ANEXA NR. 2 la proiectul de hotărâre nr. 19 din 24.03.2025

Anexa nr. 2 

 

 

CAIET DE SARCINI

 DISPOZIȚII GENERALE

(1) Prezentul Caiet de Sarcini constituie anexă la Contractul de închiriere .

(2) Închirierea terenului se face prin licitație publică.

 

CAPITOLUL I.

 OBIECTUL ÎNCHIRIERII

 

(1) Se supune licitației publice în vederea închirierii suprafeței de teren, de 871 mp, situat în intravilanul satului Cenaloș, Comuna Sâniob, identificat cu nr. cad. 54362, înscris în CF 54362 Sâniob, proprietatea privată a Comunei Sâniob.

 (2) La încetarea contractului din orice cauză, spațiul revine locatorului liber de sarcini și în starea în care a fost inițial. Predarea spațiului de către locatar se face pe baza procesului verbal de predare - primire.

(3) La încetarea contractului amenajările rămân în proprietatea locatorului, fără vreo pretenție din partea locatarului.

CAPITOLUL II.

 DURATA ÎNCHIRIERII

 

(1) Durata închirierii terenului este de 5 ani, începând cu data semnării contractului de închiriere.

(2) Durata închirierii poate fi prelungită prin acordul părților.

CAPITOLUL III

 ELEMENTE DE PREȚ

 

(1) Prețul minim pentru închiriere a terenului cu destinația agricolă, este de 300 euro/an.

(2) Prețul adjudecat prin licitație va fi indexat anual cu indicele inflației comunicat de Direcția Județeană de Statistică Bihor, dacă nu este stabilit în euro.

(3) Chiria se datorează de la data încheierii contractului de închiriere, pentru tot anul în curs.

(4) Plata chiriei se face în două tranșe, astfel: 

a. 50 % până cel mai târziu la data de 30.03 a anului în curs. În anul 2025, primul termen se împlinește la data de 30.05.2025 ; 

b. 50 % până cel mai târziu la data de 30.09 a anului în curs. 

(5) In cazul neachitarii chiriei la termenele stabilite se vor calcula majorari de întârziere, conform codului de procedura fiscal cu modificarile si completarile ulterioare; 

(6) Neplata chiriei calculate în condițiile de mai sus, până la încheierea anului calendaristic poate conduce la rezilierea contractului .

(7) In termen de cel mult 90 de zile de la data incheierii contractului de inchiriere,locatarul este obligat sa depuna ,cu titlu de garantie , o suma reprezentand contravaloarea a doua chirii anuale din suma datorata locatorului cu titlu de chirie pentru primul an de activitate. Din aceasta suma sunt retinute , daca este cazul penalitatile si alte sume datorate locatorului de care locatar. 

In cazul nerespectarii conditiilor generale ale inchirierii, contractul de inchiriere inceteaza de drept. 

(8). Taxe , garantii 

a. taxa de participare la licitaţie în sumă de 350 lei, care nu face obiectul restituirii; 

b. garanția de participare la licitaţie în cuantum de 500 lei

c. suma de 100 lei reprezentând contravaloarea caietului de sarcini

d. Garanția de participare se va restitui ofertanților necâștigători. 

e. Participanții care în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data adjudecării sau a soluţionării eventualelor contestaţii nu se prezintă pentru încheierea contractului de închiriere, pierd garanția de participare.

 

CAPITOLUL IV

 ETAPA DE TRANSPARENȚĂ

 

1) În cazul procedurii de licitație, autoritatea contractantă are obligația să publice anunțul de licitație în Monitorul Oficial al României, Partea a Vl-a, într-un cotidian de circulație locală și pe pagina sa de internet.

(2) Anunțul de licitație se întocmește după aprobarea documentației de atribuire de către autoritatea contractantă și trebuie să cuprindă cel puțin următoarele elemente:

a) informații generale privind autoritatea contractantă, precum: denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, datele de contact, persoana de contact;

b) informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat;

c) informații privind documentația de atribuire: modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire; denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul autorității contractante de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire; costul și condițiile de plată pentru obținerea documentației, dacă este cazul; data-limită pentru solicitarea clarificărilor;

d) informații privind ofertele: data-limită de depunere a ofertelor, adresa la care trebuie depuse ofertele, numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă;

e) data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor;

f) instanța competentă în soluționarea eventualelor litigii și termenele pentru sesizarea instanței; 

g)  data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării.

