ANEXA NR. 3 la proiectul de hotărâre nr. 37 din 14.06.2023

 

Anexa 3 la HCL nr.37/14.06.2023

 

 

REGULAMENT-CADRU de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi: "Centru de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești"

COD 8810 CZ-V-I

 

Art. 1: Definiţie 

(1)Regulamentul de organizare şi funcţionare este un document propriu al Serviciului social "Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești", aprobat prin aceași hotărâre prin care a fost înfiinţat, în vederea asigurării funcţionării acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informaţii privind condicile de admitere, serviciile oferite etc.

(2)Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât şi pentru angajaţii centrului şi, după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanţii legali/convenţionali, vizitatori.

 

Art. 2: Identificarea serviciului social 

Serviciul social "Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești", cod serviciu social 8810 CZ-V-I, înfiinţat şi administrat de furnizorul Primăria Comunei Stroiești – Compartimentul de Asistență Socială, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF nr. 008213, cu sediul în localitatea Stroiești, str. Aleea Teilor, nr 461, județul Suceava, cod fiscal 4244288.

 

Art. 3: Scopul serviciului social 

Scopul serviciului social "Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești" este asigurarea unui cadru organizat pentru desfășurarea unor activități de socializare și petrecere a timpului liber care să răspundă nevoilor sociale și petrecere a timpului liber care să răspundă nevoilor sociale individuale sau de grup ale persoanleor vârstnice dar în mod special a unor activități de recuperare/reabilitare în scopul menținerii sau ameliorării statusului funcțional al beneficiarilor, a supravegherii și menținerii sănătății prin acordarea serviciilor medicale de bază sau de specialitate sau a altor servicii de suport. Toate au menirea de a ajuta beneficiarii să depășească situațiile de dificultate, să prevină și să combată riscul de excluziune socială sau marginalizare, dar și pentru a crește calitatea vieții beneficiarilor centrului cu o capacitate de 50 de persoane, cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu de 25 de persoane.

 

Art. 4: Cadrul legal de înfiinţare, organizare şi funcţionare 

(1)Serviciul social "Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești" funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a HG nr 886/2000 privind Grila de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, a Legii nr.197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, a Hotărârii Guvernului nr.118/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor legii nr. 197/2012, a Hotărârii Guvernului nr.867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, a HG nr. 426 din 27 mai 2020 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale, cu modificările și completările ulterioare.

 (2)Standard minim de calitate aplicabil: Ordinul ministrului muncii și justiției sociale nr.29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat și cantinele sociale, cu modificările și completările ulterioare – Anexa 6 – Standarde minime de calitate pentru serviciie socilae  acordate în comunitate, organizate ca centre de zi destinate prsoanelor adulte, aplicabile pentru următoarele categorii de serviii sociale: Centre de zi de asistență și recuperare, cod 8810 CZ-V-I, Centre de zi de socializare şi petrecere a timpului liber (tip club), cod 8810 CZ-V-II, Centre de zi pentru victime ale dezastrelor naturale, cod 8899 CZ-PN-I, Centre de zi pentru victimele traficului de persoane, cod 8899 CZ-VTP-I şi 8899CZ-VTP-II, Centre de zi pentru persoanele fără adăpost, cod 8899 CZ-PFA-I şi cod 8899 CZ-PFA-II, Centre de zi de integrare/reintegrare socială, cod 8899 CZ-PN-IV.

(3)Serviciul social ”Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești” este înfiinţat prin hotărârea Consiliului Local al comunei Stroiești ….. nr. …… şi funcţionează în cadrul/subordinea Primăriei Stroiești – Compartimentul de Asistență Socială.

 

 

Art. 5: Principiile care stau la baza acordării serviciului social 

(1)Serviciul social ”Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești” se organizează şi funcţionează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul naţional de asistenţă socială, precum şi cu principiile specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislaţia specifică, în convenţiile internaţionale ratificate prin lege şi în celelalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi în standardele minime de calitate aplicabile.

