

”AMENAJARE PISTA DE BICICLETA IN COMUNA SANIOB, JUDETUL BIHOR”

MDLPA

PNRR- Runda 1

1,577,700.06

În implementare

6

18-05-22

C10-I1.4-336

”STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA SÂNIOB, JUDEȚUL BIHOR”

MDLPA

PNRR- Runda 1

250,000.00

PROCEDURA DE ACHIZITIE

7

16-06-22

C10-I3-642

”REABILITAREA SI EFICIENTIZAREA CLADIRII ADMINISTRATIVE DIN LOCALITATEA SANIOB, COMUNA SANIOB, JUDETUL
 BIHOR”

MDLPA

PNRR- Runda 1

366,088.66

În implementare

8

14-10-22

C10-I3-2717

”REABILITAREA IN VEDEREA EFICIENTIZARII ENERGETICE A CAMINULUI CULTURAL DIN LOC. CENALOS  COMUNA SANIOB, JUDETUL BIHOR ”

MDLPA

PNRR- Runda 2

556,745.56

FINALIZAT

9

14-10-22

C10-I14-1051

”REALIZARE PISTA DE BICICLETA IN COMUNA SANIOB, JUDETUL BIHOR ”

MDLPA

PNRR- Runda 2

3,483,302.52

IN IMPLEMENTARE

10

04-08-22

199

"Dotarea cabinetului de asistență medicală primară în Comuna Sâniob, Județul Bihor"

MIPE

PNRR- C12

222,115.00

IN IMPLEMENTARE

11

31-10-22

C3I1A0122000327

"ÎNFIINȚAREA ȘI DOTAREA UNUI CENTRU DE COLECTARE PRIN APORT VOLUNTAR ÎN COMUNA SÂNIOB, JUDEȚUL BIHOR"

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilo

Componenta C3 - Managementul deșeurilor

5,004,505.39

IN IMPLEMENTARE

12

 

 

„Reabilitarea, modernizarea, dotarea și extinderea sediului primăriei, sat Sâniob, nr. 199, comuna Sâniob, județul Bihor ”

CNI

Programul Naţional de Construcţii de Interes Public sau Social

4,558,787.71

IN IMPLEMENTARE

13

 

 

” Construire Camin Cultural D+P+M in Localitatea Saniob ”

CNI

Program national de constructii de interes public sau national - Subprogramul Așezăminte culturale "

10,532,350.07

În implementare

14

27-03-23

 

„Construire Bază sportivă Tip 2 în localitatea Cenaloș, comuna Sâniob, judeţul Bihor”

CNI

Programul Naţional de Construcţii de Interes Public sau National,  Subprogramul „Complexuri sportive”

2,933,000.00

Depus

15

27-03-23

 

„Construire Bază sportivă Tip 2 în localitatea Sfârnaș, comuna Sâniob, judeţul Bihor”

CNI

Programul Naţional de Construcţii de Interes Public sau National,  Subprogramul „Complexuri sportive”

2,933,000.00

Depus

16

27-03-23

 

„Construire Sală de educație fizică școlară în localitatea Ciuhoi, comuna Sâniob, judeţul Bihor”

CNI

Program national de constructii de interes public sau national - Subprogramul „ Sală de sport”

4,500,000.00

Depus

17

01.12.2023

 

MODERNIZARE STRAZI DE INTERES LOCAL IN
COMUNA SANIOB, IN LOCALITATILE ,
 CIUHOI, CENALOS SI SFARNAS, JUDETUL BIHOR

AFIR

DR 28 Modernizarea infrastructurii rutiere din spatiul rural

5,911,450.65

IN IMPLEMENTARE

18

 

 

CONSTRUIRE CAPELA IN LOC. CIUHOI

FONDURI PROPRII

 

450,000.00

În implementare

19

 

 

CONSTRUIRE CAPELA IN LOC. CENALOȘ

FONDURI PROPRII

 

450,000.00

În implementare

20

 

 

INFIINTARE PIATA LOCALA PRIN LANTURI SCURTE DE APROVIZIONARE COMUNA SANIOB

FONDURI PROPRII

 

433,329.57

În implementare

22

13-03-22

F-PNRAS-1-2022-1219

”Motivatia voastra, viitorul nostru”

Ministerul Educației

PNRR

745,013.78

În implementare

TOTAL

78.584.147,74

 

 

 

 

  •      PATRIMONIU

 

În cursul anului 2024 au fost înregistrate în gestiune obiecte de inventar în valoare de 545.888,00 și active fixe în sumă de 71.804.241,66 lei. 

