Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 100 / 23.12.2024
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea modificării structurii organizatorice a organigramei şi statului de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului comunei Scânteia, județul Iași şi a unor servicii de interes public local începând cu data de 01 februarie 2025

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

  • Comisia 2

  • Comisia 3

Raportul compartimentelor de resort

Raport Resurse Umane

Forma inițiatorului

România

România

Județul Iași

Consiliul Local al comunei Scânteia

Comuna Scânteia

Proiect de hotărâre

Nr. 100 din 23.12.2024

privind aprobarea modificării structurii organizatorice a organigramei şi statului de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului comunei Scânteia, județul Iași şi a unor servicii de interes public local începând cu data de 01 februarie 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 1 alin. (5), art. 15 alin. (2), art. 31 alin. (2), art. 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și alin. (2) din Constituția României, republicată;
  2. art. 3, art. 4 și art. 9 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  3. art. 42 alin. (1) și (4), art. 49 alin. (1), art. 57, art. 80 - 84 din Legea nr. 24/2000 privind normele de  tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, (Tep. 2), cu modificările şi completările ulterioare;
  4. art. 1 alin. (1) și alin. (2), art. 4 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 13/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor comunitare pentru cadastru şi agricultura, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 39/2002;
  5. art. 4 alin. (1) și art. 9 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare;  
  6. art. 2 și art. 5 din Normele metodologice privind condiţiile de încadrare, drepturile şi obligaţiile asistentului personal al persoanei cu handicap, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 427/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. art. 52 lit. b) din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 
  8. art. 12 din Legea nr. 53/2003 a Codului muncii, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
  9. art. 4 din Metodologa privind criteriile de dimensionare a numarului de functii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, constituirea patrimoniului si managementul resurselor umane, financiare si materiale, aprobată prin anexa la Hotărârea Guvernului nr. 2.104/2004, cu modificările și completările ulterioare; 
  10. art. 1 și art. 7 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, privind contenciosul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
  11. art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 48/2005 pentru reglementarea unor măsuri privind numărul de posturi și cheltuielile de personal în sectorul bugetar, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 367/2005;
  12. art. 24 alin. (1^1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
  13. art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2006 privind înfiinţarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii aşezămintelor cultural, cu modificările şi completările ulterioare;
  14. art. 36, art. 44 lit. a) din Legea nr. 448/2006, privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  15. art. 25 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 268/2007, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006, privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare;
  16. art. 14 din Legea nr. 155/2010 a poliției locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  17. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările și completările ulterioare; 
  18. art. 1 din Anexa 3 din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al compartimentului de asistenţă socială organizat la nivelul comunelor aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal
  19. anexa nr. 1 la Ordinul Viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne nr. 51/2024 pentru aprobarea Criteriilor de performanţă privind constituirea, încadrarea  şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă;
  20. Ordinul Președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor publici nr. 1.886/2019 privind aprobarea listei documentelor necesare pentru obţinerea avizului Agenţiei Naţionale  a Funcţionarilor Publici, precum şi a modalităţii de transmitere a acestora de către autorităţile  şi instituţiile publice, cu modificările și completările ulterioare; 
  21. art. 89 alin. (3), art. 105 alin. (1), art. 129 alin. (1) și alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. c), art. 240 alin. (1), art. 243 alin. (1) lit. a), art. 390 alin. (2), art. 391 alin. (1) și alin. (3), art. 392, art. 409, art. 610^1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și art. 3 din Anexa 1, Anexa nr. 5, I. lit. B, pct 7, 8, II . lit. A, pct. 1;

Ținând cont de:

  1. Adresa Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 40644/12.12.2024 prin care ne supune spre analiză Statul de Funcții și Organigrama, suportând unele modificări: - în ceea ce privește postul vacant de consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului Protecție Civilă și securitatea muncii, trebuie respectate prevederile dispozițiilor art. 13 alin. (5) din Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se va trece corect conform – Anexei nr. 5, pct. II, lit. B pct. 22 din Codul administrativ și anume – inspector clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului Protecție Civilă și securitatea muncii;
  2. Hotărârea Consiliului Local al comunei Scânteia, județul Iași nr. 84/20.11.2024 privind aprobarea numărului posturilor de asistenți personali pentru anul 2025; 
  3. adresa Instituției Prefectului – Județul Iași nr. 6.914/30.04.2024 prin care ne-au fost comunicate : -numărul maxim al posturilor potrivit pct. 1 din anexa la O.U.G. nr. 63/2010 care cuprinde funcțiile de primar, viceprimar, secretar = 54 de posturi, -numărul maxim de posturi pentru serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor potrivit pct. 2 din anexa la O.U.G. nr. 63/2010 = 4, -numărul maxim de posturi pentru poliția locală potrivit pct. 3 din anexa la O.U.G. nr. 63/2010 = 7, -numărul maxim de posturi adăugate pentru implementarea de proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile potrivit pct.  4 din anexa la O.U.G. nr. 63/2010 = 3, pe care unitatea administrativ teritorială îl poate avea în anul 2024, stabilit de numărul de locuitori la data de 01.01.2023, așa cum rezută din situația statistică comunicată de Institutul Național de Statistică;

Luând act de:

  1. referatul de aprobare, prezentare și motivare nr. 16.437/23.12.2024, semnat de primarul comunei în calitate de inițiator;
  2. raportul nr. 16.438/23.12.2024, întocmit de consilierul cu atribuții de resurse umane;
  3. proiectului de hotărâre înregistrat la nr. 100/23.12.2024, inițiat de primarul comunei;
  4. avizele consultative ale comisiilor de specialitate înregistrate sub nr. 16.117/29.01.2025;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. g) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei scânteia

adoptă prezenta hotărâre:

Art. 1. Se aprobă modificarea structurii organizatorice a organigramei aparatului de specialitate al primarului comunei Scânteia, județul Iași şi a serviciilor de interes public local începând cu data de 01 Februarie 2025, aşa cum este prevăzută în macheta schematică, anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.


Art. 2. Se aprobă modificarea structurii organizatorice a statului de funcţii al aparatului de specialitate al primarului comunei Scânteia, județul Iași şi a serviciilor de interes public local, structurat pe compartimente aşa cum este prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.


Art. 3. Se aprobă modificarea structurii organizatorice a organigramei Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor al comunei Scânteia, județul Iași, aşa cum este prevăzută în macheta schematică, anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.


Art. 4. Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, primarului comunei Scânteia, prefectului județului Iași, Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, compartimentelor financiar contabilitate și resurse umane, și se depune la Monitorul Oficial al Comunei Scânteia, județul Iași, în format electronic, la pagina de internet www.comunascanteia.ro, în subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”, pentru înscrierea în Registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI SCÂNTEIA

Mihai DARABANĂ

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI SCÂNTEIA

Florin ILĂȘOAIA

Rezultate voturi