Taxa de salubrizare si regulamentul privind instituirea si administrarea acesteia
Art. 1 Taxa de salubrizare reprezinta taxa cu destinatie exclusiva de finantare a activitatii de colectare, transport
si depozitare a deseurilor comunale de la toti beneficiarii serviciului – persoane fizice de pe raza comunei Sfântu Gheorghe, instituita in conditiile art.484 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
- Sumele incasate din taxa de salubrizare constituie venit la bugetul local, urmand ca din bugetul comunei
Sfântu Gheorghe sa fie achitate operatorului (SC JT Grup SRL) contravaloarea serviciilor prestate.
- Obligatia de plata a taxei de salubrizare revine tuturor persoanelor fizice (utilizatori casnici) care detin imobile pe raza comunei Sfântu Gheorghe, indiferent de forma de proprietate (proprietari sau chiriasi).
- Persoanele fizice sunt obligate la plata acestei taxe in functie de numarul de persoane din fiecare gospodarie sau numarul locatarilor existenti la o anumita adresa.
- Persoanele fizice vor achita taxa de salubrizare in cuantum de 15 lei/persoana/luna, conform Contractul de delegare prin concesiune a gestiunii serviciilor publice de colectare și transport a deșeurilor municipale în județul Tulcea, inclusiv operarea stațiilor de transfer/sortare de la Măcin și Delta Dunării și lungul curier până la Stația de tratare mecano-biologică sau depozitul de la Mihai Bravu” nr. 357/02.10.2019 și a actelor adiționale.
- Taxa de salubrizare va fi achitata lunar, pana in ultima zi lucratoare a fiecarei luni. Plata taxei de salubrizare
se poate face si anticipat.
- Cuantumul taxei de salubrizare se stabileste, se ajusteaza sau se modifica de catre autoritatile administratiei publice locale, potrivit prevederilor legale in vigoare.
- Proprietarii imobilelor mentionate la punctul 3 au obligatia depunerii declaratiei in vederea stabilirii taxei
de salubrizare, cuprinzand toate proprietatile detinute si va cuprinde numarul persoanelor care locuiesc la acea adresa (membri de familie, rude, chiriasi, flotanti). Formularul declaratiei al carei model este prezentat la finalul anexei, va putea fi ridicat de la Compartimentul Taxe si Impozite. Declaratia poate fi depusa si de un alt membru major din gospodarie.
- In situatia in care contribuabilii persoane fizice detin mai multe imobile in proprietate, vor depune o singura declaratie pentru toate imobilele detinute. Pentru imobilele proprietatea persoanelor fizice care sunt inchiriate altor persoane fizice, obligatia de a declara si achita revine utilizatorului locuintei, iar proprietarul are obligatia de a furniza sub semnatura, printr-o adresa datele complete ale beneficiarului.
- Pentru fiecare gospodarie nelocuita sau neutilizata, proprietarul va depune declaratia pe propria raspundere
insotita de documente doveditoare:
- Xerocopie dupa actul de identitate din care rezulta ca proprietarul are un alt domiciliu;
- Declaratia pe propria raspundere a 2(doi) vecini, identificati prin act de identitate, prin care sa fie recunoscut faptul ca proprietatea este nelocuita sau neutilizata. In cazul imobilelor care se invecineaza cu imobile nelocuite, declaratia pe propria raspundere poate fi data si de alte persoane care cunosc situatia respectiva.
- Cuantumul taxei de salubrizare se stabileste pe baza declaratiilor depuse de contribuabili.
- Declararea se va face pe propria raspundere, sub sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii prevazuta de
- In cazul nedepunerii declaratiei, obligatia de plata se stabileste din oficiu de catre functionarii din cadrul
- Depunerea declaratiei de impunere reprezinta o obligatie si in cazul persoanelor care beneficiazade scutiri sau reduceri de la plata taxei de salubrizare.
- Declaratiile de impunere depuse initial vor putea fi modificate in timpul anului prin declaratii
- Recalcularea taxei de salubrizare in evidenta fiscala ca urmare a depunerii declaratiilor
- In caz de deces, scaderea taxei de salubrizare se efectueaza cu data de intai a lunii urmatoare
- Cetatenii care probeaza cu documente de tipul viza de flotant, acte de incorporare, adeverinte
- Constatarea taxei de salubrizare se va face de catre compartimentul de impozite si taxe locale.
