Art.1. Incepand cu 1 septembrie 2025 se numesc responsabili cu aplicarea vizei de control financiar preventiv propriu pentru veniturile entitatii publice in persoana d-lui Anita Septimiu-Ciprian- inspector in cadrul Compartimentului Taxe si impozite, Contabilitate, iar pentru cheltuielile entitatii publice aplica viza de control financiar preventiv d-l Ardelean Bogdan-Cristian, consilier primar, acestia urmand a respecta si indeplini intocmai prevederile Procedurii operationale privind aplicarea vizei de control financiar preventiv in cadrul Primariei Comunei Sistarovat, astfel incat activitatea vizata mai sus sa se desfasoare in mod corespunzator. Acestia vor beneficia de sporul de 5% la salariul de baza.
Art.2 Se supun controlului financiar preventiv propriu toate operaţiunile prevăzute în Anexa nr.1 la prezenta dispoziţie, din care face parte integrantă.
Art.3 (1) Controlului financiar preventiv propriu se exercită de către persoanele prevăzute în Anexa nr.2, care face parte integrantă din prezenta dispoziţie.
(2)Persoanele care exercită controlul financiar preventiv propriu, potrivit alineatului precedent, au obligaţia de a verifica obiectivele supuse controlului financiar preventiv prin Listele de verificare pentru operațiunile cuprinse în Cadrul general al operațiunilor supuse controlului financiar preventiv cuprinse în Anexa nr.4 la prezenta dispoziţie.
(3) Conducătorii structurilor funcționale din aparatul de specialitate al Primarului comunei Sistarovat răspund pentru realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor ale căror documente justificative le-au certificat, lista acestora fiind cuprinsă în Anexa nr.2.
(4) Persoanele delegate cu aplicarea vizei ”bun de plată” pe documentele care atestă bunurile livrate, lucrările executate şi serviciile prestate sau din care reies obligaţii de plată certe sunt cele prevăzute în Anexa nr.2, parte integrantă din prezenta dispoziție.
Art.4 Se stabileşte Graficul de circulaţie al documentelor ce conţin operaţiuni supuse controlului financiar preventiv propriu, conform Anexei nr.3, care face parte integrantă din prezenta dispoziţie.
Art.5 Persoanele autorizate pentru „Plata cheltuielilor” conform punctului nr.4 la normele metodologice aprobate prin Ordinul nr.1792/2002 să semneze ordinele de plată, cecul de numerar, sunt:
- Prima semnătură: Primarul comunei Sistarovat – Damian Alexandru-Marius, iar în absența acestuia, viceprimarul comunei Sistarovat Nedelcu Gheorghe-Moisa.
- A doua semnătură: Inspector Compartimentul Taxe si Impozite, Contabilitate – Anita Septimiu-Ciprian, iar în absența acestuia consilier primar Ardelean Bogdan-Cristian.
Art.6 Prezenta dispoziţie se comunică Instituţiei Prefectului - Judeţul Arad, în vederea exercitării controlului de legalitate, precum și persoanelor desemnate prin prezenta.