Nr. 65 / 14.12.2023
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind reorganizarea aparatului de specialitate al primarului comunei Șotrile, precum și aprobarea organigramei și a statului de funcții pentru organizarea executării și executării în concret a prevederilor Legii nr. 296/2023

Inițiator proiect

Daniel-Bogdan DAVIDESCU

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

15 Decembrie 2023

Hotărâre

România

România

Județul Prahova

Consiliul Local al comunei Șotrile

Comuna Șotrile

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 65 din 14.12.2023

privind reorganizarea aparatului de specialitate al primarului comunei Șotrile, precum și aprobarea organigramei și a statului de funcții pentru organizarea executării și executării în concret a prevederilor Legii nr. 296/2023

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 15 alin. (2), art. 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și alin. (2) din Constituția României, republicată;
  2. art. 3 și 4 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  3. art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicat, cu modificările și completările ulterioare; 
  4. art. 1 alin. (2), art. 3, art. 95 alin. (2), art. 96, art. 98, art. 105 alin. (1), art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. a) coroborat cu alin. (3) lit. c), raportate la cele ale art. 155 alin. (5) lit. e), art. 391, art. 392 și art. 409, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  5. art. 1 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare;
  6. art. 4 din Legea poliței locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  7. art. 6 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;
  8.  art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  9.  art. 6 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare;
  10. art. 3 și art. 4 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
  11.  art. 11 lit. b) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  12.  art. 18 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  13. art. 1 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  14. art. 113 alin. (1) Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  15. art. 13 din Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  16. art. 60 – art.66  din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
  17. art. 4 din Legea nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  18. art. 114 din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  19. art. 40 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  20. art. 104 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare;
  21. art. 23 lit. d) din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  22. art. 3 alin. (1) din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  23. art. 4 alin. (1) din Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  24. art. 1 alin. (2) din Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  25. art. 45 alin. (2) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  26. art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  27. art. 11 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
  28. art. 490 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal din 2015, cu modificările și completările ulterioare;
  29. art. 17 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală;
  30. art. 14 alin. (4) din Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările și completările ulterioare; 
  31. art. XVII alin. (3) și alin. (8), art. XVIII și art. XX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung;  
  32. art. 9 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările ulterioare;
  33. art. 3 alin. (1) și art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 48/2005 pentru reglementarea unor măsuri privind numărul de posturi și cheltuielile de personal în sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr. 367/2005, cu modificările ulterioare;
  34. art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2017 privind asistența medicală comunitară, aprobată prin Legea nr. 180/2017,  cu modificările și completările ulterioare;
  35. art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2006 privind înființarea, organizarea și desfășurarea activității așezămintelor culturale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 143/2007, cu modificările și completările ulterioare;
  36. art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările ulterioare;
  37. art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 15/2005;
  38. art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările și completările ulterioare;
  39. art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 13/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor comunitare pentru cadastru și agricultură, aprobată de Legea nr. 39/2002, cu modificările și completările ulterioare;
  40. art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a populației, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 372/2002, cu modificările și completările ulterioare;
  41. art. 1 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 88/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare pentru situații de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările și completările ulterioare;
  42. art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 3/2003, cu modificările ulterioare;
  43. art. 9 din Ordonanța Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, aprobată prin Legea 98/2009;
  44. art. 1 din Criteriile de performanță privind constituirea, încadrarea și dotarea serviciilor voluntare și a serviciilor private pentru situații de urgență, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 75/2019, rectificat;
  45. art. 3 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002;
  46. Hotărârii Guvernului nr. 762/2008 pentru aprobarea Strategiei naționale de prevenire a situaților de urgență;
  47. art. 4 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 459/2010 pentru aprobarea standardului de cost/an pentru servicii acordate în unitățile de asistență medico-sociale şi a unor normative privind personalul din unitățile de asistență medico-socială şi personalul care desfășoară activități de asistență medicală comunitară, cu modificările și completările ulterioare;
  48. art. 4 din Normele metodologice privind organizarea, funcționarea şi finanțarea activității de asistență medicală comunitară, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 324/2019;
  49. Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 1886/2019 privind aprobarea listei documentelor necesare pentru obținerea avizului Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, precum şi a modalității de transmitere a acestora de către autoritățile şi instituțiile publice;
  50. Hotărârii Consiliului Local nr. 6/2011   privind înființarea, organizarea și  funcționarea Poliției Locale la nivelul comunei Șotrile;
  51. Hotararea consiliului local nr 45 din 20 iunie 2017 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul   aparatului de specialitate al primarului comunei Şotrile, prin care au fost stabiliti coeficientii care stau la baza determinării salariilor de bază pentru funcțiile publice și personalul contractual din cadrul familiei ocupaţionale ,,Adminstraţie”, utilizate în aparatul de specialitate al primarului comunei Sotrile;
  52. Hotararea consiliului local nr 65 din 28.12.2021 privind stabilirea salariilor de bază aferente funcțiilor din cadrul familiei ocupaționale ”Administrație”, utilizate în aparatul de specialitate al primarului comunei Șotrile, începând cu luna ianuarie 2022;
  53. Hotărârii Consiliului Local nr. 24 din 7 mai 2021 privind aprobarea Regulamentului cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâre cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului local al Comunei SOTRILE;
  54. Hotararea consiliului local nr 36 din 28 iulie 2022 pentru modificarea și completarea organigramei comunei Șotrile prin înființarea a unui post de asistent medical comunitar,
  55. Hotărârii Consiliului Local nr. 49  din 16 noiembrie 2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Comunei Șotrile, modificată și completată prin Hotărârea consiliului local nr 23 din 31 mai 2021,
  56. Hotararii  consiliului local nr. 54 din 9 noiembrie 2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţiile publice şi contractuale din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Șotrile, judeţul Prahova, începând cu 1 noiembrie 2024,
  57. Hotararii  consiliului local nr. 54 din 9 noiembrie 2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţiile publice şi contractuale din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Șotrile, judeţul Prahova, începând cu 1 ianuarie 2024,
  58. Hotărârii Consiliului Local nr. 46 din 26 octombrie 2023 privind alegerea președintelui de ședință, 