(2)Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul ”Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești”sunt următoarele:

a) respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;

b) protejarea şi promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personală şi întreprinderea de acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la persoanele beneficiare;

c) asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatării persoanei beneficiare;

d) deschiderea către comunitate;

e) asistarea persoanelor fără capacitate de exerciţiu în realizarea şi exercitarea drepturilor lor;

f) asigurarea în mod adecvat a unor modele de rol şi statut social, prin încadrarea în unitate a unui personal mixt;

g) ascultarea opiniei persoanei beneficiare şi luarea în considerare a acesteia, ţinându-se cont, după caz, de vârsta şi de gradul său de maturitate, de discernământ şi capacitatea de exerciţiu;

h) promovarea unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare;

i) asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a persoanei beneficiare;

j) preocuparea permanentă pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potenţialului şi abilităţilor persoanei beneficiare de a trăi independent;

k) încurajarea iniţiativelor individuale ale persoanelor beneficiare şi a implicării active a acestora în soluţionarea situaţiilor de dificultate;

l) asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;

m) asigurarea confidenţialităţii şi a eticii profesionale;

n) responsabilizarea membrilor familiei, reprezentaţilor legale cu privire la exercitarea drepturilor şi îndeplinirea obligaţiilor de întreţinere;

o) primordialitatea responsabilităţii persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacităţi de integrare socială şi implicarea activă în soluţionarea situaţiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;

p)colaborarea centrului/unităţii cu serviciul public de asistenţă socială.

Art. 6: Beneficiarii serviciilor sociale 

(1)Beneficiarii serviciilor sociale acordate în ”Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești” sunt:

- persoane cu domiciliul/reședința în comuna Stroiești care au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege,  respectiv să aibă vârsta de 65 ani;

-           persoane vârstnice vulnerabile în conformitate cu prevederile legii 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cumodificările și completările ulterioare. 

Beneficiarii indirecți: familiile/aparținărorii persoanelor vârsnice și întreaga societate. (2)Condiţiile de acces/admitere în centru sunt următoarele:

a)acte necesare: CI/BI (original și copie); cupon de pensie (original și copie); certificat de incadrare în grad de handicap; adeverință medicală eliberată de medicul de familie, în care să fie menționate afecțiunile cronice, iar acolo unde este cazul și adeverință medicală eliberată de medicul specialist pentru activitățile de kineto și fizioterapie, în care să se specifice explicit tipul de fizioterapie recomandat sau planul de recuperare prin kinetoterapie

b) Criterii de eligibilitate ale beneficiarilor

Să fie persoane vârstnice sau pensionare;

Să nu fie înregistrate la o altă unitate de asistență socială din judetul Suceava, unde, prin contract, beneficiază de aceleași servicii;

Să aibă domiciliul/reședința în comuna Stroiești;

Nu se admit persoanele care se află în evidență cu boli infecto-contagioase;

Nu se admit persoanele a căror igienă sau starea de sănătate psihică pun în pericol integritatea fizică a celorlalți beneficiari ai centrului;

Nu se admit în cadrul centrului persoanele în stare de ebrietate sau care manifestă un comportament agresiv

Nu se admit solicitanții care nu doresc să pună la dispoziție actele solicitate.

Pentru fiecare beneficiar, coordonatorul centrului întocmește un dosar personal al beneficiarului, care conține:

a) actele necesare înscrierii;

b) contractul pentru acordarea de servicii sociale;

c) fișa de evaluare personală;

d) planul individualizat de asistență socială, în funcție de nevoile beneficiarului.

Contractul de servicii sociale se încheie între furnizor de servicii sociale și persoana beneficiară.

c) Decizia de admitere/respingere

- Decizia de admitere/respingere o ia personalul de psecialitate: asistent social, principal cu competența de specialitate de managament de caz

- Selecția beneficiarilor se face pe baza evaluării complexe a nevoilor identificate de persoanele specializate din cadrul serviciilor.

