ROMÂNIA
JUDEȚUL TULCEA
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI VALEA TEILOR
Anexa nr.1 la proiect de hotarare
FIȘA DE DATE A PROCEDURII
Informații generale privind locatorul
Consiliul Local al Comunei Valea Teilor județul Tulcea , cod fiscal 4794044, cu sediul in sat Valea Teilor, comuna Valea Teilor, județul Tulcea, str Mihai Viteazu nr. 24, tel 0240541881, e-mail primaria_vt@yahoo.com Organizează în conformitate cu prevederile O.U.G nr.57/03.07.2019 privind Codul Administrativ licitație publică în vederea închirierii unor suprafete de teren pășune
LOT NR. 1
Poiana | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA MP |
8 | 55/1 | 31169 | 9989 | |
8 | 57/2 | 31166 | 2106 | |
8 | 57/3 | 31170 | 6639 | |
8 | 63 | 31176 | 27786 | |
8 | 63/1 | 31177 | 15585 | |
8 | 52 | 31159 | 98889 | |
8 | 54 | 31160 | 36355 | |
7 | 45 | 30928 | 9673 | |
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 1 | 207022 | |||
LOT NR. 2
Vaile CAP | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA MP |
9 | 79 | 31116 | 12563 | |
9 | 79/1 | 32115 | 13140 | |
9 | 82 | 32118 | 28759 | |
9 | 83 | 32023 | 1240 | |
9 | 83 | 32024 | 2318 | |
9 | 83 | 32028 | 7597 | |
9 | 83 | 32121 | 533 | |
9 | 83 | 32031 | 18260 | |
9 | 84/4 | 32126 | 572 | |
9 | 83/5 | 32127 | 2121 | |
9 | 83 | 32027 | 20000 | |
9 | 83 | 32023 | 2359 | |
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 2 | 109462 | |||
LOT NR. 3 Fantana de leac | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
3131313 | 925/1 |
| 6,83 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 3 | 6,83 | |||||||||||
LOT NR. 4 Fantana de leac | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
32 | 999 |
| 13,13 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 4 | 13,13 | |||||||||||
LOT NR. 5 Fantana de leac | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
22 | 724 |
| 5,00 | |||||||||
19 | 542 |
| 16,00 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 5 | 21,00 | |||||||||||
LOT NR. 6 Dealul Islamului | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
35 | 983 |
| 100,08 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 6 | 100,08 | |||||||||||
LOT NR. 7 Fantana de leac
| TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
32 | 1001 |
| 9,16 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 7 | 9,16 | |||||||||||
LOT NR. 8 Fantana de leac
| TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
19 | 535 |
| 8,16 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 8 | 8,16 | |||||||||||
LOT NR. 9 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
35 | 983 |
| 45 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 9 | 45 | |||||||||||
LOT NR. 10 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
19 | 542 |
| 71,78 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 10 | 71,78 | |||||||||||
LOT NR. 11 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
7 | 45 |
| 0,9673 | |||||||||
24 | 803 |
| 3,9862 | |||||||||
8 | 70 |
| 4,02 | |||||||||
8 | 699 |
| 2,06 | |||||||||
| TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 11 | 11,0335 | ||||||||||
|
LOT NR. 12 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA MP | |
11 | 197 | 32203 | 15146 | ||
11 | 198 | 32201 | 5769 | ||
11 | 200 | 32199 | 6753 | ||
11 | 204 | 32205 | 15626 | ||
11 | 204/2 | 32207 | 9019 | ||
11 | 204/4 | 32209 | 9425 | ||
13 | 217 | 33950 | 24339 | ||
13 | 217/3 | 33955 | 15132 | ||
13 | 217/1 | 33953 | 17594 | ||
15 | 231 | 32240 | 7339 | ||
17 | 372 | 32318 | 2550 | ||
TOTAL SUPRAFAT LOT NR. 12 | 128692 | ||||
LOT NR. 13 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA MP | |
18 | 449 | 32350 | 1844 | ||
18 | 479/1 | 32346 | 40171 | ||
18 | 479/2 | 32345 | 10000 | ||
TOTAL SUPRAFAT LOT NR. 13 | 52015 | ||||
LOT NR. 14 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA MP | |
19 | 522 | 32917 | 16500 | ||
19 | 531 | 32904 | 7136 | ||
19 | 532 | 32901 | 3725 | ||
19 | 547 | 32886 | 10232 | ||
19 | 549 | 32887 | 7240 | ||
26 | 809 | 31345 | 10345 | ||
26 | 809 | 31343 | 10548 | ||
26 | 812/1 | 31348 | 8461 | ||
26 | 826/6 | 31342 | 5504 | ||
31 | 936 | 32894 | 16075 | ||
33 | 962 | 33008 | 6078 | ||
33 | 962/2 | 33010 | 1837 | ||
33 | 962/3 | 33011 | 480 | ||
33 | 962/4 | 33012 | 1966 | ||
33 | 966/1 | 33006 | 3939 | ||
34 | 970 | 33380 | 10084 | ||
34 | 974/3 | 33408 | 17062 | ||
34 | 974/7 | 33418 | 3494 | ||
34 | 974/6 | 33413 | 6055 | ||
34 | 974/5 | 33412 | 751 | ||
TOTAL SUPRAFAT LOT NR. 14 | 147512 | ||||
| TOTAL | 350.64 HA | |||
Instrucțiuni privind organizarea și desfășurarea procedurii de închiriere
Condiții de eligibilitate
La licitația pentru inchirierea unor suprafete de teren pășune , persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în RNE şi/sau în SIIE,care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
-au plătit toate taxele privind participarea la licitație, inclusiv garanția de participare,contravaloarea caietului de sarcini ;
-au depus oferta sau cererea de participare la licitație, împreună cu
toate documentele solicitate în documentația de licitație, în termenele
prevăzute în documentația de licitație;
-au îndeplinit la zi toate obligațiile exigibile de plată a impozitelor, a
taxelor și a contribuțiilor către bugetul consolidat al statului și către bugetul
local;
A. Persoane fizice:
a)-fișa cu informații privind ofertantul,
b)-declarație de participare semnată de către ofertant fără îngroșări,
ștersături sau modificări,
c)-dovada privind achitarea tuturor obligațiilor fiscale către bugetul
central și local, prin prezentarea unui certificat de atestare fiscală
eliberat de organul fiscal competent,
d)-copie după dovada cumpărării documentației de atribuire(chitanța),
e)-copie după dovada achitării taxei de participare la licitație(chitanța),
f)-copie după dovada achitării garanției de participare la
licitație(chitanță, filă CEC, Ordin de plată).
