Nr. 1 / 30.01.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea acoperirii definitive a deficitului secțiunii de dezvoltare înregistrat la data de 31 decembrie 2024

Hotărâre

România

România

Județul Neamț

Consiliul Local al comunei Tupilați

Comuna Tupilați

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 1 din 30.01.2025

privind aprobarea acoperirii definitive a deficitului secțiunii de dezvoltare înregistrat la data de 31 decembrie 2024

      Având în vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:

      - art.3 alin. 1 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg  la 15 octombrie 

1985, ratificată prin Legea nr.199/1997,

      - art. 129 alin. (1) lit. b) coroborate cu alin. (4) lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ,  cu modificările și completările ulterioare,

      - art.58 alin. l) lit. c) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,

      - art. 5.16.2.2 lit. b) și art. 5.16.3 alin. (1) pct. b) al Capitolului V din  Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 6688/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea exercițiului bugetar al anului 2024;

      Văzând expunerea de motive nr. 18/2025 a primarul comunei Tupilați si raportul de specialitate nr.36/2025 al compartimentului de resort prin care se propune aprobarea acoperirii definitive a deficitului secțiunii de dezvoltare de 332.036,47 lei, înregistrat la data de 31 decembrie 2023;

      Luând act de avizul favorabil al comisiilor de specialitate ale consiliului local;            

      În temeiul dispozițiilor art. 139 alin. (1) si alin. (3), lit. a) si ale art. 196 alin. (1) lit. (a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,

 

ADOPTĂ  PREZENTA   HOTĂRÂRE:


      Art.1.(1) Se aprobă acoperirea definitivă din excedentul bugetului local, a deficitului secțiunii de dezvoltare în cuantum de 104.090,48 lei, înregistrat la data de 31 decembrie 2024.

(2) Se aprobă acoperirea definitivă din excedentul bugetului activităților autofinanțate, a deficitului secțiunii de dezvoltare in suma de 19.800 lei.

      Art. 2. Primarul comunei Tupilați, împreună cu responsabilul Compartimentului contabilitate, taxe si impozite locale, achiziții publice si administrativ din cadrul aparatului de specialitate al primarului, vor asigura aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

      Art.3 Prezenta hotărâre va fi comunicată:

      - prin grija secretarului general al comunei, primarului comunei, biroului contabilitate precum și Instituției Prefectului - județul Neamț în vederea exercitării controlului legalității;

      - prin grija responsabilului Compartimentului contabilitate, A.J..F.P. Neamț, Consiliului Județean Neamț și Trezoreriei Piatra Neamț.

 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Mircea PĂDURARU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI TUPILAȚI,

Constantin BOSTAN

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 1 / 30.01.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 6
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 11
2 Numărul consilierilor locali în funcție 11
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 11
4 Numărul voturilor „PENTRU” 9
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 1
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 1
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 1 / 30.01.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 30.01.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 12.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 20.02.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 04.03.2025
6 Devine obligatorie și produce efecte juridice începând cu