După aprobarea dreptului de asistență socială, furnizorul încheie un contract e acordare de servicii sociale cu beneficiarul. Aprobarea, suspendarea sau încetarea dreptului la servicii sociale acordate în cadrul Centrului de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu – Stroiești, se face prin dispoziția Primarului.

d) Modalitatea de stabilire a contribuției beneficiarului: nu este cazul.

(3)Condiţii de încetare a serviciilor ”Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești” sunt:

-  Renunțarea beneficiarului,

- Schimbarea domiciliului legal al beneficiarului,

- Nerespectarea în mod  repetat de către beneficiarulu de servicii sociale a regulamentelor și reglementărilor interne,

- Contractul de servicii sociale încetează de drept dacă beneficiarul manifestă un comportament agresiv/ ostil față de persoanalul sau față de beneficiarii centrului;

- În cazul absenţei acestuia la activităţile desfăşurate în centru, mai mult de 12 luni calendaristice (cu excepția cazurilor medicale);

- În cazul decesului beneficiarului.

(4)Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în ”Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești” au următoarele drepturi:

a)să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;

b)să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică;

c)să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;

d)să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;

e)să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu;

f)să li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime;

g)să participe la evaluarea serviciilor sociale primite;

h)să li se respecte toate drepturile speciale în situaţia în care sunt minori sau persoane cu dizabilităţi.

(5)Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în ”Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești” au următoarele obligaţii:

a)să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;

b)să participe, în raport cu vârsta, situaţia de dependenţă etc. la procesul de furnizare a serviciilor sociale;

c)să contribuie, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcţie de tipul serviciului şi de situaţia lor materială;

d)să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală;

e)să respecte prevederile prezentului regulament.

 

Art. 7: Activităţi şi funcţii 

Principalele funcţii ale serviciului social ”Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești” sunt următoarele:

a) de furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1.reprezintă furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară;

2. oferă consiliere și informare, consiliere psihologică și suport emoțional, suport pentru dezvoltarea abilităților pentru viață independentă, educare, supraveghere, socializare și activități culturale, reintegrare familială și comunitară, terapii de recuperare fizica și menținerea optimă a stării de sănătate prin kineto și fizioterapie, acțiuni caritabile;

b) de informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. elaborarea și distribuirea de materiale informative privind activitățile derulate în centru și serviciile oferite;

2. desenmează persoană de contact pentru relații cu publicul și care să ofere informațiile necesare celor interesați în legătură cu serviciile oferite;

3. afișarea de informații utile beneficiarilor pe site-ul furnizorului, sau pe pagina web a instituției

4.elaborarea de rapoarte de activitate;

c) de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. asigură furnizarea serviciilor sociale în interesul benficiarului și in baza contractului încheiat cu acesta;

2. asigură întreținerea și folosirea eficientă a bazei materiale și a bunurilor din dotare.;

3. elaborează programe proprii care să asigure creșterea calității activităților, potrivit politicilor și strategiilor naționale, județene și locale;

4. organizează activități specifice d asistență și recuperare dar și diverse activități de socializare și petrecere a timpului liber în vederea facilitării relaționării beneficiarilor;

5. acordă sprijin în vederea prevenirii situațiilor care pun în pericol siguranța beneficiarilor;

6. dezvoltă parteneriate și colaborează cu alte organizații, instituții și coetatea civilă, în condițiile legii, în vederea diversificării serviciilor sociale furnizate.

d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi:

1.elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;

2.realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestateprin aplicare de chestionare (privind satisfacția beneficiarilor în raport cu serviciul primit);

e) de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane ale centrului prin realizarea următoarelor activităţi:

1. realizarea de inventare a mijloacelor fixe pentru dotările centrului;;

2. elaborarea necesarului de materiale consumabile în fiecare lună calendaristică.;

3. întocmește anual proiectul de buget necesar pentru furnizarea serviciilor sociale;

4. elaborează rapoarte anuale privind activitatea centrului și informează despre ele personalul propriu, autoritățile și instituțiile interesate, precum și beneficiarii serviciilor sociale;

5. analizează împreună cu personalul activitatea desfășurată în cadrul centrului și propune măsură de îmbunătățire a activităților;

6. asigură buna desfășurare a raporturilor de muncă dintre angajații centrului.