Ținând cont de:

  1. Comunicarea  nr 17293 din 14 nov 2023 transmisă de Instituția Prefectului - Județul Prahova, cu privire la aplicarea Legii nr 296/2023,
  2. faptul că pentru aprobarea  numărului   maxim al posturilor corespunzător comunei Șotrile, stabilit potrivit art. III alin. (81) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările și completările ulterioare, și pct. 1 din anexa la respectiva ordonanță de urgență, care se reduce cu 10% începând cu data de 1 noiembrie 2023, potrivit art. XVII alin. (8) din Legea nr. 296/2023, 
  3. una dintre atribuțiile esențiale ale autorităților administrației publice locale este aceea de a stabili, fără a aduce atingere dispoziţiilor generale prevăzute de lege, structurile interne în vederea adaptării acestora la nevoile lor specifice și asigurării unei gestiuni eficiente,

Luând act de:

  1. referatul de aprobare al primarului comunei Șotrile, în calitatea sa de inițiator, înregistrat sub nr. 250 din 3 noiembrie 2023;
  2. raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Șotrile,  înregistrat sub nr. 251 din 3 noiembrie 2023;
  3. avizul cu caracter consultativ al  Comisiilor de specialitate din cadrul consiliului local,

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șotrile

întrunit în a 24-a ședință ordinară a mandatului 2020 - 2024, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se constată că numărul  maxim al posturilor corespunzător comunei Șotrile, ca instituție publică locală, stabilit potrivit art. III alin. (81) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările și completările ulterioare, și pct. 1 din anexa la respectiva ordonanță de urgență, comunicat de Instituția prefectului Prahova este de 22.

Art. 2. -  (1) Se aprobă reducerea cu 10 %  a numărului posturilor prevăzute la art. 1, respectiv se desființează două posturi, după cum urmează:

a) se desființează funcția publică de executie vacantă inspector, grad profesional debutant din cadrul Compartimentului pentru Monitorizarea procedurilor administrative, structura acestuia rămânând Compartiment cu un singur  post, funcție publică de execuție vacantă inspector, grad profesional asistent, în aparatul de specialitate al primarului comunei Șotrile;

b) se desființează funcția contractuală de execuție vacantă referent I/A și  implicit Cabinetul viceprimarului, din aparatul de specialitate al primarului comunei Șotrile.

(2) Prin  desființarea posturilor prevăzute la alin. (1), numărul de posturi rezultat, potrivit art. III alin. (81) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010, cu modificările şi completările ulterioare, este 20 de posturi.

Art. 3. - Se aprobă Organigrama de la nivelul comunei Șotrile, ca instituție publică locală, structură unitară, redată schematic, prin care se sistematizează și se concentrează modul de organizare a tuturor resurselor umane de la nivelul comunei Șotrile și detaliile cu privire la raporturile ierarhice de subordonare/supraordonare, precum și raporturile de colaborare, prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 4.- Se aprobă Statul de funcții de la nivelul comunei Șotrile, ca instituție publică locală, care cuprinde funcțiile identificate prin denumire, clasă, nivelul studiilor, gradul profesional, gradul sau treapta profesională, după caz, cu încadrarea acestora în Organigrama comunei, regimul de ocupare a postului și precizarea titularului, după caz, conform modelului-cadru, prevăzut în anexa la Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici  nr. 1886/2019,  prevăzut în anexa nr. 2. 

Art. 5. – De la data când prezenta produce efecte juridice, Hotararea consiliului local nr 36 din 28 iulie 2022 pentru modificarea și completarea organigramei comunei Șotrile prin înființarea a unui post de asistent medical comunitar, de la nivelul comunei Șotrile, ca instituție publică locală, consolidată, se abrogă.

Art. 7. - Anexele nr. 1-2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 8. - Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, primarului comunei Șotrile, prefectului județului Prahova, Agenției Naționale a Funcționarilor publici și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în Monitorul Oficial Local, în format electronic, la adresa www.comunașotrile.ro, în subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂŢII DELIBERATIVE”, pentru înscrierea în Registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Ion-Ovidiu TOPORAȘ

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOTRILE,

Mihaela MANOLE

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 65 / 14.12.2023

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 6
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 12
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 11
4 Numărul voturilor „PENTRU” 11
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 65 / 14.12.2023

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 14.12.2023
2 Comunicarea către primar 15.12.2023
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 29.12.2023
4 Comunicarea către prefectul județului 18.12.2023
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 15.12.2023
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 15.12.2023