(3) Anunțul de licitație se trimite spre publicare cu cel puțin 20 de zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor.

(4) Orice persoană interesată are dreptul de a solicita și de a obține documentația de atribuire.

(5) Autoritatea contractantă are dreptul de a opta pentru una dintre următoarele modalități de obținere a documentației de atribuire de către persoanele interesate:

a) asigurarea accesului direct, nerestricționat și deplin, prin mijloace electronice, la conținutul documentației de atribuire;

b) punerea la dispoziția persoanei interesate care a înaintat o solicitare în acest sens a unui exemplar din documentația de atribuire, pe suport hârtie și/sau pe suport electronic.

Astfel, autoritatea contractantă, care este Comuna Sâniob optează pentru varianta a) de mai sus.

(6) În cazul prevăzut la alin. (5) lit. b) autoritatea contractantă are dreptul de a stabili un preț pentru obținerea documentației de atribuire, cu condiția ca acest preț să nu depășească costul multiplicării documentației, la care se poate adăuga, dacă este cazul, costul transmiterii acesteia. 

            Pretul stabilit pentru obținerea documentației de atribuire este de 100 lei.

(7) Autoritatea contractantă are obligația să asigure obținerea documentației de atribuire de către persoana interesată, care înaintează o solicitare în acest sens.

(8) În cazul prevăzut la alin. (5) lit. b) autoritatea contractantă are obligația de a pune documentația de atribuire la dispoziția persoanei interesate cât mai repede posibil, într-o perioadă care nu trebuie să depășească 4 zile lucrătoare de la primirea unei solicitări din partea acesteia.

(9) Persoana interesată are obligația de a depune diligențele necesare, astfel încât respectarea de către autoritatea contractantă a perioadei prevăzute la alin. (8) să nu conducă la situația în care documentația de atribuire să fie pusă la dispoziția sa cu mai puțin de 5 zile lucrătoare înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor.

(10) Persoana interesată are dreptul de a solicita clarificări privind documentația de atribuire.

(11) Autoritatea contractantă are obligația de a răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depășească 5 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări.

(12) Autoritatea contractantă are obligația de a transmite răspunsurile însoțite de întrebările aferente către toate persoanele interesate care au obținut, în condițiile prezentei secțiuni, documentația de atribuire, luând măsuri pentru a nu dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective.

(13) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (11), autoritatea contractantă are obligația de a transmite răspunsul la orice clarificare cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor.

(14) În cazul în care solicitarea de clarificare nu a fost transmisă în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitatea de a respecta termenul prevăzut la alin. (13), acesta din urmă are totuși obligația de a răspunde la solicitarea de clarificare în măsura în care perioada necesară pentru elaborarea și transmiterea răspunsului face posibilă primirea acestuia de către persoanele interesate înainte de data-limită de depunere a ofertelor.

(15) Procedura de licitație se poate desfășura numai dacă în urma publicării anunțului de licitație au fost depuse cel puțin două oferte valabile.

 

CAPITOLUL V

 

REGULI PRIVIND OFERTA

 

(1) Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile documentației de atribuire.

(2) Ofertele se redactează în limba română.

(3) Ofertele se depun la sediul autorității contractante, în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior, care se înregistrează de autoritatea contractantă, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte, precizându-se data și ora.

(4) Pe plicul exterior se va indica obiectul licitației pentru care este depusă oferta. Plicul exterior va trebui să conțină:

a) o fișă cu informații privind ofertantul și o declarație de participare, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări;

b) acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților, respectiv:

b.1. Carte de identitate reprezentant legal - copie conformă

b.2. Împuternicire sau procură, în cazul în care reprezentantul deleagă o altă persoană să participe la licitație

b.3. Documente eliberate sau recunoscute de organele statului, din care să rezulte competența desfășurării activității economice, conform destinației obiectului ce urmează a fi închiriat, respective Codul de exploatație agricolă - copie conformă

b.4. Certificat de înregistrare la Registrul comerțului

b.5. Codul de exploatație agricolă.

c) acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini (chitanța).

(5) Pe plicul interior, care conține oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz.

(6) Oferta va fi depusă într-un singur exemplar care trebuie semnat de către ofertant.

(7) Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă .

(8) Oferta are caracter obligatoriu, pe o durata de cel putin 60 de zile de la depunerea ei la sediul autoritatii contractante.

