Având în vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:
- art.3 alin. 1 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie
1985, ratificată prin Legea nr.199/1997,
- art. 129 alin. (1) lit. b) coroborate cu alin. (4) lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
- art.58 alin. l) lit. c) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,
- art. 5.16.2.2 lit. b) și art. 5.16.3 alin. (1) pct. b) al Capitolului V din Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 6688/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea exercițiului bugetar al anului 2024;
Văzând expunerea de motive nr. 18/2025 a primarul comunei Tupilați si raportul de specialitate nr.36/2025 al compartimentului de resort prin care se propune aprobarea acoperirii definitive a deficitului secțiunii de dezvoltare de 332.036,47 lei, înregistrat la data de 31 decembrie 2023;
Luând act de avizul favorabil al comisiilor de specialitate ale consiliului local;
În temeiul dispozițiilor art. 139 alin. (1) si alin. (3), lit. a) si ale art. 196 alin. (1) lit. (a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
ADOPTĂ PREZENTA HOTĂRÂRE:
Art.1.(1) Se aprobă acoperirea definitivă din excedentul bugetului local, a deficitului secțiunii de dezvoltare în cuantum de 104.090,48 lei, înregistrat la data de 31 decembrie 2024.
(2) Se aprobă acoperirea definitivă din excedentul bugetului activităților autofinanțate, a deficitului secțiunii de dezvoltare in suma de 19.800 lei.
Art. 2. Primarul comunei Tupilați, împreună cu responsabilul Compartimentului contabilitate, taxe si impozite locale, achiziții publice si administrativ din cadrul aparatului de specialitate al primarului, vor asigura aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
Art.3 Prezenta hotărâre va fi comunicată:
- prin grija secretarului general al comunei, primarului comunei, biroului contabilitate precum și Instituției Prefectului - județul Neamț în vederea exercitării controlului legalității;
- prin grija responsabilului Compartimentului contabilitate, A.J..F.P. Neamț, Consiliului Județean Neamț și Trezoreriei Piatra Neamț.