România

România

Județul Iași

Comuna Scânteia

Comuna Scânteia

ROMÂNIA                                                                                                                                                                                              Anexă la Dispoziția

JUDEŢUL IAŞI                                                                                                                                                                                       Nr. 66/31.03.2021

PRIMARUL COMUNEI SCÂNTEIA

 

 

Regulamentul cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele şi circulaţia proiectelor de dispoziţii ale autorităţii executive

 

Art. l. Prezentul regulament este emis în aplicarea prevederilor art. 1 alin. (2) lit. b) din Procedura de organizare și publicare a monitoarelor oficiale ale unităților/subdiviziunilor administrative-teritoriale, în format electronic, Anexa nr. l la Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și dispozițiilor art. 84 din Legea nr. 24/2000, privind normele de  tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative,  republicată,  cu modificările şi completările ulterioare și cuprinde măsurile  metodologice, organizatorice, termenele şi circulația proiectelor de dispoziții, precum și a dispozițiilor emise de primarul Comunei Scânteia, județul Iași.

 Art.2.(1) Dispoziția primarului, ca act administrativ al autorității executive, constituie actul juridic ce exprimă o voință manifestată unilateral de către primarul Comunei Scânteia, județul Iași, produce, în mod direct, efecte juridice, are caracter de actualitate și este obligatorie:

  1. pe întreg  teritoriul  Comunei Scânteia, județul Iași,  în  cazul  dispozițiilor cu caracter normativ;
  2. pentru persoana sau persoanele nominalizate, în cazul în care dispoziția are caracter individual.

(2) Prin dispoziție se creează/se modifică/se sting unele drepturi şi obligații sau  se  aprobă/se  interzice  o  activitate   din  domeniile  care  intră  în  competenta primarului, ca autoritate executivă a administrației publice locale, sau ca însărcinare dată de către Consiliul Local al Comunei Scânteia, județul Iași.

Art.3.(1) Organizarea executării  și executarea  în concret  a dispozițiilor constituie o  preocupare   constantă  a  primarului,  a  viceprimarului,  precum  și  a secretarului   general,   a  oricăruia  dintre   funcționarii   publici  sau  din  personalul contractual anume responsabilizat cu aducerea la îndeplinire a dispoziției respective. 

(2) Neaducerea la îndeplinire a prevederilor  dispozițiilor, la termenele şi în condițiile  prevăzute  în  acestea, se  sancționează potrivit   Codului administrativ sau Codului muncii, după caz.

Art.4.(1) Competența de inițiere și elaborare a proiectelor de dispoziții  se deleagă funcționarilor publici din cadrul aparatului  de  specialitate  al  primarului  Comunei Scânteia, județul Iași, potrivit competențelor și atribuțiilor stabilite prin fișa postului, pentru realizarea prerogativelor de autoritate a primarului cu care este învestit, potrivit legii.

(2) Funcționarii publici desemnați cu inițiere și elaborare  a proiectelor  de dispoziții,  exercită  aceste atribuții  în numele  autorității primarului şi nu în nume personal.

(3) Primarul comunei, în calitate  de  titular  exclusiv  al autorității executive a administrației publice locale,  poate interveni oricând în procesul de inițiere şi elaborare a proiectelor de dispoziții.

(4) Elaborarea proiectelor de dispoziții se realizează atât la solicitarea primarului, cât  şi  la propunerea  conducătorilor compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului sau al instituțiilor publice din subordinea consiliului local.

Art.5. (1) Inițierea proiectelor de dispoziții de persoanele către care s-a delegat această competentă, se realizează numai după încunoștințarea prealabilă şi implicit obținerea acordului primarului. Atât încunoștințarea cât şi acordul pot fi si verbale.

(2)  Inițierea emiterii proiectelor de  dispoziții se efectuează  de  persoanele  prevăzute  la  art. 4  alin. (1),  care  vor  prezenta  primarului  un  referat  de aprobare ce va însoţi proiectul de dispoziţie. Referatul de aprobare se înregistrează în registrul general pentru înregistrarea corespondenţei, constituind dovada îndeplinirii atribuţiilor şi competenţelor stabilite prin fişa postului.

(3) În cazul în care iniţierea proiectului de dispoziţie are la bază o atribuţie sau competenţă stabilită prin hotărâre a Consiliului Local, iar primarul nu emite dispoziţia  după  realizarea  procedurii  prevăzute  la  alin. (2),  secretarul  general  al comunei va prezenta Consiliului Local, la prima şedinţă, situaţia respectivă, astfel încât  autoritatea  deliberativă  să  fie în  măsură  să  intervină  cu  noi  măsuri  pentru rezolvarea  corespunzătoare  a problemelor. Secretarul  general al comunei prezintă Consiliului Local această  situaţie, atât în ceea ce priveşte activitatea  proprie, cât şi pe cea a celorlalte persoane prevăzute la art. 4 alin. (1).

Art.6.   (1)  Proiectele de dispoziţii  trebuie să  îndeplinească  condiţiile  de formă şi fond prevăzute de Legea nr. 24/2000  privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative şi nu pot contraveni unor prevederi din acte normative de nivel superior.

(2) Proiectul de dispoziţie are următoarele părţi constitutive: antet, titlul, preambul, partea dispozitivă, anexe, dopă caz şi formula de atestare a autenticităţii.

(3) Antetul va fi de forma: România, Județul Iași, Primarul comunei Scânteia, 

(4) Titlul proiectului de dispoziţie cuprinde obiectul reglementării exprimat sintetic.

(5) Ttitlul proiectelor de dispoziţii să nu fie acelaşi cu cel al altei  dispoziţii  în  vigoare.