În perioada 01.12.2024-31.12.2024 a fost supus inventarierii întreg patrimoniul comunei Saniob pe gestiuni și locuri de folosință, utilizând metoda cantitativ-valorică, rezultatul inventarierii fiind consemnat în Procesul-verbal nr.151/18.11.2024 și se prezintă astfel:

 

 

 

Sold faptic

 

Sold scriptic

Diferenţă

+

valoare

Diferenţă

valoare

Domeniu public:

58.598.903,00

58.598.903,00

 

 

Constructii

48.076.932,00

48.076.932,00

-

-

Terenuri

10.027.635,00

 10.027.635,00

-

-

Amenajari la terenuri

494.336,00

494.336,00

-

-

Domeniu privat:

13.184.938,21

13.184.938,21

 

 

Constructii

1.634.017,84

1.634.017,84

-

-

Instalatii și echipam.

1.524.552,69

1.524.552,69

-

-

Mijloace transport

691.644,36

691.644.36

-

-

Mobilier si ap.birotică

566.970,51

566.970,51

-

-

Teren agricol

8.517.617,00

8.517.617,00

 

 

Amenajari de teren

250.135,81

250.135,81

 

-

-

Active necorporale:

Programe informatice

20.400,45

20.400,45

 

 

TOTAL           Mijloace fixe

71.804.241,66

71.804.241,66

-

-

Mijloace fixe în curs de

execuţie

13.220.085,67

13.220.085,67

 

-

 

-

Obiecte de inventar la data de 31.12.2023

545.888,00

545.888,00

-

-

 

 

 

  • FINANCIAR - CONTABILITATE, BUGET, ADMINISTRAREA  IMPOZITELOR

 

Impozite și taxe

 

În sinteză, în perioada 01.01.2024-31.12.2024 au fost înregistrate un număr de 40 declarații de impunere a clădirilor dobândite de persoane fizice, 250 declarații de impunere a terenurilor dobândite de persoane fizice și un număr 259 declarații fiscale privind dobândirea unui mijloc de transport de către persoane fizice

Au fost întocmite şi eliberate un număr de 1359 certificate de atestare fiscale pentru persoane fizice si juridice în vederea rezolvării unor probleme legate de tranzacţii notariale, bancă, Oficiul de cadastru si publicitate imobiliară, serviciul de Înmatriculări Auto pentru transcrierea autovehiculelor, pentru radierea autovehiculeor prin program RABLA, completarea dosar ajutor de incalzire, însă cele mai multe au servit la Oficiul de cadastru si tranzactii notariale.

 

Referitor la activitatea de urmărire și încasare a creanțelor restante provenite din impozite și taxe în anul 2024 au fost emise pentru persoane fizice și juridice un număr de 173 titluri executorii însoțite  de somații în valoare de 85667 lei, încasându-se din somații și titluri executorii emise din anii precedenți  și  din executări silite, suma de 44613,11 lei

 

La finele anului 2024 situaţia rămăşiţelor înregistrate de către persoane fizice și juridice se  prezintă astfel:

 

 

Felul impozitului

Pesoane fizice

Persoane juridice

Impozit cladiri

3333

204

Impozit teren intravilan

5480

78025

Impozit auto

12891

253

Impozit teren extravilan

11711

2006

Amenzi

13900

-

Chirii, concesiuni

218

-

Taxa salubrizare

19763

-

Avize de functionare

-

2750

Cheltuieli executare silită

77

-

Taxa judiciara de timbru

0

-

Ajutor social necuvenit

-

-

Taxe postale

  •  

166

 

Alte taxe

-

 

Total

67373

13204

 

 

 

 

 

În cursul anului 2024 a fost acordată asistență contribuabililor prin publicarea pe site-ul primăriei a unor informări privind modificările Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal referitoare la perioada de depunere a rapoartelor de evaluare de către persoanele fizice care dețin în proprietate clădiri nerezidențiale și persoane juridice care dețin în proprietate clădiri, hotărâri privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, privind acordarea bonificației de 10 % pentru plata integrală până la primul termen de plată, privind acordarea de scutiri și reduceri.