(9) Persoana interesată are obligația de a depune oferta la adresa și până la data-limită pentru depunere, stabilite în anunțul procedurii.

(10) Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forța majoră, cad în sarcina persoanei interesate.

(11) Oferta depusă la o altă adresă a autorității contractante decât cea stabilită sau după expirarea datei-limită pentru depunere se returnează nedeschisă.

(12) Conținutul ofertelor trebuie să rămână confidențial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, autoritatea contractantă urmând a lua cunoștință de conținutul respectivelor oferte numai după această dată.

(13Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului-verbal prevăzut la alin. (15) de către toți membrii comisiei de evaluare și de către ofertanți.

(14) Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitației.

(15) În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul acesteia întocmește un proces-verbal în care menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate și motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de licitație. Procesul-verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare.

(16) În baza procesului-verbal care îndeplinește condițiile prevăzute la alin. (15), comisia de evaluare întocmește, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite autorității contractante.

(17) În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, autoritatea contractantă informează în scris, cu confirmare de primire, ofertanții ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii.

(18) În cazul în care în urma publicării anunțului de licitație nu au fost depuse cel puțin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze procedura și să organizeze o nouă licitație, cu respectarea procedurii prevăzute la alin. (1)-(13).

 

 

 

 

CAPITOLUL VI

COMISIA DE EVALUARE

(1) La nivelul autorității publice contractante se organizează o comisie de evaluare, componența acesteia fiind aprobată prin dispoziție a primarului, comisie care adoptă decizii în mod autonom și numai pe baza criteriilor de selecție prevăzute în instrucțiunile privind organizarea și desfășurarea licitației.

 

CAPITOLUL VII

participanții la licitația publică

 (1) La licitație pot participa următoarele categorii de utilizatori : 

a. persoanele fizice, cu domiciliul pe raza comunei Sâniob, județul Bihor; 

b. persoanele juridice cu sediul pe raza comunei Sâniob.

Solicitanții trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

a) a achitat taxa de participare, contravaloarea caietului de sarcini și garanția de participare;

b) a depus oferta împreună cu toate documentele solicitate, în termenul prevăzut în Documentația de atribuire;

c) și-a îndeplinit la zi toate obligațiile de plată exigibile a impozitelor și taxelor, chirii, redevențe, către bugetul de stat și bugetele locale;

d) nu este în stare de faliment ori lichidare, sau insolvență.

 

CAPITOLUL VIII

 DETERMINAREA OFERTEI CASTIGATOARE

 

1. Pentru desfasurarea procedurii licitatiei publice este obligatorie participarea a cel putin 2 ofertanti. În cazul în care nu sunt depuse minim două oferte, urmează să fie anulată procedura de licitație și să se organizeze o nouă licitație. 

2. Dupa primirea ofertelor, in perioada anuntata, si inscrierea lor in ordinea primirii la registratura proprietarului, plicurile inchise si sigilate vor fi predate comisiei de evaluare, la data si ora fixata pentru deschiderea ofertelor prevazuta in anuntul publicitar 

3 . Sedinta de deschidere aplicurilor este publica 

4. Dupa deschiderea plicurilor exterioare, comisia de evaluare elimina ofertele care nu contin totalitatea documentelor si datelor cerute in "Instructiunile privind modul de elaborare si prezentare a ofertelor" si intocmeste un proces-verbal, in care se mentioneaza rezultatul deschiderii plicurilor respective. 

5.Deschiderea plicurilor interioare ale ofertelor se face numai dupa semnarea procesului - verbal de catre toti membrii comisiei de evaluare si de catre ofertanti și numai daca exista cel putin 2 (doua) oferte eligibile. 

6.In cazul in care nu exista cel putin doua oferte calificate, Comisia de evaluare va intocmi un proces - verbal care va constata imposibilitatea de deschidere a plicurilor interioare, urmand a se repeta procedura de licitatie publica deschisa. 

7.Criteriul de atribuire al contractului de închiriere este cel mai mare nivel al chiriei .

8Pe baza evaluarii ofertelor, comisia de evaluare intocmeste un raport care cuprinde descrierea procedurii de închiriere si operatiunile de evaluare, elementele esentiale ale ofertelor depuse si motivele alegerii ofertantului castigator sau, in cazul in care nu a fost desemnat castigator nici un ofertant, cauzele respingerii 

9.In cazul in care licitatia publica nu a condus la desemnarea unui castigator, se va consemna aceasta situatie intr-un proces - verbal si se va organiza o noua licitatie 

10.In baza procesului - verbal in care se mentioneaza ofertele valabile, ofertele care nu indeplinesc criteriile de valabilitate si motivele excluderii acestora din urma de la procedura de atribuire, comisia de evaluare intocmeste, in termen de o zi lucratoare, un raport pe care il transmite reprezentantului legal al proprietarului. 