 

Art. 8: Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal 

(1)Serviciul social ”Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești” funcţionează cu un număr de .............. total personal, conform prevederilor Hotărârii consiliului local nr. ................., din care:

a)personal de conducere:   - 

b)personal de specialitate de îngrijire şi asistenţă; personal de specialitate şi auxiliar: - 

c)personal cu funcţii administrative, gospodărire, întreţinere-reparaţii, deservire: - 

d)voluntari: - 

(2)Raportul angajat/beneficiar este de ...................


Art. 9: Personalul de conducere 

(1)Personalul de conducere: coordonator centru

- coordonator centru, personal de specialitate (de execuție), cu atribuții de coordonare a activității și se subordonează șefului de serviciu și directorului executiv.

(2)Atribuţiile coordonatorului de centru sunt:

a) asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate în centru;

b) elaborează rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor şi întocmeşte informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale;

c) colaborează cu alte centre/alţi furnizori de servicii sociale şi/sau alte structuri ale societăţii civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătăţirii permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calităţii serviciilor, precum şi pentru identificarea celor mai bune servicii care să răspundă nevoilor persoanelor beneficiare;

d) întocmeşte raportul anual de activitate;

e)asigură buna desfăşurare a raporturilor de muncă dintre angajaţii centrului;

f) desfăşoară activităţi pentru promovarea imaginii centrului în comunitate;

g) ia în considerare şi analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce;

h) răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;

i) respectă timpul de lucru şi a regulamentul de organizare şi funcţionare;

j) reprezintă serviciul în relaţiile cu furnizorul de servicii sociale şi, după caz, cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară;

k) asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu serviciul public de asistenţă socială de la nivelul primăriei şi de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor;

l) asigură îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoştinţă atât personalului, cât şi beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;

m) asigură încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale;

n) contribuie în mod direct și indirect la recuperarea creanțelor fiscale sau bugetare în colaborare cu direcțiile de specialitate din cadrul Primăriei Stroiești, respectiv a Consiliului local al comunei Stroiești, aducându-și aportul la buna desfășurare a activității de recuperare a creanțelor bugetare, în condițiile legii;

o) alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.

(3)Funcţiile de conducere se ocupă prin concurs sau, după caz, examen, în condiţiile legii.

(4)Candidaţii pentru ocuparea funcţiei de conducere trebuie să fie absolvenţi de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul psihologie, asistenţă socială sau sociologie, cu vechime de minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale, sau absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului superior în domeniul juridic, medical, economic sau al ştiinţelor administrative, cu experienţă de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale.
 (5)Sancţionarea disciplinară sau eliberarea din funcţie a conducătorilor instituţiei se face în condiţiile legii.

 

Art. 10: Personalul de specialitate de îngrijire şi asistenţă[1]. Personal de specialitate şi auxiliar 

(1)Personalul de specialitate poate fi:

a) asistent medical generalist (325901), soră medicală (322102);

b) asistent social (263501);

c) infirmieră (532103);

d) kinetoterapeut (226405);

e) medic de medicină de familie (221108);

f) psiholog (263411);

 

(2)Atribuţii ale personalului de specialitate:

a)asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament;

b)colaborează cu specialişti din alte centre în vederea soluţionării cazurilor, identificării de resurse;

c)monitorizează respectarea standardelor minime de calitate;

d)sesizează conducerii centrului situaţii care pun în pericol siguranţa beneficiarului, situaţii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament;

e)întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;

f)face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii serviciului şi respectării legislaţiei;

g)alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.

 

  1. asistent medical generalist (325901),

Informează beneficiarii despre serviciile medicale oferite de serviciu;

Efectuează monitorizarea funcțiilor vitale ale beneficiarilor centrului de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești;

Desfășoară activități de educație pentru sanatate pentru beneficiarii centrului;

Supraveghează  desfășurarea activităților de gimnastică de întreținere;

Întocmește rapoarte periodice cu privire la activitățile derulate.