 

 

  1. STAREA SOCIALĂ A COMUNEI
    1. ACTE ADMINISTRATIVE

 

- In perioada ianuarie-decembrie 2024 au avut loc un număr de 12 şedinţe, din care 8 ordinare, 3 sedințe extraordinare și o ședință de Constituire ale Consiliului Local Sâniob. În cadrul acestor şedinţe au fost adoptate 86 hotărâri cu caracter normativ şi individual.

-În anul 2024 fost emise 176 dispoziții ale primarului.

 

 

  1. ACHIZIȚII PUBLICE

 

În anul 2024 au fost inițiate/ definitivate de compartimentul achiziții publice pe platforma e-licitatie 73 achiziții directe + licitatii în valoare de 2.226.973,99 lei + TVA, cu respectarea cerințelor prevăzute de lege. S-au încheiat 41 de contracte de achiziții. 

 

 

  1. EDUCAȚIE

 

 

In anul 2023   pe sectia maghiara:         gradinita  - 58

                                                                   Scoala   115

                            Sectia romana:            gradinita   19

                                                                  Scoala    57

 

                                  Total:   249

                                                                                                                          

 

 

 

  1. AGRICOL

 

    La nivelul UAT  Sâniob, stadiul înscrierii datelor în Registrul Agricol electronic se prezintă     astfel:

     Numărul gospodăriilor la 31.12.2024 este de 2165 din care :  

 

     Satul Sâniob -Gospodării/Persoane fizice cu domiciliul fiscal în localitate Tip 1                    751

     Satul Ciuhoi – Gospodării/Persoane fizice cu domiciliul fiscal în localitate Tip 1                 272

     Satul Cenalos - Gospodării/Persoane fizice cu domiciliul fiscal în localitate Tip 1               214

     Satul Sfârnas - Gospodării/Persoane fizice cu domiciliul fiscal în localitate Tip 1                196

     Gospodării Persoane fizice cu domiciliul fiscal în altă localitate Tip 2                                    622

     Gospodării Persoane juridice cu domiciliul fiscal în localitate Tip 3                             69

     Gospodării Persoane juridice cu domiciliul fiscal în altă localitate Tip 4                                  41

 

 

În  anul 2024 s-au înregistrat 1410 solicitări pentru eliberare adeverințe( APIA, scoală, radieri auto, ajutor social, carte identitate, subvenție de motorină , avizare atestatelor de producător și carnetelor de comercializare) precum și alte documente pentru  înscrierea în registrul agricol, radierea din evidențele serviciului în urma moștenirii, cumpărării sau vânzării unor cladiri și suprafețe de teren.

Au fost verificate 162 de poziții ale solicitanților ajutorului de încalzire privind eligibilitatea încadrării și au fost eliberate adeverințe. 

O activitate fructuoasă având în completarea pozițiilor din registrul agricol pentru solicitanții proiectelor la completarea dosarelor necesare obținerii de fondurilor pentru diferite măsuri cu fonduri agricole.

Au fost sprijiniți cetățenii la completarea documentelor necesare întocmirii diverselor solicitări și beneficii precum cererile de calamitate înregistrate și comunicate la DAJ Bihor. 

Au fost înregistrate 15 dosare de vânzare cumpărare terenuri, conform legii 17/2014

S-au înregistrat și verificat un număr total de 47 contracte de arendare, precum și contracte de comodat , acte adiționale și rezilieri la contracte.

Au fost eliberate un număr de 16 atestate de producător și 20 carnete de comercializare,precum au fost vizate atestele și carnete de producator eliberate în anii anteriori pentru care s-au facut solicitari.

  1. ASISTENȚĂ SOCIALĂ

 

 

   Compartimentul de Asistență Socială desfășoară activitate de protecție socială la nivelul întregii comune, oferind servicii de consiliere familiilor și grupurilor vulnerabile, având responsabilitatea creării, menținerii și dezvoltării acestor servicii, ținând cont de nevoile sociale identificate cu scopul prioritar de susținere a funcționalității sociale a persoanei în mediul propriu de viață familial și comunitar.

