Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 14 / 20.03.2025
Caracter normativ

Proiect de hotărâre

privind aprobarea colaborarii interinstitutionale din cadrul Proiectului ''Furnizare de servicii integrate in comunitatile rurale- facilitatea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de baza eficiente si de calitate.''

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 3

Raportul compartimentelor de resort

Raport Asistența socială

Forma inițiatorului

România

România

Județul Dolj

Consiliul Local al comunei Scăești

Comuna Scăești

Proiect de hotărâre

Nr. 14 din 20.03.2025

privind aprobarea colaborarii interinstitutionale din cadrul Proiectului ''Furnizare de servicii integrate in comunitatile rurale- facilitatea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de baza eficiente si de calitate.''

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

Legea nr. 2/1968 privind organizarea administrativă a teritoriului României, republicată; Ordonanța de urgență nr. 57/ 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; 

Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările şi completările ulterioare; 

 Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare; 

OUG nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente, cu modificările și completările ulterioare; 

HG nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare; 

HG nr. 324/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea, funcționarea și finanțarea activității de asistență medicală comunitară; 

 OUG nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, cu modificările și completările ulterioare; Manualul beneficiarului PEO 2021 – 2027 și PIDS 2021-2027;  

Ordinul Ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene nr. 5744/2023 pentru aprobarea Ghidului de identitate vizuală "Vizibilitate, transparenţă şi comunicare în perioada de programare 2021- 2027";  

Ordinul ministrului sănătății nr. 2.931/2021 privind aprobarea Manualului centrelor comunitare integrate; 

 HG nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG nr.133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă; 

 HG nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operațiunilor finanțate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune și Fondul pentru o tranziție justă;  

Strategia națională privind incluziunea socială și reducerea sărăciei pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 440/2022;  

OUG nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027; 

Strategia națională privind incluziunea socială și reducerea sărăciei pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 440/2022;  

OUG nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027; 

 Legea nr. 198/2023 a învățământului preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare; 

 Ghidul solicitantului - Condiții generale - PIDS; 

 Ghidul Solicitantului – Condiții Specifice „Sprijinirea comunităților rurale fără acces sau cu acces limitat la serviciile sociale”

Ținând cont de:

-Referatul de specialitate nr. 697/14.03.2025;

-Referatul primarului nr. 698/14.03.2025 care arata ca începând cu luna ianuarie 2025, Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, în calitate de lider, alături de Ministerul Educației și Cercetării, Ministerul Sănătății și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială implementează proiectul „Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale – facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente și de calitate [PIDS/586/PO4/339395]”. 

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European Plus, prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027. 

Obiectivul general al proiectului este creșterea incluziunii sociale și reducerea sărăciei, prin dezvoltarea serviciilor comunitare integrate în 2.000 de comunități din mediul rural.

 

Luând act de:

-avizul comisiei de specialitate

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei scăești

adoptă prezenta hotărâre.

Art.1. Se aprobă depunerea documentelor de aplicare de către UAT Scaesti, judetul Dolj, pentru a participa in proiectul : ,,Furnizarea de servicii integrate in comunitătile rurale – facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente si de calitate’’, avand ca scop crearea și dezvoltarea serviciilor sociale comunitare integrate care să conduca la cresterea calității vieții persoanelor defavorizate, in baza identificarii nevoilor comunitare și acordarea serviciilor de specialitate și a măsurilor de sprijin finanțate din fonduri europene.

Art.2. Se aprobă semnarea protocolului de colaborare dintre UAT -ul rural Scaesti, judetul Dolj și parteneriatul proiectului ,,Furnizarea de servicii integrate în comunitățile rurale –facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente și de calitate’’ .

Art.3. Se aprobă efectuarea tuturor cheltuielilor eligibile in proiectul ,,Furnizarea de servicii integrate in comunitatile rurale- facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente și de calitate’’ , în baza mecanismului de finanțare propus prin proiect , aferent nevoilor identificate la nivelul comunitatii prin diagnoza sociala ce va fi efectuată in cadrul proiectului de echipa ECI, urmand ca acestea sa fie decontate prin mecanismul financiar  reglementat.