g) adeverinta cu efectivul de animale înscrise în RNE şi/sau în SIIE
h) Copie de pe contractele de inchiriere/ concesiune in cazul in care mai beneficiaza si de alte suprafete de pasune sau declaratie pe proprie raspundere in cazul crescatorilor de animale care nu au si alte contracte incheiate.
I)document justificativ – extras de cont eliberat cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertelor
j) declarație pe proprie răspundere privind respectarea protecției mediului înconjurător
-k)declarație pe proprie răspundere privind respectarea condiților specifice impuse de natura bunului închiriat prevăzute în amenajamentul pastoral.
B. Persoane juridice:
a)-fișa cu informații privind ofertantul,
b)-declarație de participare semnată de către ofertant fără îngroșări,
ștersături sau modificări,
c)-copii de pe certificatul de înmatriculare eliberat de Oficiul Registrului
Comerțului, de pe actul constitutiv, inclusiv de pe toate actele adiționale
relevante și de pe Certificatul de Înregistrare Fiscală,
d)-dovada privind achitarea tuturor obligațiilor fiscale către bugetul
central și local, prin prezentarea unui certificat de atestare fiscală eliberat
de organul fiscal competent,
e)-împuternicire de participare pentru reprezentantul legal al persoanei
juridice, dacă este cazul,
f)-copie după dovada cumpărării documentației de atribuire(chitanța),
g)-copie după dovada achitării taxei de participare la licitație(chitanța),
h)-copie după dovada achitării garanției de participare la
licitație(chitanța, filă CEC,Ordin de plată).
- i)adeverinta cu efectivul de animale înscrise în RNE şi/sau în SIIE
j)Copie de pe contractele de inchiriere/ concesiune in cazul in care mai beneficiaza si de alte suprafete de pasune sau declaratie pe proprie raspundere in cazul crescatorilor de animale care nu au si alte contracte incheiate.
k)document justificativ – balanta/bilant dupa caz la finele anului 2024
l) declarație pe proprie răspundere privind respectarea protecției mediului înconjurător
m)declarație pe proprie răspundere privind respectarea condiților specifice impuse de natura bunului închiriat prevăzute în amenajamentul pastoral.
n) certificate constatator valabil eliberat de Oficiul Registrului Comerțului,
Licitația se va desfășura în data de 24 aprilie 2025 Ora 10.00 conform anunțului,la sediul Primăriei comunei Valea Teilor județul Tulcea, sat Valea Teilor, str Mihai Viteazu nr. 24.
ROMÂNIA
JUDEȚUL TULCEA
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI VALEA TEILOR
CAIET DE SARCINI
Privind Închirierea prin licitație publică a unor suprafete de teren pășune
1. Datele de identificare ale titularului dreptului de proprietate
Prezentul Caiet de sarcini s-a intocmit în vederea organizării unei licitații având ca obiect vederea închirierii unor suprafete de teren pășune , proprietate privată a Comunei Valea Teilor, județul Tulcea.
Organizatorul licitației este UAT Comuna Valea Teilor, cu sediul în comuna Valea Teilor, județul Tulcea, str Mihai Viteazu nrr.24, CUI 17590461, e-mail primaria_vt@yahoo.com.
Terenurile pășune ce fac obiectul prezentei licitații se află in proprietatea privată a Comunei Valea Teilor județul Tulcea și în administrarea Consiliului Local Valea Teilor .