- Incasarea taxei de salubrizare, in numerar, se va face de catre compartimentul caserie. Plata taxei
- Urmarirea si executarea silita a taxei de salubrizare sunt de competenta compartimentului de
Art. 2 Scutiri pentru persoanele fizice
- Pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat, persoanele încadrate în gradul I de invaliditate
şi reprezentanţii legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat şi ai minorilor încadraţi în gradul I de invaliditate se acorda scutirea de la plata taxei de salubrizare doar pentru gospodaria situata la adresa de domiciliu.
2. Taxa de salubrizare se plătește pentru maxim 4 persoane ale unei familii, în cazul în care membrii familiei depășesc numărul de patru persoane.
Modelul declaratiei de impunere pentru stabilirea taxei de salubrizare
ROMÂNIA
JUDEȚUL TULCEA
COMUNA SFÂNTU GHEORGHE
Nr. __________/_____________
DECLARAŢIE
privind stabilirea taxei de salubrizare în cazul contribuabililor persoane fizice
Subsemnatul/a___________________________________, cod numeric personal ____________________________ BI/CI Seria______,nr. _____________ cu domiciliul în ____________________, judetul___________________, strada _____________________, nr. _____, bl. ____,sc. ____, et. ____, ap. ___, declar pe propria răspundere că dețin in proprietate in comuna Sfântu Gheorghe, judetul Tulcea urmatoarele imobile:
Nr. crt. | Adresa imobilului
| Numarul persoanelor din imobil | Numele si prenumele persoanelor din locuinta
| Taxa de salubrizare/ persoana | Suma de plata |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sub sancţiunile aplicate pentru infractiunea de fals in declaratii, prevazuta de art. 326 Codul penal precizez ca cele declarate sunt corecte şi complete.
Data _____________ Semnătura_______
Modelul deiziei de impunere pentru stabilirea taxei de salubrizare
ROMÂNIA
COMUNA SFÂNTU GHEORGHE
COMPARTIMENTUL IMPOZITE SI TAXE LOCALE
Codul de identificare fiscală: Nr........../data elib.…/20...
Adresă/Cont IBAN/tel/fax/e-mail
DECIZIE DE IMPUNERE pentru anul______
Pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele fizice
D-lui./D-nei ......................................................................, identificat(ă) prin actul de identitate ................., seria.........., nr. ................................. CIF/CNP/ ............................................................., domiciliat(ă) în ROMANIA / ............................, judeţul ............................, codul poştal ....................., municipiul/oraşul/comuna ......................................... satul/sectorul .................................., str. ........................................., nr............, bl. ..........., sc........., et........, ap............
În conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare şi a Legii nr. 227/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, se stabilesc următoarele obligaţii de plată faţă de bugetul local al comunei/oraşului/municipiului/sectorului ………………………………….:
Nr. de rol nominal unic: ____
Categorie impozit/taxă | Sumă (lei) | Termene de plată | Cont IBAN |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
Total impozit |
|
|
|
Notă: Contribuabilul beneficiază de scutire/reducere ______% de la plata impozitelor/taxelor, în calitate de __________________.
Pentru neachitarea impozitelor/taxelor până la termenele de mai sus, contribuabilii datorează organului fiscal local, începând cu ziua următoare scadenței, accesorii în cuantum de 1% pe lună sau fracție de lună de întârziere până la data plăţii. Accesoriile reprezintă creanțe fiscale de plată în sarcina contribuabilului.
Prezentul titlu de creanţă devine titlu executoriu în condiţiile legii.
Împotriva măsurilor dispuse prin prezenta se poate face contestaţie, care se depune în termen de 45 zile de la comunicare, la organul fiscal local emitent.
Alte mențiuni ale organului fiscal:
________________________________________________________________________________
Conducătorul organului fiscal local
.........................................................
(prenume, nume şi ştampilă)
Întocmit azi data ..........................,
(funcţia, prenume şi nume)
Am primit un exemplar al deciziei de impunere,
Prenume şi nume ___________________________________________, CNP ____________________________B.I./A.I./C.I. serie _____ nr. _________.
Semnătură contribuabil _____________
Data _________/_________/_________ sau
Nr. şi data confirmării de primire: ___________________________________