ANEXA NR. 1 la proiectul de hotărâre nr. 19 din 24.03.2025

Anexa nr.1 


Documentație de atribuire

 

Aferentă procedurii de închiriere prin licitaţie publică a unui teren în suprafaţa de 871 mp., situat în localitatea Cenaloș, Comuna Sâniob, identificat cu nr. cad. 54362, înscris în CF 54362 Sâniob, proprietatea privată a Comunei Sâniob

 

Fișa de date

Aferentă procedurii de închiriere prin licitaţie publică deschisă în vederea închirierii unui teren agricol intravilan în suprafaţă de 871 mp, situată în localitatea Sâniob, Comuna Sâniob

 

Procedura de licitație publică în vederea închirierii a fost organizată în baza OUG 57/2019 privind Codul Administrativ 

 

 INFORMAȚII GENERALE DESPRE CHIRIAS

UAT Comuna SÂNIOB, cu sediul în com. Sâniob, str. Principală, nr. 199, jud. Bihor, codul fiscal: 4820291, telefon 0259441128, e-mail: registratura@saniob.ro , persoană de contact: Mela Maria-Elena.

Procurarea documentației de atribuire – documentația de atribuire se poate descărca de pe site-ul official al Primăriei Comunei Sâniob: www.saniob.ro .

 

 OBIECTUL ÎNCHIRIERII

2.1. Se supune licitaţiei publice închirierea unui teren, în suprafață de 871,00 mp, situat în localitatea Cenaloș, comuna Sâniob, judetul Bihor.

2.2 Terenul este situat în intravilanul comunei Sâniob, are o suprafață de 871,00 mp, având nr. cad 54362, înscris în CF 54362 Sâniob.

2.3. Terenul se află în proprietatea privată a comunei Sâniob.

2.4. Predarea - primirea terenului se va face pe bază de proces verbal în maxim 15 zile de la data semnării contractului de închiriere.

 

 ELEMENTE DE PREŢ

Preţul minim de închiriere (preţul de pornire a licitaţiei) este de 300 euro/an, aşa cum acesta a fost stabilit de catre Consiliul Local al Comunei Sâniob, prin

H.C.L. nr.19/02.04.2025.

Garanţia de participare la licitaţie este de 500 lei. Garanția de participare se va restitui ofertanților necâștigători. Participanții care în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data adjudecării sau a soluţionării eventualelor contestaţii nu se prezintă pentru încheierea contractului de închiriere, pierd garanția de participare.

 

Nr.crt.

Suprafata (mp)

Nr. cad

C.F.

Pret de pornire

 

(euro/an)

Valoare teren

 

 

(lei)

Valoare garantiei de participare la licitatie

(lei)

1

871,00

54362

54362

300

11.323

500

  

INSTRUCȚIUNI PRIVIND ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA PROCEDURII DE ÎNCHIRIERE

La data și ora stabilită în anunțul privind demararea procedurii de licitație publică pentru deschiderea ofertelor, la sediul Primăriei Comunei Sâniob (com. Sâniob, str. Principală, nr. 199) vor fi prezenți membrii Comisiei de evaluare și ofertanții.

Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezența tuturor membrilor.

Plicurile sigilate se predau Comisiei de evaluare la data fixată pentru deschiderea lor prevăzută în anunțul de licitație. În partea introductivă a procesului verbal se va consemna faptul că plicurile cu ofertele prezentate au fost sau nu intacte, în sensul că partea lipită a acestuia a fost afectată

/ nu a fost afectată prin dezlipire sau altă modalitate de deschidere.

După deschiderea plicurilor exterioare în ședința publică, Comisia de evaluare descalifică ofertele care nu conțin totalitatea documentelor și a datelor prevăzute în documentația de atribuire sau care nu sunt redactate în limba română.

 

Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație publică pentru închiriere, este necesar ca după deschiderea plicurilor și evaluarea documentelor de calificare, cel puțin două oferte să fie valabile.

În cazul în care, în urma publicării anunțului de licitație nu au fost depuse cel puțin două oferte valabile, sau după evaluarea documentațiilor de calificare, nu au rămas cel puțin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze procedura și să organizeze o nouă licitație.

Sunt considerate oferte valabile și se califică ofertele care îndeplinesc toate criteriile de valabilitate prevăzute în Caietul de sarcini.

După analizarea conținutului plicului exterior, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul comisiei de evaluare va întocmi un proces verbal în care se menționează ofertele valabile, precum și ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate și motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de licitație. Procesul - verbal se semnează de către toți membrii Comisiei de evaluare și de către ofertanți.