2 Descrierea bunurilor imobile care fac obiectul inchirierii
Închirierea prin licitație publica către persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în RNE şi/sau în SIIE a următoarelor terenuri –pășune , defalcate in loturi după cum urmează:
LOT NR. 1
Poiana | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA MP |
8 | 55/1 | 31169 | 9989 | |
8 | 57/2 | 31166 | 2106 | |
8 | 57/3 | 31170 | 6639 | |
8 | 63 | 31176 | 27786 | |
8 | 63/1 | 31177 | 15585 | |
8 | 52 | 31159 | 98889 | |
8 | 54 | 31160 | 36355 | |
7 | 45 | 30928 | 9673 | |
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 1 | 207022 | |||
LOT NR. 2
Vaile CAP | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA MP |
9 | 79 | 31116 | 12563 | |
9 | 79/1 | 32115 | 13140 | |
9 | 82 | 32118 | 28759 | |
9 | 83 | 32023 | 1240 | |
9 | 83 | 32024 | 2318 | |
9 | 83 | 32028 | 7597 | |
9 | 83 | 32121 | 533 | |
9 | 83 | 32031 | 18260 | |
9 | 84/4 | 32126 | 572 | |
9 | 83/5 | 32127 | 2121 | |
9 | 83 | 32027 | 20000 | |
9 | 83 | 32023 | 2359 | |
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 2 | 109462 | |||
LOT NR. 3 Fantana de leac | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
3131313 | 925/1 |
| 6,83 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 3 | 6,83 | |||||||||||
LOT NR. 4 Fantana de leac | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
32 | 999 |
| 13,13 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 4 | 13,13 | |||||||||||
LOT NR. 5 Fantana de leac | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
22 | 724 |
| 5,00 | |||||||||
19 | 542 |
| 16,00 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 5 | 21,00 | |||||||||||
LOT NR. 6 Dealul Islamului | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
35 | 983 |
| 100,08 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 6 | 100,08 | |||||||||||
LOT NR. 7 Fantana de leac
| TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
32 | 1001 |
| 9,16 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 7 | 9,16 | |||||||||||
LOT NR. 8 Fantana de leac
| TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
19 | 535 |
| 8,16 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 8 | 8,16 | |||||||||||
LOT NR. 9 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
35 | 983 |
| 45 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 9 | 45 | |||||||||||
LOT NR. 10 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
19 | 542 |
| 71,78 | |||||||||
TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 10 | 71,78 | |||||||||||
LOT NR. 11 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA HA | ||||||||
7 | 45 |
| 0,9673 | |||||||||
24 | 803 |
| 3,9862 | |||||||||
8 | 70 |
| 4,02 | |||||||||
8 | 699 |
| 2,06 | |||||||||
| TOTAL SUPRAFATA LOT NR. 11 | 11,0335 | ||||||||||
LOT NR. 12 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA MP | |
11 | 197 | 32203 | 15146 | ||
11 | 198 | 32201 | 5769 | ||
11 | 200 | 32199 | 6753 | ||
11 | 204 | 32205 | 15626 | ||
11 | 204/2 | 32207 | 9019 | ||
11 | 204/4 | 32209 | 9425 | ||
13 | 217 | 33950 | 24339 | ||
13 | 217/3 | 33955 | 15132 | ||
13 | 217/1 | 33953 | 17594 | ||
15 | 231 | 32240 | 7339 | ||
17 | 372 | 32318 | 2550 | ||
TOTAL SUPRAFAT LOT NR. 12 | 128692 | ||||
LOT NR. 13 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA MP | |
18 | 449 | 32350 | 1844 | ||
18 | 479/1 | 32346 | 40171 | ||
18 | 479/2 | 32345 | 10000 | ||
TOTAL SUPRAFAT LOT NR. 13 | 52015 | ||||
LOT NR. 14 | TARLA | PARCELA | NR. CF | SUPRAFATA MP | |
19 | 522 | 32917 | 16500 | ||
19 | 531 | 32904 | 7136 | ||
19 | 532 | 32901 | 3725 | ||
19 | 547 | 32886 | 10232 | ||
19 | 549 | 32887 | 7240 | ||
26 | 809 | 31345 | 10345 | ||
26 | 809 | 31343 | 10548 | ||
26 | 812/1 | 31348 | 8461 | ||
26 | 826/6 | 31342 | 5504 | ||
31 | 936 | 32894 | 16075 | ||
33 | 962 | 33008 | 6078 | ||
33 | 962/2 | 33010 | 1837 | ||
33 | 962/3 | 33011 | 480 | ||
33 | 962/4 | 33012 | 1966 | ||
33 | 966/1 | 33006 | 3939 | ||
34 | 970 | 33380 | 10084 | ||
34 | 974/3 | 33408 | 17062 | ||
34 | 974/7 | 33418 | 3494 | ||
34 | 974/6 | 33413 | 6055 | ||
34 | 974/5 | 33412 | 751 | ||
TOTAL SUPRAFAT LOT NR. 14 | 147512 | ||||
| TOTAL | 350,64HA | |||
|
3. Condițiile si regimul de exploatare a suprafetelor de teren
3.1 Adjudecatarul va putea desfasura activitate de pasunat pe suprafata de teren –pășune , cu obligația respectării amenajamentului pastoral.
4.Prețul minim de pornire la licitație este de 155 lei/ha /an
5.Criteriile de atribuire a contractului de inchiriere
5.1.Criteriile de atribuire a contractului de închiriere sunt:
a) cel mai mare nivel al chiriei-40%,
b)capacitatea economico-financiară a ofertanților-30%
c) protecția mediului înconjurător-15%,
d)condiții specifice impuse de natura bunului închiriat-15%.