11.Dupa primirea raportului comisiei de evaluare, reprezentantul legal al proprietarului, in termen de 3 zile lucratoare informeaza, in scris, cu confirmare de primire, ofertantii ale caror oferte au fost excluse, indicand motivele excluderii. 

Autoritatea contractanta are obligatia de incheia contractual de inchiriere cu ofertantul a carui oferta a fost stabilita ca fiind castigatoare. 

Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-A, un anunt de atribuire a contractului , in cel mult 20 de zile calendaristice de la finalizarea procedurii de atribuire. 

Anunţul de atribuire trebuie să cuprindă cel puţin următoarele elemente: 

a) informaţii generale privind autoritatea contractantă, precum: denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, datele de contact, persoana de contact; 

b) data publicării anunţului de licitaţie în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a; 

c) criteriile utilizate pentru determinarea ofertei câştigătoare; 

d) numărul ofertelor primite şi al celor declarate valabile; 

e) denumirea/numele şi sediul/adresa ofertantului a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare; 

f) durata contractului; 

g) nivelul chiriei; 

h) instanţa competentă în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei; 

i) data informării ofertanţilor despre decizia de stabilire a ofertei câştigătoare; 

j) data transmiterii anunţului de atribuire către instituţiile abilitate, în vederea publicării. 

Autoritatea contractanta poate sa incheie contractul numai dupa implinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data realizarii comunicarii deciziilor referitoare la atribuirea contractului.

 

 CAPITOLUL IX

 ANULAREA PROCEDURII DE LICITAȚIE

 

(l) Autoritatea contractantă are dreptul de a anula procedura pentru atribuirea contractului de închiriere în situația în care se constată abateri grave de la prevederile legale care afectează procedura de licitație sau fac imposibilă încheierea contractului.

(2) În sensul prevederilor alin. (1), procedura de licitație se consideră afectată în cazul în care sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiții:

a) În cadrul documentației de atribuire și/sau în modul de aplicare a procedurii de licitație se constată erori sau omisiuni care au ca efect încălcarea principiilor prevăzute la art. 311 din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ

b) Autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective, fără ca acestea să conducă, la rândul lor, la încălcarea principiilor prevăzute la art. 311 din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ

(3) Încălcarea prevederilor prezentei secțiuni privind atribuirea contractului poate atrage anularea procedurii, potrivit dispozițiilor legale în vigoare.

(4) Autoritatea contractantă are obligația de a comunica, în scris, tuturor participanților la procedura de licitație, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data anulării, atât încetarea obligațiilor pe care aceștia și le-au creat prin depunerea ofertelor, cât și motivul concret care a determinat decizia de anulare.

 

CAPITOLUL X

 INCHEIEREA CONTRACTULUI

 

(l) Contractul de închiriere cuprinde clauze de natură să asigure folosința bunului închiriat, potrivit specificului acestuia.

(2) Contractul se încheie în formă scrisă, sub sancțiunea nulității.

(3) Contractul cuprinde clauze privind despăgubirile, în situația denunțării contractului înainte de expirarea termenului.

CAPITOLUL XII

NEÎNCHEIEREA CONTRACTULUI

 

(1) În cazul în care ofertantul declarat câștigător refuză încheierea contractului, procedura de licitație se anulează, iar autoritatea contractantă reia procedura, în condițiile legii.

(2) În cazul în care autoritatea contractantă nu poate încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător din cauza faptului că ofertantul în cauză se află într-o situație de forță majoră sau în imposibilitatea fortuită de a executa contractul, autoritatea contractantă are dreptul să declare câștigătoare oferta clasată pe locul doi, în condițiile în care aceasta este admisibilă.In cazul în care, nu există o ofertă clasată pe locul doi admisibilă, procedura de licitație se anulează, iar autoritatea contractantă reia procedura, în condițiile legii.

CAPITOLUL XIII

 DREPTURILE PĂRȚILOR

Drepturile locatarului

(1) Locatarul are dreptul de a exploata în mod direct, pe riscul și pe răspunderea sa, spațiul care face obiectul contractului de închiriere.