Art.4. Se aprobă suportarea din bugetul local al UAT -ul rural Scaesti, județ Dolj, a tuturor cheltuielilor neeligibile identificate, precum si toate costurile suplimentare,din fonduri proprii,in cazul in care, pentru asigurarea obligatiilor asumate in protocolul de colaborare,se impune depasirea bugetului alocat.

Art.5.Se asuma colaborarea pe toata perioada de implemantare a proiectului,de la data semnarii protocolului de colaborare si a sustenabilitatii, pentru o perioada de minim 5 ani de la data finalizarii proiectului.

Art.6. Se aproba punerea la dispozitie a unui birou din incinta UAT Scaesti, strada Principala, nr.  344, comuna Scaesti,  judetul Dolj unde isi va desfasura activitatea echipa comunitara integrata.

Art.7. Se confirma dreptul UAT- ul rural Scaesti, judet Dolj de a efectua lucrari de reabilitare minimale, iar pentru aceasta se anexeaza documentele justificative  referitoare la :darea in administrare, concesionare, in folosinta cu titlu gratuit a imobilului, pentru imobilele aflate in patrimoniul UAT; In situatia in care imobilul apartine unui tert  si este dat in folosinta SPAS este necesara confirmarea documentului de folosinta in forma legala, valabilitatea documentului trebuie sa acopere o perioada suficienta astfel incat sa se asigure sustenabilitatea protocolului de colaborare si implicit a proiectului. 

Art.8.Se confirma ca UAT- ul rural  Scaesti,judet Dolj, deține capacitatea profesională si operațională pentru participarea ca beneficiar in cadrul proiectului, având o echipa formată din cel puțin un contabil și un responsabil achiziții publice.

Art.9. Se confirma că UAT-ul rural Scaesti, județ Dolj nu a fost găsită vinovată de incălcarea contractului din cauza nerespactarii obligatiilor contractuale în urma unei proceduri de achizitie publica sau in urma unei proceduri de acordare a unei finantari nerambursabile, din bufetul consolidat al statului sau bugetului comunitar.

ART.10. Să respecte prevederile legislatilei in vigoare cu privire la egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbați in domeniul muncii, nediscriminarea,luarea in considerare, in implementarea protocolului de colaborare , a tuturor politicilor si practicilor prin care sa nu se realizeze nicio deosebire, excludere, restricție sau preferință,indiferent de  rasă, naționalitate,etnie,limbă,religie, categorie sociala, convingeri, gen, orientare sexuală, vârstă, handicap, boli cronice netransmisibile si boli transmisibile, boală cronică necontagioasă, infectare HIV, apartenență la o categorie defavorizată, precum si orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrângerea,înlaturarea cunoașterii, folosinței sau exercitării, în condiții de egalitate,a drepturilor omului si a libertațiilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege,în domeniul politic, economic, social si cultural sau în orice domenii ale vieții publice.

Art.11. Să respecte reglementarile naționale și europene privind eligibilitatea cheltuielilor, promovarea egalitatii de șanse și a unei politici nediscriminatorii, dezvoltarea durabila; tehnologia informatiei, achizițiile publice,informare și publicitate, ajutorul de stat și orice alte prevederi legale aplicabile fondurilor nerambursabile asigurate din Programul PIDS 2021-2027.

Art12. Se imputernicește doamna Mateescu Mihaela, primar al Unitătii Administrativ Teritoriale Scaesti, judetul Dolj sa semneze protocolul de colaborare.

Art. 13Prezenta hotarare se comunica  Primarului comunei, Institutiei Prefectului judetului Dolj si se aduce la cunostinta publica prin afisare pe pagina de internet.   


INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI SCĂEȘTI

Mihaela MATEESCU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

p SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI SCĂEȘTI

Nicoleta TOMA

cu atribuții delegate specifice secretarului general

Rezultate voturi