5.2.Licitația se va desfășura după metoda licitației competitive și adjudecare la cel mai mare preț oferit.
6. Cerințele privind calificarea ofertanților
La licitația publica se pot înscrie crescători de animale persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în Registrul naţional al exploataţiilor.
Numărul de participanți este nelimitat. Participarea la procedura de licitație
este permisă persoanelor fizice sau persoanelor juridice române și țări membre UE legal constituite, care îndeplinesc următoarele condiții
-au plătit toate taxele privind participarea la licitație, inclusiv garanția de
participare;
- au depus oferta sau cererea de participare la licitație, împreună cu toate
documentele solicitate în Documentația de Licitație, în termenele prevăzute în Documentația de Licitație;
- au îndeplinit la zi toate obligațiile exigibile de plată a impozitelor, a taxelor și a contribuțiilor către bugetul consolidat al statului și către bugetul local,;
- nu sunt în stare de insolvență, faliment sau lichidare.
- dețin animale înscrise în RNE
Nu are dreptul să participe la licitație persoana care a fost desemnată câștigătoare la o licitație publică anterioară privind bunurile statului sau ale unităților administrativ-teritoriale în ultimii 3 ani , dar nu au încheiat contractul ori nu au plătit prețul , din culpă proprie. Restricția operează pentru o durată de 3 ani, calculată de la atribuirea sau desemnarea persoanei respective drept câștigătoare la licitație. Ofertanții care îndeplinesc condițiile menționate mai sus sunt considerați eligibili.
Ofertanții au obligația de a depune în vederea calificării următoarele documente:
- copie de pe certificatul de înmatriculare eliberat de Oficiul Registrului Comerțului, de pe actul constitutiv, inclusiv de pe toate actele adiționale relevante si de pe Certificatul de Înregistrare Fiscală - doar pentru persoanele juridice;
- certificate de atestare fiscală privind achitarea obligațiilor către bugetele
publice, după cum urmează:
• certificat privind plata obligațiilor către bugetul general consolidat al
statului valabil la data deschiderii ofertelor, eliberat de Direcția Generală a Finanțelor Publice-Agenția Națională de Administrare Fiscală, din care să reiasă faptul că ofertantul nu are datorii către bugetul general consolidat;
• certificat de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local eliberat de direcția de specialitate din cadrul primăriei în a cărei rază teritorială activează ofertantul, valabil la data deschiderii ofertelor, din care să rezulte că ofertantul a nu are datorii la bugetul local;
• certificat constatator, emis de Oficiul Registrului Comerțului- doar pentru persoane juridice
- declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al societății
comerciale din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;
- fișa cu informatii privind ofertantul;
- declaratie de participare;
- împuternicire pentru persoana participantă din partea ofertantului.
- document justificativ privind plata caietului de sarcini, taxei de participare la licitație, garanției de participare de 10℅ din valoarea lotului licitat - chitanța sau ordin de plata ,
- document justificativ – extras de cont eliberat cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertelor pentru persoan
e fizice si balanta/bilant la finele anului 2024 persoane juridice - pentru a demonstra capacitatea economico financiara
- declarație pe proprie răspundere privind respectarea protecției mediului înconjurător
- declarație pe proprie răspundere privind respectarea condiților specifice impuse de natura bunului închiriat prevăzute în amenajamentul pastoral.
- adeverinta cu efectivul de animale înscrise în RNE şi/sau în SIIE
-Copie de pe contractele de inchiriere/ concesiune in cazul in care mai beneficiaza si de alte suprafete de pasune sau declaratie pe proprie raspundere in cazul crescatorilor de animale care nu au si alte contracte incheiate.
Se iau în considerare actele depuse de ofertant până la data și ora limită
stabilită pentru depunerea ofertelor. Nu se acceptă completări ulterioare, după data
desfășurării licitației.
În cazul în care nu sunt depuse toate documentele solicitate, ofertantul este
descalificat si nu va putea participa la etapa de licitație competitivă .
7. Cuantumul garanției de participare, a taxei de participare și a caietului de sarcini si a garantiei de buna plata
(1) Ofertantul trebuie să constituie garanția pentru participare în procent de 10% din pretul de pornire la licitație , cu o perioadă de valabilitate de 90 de zile de la data deschiderii ofertelor. Ofertantul va trebui să precizeze pe documentul doveditor al plătii garanției de participare pentru care lot suprafata de pășune a fost depusă garanția.
(2) Garanția pentru participare se constituie in scopul protejării organizatorului procedurii față de riscul unui eventual comportament necorespunzător al ofertantului, pe întreaga perioadă a procedurilor de licitație până la semnarea contractului deînchiriere.
(3) Garanția pentru participare poate fi constituită prin ordin de plată în contul organizatorului licitației, respectiv cont deschis la Trezoreria Tulcea , cod fiscal 17590461, numerar depus la casieria UAT Comuna Valea Teilor, str.Mihai Viteazi nr.24 sau orice alt instrument de garantare emis in condițiile legii de o instituție financiară sau de asigurări.
(4) Ofertele care nu sunt însoțite de dovada constituirii garanției pentru participare vor fi respinse.