(2) Locatarul are dreptul de a folosi spațiul care fac obiectul închirierii, potrivit naturii lor și obiectivelor stabilite de părți prin contractul de închiriere.

Drepturile locatorului

(3) Locatorul va solicita constituirea unei garanții de participare la licitație în cuantum de 500 lei.

(4) În urma adjudecării licitației, din garanția de 500 lei, depusă de ofertantul desemnat câștigător, se va constitui garanție de bună utilizare și va fi restituită doar după predarea spațiul la incetarea contractului. Suma nu se restituie în cazul în care locatarul renunță în tot sau în parte la contractul de închiriere încheiat. În baza solicitărilor scrise, locatorul va returna numai garanția de participare la licitație celorlalți ofertanți, declarați necâștigători.Sumele reprezentând garanții nu sunt purtatoare de dobânzi pe perioada care se afla la dispoziția locatorului.

(5) Locatorul are dreptul să inspecteze bunul închiriat, să verifice modul în care este satisfăcut interesul public prin realizarea activității, verificând respectarea obligațiilor asumate de locatar.

(6) În cazul prelungirii duratei închirierii locatorul poate modifica chiria prin Hotărâre a Consiliului Local.

(7) Locatorul are dreptul să modifice în mod unilateral partea reglementară a contractului de închiriere, din motive excepționale legate de interesul național sau local.

(8) Locatorul are dreptul să rezilieze unilateral contractul în cazul în care locatarul nu respectă clauzele contractuale, cu suportarea de către locatar a consecințelor prevăzute în caietul de sarcini și / sau în contractul de închiriere.

(9) Locatorul are dreptul să emită pretenții asupra garanției de bună utilizare, în situatia în care locatarul produce daune spațiului precum și pentru acoperirea unor restanțe cu chiria sau alte sume datorate de către locatar în temeiul contractului de închiriere încheiat conform prezentului caiet de sarcini.

(10) Garanția de buna utilizare se restituie in termen de 30 zile de la eliberarea amplasamentului la solicitarea locatarului, daca nu a fost utilizată de către locator pentru repararea daunelor produse de către locatar sau acoperirea unor sume restante conform contract.

 

CAPITOLUL XIV

 OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR

Obligațiile locatarului

(1) Să semneze contractul de închiriere numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării prevăzute la CAP. VIII alin. (23).

(2) Să folosească spațiul numai pentru destinația prevăzută la CAP.I alin.1.

(3) Să asigure exploatarea și funcționarea în regim de continuitate a activității.

(6) Să restituie locatorului, la încetarea contractului de închiriere din orice cauză, în deplină proprietate spațiul liber de sarcini.

(7) Să notifice în scris locatorul ori de câte ori constată existența unor cauze de natură să conducă la imposibilitatea realizării activității, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuității activității .

(9) Să plătească pe toată durata închirierii chiria, taxa pe teren datorate bugetului local.

(10) Să asigure curățenia corespunzătoare a spațiului.

(11) Să execute pe cheltuiala sa la timp și în bune condiții lucrările de întreținere și reparații normale care îi incumbă, în vederea menținerii spațiului închiriat în condiții normale de funcționare. Locatarul va răspunde pentru deteriorarea totală sau parțială a spațiului închiriat.

Obligațiile locatorului

(10) Să întocmească și să semneze contractul de închiriere numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării prevăzute la CAP. VIII alin. (23)

(11) Să pună la dispoziția locatarului spațiul, pe bază de proces verbal de predare - primire în maxim 5 (cinci) zile lucrătoare de la data constituirii garanției.

(12) Să nu îl tulbure pe locatar în exercițiul drepturilor rezultate din contractul de închiriere.

(13) Să restituie garanția de participare la licitație a ofertanților declarați respinși în maxim 5 (cinci) zile lucrătoare de la data înregistrării solicitărilor scrise. Pentru perioada în care sumele constituite cu titlu de garanție se află la dispoziția locatorului, nu se calculează dobânzi.

 

CAPITOLUL XV

 MODIFICAREA ȘI ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE

 

(1) Orice modificare a clauzelor contractuale se va face prin încheierea unor acte adiționale, cu acordul părților.