            La sfârșitul anului 2024 au fost în plată:

  • 33 de dosare privind venitul minim de incluziune în baza Legii nr.196/2016, cu modificările și completările ulterioare. S-au aprobat în cursul anului 38 de cereri în vederea acordării venitului minim de incluziune și au fost încetate  4 dosare la cererea solicitantilor
  • 145 dosare privind acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței acordate în baza Legii nr.226/2021
  • La sfărșitul anului 2024 se află în plată un număr de 6 persoane cu handicap grav care beneficiază de asistent personal angajat în baza legii nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap și 18 dosare indemnizații acordate persoanelor cu handicap grav
  • S-au depus 13 cereri pentru acordarea alocației de stat pentru copii conform Legii  nr.61/1993 și OUG nr.16/2008
  • 12 dosare cu 24 beneficiari pentru stimulent educational-tichete de grădinița conform legii nr.248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate
  • 8 dosare privind indemnizaţia de creştere a copilului/luna tatălui și alocație de stat
  • 4 dosare privind stimulentului de insertie( dintre care in 4 dosare au solicitat si alocatie de stat)
  • 2 dosare privind supliment/suprapunere.
  • S-au intocmit 3 dosare cu privire la acordarea de sprijin material pe baza de tichete sociale pe suport electronic pentru categoriile de cupluri mama- nou născuți, conform prevederilor OUG NR.34/2024
  • La sfârșitul anului 2024 era 82 de persoane încadrate într-un grad de handicap pe raza comunei Sâniob
  • Pe parcursul anului 2024 au fost eliberate 6 carduri- legitimații de parcare pentru persoanele cu handicap în corformitate cu prevederile Legii nr.448/2006
  • S-au întocmit anchete sociale la solicitările făcute de către:
  • Judecătorie,  pentru soluționarea dosarelor aflate pe rol –5 (divort, incredințare minori, suplinire acord, ordonantă presedintială)
  • Avocatul Poporului -1
  • Centrul de detenție- 1
  • Inspectoratul de politie -4
  • Birouri Notariale- -2
  • Comisia pentru Evaluarea complexa a persoanelor adulte/ copii cu handicap -38
  • la solicitarea DGASPC  Bihor, DGASPC Satu Mare, - 54
  • anchete sociale transmise la AJPIS și/sau peduse la dosar pentru punerea în plată a diverselor prestații sociale
  • fise de verificare în teren la dosare aflate în plată - 97

            S-au efectuat situațiile lunare centralizatoare, analitice, trimestriale și semestriale conform legii si au fost trimise instituțiilor abilitate pentru verificare/plată  (AJPIS BH, ANPIS, DGASPC BH ,DGASPC SM, Furnizori de energiei electrice, Prefectura Bihor etc. )

 

 

 

  1. STARE CIVILĂ

 

 

RAPORT PRIVIND ACTIVITATEA DIN CADRUL COMPARTIMENTULUI 

STARE CIVILA

 

 

In anul 2024 în cadrul compartimentului STARE CIVILĂ , au fost înregistrate urmatoarele:

  • 1 act de naștere 
  • 17 acte de căsătorie
  • 24 acte de deces   

Au fost eliberate un numar de:

  • 22 certificate de naștere             
  • 22 certificate de căsătorie
  • 38 certificate de deces

Au fost întocmite : - 5 dosare transcriere

                                        - 2 dosare ortografiere 

                                 

Au fost operate pe marginea actelor de stare civilă și comunicate la D.E.P un numar de 90  mențiuni și 50 mențiuni comunicate către alte primării.

Au fost soluționate  un număr de 72 cereri privind eliberarea certificatelor de stare civilă, precum si întocmirea extraselor solicitate de către notar sau alte primării sau persoane îndreptățite .