(5) Organizatorul procedurii are dreptul de a vira garanția pentru participare in bugetul propriu, ofertantul pierzând suma constituită, atunci când acesta din urma se află în oricare dintre următoarele situații:
a) își retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia;
b) oferta sa fiind stabilită câștigătoare, refuză să semneze contractul de închiriere în perioada de valabilitate a ofertei;
c) înainte de semnarea contractului de închiriere nu achita garanția de bună plată ce reprezintă contravaloarea a două chirii anuale .
(6) Garanția pentru participare constituită de ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare se restituie de către organizatorul licitației în cel mult 5 zile lucrătoare de la data la care ofertantul a făcut dovada constituirii garanției de bună plată a doua chirii anuale pentru fiecare lot licitat.
(7) Garanția pentru participare, constituită de ofertanții ale căror oferte nu au fost stabilite ca fiind câștigătoare, se returnează de către organizatorul procedurii în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea eventualelor contestații (5 zile de la data transmiterii adreselor de înștiințare asupra rezultatului licitației), dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de valabilitate a ofertei.
Taxa de participare : taxa de participare la licitație este de 300 lei și se achita pentru fiecare lot in parte licitat la casieria UAT Comuna Valea Teilor județul Tulcea, str Mihai Viteazu nr.24, sau in contul bancar deschis la Trezoreria Tulcea.
Taxa de participare nu se restituie, iar în cazul organizării unei noi licitații cu același obiect trebuie plătită o nouă taxă de participare.
Prețul caietului de sarcini : caietul de sarcini se pune la dispoziția ofertanților gratuit in format electronic si contra sumei de 50 lei pe format hârtie.
Garantia reprezinta contravaloarea a doua chirii anuale pentru fiecare lot licitat.
Garantia se achita de care ofertantul declarant castigator in termen de 10 zile calendaristice de la data comunicarii ofertei castigatoare catre acesta.
Garanția contractului va fi executată de către organizatorul procedurii în situația în care ofertantul nu își îndeplinește în totalitate, corespunzător și la termen toate obligațiile contractuale
8. Interdicția subînchirierii sau cesionării bunului
Subînchirierea în tot sau în parte a spațiului închiriat sau cesiunea contractului de închiriere unui terț, fără acordul proprietarului, este interzisă.
9. Durata închirierii
Durata închirierii este de 7(șapte ) ani de la data încheierii contractului de
închiriere .
10. Obligațiile părților
10.1.Obligaţiile locatarului:
a)să asigure exploatarea eficace în regim de continuitate şi de permanenţă a pajiştilor ce fac obiectul prezentului contract;
b)să nu subînchirieze bunurile care fac obiectul prezentului contract. Subînchirierea totală sau parţială este interzisă, sub sancţiunea nulităţii absolute;
c)să plătească chiria la termenul stabilit;
d sa constituie garantia in cuantumul de a doua chirii anuale in termen de 10 zile calendaristice de la data comunicarii ofertei castigatoare catre ofertantul declarant castigator.
11. Perioada de valabilitate a ofertei.
11.1.Perioada de valabilitate a ofertei și a garanției de participare este de 90
de zile de la data deschiderii ofertelor.
12. Reguli formale de prezentare și depunere a ofertelor. Data, ora și locul depunerii, respectiv a deschiderii ofertelor.
Reguli formale de prezentare și depunere a ofertelor
12.1 Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile
Documentației de Licitație.
12.2 Ofertele se redactează în limba română.
12.3 Ofertele se depun în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior, care se înregistrează de autoritatea contractantă, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte,precizându-se data și ora, la registratura UAT COMUNA VALEA TEILOR, JUD TULCEA, STR Mihai Viteazu NR. 24 până la data şi ora limită stabilită în anuntul de închiriere .
12.4.Pe plicul exterior se va indica obiectul licitației pentru care este depusă
oferta. Plicul exterior va trebui să conțină :
a)o fișă cu informații privind ofertantul și o declarație de participare, semnată
de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări,
b) acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților, conform
solicitărilor autorității contractante,
c) acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini,dovada platii garantiei de participare si a taxei de participare..
12.5 Pe plicul interior, care conține oferta propriu-zisă, se înscriu numele saudenumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz.
12.6 Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă pentru fiecare lot.
12.7 Oferta are caracter obligatoriu, din punct de vedere al conținutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de autoritatea contractantă.
12.8 Persoana interesată are obligația de a depune oferta la adresa și până la
data limită pentru depunere, stabilite în anunțul procedurii.
12.9 Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forța majoră, cad în
sarcina persoanei interesate.
12.10 Oferta depusă la o altă adresă a autorității contractante decât cea stabilită
sau după expirarea datei-limită pentru depunere se returnează nedeschisă.
12.11 Conținutul ofertelor trebuie să rămână confidențial până la data stabilită
pentru deschiderea acestora, autoritatea contractantă urmând a lua cunoștință de
conținutul respectivelor oferte numai după această dată.
12.12 Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de
valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitației.
12.13 În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de
evaluare, autoritatea contractantă informează în scris, cu confirmare de primire,
ofertanții ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii.
12.14 În cazul în care în urma publicării anunțului de licitație nu au fost depuse
cel puțin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze
procedura și să organizeze o nouă licitație.
