Nr. 4 / 30.01.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea valorii de investiție și a solicitării scrisorii de garanție din partea fondului de garantare FNGCIMM SA IFN, pentru proiectul de investiții „MODERNIZAREA DRUMURILOR DE INTERES AGRICOL DIN COMUNA TUPILAȚI, JUDEȚUL NEAMȚ”

Hotărâre

România

România

Județul Neamț

Consiliul Local al comunei Tupilați

Comuna Tupilați

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 4 din 30.01.2025

privind aprobarea valorii de investiție și a solicitării scrisorii de garanție din partea fondului de garantare FNGCIMM SA IFN, pentru proiectul de investiții „MODERNIZAREA DRUMURILOR DE INTERES AGRICOL DIN COMUNA TUPILAȚI, JUDEȚUL NEAMȚ”

      Având in vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:

      - Ghidul solicitantului pentru intervenția DR 27 - „Crearea/ modernizarea infrastructurii de acces agricolă”;

      - Hotărârii de Guvern nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice;

      - Legii finanțelor publice locale nr. 273/2006 cu modificările și completările ulterioare;

      - art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b), coroborate cu prevederile alin. (4) lit. d) si e) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

      Luând act de proiectul de hotărâre și de referatul de aprobare înregistrate cu nr. 406/2025, ale primarului comunei Tupilați, în calitate de inițiator privind aprobarea valorii de investiție a proiectului intitulat MODERNIZAREA DRUMURILOR DE INTERES AGRICOL DIN COMUNA TUPILAȚI, JUDEȚUL NEAMȚ;

      În baza contractului de finanţare nerambursabilă nr. C27020000021312900048 din data de 12.07.2024, actualizat prin Actul adițional nr. 1 din data de 22.11.2024, documente încheiate cu Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale; 

      Ținând cont de obligația beneficiarului de a depune o garanție financiara, respectiv Scrisoare de garanție de la FNGCIMM SA IFN, in valoare de maxim 2.487.800 lei, pentru implementarea proiectului intitulat „MODERNIZAREA DRUMURILOR DE INTERES AGRICOL DIN COMUNA TUPILAȚI, JUDEȚUL NEAMȚ” 

      Văzând avizul favorabil al Comisiilor de specialitate ale consiliului local;

      In  temeiul art. 129 alin. (1) alin. 2 lit. b) și alin. 4 lit. d) si  e) și art. 139 alin. (3) litera d) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

 

ADOPTĂ  PREZENTA  HOTĂRÂRE:


      Art.1. Se aproba valoarea de investiție a proiectului intitulat „MODERNIZAREA DRUMURILOR DE INTERES AGRICOL DIN COMUNA TUPILAȚI, JUDEȚUL NEAMȚ”, cu o valoare totala de 5.978.093,26 lei, inclusiv TVA din care: 

- 4.975.600,00 lei, fără TVA valoare eligibila;

- 52.318,43 lei, fără TVA valoare neeligibilă;

950.174,83 lei valoare TVA, din care: 940.234,33 lei reprezentând TVA aferent cheltuielilor eligibile ce urmează să fie decontat de instituția finanțatoare și 9.940,50 lei reprezentând TVA aferent cheltuielilor neeligibile, 

in baza contractului de finanţare nerambursabilă nr. C27020000021312900048 din data de 12.07.2024, actualizat prin Actul adițional nr. 1 din data de 22.11.2024, documente încheiate cu Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale. 

 

      Art.2 (1) Se aproba solicitarea unei Scrisori de garanție de la FNGCIMM SA IFN in valoare de maxim 2.487.800 lei in vederea garantării obligațiilor de plata a avansului de maxim 2.487.800 lei din fondurile nerambursabile pentru implementarea proiectului intitulat „MODERNIZAREA DRUMURILOR DE INTERES AGRICOL DIN COMUNA TUPILAȚI, JUDEȚUL NEAMȚ”, in Comuna Tupilați, Judetul Neamț, in baza contractului de finanțare nerambursabila nr. C27020000021312900048 din data de 12.07.2024, actualizat prin Actul adițional nr. 1 din data de 22.11.2024, documente încheiate cu Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale.

(1) Acordarea avansului prevăzut la alin. (1) va putea fi realizata in doua tranșe, respectiv:

- transa I in valoare de 497.560,00 lei, reprezentând 10% din contribuția financiară a Uniunii Europene și contribuția publică națională.

- transa II in valoare de 1.990.240 lei, reprezentând 40% din contribuția financiară a Uniunii Europene și contribuția publică națională și va fi solicitat ulterior emiterii ordinului de începere a lucrărilor și comunicării acestuia către ISC.

 

      Art.3. Se aproba plata unui comision  de garantare in valoare de 0,05% pe luna din valoarea scrisorii de garanție, stabilit prin  Ordin MADR nr. 3/2025, perioada de valabilitate a polițelor fiind până la data de 12.07.2027 , perioadă calculată de la data emiterii acestora. 

 

      Art.4. Primarul comunei Tupilați, judetul Neamț, va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

            

      Art. 5  Prezenta hotărâre va fi comunicată prin grija secretarului general al comunei, primarului comunei, Camerei de Conturi Neamț si Instituției Prefectului - județul Neamț in vederea exercitării controlului legalități, si o va aduce la cunoștință publică, prin publicare pe pagina de internet, la adresa: www.primaria-tupilati.ro.

 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Mircea PĂDURARU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI TUPILAȚI,

Constantin BOSTAN

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 4 / 30.01.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 6
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 11
2 Numărul consilierilor locali în funcție 11
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 11
4 Numărul voturilor „PENTRU” 11
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 4 / 30.01.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 30.01.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 12.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 20.02.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 04.03.2025
6 Devine obligatorie și produce efecte juridice începând cu