Pe parcursul aplicării procedurii d e închiriere p r i n l i c i t a ț i e p u b l i că , autoritatea contractantă are dreptul de a solicita clarificări și, după caz, completări ale documentelor prezentate de ofertanți pentru demonstrarea conformității ofertei cu cerințele solicitate.

Autoritatea contractantă va încheia contractul cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.

Autoritatea contractantă va informa ofertanții despre deciziile referitoare la atribuirea contractului, în scris, cu confirmare de primire, în termen de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora. În cadrul comunicării autoritatea contractantă:

va informa ofertantul câștigător cu privire la acceptarea ofertei prezentate.

va informa ofertanții care au fost respinși sau a căror ofertă nu a fost declarată câștigătoare asupra motivelor ce au stat la baza deciziei respective.

Autoritatea contractantă poate să încheie contractul numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicărilor.

 

 INSTRUCȚIUNI PRIVIND UTILIZAREA CĂILOR DE ATAC OBLIGAŢIILE PĂRȚILOR

 

În termen de 3 zile lucrătoare de la privirea comunicării deciziei referitoare la excluderea ofertei, respectiv în termen de 3 zile lucrătoare de la privirea comunicării deciziei referitoare la atribuirea contractului, ofertanții pot face contestații în scris împotriva modului în care au fost respectate dispozițiile legale care reglementează procedura de închiriere a bunurilor proprietate privată a unităților administrativ - teritoriale prin licitație publică.

Contestațiile se vor depune la sediul UAT — Comuna Sâniob, cu sediul administrativ în com. Sâniob,str. Principală, nr. 199, jud. Bihor.

Comisia de soluționare a contestaților va fi numită prin dispoziție a primarului și va analiza și soluționa contestațiile în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora.

Soluționarea litigiilor apărute în legătură cu atribuirea contractului de închiriere se realizează potrivit prevederilor legislației privind contenciosul administrativ.

 

 INSTRUCȚIUNI PRIVIND MODUL DE ELABORARE ȘI PREZENTARE A OFERTELOR

Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile documentației de atribuire.

Ofertele se redactează în limba română și se depun la sediul autorității contractante din com. Sâniob, str. Principală, nr. 199, în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior, care se înregistrează de către autoritatea contractantă, în ordinea primirii lor, precizându-se data și ora.

Fiecare exemplar al ofertei trebuie să fie semnat de către ofertant.

Fiecare participant poate să depună o singură oferta.

Perioada de valabilitate a ofertei: până la finalizarea procedurii de închiriere a terenului.

Persoana interesată are obligația de a depune oferta în locul și până la data - limită pentru depunere, stabilite în anunțul procedurii. Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forța majoră, cad exclusiv în sarcina persoanei interesate.

Ofertele depuse la o altă adresă a autorității contractante decât cea stabilită sau după expirarea datei – limită pentru depunere, vor fî returnate ofertanților fără a fi deschise.

 

PE PLICUL EXTERIOR se va indica obiectul licitației pentru care este depusă oferta, respectiv:

”LICITAȚIE PUBLICĂ PENTRU IMOBILUL – teren intravilan situat în localitatea Cenaloș, com SÂNIOB, suprafața 871 mp, nr. cad 54362, înscris in CF 54362 Sâniob.

A NU SE DESCHIDE  PÂNĂ LA DATA    ORA   

 

Plicul exterior va conține următoarele documente:

Fisa cu informații privind ofertantul (Formularul nr. 1)

Declaratie de participare ( Formularul nr. 2)

Acte doveditoare privind calitătile si capacitălile ofertanților:

 

Acte doveditoare privind calitătile si capacitălile ofertanților - pentru persoane juridice:

certificat constatator de la Oficiul Registrului Comerțului — în original, din care să rezulte următoarele:

  • ofertantul nu este în stare de insolvență, faliment sau lichidare;
  • ofertantul nu are activitatea suspendată voluntar sau ca urmare a retragerii dreptului de adesfășura activități economice;
  • sediul social;
  • administratorul ofertantului.

certificat de atestare fiscală privind plata obligațiilor datorate bugetului statului, din care să reiasă că ofertantul nu are datorii;

certificat de atestare fiscală privind plata obligațiilor datorate bugetul local, din care să reiasă că ofertantul nu are datorii, eliberat de Compartimentul financiar din cadrul primăriei în a cărei rază teritorială ofertantul are sediul social / domiciliul, precum și de la Primăria Sâniob

în cazul in care ofertantul deține în proprietate bunuri impozabile în com. Sâniob, valabil la data deschiderii ofertelor;

împuternicire / procură pentru participare la Iicitație — original, dacă persoana care participă la licitație este alta decât administratorul ofertantului / ofertantul,