12.15.În perioada cuprinsă între data publicării anuntului de închiriere şi data limită de depunere a ofertelor, titularul dreptului de proprietate are obligaţia de a asigura oricărei persoane interesate accesul la documentaţia de închiriere.
12.16.Documentaţia de Închiriere se obţine prin ridicarea contra cost de către cei interesaţi, de luni până vineri ,între orele 10.00-14.00 de la sediul uat Comuna Valea Teilor .
12.17.În cazul în care devine necesară prelungirea termenului de depunere a
ofertei ca urmare a unor modificări faţă de informaţiile deja publicate şi incluse în documentaţia de închiriere sau ca urmare a aparţiei unor motive obiective şi justificate, titularul dreptului de proprietate are dreptul de a prelungi termenul de depunere a ofertei.
12.18.Oferta se elaborează în conformitate cu prevederile din documentaţia de închiriere şi trebuie să cuprindă detaliat toate condiţiile prevăzute în caietul de sarcini.
Oferta şi toate formularele depuse se semnează în original pe fiecare pagină.
12.19.Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi alte asemenea,
trebuie transmise în scris către titularul dreptului de proprietate.
12.20.Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii,
respectiv în momentul primirii.
12.21.Documentele scrise pot fi transmise prin oricare din următoarele
modalități :
(a) prin poștă (cu confirmare de primire, dacă este cazul);
(b) curier ;
12.22.Titularul dreptului de proprietate va exclude din procedura de închiriere
ofertantul care prezintă informații false în scopul îndeplinirii criteriilor de calificare sau nu prezintă informațiile solicitate.
Data, ora și locul depunerii, respectiv deschiderii ofertelor
Data limită de depunere a ofertelor:
Ofertele se vor depune la registratura UAT COMUNA VALEA TEILOR JUDEȚUL TULCEA până în data de 23.04.2025 , ora 16.00.
Data și ora deschiderii ofertelor:
Deschiderea ofertelor va avea loc la sediul UAT COMUNA VALEA TEILOR JUDEȚUL TULCEA în cadrul ședinței de licitație publică din data de 24.04.2025, ora 10.00.
13. Desfășurarea licitatie publice
Pot participa la şedinţa de licitatie ofertanţii care au dreptul de a licita oferta sau reprezentanţi împuterniciţi în scris ai acestora, care vor prezenta împuternicirea scrisă şi o copie de pe actul de identitate.
Şedinţa de licitaţie este deschisă de preşedintele comisiei, care prezintă componenţa acesteia, membrii prezenţi, tipul de licitaţie, modul de desfăşurare a licitaţiei şi toate informaţiile necesare desafăşurării licitaţiei.
La licitaţie pot participa pot participa persoane fizice sau juridice , crescatori de animale ce au animale inscrise in RNE
Comisia de licitație analizează documentele depuse de către solicitanţi şi hotărăşte admiterea/respingerea participării acestora la licitaţia publică.
Comisia de licitație respinge participarea la licitaţie a solicitantului care se află cel puţin în una dintre următoarele situaţii:
a) nu indeplinește conditiile prevăzute la pct 6 din caietul de
sarcini sau documentele depuse sunt incomplete ori nu sunt depuse în original sau,
după caz, certificate pentru conformitate cu originalul;
b) are datorii restante faţă de bugetul statului sau bugetul local; certificatele
de atestare fiscală nu sunt in termenul de valabilitate la data licitatiei.
c) se află în una dintre procedurile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind
procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, conform certificatului
constatator eliberat de Oficiul Registrul Comerţului;
Dupa verificarea condițiilor de calificare președintele comisiei anunță ofertanții
calificați pentru licitatie .
Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca, după
deschiderea plicurilor exterioare, cel puțin două oferte să întrunească următoarele
condiții:-ofertele sunt redactate în limba română,
-ofertele sunt depuse la sediul autorității contractante sau la locul precizat în
anunțul de licitație, în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior, care se
înregistrează de autoritatea contractantă, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte,
precizându-se data și ora,
-pe plicul exterior este indicat obiectul licitației pentru care este depusă oferta.
Plicul exterior va trebui să conțină:
a) o fișă cu informații privind ofertantul și o declarație de participare, semnată
de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări,
b) acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților, conform
solicitărilor autorității contractante,
c)acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini, dovada plătii taxei de participare si a garanției de participare de 10 ℅ din valoarea lotului licitat.
Pe plicul interior, care conține oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz.
În cazul în care în urma publicării anunțului de licitație nu au fost depuse cel puțin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze procedurași să organizeze o nouă licitație cu respectarea aceleiași proceduri.
Opţiunile de licitare făcute de persoanele participante la licitație faţă de preţul de pornire la licitaţie se înregistrează în procesele-verbale de desfăşurare a licitaţiei.
Este declarat adjudecatar (câștigător) licitantul care a oferit preţul cel mai mare.
Dacă la licitaţie se prezintă sau se califică un singur ofertant, - lotul – suprafata de pasune nu se supune licitării şi nu se poate adjudeca prin respectiva licitaţie.
În cazul în care există punctaje egale între ofertanții clasați pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcție de punctajul obținut pentru criteriul deatribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalității în continuare, departajarea se va face în funcție de punctajul obținut pentru criteriul de atribuire careare ponderea cea mai mare după acesta.
