Proiect de dispoziție al autorității executive

Nr. 38 / 21.08.2025
Caracter normativ

Proiect de dispoziție

privind organizarea si exercitarea controlului financiar propriu in cadrul Primariei comunei Sistarovat

Statistici

55

Stare

Proiect

însușit

cu aviz de legalitate

Forma inițiatorului

România

România

Județul Arad

primarul comunei Șiștarovăț

Comuna Șiștarovăț

Proiect de dispoziție

nr. 38 din 21.08.2025

privind organizarea si exercitarea controlului financiar propriu in cadrul Primariei comunei Sistarovat

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

-   prevederile art.24, alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;

-   prevederile art.9 din Ordonanţa Guvernului nr.119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

-   prevederile Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea si plata cheltuielilor bugetare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1140/2025 cu modificările și completările ulterioare ;

-   prevederile Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.923/2014, republicat, cu modificările și completările ulterioare; 

- prevederile art.155, alin.1, lit.c, coroborat cu alin.4, lit.a din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare ;

Ținând cont de:

-fisa postului d-lui Anita Septimiu-Ciprian ;

În temeiul prevederilor art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Primarul comunei Șiștarovăț

emite următoarea dispoziție.

 

Art.1. Incepand cu 1 septembrie 2025 se numesc responsabili cu aplicarea vizei de control financiar preventiv propriu pentru veniturile entitatii publice in persoana d-lui Anita Septimiu-Ciprian- inspector in cadrul Compartimentului Taxe si impozite, Contabilitate, iar pentru cheltuielile   entitatii publice aplica viza de control financiar preventiv d-l Ardelean Bogdan-Cristian, consilier primar, acestia urmand a respecta  si indeplini intocmai prevederile Procedurii operationale privind aplicarea vizei de control financiar preventiv in cadrul  Primariei   Comunei Sistarovat,  astfel   incat   activitatea  vizata  mai  sus  sa  se  desfasoare   in   mod corespunzator.  Acestia vor beneficia de sporul de 5% la salariul de baza. 

Art.2 Se supun controlului financiar preventiv propriu toate operaţiunile prevăzute în Anexa nr.1 la prezenta dispoziţie, din care face parte integrantă.

 

Art.3 (1) Controlului financiar preventiv propriu se exercită de către persoanele prevăzute în Anexa nr.2, care face parte integrantă din prezenta dispoziţie.

                      (2)Persoanele care exercită controlul financiar preventiv propriu, potrivit alineatului precedent, au obligaţia de a verifica obiectivele supuse controlului financiar preventiv prin Listele de verificare pentru operațiunile cuprinse în Cadrul general al operațiunilor supuse controlului   financiar preventiv cuprinse în Anexa nr.4 la prezenta dispoziţie.

                     (3) Conducătorii structurilor funcționale din aparatul de specialitate al Primarului comunei Sistarovat răspund pentru realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor ale căror documente justificative le-au certificat, lista acestora fiind cuprinsă în Anexa nr.2.

                      (4) Persoanele delegate cu aplicarea vizei ”bun de plată” pe documentele care atestă bunurile livrate, lucrările executate şi serviciile prestate sau din care reies obligaţii de plată certe sunt cele prevăzute în Anexa nr.2, parte integrantă din prezenta dispoziție.

 

Art.4 Se stabileşte Graficul de circulaţie al documentelor ce conţin operaţiuni supuse controlului financiar preventiv propriu, conform Anexei nr.3, care face parte integrantă din prezenta dispoziţie.

 

Art.5 Persoanele autorizate pentru „Plata cheltuielilor” conform punctului nr.4 la normele metodologice aprobate prin Ordinul  nr.1792/2002 să semneze ordinele de plată, cecul de numerar, sunt: 

-  Prima semnătură: Primarul comunei Sistarovat – Damian Alexandru-Marius, iar în absența acestuia, viceprimarul comunei Sistarovat Nedelcu Gheorghe-Moisa. 

-  A doua semnătură: Inspector Compartimentul Taxe si Impozite, Contabilitate – Anita Septimiu-Ciprian, iar în absența acestuia consilier primar Ardelean Bogdan-Cristian. 

            

   Art.6 Prezenta dispoziţie se comunică Instituţiei Prefectului - Judeţul Arad, în vederea exercitării controlului de legalitate, precum și persoanelor desemnate prin prezenta.

 

 

PRIMARUL COMUNEI ȘIȘTAROVĂȚ

Alexandru-Marius DAMIAN

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘIȘTAROVĂȚ

Otilia-Maria GEORGESCU