Cartea de identitate a persoanei care participă la licitație

Certificatul  de Înregistrare de la Oficiul  Registrului  Comerțului  - xerocopie;

Dovada achitãrii garanției de participare — ordin de plată;

Dovada taxei de participare  —  ordin de plată;

 

Acte doveditoare privind calitătile si capacitățile ofertanților -pentru persoane fizice:

Cartea de identitate a persoanei care participă la licitație,

certificat de atestare fiscală privind plata obligațiilor datorate bugetului statului, din care să reiasă că ofertantul nu are datorii;

certificat de atestare fiscală privind plata obligațiilor datorate bugetul local, din care să reiasă că ofertantul nu are datorii, eliberat de compartimentul financiar din cadrul primăriei în a cărei rază teritorială ofertantul are domiciliul, precum și de la Primăria Sâniob, în cazul in care ofertantul deține în proprietate bunuri impozabile în com. Sâniob, valabil la data deschiderii ofertelor;

Dovada achitării garanției de participare — ordin de plată/chitanță;

Dovada taxei de participare — ordin de platã/chitanță;

 

PE PLICUL INTERIOR, care conține oferta propriu - zisä, se înscriu numele sau denumirea ofertantuluiprecum şi domiciliul sau sediul social al acestuia, dupä caz şi va conține Formularul de ofertă semnat de ofertant, fără îngroşări, ştersături sau modificări;

Plicul exterior, conținând plicul interior, se va sigila şi se va depune la sediul autorității contractante in termenul stabìlit pentru depunerea ofertelor.

 

 ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA PROCEDURII DE LICITAȚIE

Anunțul privind demararea procedurii de licitație public pentru închiriere se va publica in Monitorul Oficial al României, Partea a Vl- a, într-un cotidian de circulație naționalä şi într-unul de circulație localã, precum şi pe site-ul Primăriei www.saniob.ro.

 

Anunțul de 1icitație se va trimite spre publicare cu cel puțin 20 de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.

Termenul limită de depunere a ofertelor este data           , ora    , la sediul Primăriei comunei Sâniob (str. Principalä, nr. 199) – Registratură.

Şedința publicä de licitație se va desfăşura in data de       , la ora             la sediul Primăriei comunei Sâniob, str. Principalä, nr. 199.

 

 INFORMAȚII PRIVIND CRITERIILE DE ATRIBUIRE PENTRU STABILIREA OFERTEI CAȘTIGĂTOARE

Criteriul de atribuìre a contractului de închiriere - cumpărare este cel mai mare preț ofertat.

 

 INFORMAȚII REFERITOARE LA CLAUZELE CONTRACTUALE OBLIGATORII

-Contractul de închiriere va cuprinde urmätoarele clauze obligatorii:

-pärțile contractante;

-obiectul contractului de închiriere;

-modalitãțile de platã a prețului rezultat în urma licitației, precum şi a cheltuielilor -ocazionate de încheierea contractului;

-data de la care operează transmiterea dreptului de proprietate;

 

 DISPOZITII FINALE

Drepturile si îndatoririle părţilor se stabilesc prin contractul de închiriere.

Toate obligaţiile reciproce se vor concretiza in contractul de închiriere.

Caietul de sarcini, inclusiv toate documentele necesare licitaţiei se pun la dispozita solicitantului contra cost, în valoare de 350 lei.

Ofertanţii la licitaţie vor prezenta, la dosarul depus pentru licitaţie, garanţia de participare la licitaţie. Participarea la licitaţie a ofertanţilor este condiţionată de achitarea integrală a debitelor pe care le au faţă de bugetul local, achitarea documentaţiei de licitaţie şi a garanţiei de participare.

Nu vor participa la licitaţie persoanele juridice sau persoanele fizice care:

-au debite faţă de Consiliul Local Sâniob;

-sunt în litigii cu Consiliul Local Sâniob

-au fost adjudecători ai unei licitaţii anterioare şi nu au încheiat contract cu Consiliul Local Sâniob;

-au fost adjudecători ai unei licitaţii anterioare şi li s-a reziliat contractul de închiriere sau inchirieire deoarece nu respectat clauzele contractului încheiat cu Consiliul Local Sâniob;

-sunt în faliment, reorganizare etc.

Dacă din diferite motive licitaţia se amână, se revocă sau se anulează, decizia de amânare, revocare sau anulare nu poate fi atacată de ofertanti. În acest caz ofertanţilor li se va inapoia in termen de cinci zile garanţia de participare la la licitaţie si contravaloarea documentatiei de licitaţie pe baza unei cercetari scrise si inregistrate la registratura Primăriei comunei Sâniob prin inscrierea la licitaţie toate condiţiile impuse prin caietul de sarcini se consideră insuşite de ofertanţi.