După terminarea şedinţei de licitaţie se întocmeşte un proces-verbal privind desfăşurarea licitaţiei, în care se consemnează, în mod obligatoriu, următoarele: data şi locul desfăşurării licitaţiei, modul de anunţare a licitaţiei, membrii comisiei de licitaţieprezenţi, tipul licitaţiei, obiectul licitaţiei, solicitanţii care nu au îndeplinit condiţiile departicipare la licitaţie, ofertanţii care participa şi reprezentanţii oficiali ai acestora, preţulde pornire a licitaţiei, ultima ofertă făcută, câştigătorul licitaţiei, termenul de încheierea contractelor de inchiriere, observaţii cu privire la organizarea şi desfăşurarealicitaţiei. Procesul-verbal al şedinţei de licitaţie se semnează de către toţi membrii comisiei de licitaţie prezenţi si de crescătorii de animale înscrisi la licitație si care sunt prezenti
14.Instrucțiuni privind modul de elaborare și prezentare a ofertelor
Ofertanții transmit ofertele lor în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior, care vor fi înregistrate în ordinea primirii lor într-un registru
„Oferte”(precizându-se data și ora), ținut de locator la sediul său(Primaria comunei Valea Teilor județul Tulcea, str Mihai Viteazu nr.24 , până la data de 23.04.2025 ora 16.00.
Pe plicul exterior se va indica obiectul licitației pentru care este depusă
oferta și va cuprinde obligatoriu următoarele:
-o fișă cu informații privind ofertantul și o declarație de participare, semnată
de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări,
-acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților, conform
solicitărilor autorității contractante,
-acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini, taxa particpare, garantie de participare.
A. Persoane fizice –plic exterior
a)-fișa cu informații privind ofertantul,
b)-declarație de participare semnată de către ofertant fără îngroșări,
ștersături sau modificări,
c)-dovada privind achitarea tuturor obligațiilor fiscale către bugetul
de stat și local, prin prezentarea certificatelor de atestare fiscală
eliberat de organul fiscal competent,
d)-copie după dovada cumpărării Documentației de Licitație(chitanța),sau declaratie ca documentatia a fost accesata de pe site-ul primăriei;
e)-copie după dovada achitării taxei de participare la licitație (chitanța),
f)-copie după dovada achitării garanției de participare la
licitație de 10 ℅ din valoarea lotului licitat (chitanță, filă CEC, Ordin de plată),
g) adeverinta cu efectivul de animale inscris in RNE
h) Copie de pe contractele de inchiriere/ concesiune in cazul in care mai beneficiaza si de alte suprafete de pasune sau declaratie pe proprie raspundere in cazul crescatorilor de animale care nu au si alte contracte incheiate.
i) document justificativ – extras de cont eliberat cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertelor pentru a demonstra capacitatea economico financiara
-j)declarație pe proprie răspundere privind respectarea protecției mediului înconjurător
k)declarație pe proprie răspundere privind respectarea condiților specifice impuse de natura bunului închiriat prevăzute în amenajamentul pastoral
l)-plicul interior- oferta propriu-zisa formularul de oferta.
B. Persoane juridice
Plicul exterior
a)- fișa cu informații privind ofertantul,
b)-declarație de participare semnată de către ofertant fără îngroșări,
ștersături sau modificări,
c)-copii de pe certificatul de înmatriculare eliberat de Oficiul Registrului
Comerțului, de pe actul constitutiv, inclusiv de pe toate actele adiționale
relevante și de pe Certificatul de Înregistrare Fiscală,
d)-dovada privind achitarea tuturor obligațiilor fiscale către bugetul
de stat și local, prin prezentarea certificatelor de atestare fiscală eliberate
de organul fiscal competent,
e)-împuternicire de participare pentru reprezentantul legal al persoanei
juridice, dacă este cazul,
f)-copie după dovada cumpărării Documentației de Licitație(chitanța) sau declaratie ca documentatia a fost accesata de pe site-ul primăriei;
g)-copie după dovada achitării taxei de participare ;
h)-copie după dovada achitării garanției de participare la licitație(chitanța,
filă CEC, Ordin de plată), de 10 ℅ din valoarea lotului licitat
i) adeverinta cu efectivul de animale inscris in RNE
j) Copie de pe contractele de inchiriere/ concesiune in cazul in care mai beneficiaza si de alte suprafete de pasune sau declaratie pe proprie raspundere in cazul crescatorilor de animale care nu au si alte contracte incheiate.
l)certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului.
k) document justificativ – bilant /balanta contabila la finele anului 2024 .
l)declarație pe proprie răspundere privind respectarea protecției mediului înconjurător
m)declarație pe proprie răspundere privind respectarea condiților specifice impuse de natura bunului închiriat prevăzute în amenajamentul pastoral.
n)-plicul interior- oferta propriu-zisa formularul de oferta.
Pe plicul interior se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și
domiciliul sau sediul social al acestuia după caz. Acest plic va conține oferta
propriu-zisă, scrisă pe formularul extras din documentația de atribuire.
Plicurile sigilate se predau comisiei de evaluare în ziua fixată pentru
deschiderea lor.