(2) Contractul de închiriere încetează în următoarele situații:

a) la expirarea duratei stabilite în contract, dacă părțile nu convin la prelungirea acestuia;

b) în cazul în care interesul național, local sau cerințele urbanistice impun aceasta, prin denunțarea unilaterală de către locator, cu preaviz de 30 zile adresat locatarului de a elibera spațiul;

c) prin acordul părților;

d) prin denunțarea unilaterală a contractului de catre locatar ca urmare a imposibilitatii exploatării bunului, cu un preaviz de 30 zile;

e) alte situații expres prevăzute de lege;

Încetarea este efectivă la data stabilită pentru expirarea contractului sau de la data comunicată prin notificare. Pentru ocuparea spațiului după această dată locatorul va calcula despăgubiri ca taxă de folosință, în cuantumul chiriei, până la data predării efective a spațiului prin proces verbal de predare-primire.

3) Denunțarea unilaterală a contractului poate fi făcută de către oricare dintre părți.

Contractul se reziliază de plin drept, prin denunțare unilaterală de către locator, fără a mai fi necesară punerea în întârziere a locatarului și fără intervenția instanței de judecată, în cazul în care locatarul se găsește în vreuna din următoarele situații:

a) a schimbat destinația bunului închiriat fără obținerea acordului locatorului,

b) a subînchiriat în tot sau în parte spațiul fără obținerea acordului locatorului;

c) a cedat folosința spațiului unor terți:

d) a folosit spațiul împreună cu terți ( prin subînchiriere, asociere pentru exploatare, etc.) fără acordul scris al locatorului terenului;

e) nu și-a îndeplinit obligațiile de plată a chiriei, inclusiv penalitățile de întârziere aferente, timp de două trimestre consecutive. Această situație de încetare a contractului conduce la eliberarea spațiului.

f) în cazul nerespectării obligațiilor contractuale de către locatar, prin reziliere unilaterală, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatarului, fără a mai fi necesară punerea în întârziere a locatarului și fără intervenția instanței de judecată;

g) în cazul neobținerii de către câștigătorul licitației, din vina sa a Autorizației de Funcționare în termen de 30 zile de la semnarea contractului de închiriere, locatorul poate proceda la rezilierea unilaterală a contractului de închiriere. În această situație locatarul pierde garanția de participare, are obligația de a elibera spațiul, iar spațiul revine, liber de sarcini, locatorului.

CAPITOLUL XVI

 RESPONSABILITĂȚILE DE MEDIU ȘI PSI

 

(1) Locatarul își asumă în totalitate responsabilitățile de mediu, paza obiectivului și cele privind P.S.I pe toată durata închirierii.

CAPITOLUL XVII

 SOLUȚIONAREA LITIGIILOR

(1) Litigiile de orice fel care decurg din executarea contractului de închiriere se vor soluționa pe cale amiabilă. În cazul în care acest lucru nu este posibil litigiul va fi transmis spre soluționare instanței judecătorești competente teritorial și material.

 

CAPITOLUL XVIII

DISPOZIȚII FINALE

 

(1) În caz de renunțare după adjudecarea licitației, locatarul pierde garanția de participare la licitație, iar locatorul va reorganiza procedura de licitație în vederea închirierii terenului.

(2) Contractul de închiriere va cuprinde drepturile și obligațiile părților stabilite prin prezentul caiet de sarcini.

(3) Obținerea tuturor avizelor pentru realizarea și funcționarea spațiului cad în sarcina locatarului.

(4) Toate lucrările privind racordarea la rețelele tehnico-edilitare existente, obținerea acordurilor de branșare îl privesc pe locatar.

(5) Instrucțiunile de participare la licitație, Caietul de sarcini și toate documentele necesare licitației se pun la dispoziția solicitantului, contra cost.

(6) Ofertanții vor achita taxa și garanția de participare la licitație la valoarea stabilită prin Instrucțiunile de participare la licitație.

(7) Ofertanții la licitație vor prezenta, la dosarul depus pentru licitație originalul chitanței de plată, respectiv ordinul de plată și extras de cont vizat de bancă, a taxei și a garanției de participare la licitație. 

Participarea la licitație a ofertanților este condiționată de achitarea integrală a debitelor pe care le au față de bugetul consolidat al statului și față de bugetul local, achitarea contravalorii caietului de sarcini cu documentația de licitație, a taxei de participare și a garanției de participare.