 

  1. asistent social (263501);

Coordonează în colaborare cu coordonatorul „Centrului de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu – Stroiești” desfășurarea activităților programate;

Efectuează evaluarea socio-medicală a beneficiarilor pe baza cărei se fundamentează intervenția individuală

Asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile și a prezentului regulament;

Colaborează cu specialiștii din alte centre în vederea soluționării cazutilor, identificării de resurse;

Monitorizează respectarea standardelor minime de calitate;

Sesizează conducerii centrului de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu, situații care pun în pericol siguranța beneficarului, situații de nerespectare a prevederilor prezentului regulament;

Întocmește rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;

Face propuneri de îmbunătățire a activității în vederea creșterii calității serviciului și respectarii legislatiei;

Pastrează  secretul   profesional și confidențialitatea datelor cu caracter personal și a lucrărilor pe care le execută și au acest caracter.

Alte atribuții prevăzute în standardul minim de calitate.

 

  1. infirmieră (532103);

Înlocuiește în limita competenței asistenta medicală preluând sarcinile atunci când aceasta lipsește sau în caz de necesitate

Asigură și întreține curățenia în cadrul centrului;

Asigură curățenia și dezinfectarea zilnică a grupurilor sanitare, folosind în acest scop materiale și articole de igienă specific;

Colaborează și supraveghează, alături de personalul medical al centrului, starea de sănătate și bunăstare a beneficiarilor.

Alte atribuții prevăzute în standardul minim de calitate.

 

  1. kinetoterapeut (226405);

Conceperea, redactarea şi aplicarea programului de recuperare kinetoterapeutic;

Aplicarea programului individual de terapie conform indicaţiilor din Planul Personalizat de Intervenţie şi a deciziilor luate în cadrul echipei pluridisciplinare şi a indicaţiilor scrise ale medicului specialist;

Aplicarea de tehnici specializate şi specifice de kinetoterapie cu scopul recuperării beneficiarilor; Folosirea aparatelor din sala de kinetoterapie în funcţie de deficienţa şi vârsta pacientului; Întocmirea lunară a referatului de necesitate pentru activităţile de kinetoterapie;

Informarea familiei cu privire la nevoile de recuperare kinetoterapeutică a vârstnicului;

Informează familia în legătura cu modul în care pacientul a efectuat terapia;

Aduce la cunoştinţa aparţinătorului modul în care pacientul a lucrat, progrese, regrese obţinute;

Completarea documentaţiei specifice şi a rapoartelor de progres ale pacienţilor;

Schimbul de informaţii cu echipa pluridisciplinară în vederea acumulării de mai multe informaţii concludente pentru corectarea, remedierea şi dezvoltarea intervenţiilor terapeutice în toate domeniile;

Participarea la diferite forme de pregătire profesională;

Respectarea întocmai a indicaţiilor medicului specialist în tratamentul kinetoterapeutic;

Oferă beneficiarilor explicaţii legate de modul în care pot executa exerciţii la domiciliu; 

Se implică în perfecţionarea continuă a activităţii de kinetoterapie;

Asigură şi răspunde de aplicarea tuturor măsurilor de igienă pe care le implică actul terapeutic; Realizarea obiectivelor propuse, în urma aplicării terapiilor;

Solicită persoana responsabilă cu igienizarea spaţiilor, pentru asigurarea unui mediu igienic în cabinet;

Manifestarea de empatie şi solicitudine faţă de beneficiarii serviciilor oferite şi faţă de familiile acestora;

Cunoaşterea şi respectarea prevederilor din Regulamentul de Organizare şi Functionare a Centrului de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești; 

Păstrează confidenţialitatea actului terapeutic şi secretul profesional;

Acţiuni de recuperare şi tratament specific;

Stabilirea programului de kinetoterapie care trebuie urmat pentru tratamentele individualizate ale pacienților.