 

 

  1. RESURSE UMANE

 

Structura aparatului de specialitate al Primarului Comunei Sâniob, județul Bihor, cuprinde la sfârșitul anului 2024, un număr de 17 posturi, conform art.3 alin (2) din OUG 63/2010, după cum urmează:

Demnitari:

  • Primar: 1 post ocupat,
  • Viceprimar: vacant,

 

Funcții publice de conducere:

  • Secretar general al unitatii administrativ-teritoriale comuna Sâniob  : 1 post ocupat,

 

Funcții publice de execuție:

  • Compartimentul financiar-contabil, impozite şi taxe:   3 posturi ocupate, 
  • Compartimentul de asistenta sociala - SPAS - : 1 post ocupat, 
  • Compartimentul fond funciar şi registru agricol: 2 posturi ocupate;
  • Compartiment relații cu publicul, resurse umane și stare civilă: 1 post ocupat ,

 

Funcții contractuale:

  • Compartimentul gospodarire comunală și administrativ: 6 posturi ocupate, 1 post vacant și șofer microbus școlar: 1 post vacant.
  • Compartiment implementare proiecte: 7 posturi vacante
  • Consilier primar: 2 post ocupat,

În afara Organigramei Primăriei comunei Sâniob sunt cuprinse 7 posturi de asistent personal al persoanei cu handicap, pentru mame cu copii, din care 6 fiind ocupate la data de 31.12.2024.

 

  1. URBANISM

 

  • Certificate de urbanism       18 buc.
  • Autorizații de construire                  14 buc.
  • Autorizații branșamente, acorduri         6 buc.
  • Procese Verbale de Recepție – persoane fizice   2 buc.
  • Procese Verbale de Recepție – LUCRĂRI      1  buc.
  • Procese Verbale de contravenție                      1 buc.
  • Solicitare avize de la C.J.Bihor – autorizații de construire       2 buc 
  • Solicitare avize de la C.J. Bihor – certificate de urbanism          2 buc
  • Certificate de nomenclatură stradală                                         26 buc.
  •   Măsurători cu GPS                                                                       
  •   Trasări cu GPS                                                                              
  • Program RENNS 

 

 

  1. SVSU

 

 

Sarcinile SVSU Saniob sunt îndeplinite conform legislației privind situațiile de urgență la nivel național, prin stricta coordonare și colaborare cu instituțiile specializate, în funcție de riscurile generatoare de situații de urgență după cum urmează: Instituția Prefectului, Inpectoratul pentru situații de urgență județului Bihor, Comitetul local pentru situații de urgență, Centrul  operativ CLSU Saniob și Consiliul local.

Au fost verificate starea de funcționare a tuturor hidranților de pe raza localității, iar în prezent comuna dispune de 36 de hidranți în stare de funcționare. S-a întocmit Planul de măsuri specifice pentru perioada de iarnă 2024/2025 și s-au reîntregit stocurile de materiale antiderapante.

 

 

 

  1. MEDIU

 

 

 

Pentru mentinerea curtaniei, refacerii mediului, am realizat si efectuat urmatoarele lucrari, actiuni pe raza Com.Saniob pe anul 2024:

 

- ACCESUL LA SERVICIUL DE SALUBRIZARE:

Prin H.C.L. Nr. 75 din 21.12.2020 am stabilt ca modul de plata al serviciului de salubrizare sa fie prin TAXA, astfel creand posibilitatea ca fiecare locuitor si gospodarie sa beneficieze de serviciul respectiv, usurand si plata taxei de salubrizare, locuitorii comunei pot plati in impozit, la serviciul de taxe si impozite din cadrul primariei. Au fost impartite si restul recipientelor la gospodariile care nu au avut contract cu firma AVE BIHOR SRL, astfel numarul beneficiarilor de serviciul de salubrizare a crescut semnificatifv, de la 570 gospodarii la 742 de gospodarii.

Totodata am infiintat un depozit pentru deseuri selective, si voluminoase, în satul Sâniob, Nr. 43, unde populatia poate depune deseurile care nu intra în transportul saptamanal al operatorului de salubrizare, astfel reducand riscul de a le abandona ilegal pe spatii verzi. Sunt montate 5 tomberoane de 1.100L galbene, 3 tomberoane albastre si 2 verzi pentru sticla. 