Nu vor participa la licitație persoanele juridice sau persoanele fizice care:

a) au debite față de bugetul local al Comunei Sâniob sau ANAF;

b) sunt în litigii cu Comuna Sâniob;

(8) Dacă din diferite motive, licitația se amână, se revocă sau se anulează, decizia de amânare, revocare sau anulare nu poate fi atacată de ofertanți. În acest caz, ofertanților li se va înapoia garanția de participare la licitație și taxa de participare la licitație pe baza unei cereri scrise și înregistrare la Primaria Sâniob. Prin înscrierea la licitație, toate condițiile impuse prin caietul de sarcini și instrucțiunile de licitație se consideră însușite de ofertant.

(9) Licitația va avea loc în data de ..., ora 11:00 la sediul Primăriei Comunei Sâniob conform anunțurilor publicitare.

 

 

 

 

CAIET DE SARCINI  -  INSTRUCȚIUNI PENTRU OFERTANȚI

 

SECȚIUNEA I - INTRODUCERE

 

A.1.1. Date de identificare proprietar și organizator :

 

Proprietar: COMUNA SÂNIOB

Organizatorul procedurii: COMUNA SÂNIOB

Adresa: Comuna/Satul SÂNIOB, nr.199, județul Bihor

Telefon: 0259441128

 

 

A.1.2. Obiectul procedurii de licitație publică:

Obiectul procedurii îl constituie închirierea suprafeței de teren, de 871 mp, situat în intravilanul satului Cenaloș, Comuna Sâniob, identificat cu nr. cad. 54362, înscris în CF 54362 Sâniob, proprietatea privată a Comunei Sâniob.

 

DESCRIERE:

 

Terenul supuse licitației sunt situate pe raza Comunei Sâniob si sunt proprietatea privată a comunei Sâniob.

Suprafața totală de închiriat: 871 mp, 

A.1.3. Dreptul de proprietate

Terenul este în proprietatea privată a Comunei Sâniob, nu este sechestrat fiind liber de sarcini..

A.1.4. Tipul de procedură aplicată:

Licitație publică.

A.1.5. Temeiul legal al organizării procedurii:

OUG nr 57/2019 privind Codul administrativ

Hotărârea Consiliului Local al Comunei Sâniob nr. 19 / 02.04.2025

Codul Civil art.1777 și următoarele

A.1.6. Prețul minim de ofertare este de 300 euro/an,  stabilit prin H.C.L. nr. 19/02.04.2025 prin care s-a aprobat tariful de pornire la licitație, pentru închirierea terenului cu destinația agricolă, aflat în administrarea Consiliului Local al Comunei Sâniob.

A.1.7. Condiții de participare la procedură: participarea la procedura de licitație publică este permisă persoanelor fizice sau juridice cu domiciliul/sediul pe raza comunei Sâniob, care desfășoară activități agricole și care îndeplinesc următoarele condiții:

- au achitat taxa de participare, contravaloare caiet de sarcini și garanția de participare

- au depus oferta împreună cu toate documentele solicitate, în termenul prevăzut în Documentația de atribuire

- și-au îndeplinit la zi toate obligațiile de plată exigibile a impozitelor și taxelor, chirii, redevențe, către bugetul de stat și bugetele locale;

- nu sunt în stare de faliment ori lichidare, sau insolvență

Ofertantii care îndeplinesc condițiile menționate mai sus sunt considerați eligibili.

A.1.8. Participarea la procedura de licitație publică

Numărul de participanți este nelimitat.

Licitatia se va organiza doar in situația în care sunt cel puțin doi ofertanți calificați.

A.1.9. Depunerea plicurilor cu documentele de calificare

Documentele de calificare solicitate vor fi depuse la sediul organizatorului procedurii, Sâniob nr.199  până cel târziu la data de  …, orele 14.00  , în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior si se înregistrează de autoritatea contractantă, în ordinea primirii lor, în registrul general. Oferta (care conține plicul exterior și plicul interior) va fi depusă in 2 exemplare.

Pe plicul exterior se va indica obiectul licitației pentru care este depusă oferta. Plicul exterior va trebui să conțină:

a) o fișă cu informații privind ofertantul și o declarație de participare, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări;

b) acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertantilor.

  • 1. Fișa de atribuții.
  • 2. Copie după certificatul de înregistrare la registrul comerțului, respectiv certificatul de înregistrare în registrul persoanelor juridice, ori hotărârea judecătorească de înființare sau actul de acordare a personalității juridice;
  • 3. Copie după actul constitutiv al societății și statut ; copii după actele adiționale ulterioare înregistrate la ORC, dacă e cazul).
  • 4. Pentru persoane fizice, copie Carte de identitate,

c) acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini, plata taxei de participare

Pe plicul interior, care conține oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz (care va contine toate elementele privind stabilirea ofertei castigatoare, respectiv cele privind pretul chiriei, capacitatea economico-financiara,protectia mediului inconjurator , condiții specifice impuse de natura bunului închiriat) .