 

  1. medic de medicină de familie (221108);

Evaluează și monitorizează starea de sănătate a beneficiarilor Centrului de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești

Cunoaște și aplică măsurile de asepsie generale

Execută examenul obiectiv sumar;

Prescrie tratamente în funcție de situația specifică fiecărui beneficiar, în conformitate cu deontologia profesională

Participă alături de personalul de specialitate a centrului la evaluarea nevoilor, planificarea serviciilor și monitorizarea acordării serviciilor medico-sociale:

Desfășoară activitatea respectând procedurile de furnizare a serviciilor în centru pentru persoane vârstnice

Păstrează secretul profesional și confidențialitatea datelor cu caracter personal și a lucrărilor pe care le execută și au acest caracter

Cunoaşterea şi respectarea prevederilor din Regulamentul de Organizare şi Functionare a Centrului de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești

 

  1. psiholog (263411);

Realizeaza evaluarea inițială a noilor beneficiari și reevaluarea periodică a celor existenți precum și gradul de evoluție a fiecărui varstnic din punct de vedere psihologic;

Aplică tehnici psihologice cu scopul scoaterii beneficiarului din situatia de criză, acordă suport, asistenta și consiliere psihologica

Folosește materiale terapeutice-teste, tehnici de consiliere;

Completează documentația specifica și rapoartele de progres ale beneficiarilor;

Schimba informatii cu echipa pluridisciplinara, cu specialiștii relevanti pentru caz, în vederea acumulării de            mai multe informatii concludente pentru corectarea, remedierea și   dezvoltarea intervențiilor terapeutice;

Participarea la diferite forme de pregatire profesionala;

Participarea la actiunile organizate de Centrul de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești

Împlinirea sarcinilor primite de la superiorul ierarhic;

Aplica, coteaza și interpreteaza probe psihologice;

Îndruma benefiarii în cazul în care aceștia au nevoie de alți specialisti;

Îndruma, consiliaza și desfașoara activitati specifice cu beneficiarii;

Respecta codul deontologic al psihologului,

Raspunde de realizarea examenelor psihologice, raspunde de calitatea și precizia examinarilor psihologice;

Raspunde de modul de realizare a consilierii beneficiarilor; 

Pastreaza confidentialitatea actului terapeutic și secretul profesional;

Înainteaza propuneri pentru îmbunatatirea activitatii în domeniul sau;

Cunoaște și respecta prevederile din Regulamentul de Organizare și Functionare.

 

Art. 11: Personalul administrativ, gospodărie, întreţinere-reparaţii, deservire 

Activitățile auxiliare serviciului social sunt: aprovizionare, mentenanță, achiziții, igienizare spații, etc. Acestea sunt asigurate de către personalul din altor compartimente sau servicii ale Primăriei Comunei Stroiești.

 

Art. 12: Finanţarea centrului 

(1) În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, centrul are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puţin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile.

(2) Finanţarea cheltuielilor centrului se asigură, în condiţiile legii, din următoarele surse:

a) bugetul local al comunei Stroiești;

b) contribuţia persoanelor beneficiare sau a întreţinătorilor acestora, după caz;

c) fonduri externe rambursabile şi nerambursabile;

d) donaţii, sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţară şi din străinătate

e) bugetul de stat;

g) alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

 

Art. 12: Dispoziții finale

  1. Prezentul Regulament de organizare și funcționare al "Centrului de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu - Stroiești" poate fi completat sau modificat la solicitarea personalului, a beneficiarului/reprezentantului legal sau în urma intrării în vigoare a unor modificări legislative
  2. Prevederile prezentului regulament sunt aduse la cunoștința angjaților și a beneficiarilor serviciului social de tip centru de zi de asistență și recuperare pentru persoane vârstnice cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu.

 

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ                                                           CONTRASEMNEAZĂ,

Consilier local                                                                                     Secretar general UAT

Tocari Alexandru                                                                                Roșu Elena - Brîndușa

VIZĂ CFP

Crainiciuc Natalia

 

 

 


[1] Se menţionează obligatoriu denumirea exactă şi grupa potrivit Clasificării ocupaţiilor din România.