(6) Preambulul cuprinde:

  1. precizarea, în sinteză, a scopului reglementării;
  2. dispoziţiile legale pe baza şi în executarea cărora proiectele de dispoziţii au fost iniţiate;
  3. avizele avute   în  vedere,   atunci   când   pentru   emiterea   dispoziţiei respective se impune obţinerea unui astfel de aviz;
  4. înaintea părţii  dispozitive,  următoarea  formulă:  " Primarul comunei Scânteia, județul Iași emite  următoarea dispoziţie:"

(7) Partea dispozitivă a proiectelor de dispoziţii reprezintă conţinutul propriu-zis al reglementării, alcătuit din totalitatea normelor juridice care reglementează raporturile ce fac obiectul acestora.

(8) Formula de atestare a autenticităţii cuprinde:

  1. "PRIMAR", sub care se înscrie prenumele şi numele persoanei care exercită această autoritate, lăsându-se spaţiul necesar pentru semnătura sa;
  2. "Avizează pentru legalitate,", sub care se menţionează "Secretarul general Comunei", iar sub aceasta se înscrie prenumele şi numele persoanei care exercită această funcţie publică de conducere, lăsându-se spaţiul necesar pentru semnătura sa;
  3. menţiunile privind numărul de file/numărul de anexe "F.../A...", iniţialele prenumelui şi numelui persoanei care redactează - iniţiatorul/iniţialele prenumelui şi numelui persoanei care a dactilografiat-tehnoredactat şi numărul de exemplare "Ex.: ...".

Art.7. (1) Proiectele de dispoziţii, inclusiv anexele la acestea, având ca iniţiatori  persoanele  prevăzute  la  art. 4  alin. (l),   prealabil  prezentării  primarului pentru a fi însuşite prin semnătură în calitatea sa de emitent, vor fi prezentate secretarului general al comunei în scopul avizarii pentru legalitate, materializată prin semnătura sa.

(2) Avizarea pentru legalitate a proiectului de dispozitie poate fi:

  1. favorabilă, caz în care proiectul de dispoziţie se avizează de către secretarul general al comunei.
  2. favorabilă, cu obiecţii sau propuneri, ce vor fi comunicate persoanei iniţiatoare, verbal sau în scris, după cum secretarul general al comunei apreciază că se justifică, astfel încât acestea să fie avute în vedere la definitivarea proiectului de dispoziţie;
  3. negativă; în acest caz avizul se motivează de către secretatul general al comunei şi este însoţit de documentele sau de informaţiile pe care se sprijină.

(3)  Avizarea pentru legalitate de către secretarul general al comunei se poate face:

  1. la prezentarea de către iniţiator a proiectului de dispoziţie;
  2. până cel târziu cu două ore înainte de sfârşitul programului de lucru al zilei următoare celei în care i s-a prezentat proiectul de dispoziţie;
  3. în cazul în care examinarea proiectului de dispoziţie necesită o documentare aprofundată şi care nu permite încadrarea în termenul prevăzut la lit. b), înainte de expirarea acestui termen, secretarul general al comunei poate solicita primarului încuviinţarea privind prelungirea termenului. După avizarea pentru legalitate, proiectul de hotărâre va fi înregistrat de catre secretarul general al comunei și trimis primarului spre semnare;

(4) Însuşirea proiectului de dispoziţie, avizat pentru legalitate potrivit prezentului articol, se face de către primarul comunei la termenele şi în condiţiile prevăzute la alin. (3) lit. a) şi b).

Art.8. (1) După însuşirea proiectului de  dispoziţie de către primarul comunei, compartimentul de resort inițiator redactează dispoziția finală, care va fi semnată de către primar și contrasemnată pentru legalitate de secretarul general al comunei. După contrasemnarea dispozițiilor, secretarul general al comunei le va înregistra în Registrul pentru evidenţa dispoziţiilor, începând cu nr. 1, pe fiecare an calendaristic.

(2) În cazul în care proiectul de dispoziţie este însuşit de către primarul comunei,  iar  în  acestea  nu  se  regăsesc  materializate obiecţiuni sau  propunerile  efectuate de către secretarul general al comunei, ori acesta refuză să-l semneze ca efect al faptului că avizarea pentru legalitate este negativă, primarul poate dispune refacerea proiectului de dispoziție conform obiectiunilor  sau propunerilor secretarului general, ori poate dispune continuarea procedurii, prin redactarea dispoziției finale conform proiectului de dispozitie refuzat la avizare. În aceasta ultimă situație, refuzul contrasemnării dispoziției finale de către secretarul general al comunei, va fi  motivat în scris si comunicat, în termen de 5 zile lucrătoare, Instituției Prefectului-Județul Iași, împreună cu dispoziția respectivă, în condiţiile prevăzute la art. 490 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

(3)  Data emiterii dispozitiei va fi înscrisă la începutul textului, întregind identitatea acesteia.

Art.9.  Compartimentului pentru monitorizarea procedurilor administrative, din cadrul aparatului de specialitate al primarului, efectuează comunicarea dispoziției semnate și contrasemnate pentru legalitate, la termenele şi în condiţiile prevăzute de lege şi/sau hotărâri ale Consiliului Local, către autorităţile, instituţiile și persoanelor interesate, precum şi aducerea la cunoştinţă publică a dispoziţiilor emise de către primarul comunei Scânteia, județul Iași.

 

PRIMAR,

Mihai DARABANĂ

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Secretarul general al Comunei

                                                                                                                                                 Florin ILĂȘOAIA 

Regulamentul în format fișier