 

- MENTINEREA SI VERIFICAREA CURATENIEI:

Saptamanal, in sezonul de primavara - toamna, in ziua de luni, responsabilul de mediu din cadrul primariei verifica pe teren starea de curateni a zonelor verzi, locuri unde de obicei se depoziteaza ilegal deseurile (zona fostelor gropi de gunoi din fiecare sat, marginea drumurilor comunale si judetene, pe camp). In cazul in care gasim indicii despre persoanele care incalca legislatia in vigoare, am impartit amenzi, pe baza HCL 40/2017,  2 la numar.

In sezonul de primavara - toamna, saptamanal, in fiecare zi de miercuri am efectuat curatarea parcurilor, golirea cosurilor stradale, cu muncitorii sociali.

 

- ORGANIZAREA ACTIUNILOR DE CURATENIE

In legatura cu organizarea evenimentelor, actiunilor de curatenie, in anul 2024 am organizat 2 mari actiuni de curatenie, curatenia de primavara si de toamna. Cu aceasta ocazie, am mobilizat pe toti muncitorii sociali si in folosul comunitatii. Au fost curatate toate zonele verzi cu risc de depozite ilegale, de pe raza comunei. Deseurile adunate au fost predate selectiv operatorului de salubrizare.

In luna Iunie, a fost organizata impreuna cu ADI Ecolect Group, un concurs denumit ,, Campionatul bihorean al curateniei,, unde fiecare zona de pa raza judetului Bihor a participat. Comuna noastra a participat in Zona 6 - Sacueni, unde a terminat pe locul 1. Cu aceasta ocazie a fost organizata si o actiune de adunare a deseurilor voluminoasa din fata gospodariilor. Au fost stranse deseurile de mobilier, cauciuc, textile cu utilajele primariei (tractor cu remorca, buldoexcavator, autoutilitata). Actiunea a avut un succes foarte mare, asadar vom organiza anual astfel de actiuni. 

 

 

 

  1. ADMINISTRATIV, ÎNTREȚINERE, REPARAȚII STRĂZI

 

 

Conform Legii 416/2001 s-au asigurat activitati, precum intretinerea parcurilor, lucrari de igienizare si ecologizare in intravilanul comunei Saniob, in principal pe drumurile comunale, strazi. Pentru efectuarea acestor lucrari, in anul 2024 am reusit sa achizitionam utilaje usoare, de mana. 

La fel ca și în anii anteriori, și în 2024 am reusit curatarea si defrisarea marginilor drumurilor comunale si judetene. Totodata au fost varuiți pomii de pe marginea drumurilor.

Cu ajutorul grederului am reusit sa inbunatatim starea strazilor si drumurilor comunale inca neasfaltate. Cu ajutorul tractorasului de tuns gazon, reusim sa intretinem parcurile, zonele verzi publice mult mai rapid si eficient. 

Am reușit să incheiem contract pentru executarea unor lucrări de reabilitare foraj apă pe strada bisericii si strada Svab din satul Sâniob, precum și la popasul din satul Sfârnaș.

Totodată am facut reparații curente la fosta scolă din satul Sfârnaș și la căminul cultural din satul Ciuhoi.

 

  

 

CONCLUZII

 

 

Prezentul raport reprezintă bilanțul activității desfășurate în UAT Sâniob în

perioada 01.01.2024 - 31.12.2024, fără a fi însă unul exhaustiv.

 

Având în vedere numărul de răspunsuri, documente eliberate pe căi electronice, arată că ușor, dar sigur ne îndreptăm spre o digitalizare eficientă a administrației din comuna   Sâniob.

Putem spune că pași s-au făcut în aproape toate direcțiile, ele constituie preocuparea noastră permanentă, multe dintre ele fiind mult mai ușor de rezolvat prin implicarea directă a cetățenilor și prin existența unui spirit civic dezvoltat, mă refer aici de ex. la    imposibilitatea stopării prezenței deșeurilor aruncate ilegal pe întreg teritoriul comunei. Nu putem totuși, să nu constatăm scăderea semnificativă a celor care abandonează deșeuri în locuri neautorizate, în urma unui proces anevoios și lung, cu multe episoade neplăcute.

Comuna Sâniob nu este doar a unora sau a altora dintre noi, ea este valoarea noastră comună, așa cum beneficiile pe care ni le oferă, cât și grija față de tot ceea ce cuprinde noțiunea, sunt comune.

Așa să ne ajute Dumnezeu, pe fiecare dintre noi!