A.1.10. Taxa de participare și garanția de participare

Taxa de participare, în sumă de 350 lei, reprezintă suma pe care un potențial ofertant trebuie să o achite pentru a putea participa la calificare și ofertare.

Această taxă reprezintă un venit al organizatorului și nu se mai restituie ofertanților sau potențialilor ofertanți (care au achitat taxa, dar nu au depus documentele de calificare, au participat sau nu prin împuternicit la deschidere oferte, au câștigat sau nu licitația).

Garanția de participare se achită până la data de …, orele 14:00, în numerar la caseria Primaria Comunei Sâniob,.

Garanția de participare la licitatie este de 500 lei și reprezintă o garanție pentru organizator în ceea ce privește comportamentul corespunzător al ofertantului pe perioada de derulare a procedurii de licitație până la semnarea contractului și ulterior parte din aceasta garantie de buna utilizare.

Restituirea garanției de participare se va efectua în baza unei cereri scrise care va conține inclusiv contul și banca unde se va restitui garanția de participare. Menționăm că restituirea garanției de participare se face cu prioritate într-un cont bancar.

Garanția de participare se restituie ofertanților necâștigători, care au participat la procedura de licitație, în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la adjudecarea licitației, la cererea acestora.

Pentru câștigătorul licitației, garanția de participare va constitui parte din chiria aferentă perioadei contractuale și parte din aceasta, garanție de bună utilizare dupa semnarea contractului.

Garanția de participare poate fi executată de către organizatorul licitației în următoarele situații:

- revocă oferta în caz de adjudecare a acesteia;

- fiind declarat câștigător, nu încheie contractul de închiriere în termen de maxim 40 de zile de la comunicarea atribuirii contractului.

A. 1.11. Caietul de sarcini, inclusiv toate documentele necesare licitației se pun la dispozitia solicitantului contra cost, la valoarea de 100 lei care trebuie achizitionat de catre potențialul locatar.

 

SECȚIUNEA II - DESFĂȘURAREA LICITAȚIEI PUBLICE

 

Licitația se organizează de către comisia de evaluare numită prin dispozitia primarului.

 

B.1. Desfășurarea licitație publice

 

Plicurile cu documentele de calificare vor fi deschise de către Comisia de evaluare în data de …., orele 11:00, în sala de ședințe a Primăriei comunei Sâniob.

Plicurile sigilate se predau comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor, prevăzută în anunțul de licitație.

După deschiderea plicurilor exterioare în ședință publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu respectă prevederile CAP. V. Reguli privind oferta- alin.2-5.

Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca, după deschiderea plicurilor exterioare, cel puțin două oferte să întrunească condițiile de la aliniatul precedent. În cazul în care în urma publicării anunțului de licitație nu au fost depuse cel puțin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze procedura și să organizeze o nouă licitație, cu respectarea procedurii.

După analizarea conținutului plicului exterior, secretarul comisiei de evaluare întocmește procesul-verbal în care se va preciza rezultatul analizei.

Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului-verbal prevăzut la alineatul precedent către toți membrii comisiei de evaluare și de către ofertanți.

Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini.

În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul acesteia întocmește un proces-verbal în care menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate și motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de licitație. 

Procesul-verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare.

În baza procesului-verbal care îndeplinește condițiile de mai sus, comisia de evaluare întocmește, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite autorității contractante.

În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, autoritatea contractantă informează în scris, cu confirmare de primire, ofertanții ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii, raport care se depune la dosarul licitatiei.

Criteriul de atribuire al contractului de închiriere este cel mai mare nivel al chiriei .

Pe baza evaluării ofertelor secretarul comisiei de evaluare întocmește procesul-verbal care trebuie semnat de toți membrii comisiei.

În baza procesului-verbal în care menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate și motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de licitație, comisia de evaluare întocmește, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite autorității contractante.

ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE

Autoritatea contractantă poate să încheie contractul de închiriere numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării prevăzute la art. 341 alin. 23 din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ .

Refuzul ofertantului declarat câștigător de a încheia contractul de închiriere poate atrage după sine plata daunelor-interese de către partea în culpă.