Oferta se depune in doua exemplare original și copie , și fiecare exemplar trebuie să fie semnat de către ofertant.
Licitația publică se va desfășura în sediul Primăriei Comunei Valea Teilor, str Mihai Viteazu nr.24 , in data de 24.04.2025,orele 10,00.
15.Informații detaliate și complete privind criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câștigătoare, precum și ponderea lor
LICITAȚIA
Pentru desfășurarea procedurii licitației este obligatorie participarea a cel puțin 2 ofertanți pentru fiecare lot in parte .
Plicurile închise și sigilate, se predau comisiei de evaluare la data fixate pentru deschiderea lor, prevăzută în anunțul de licitație.
După deschiderea plicurilor exterioare în ședință publică, comisia deevaluare elimină ofertele care nu conțin totalitatea documentelor și a datelor prevăzute la pct.14.
Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puțin două oferte să întrunească condițiile prevăzute la capitolul 14.
După analiza conținutului plicului exterior, secretarul comisiei de evaluare întocmește un proces-verbal în care se va menționa rezultatul analizei acestora.
Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea unui proces-verbal de către toți membrii comisiei de evaluare și de către ofertanți.
Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al închirierii.
În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, pe baza criteriului fundamental de valabilitate(cel mai mare nivel al chiriei ), secretarul acesteia întocmește un proces-verbal în care menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate și motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de atribuire.
Procesul-verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare.
În cazul în care după deschiderea plicurilor interioare există punctaje egale între ofertanții clasați pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcție de punctajul obținut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalității în continuare, departajarea se va face în funcție de punctajul obținut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare după acesta.
În baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmește, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite locatorului.
Autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită câștigătoare.
În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, locatorul informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertanții ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii.
Raportul se depune la dosarul închirierii.
În cazul în care în urma publicării anunțului de licitație nu au fost depuse cel puțin două oferte valabile, locatorul este obligat să anuleze procedura și să organizeze o nouă licitație.
În cazul în care, în cadrul celei de-a doua proceduri de licitație publică nu se depune nici o ofertă valabilă, autoritatea contractantă anulează procedura de licitație.
Pentru cea de-a doua licitație va fi păstrată Documentația de Licitație aprobată pentru prima licitație.
Cea de-a doua licitație se organizează în aceleași condiții ca prima licitație.
Autoritatea contractantă are dreptul de a anula procedura pentru atribuirea contractului de închiriere în situația în care se constată abateri grave de la prevederile legale care afectează procedura de licitație sau fac imposibilă încheierea contractului.
Procedura de licitație se consideră afectată în cazul în care sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiții:
a) în cadrul documentației de atribuire și/sau în modul de aplicare a procedurii de licitație se constată erori sau omisiuni care au ca efect încălcarea principiilor prevăzute în art. 311 al Codului Administrativreferitoare la transparență, tratamentul egal, proporționalitatea,nediscriminarea și libera concurență,
b) autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective, fără ca acestea să conducă, la rândul lor, la încălcarea acestor principii.
Autoritatea contractantă are obligația de a comunica, în scris, tuturor participanților la procedura de licitație, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data anulării, atât încetarea obligațiilor pe care aceștia și
16. Determinarea ofertei câștigătoare
Criteriul fundamental pentru stabilirea ofertei câștigătoare este redevența cea mai mare înscrisă în ofertă.
Pentru determinarea ofertei câștigătoare, comisia de evaluare aplică criteriile de atribuire prevăzute în Documentația de Licitație.
Pe baza evaluării ofertelor de către comisia de evaluare, secretarul acesteia întocmește procesul-verbal care trebuie semnat de toți membrii comisiei.
În baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmește, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite locatorului.
În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, locatorul informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertantul declarat câștigător despre alegerea sa și pe ceilalți ofertanți despre respingerea ofertelor lor, indicând motivele care au stat la baza respingerii.
Anunțul de atribuire se transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a în cel mult 20 de zile calendaristice de la finalizarea procedurii de atribuire.
17.Încheierea contractului
Contractul de închiriere se încheie în formă scrisă, sub sancțiunea nulității.
Predarea-primirea bunului se face prin proces-verbal în termen de maximum 30 de zile de la data constituirii garanției constituite la nivelul a doua chirii anuale.
Neîncheierea contractului într-un termen de 20 de zile calendaristice de la data comunicării poate atrage plata daunelor-interese de către partea în culpă.
Refuzul ofertantului declarat câștigător de a încheia contractul poate atrage după sine plata daunelor-interese.
Daunele-interese se stabilesc de către tribunalul în a cărui rază teritorială se află sediul autorității contractante, la cererea părții interesate, dacă părțile nu stabilesc altfel.
În cazul în care ofertantul declarat câștigător refuză încheierea contractului, procedura de licitație se anulează, iar autoritatea contractantă reia procedură, în condițiile legii, studiul de oportunitate păstrându-și valabilitatea.
În cazul în care autoritatea contractantă nu poate încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător din cauza faptului că ofertantul în cauză se află într-o situație de forță majoră sau în imposibilitatea fortuită de a executa contractul, autoritatea contractantă are dreptul să declare câștigătoare oferta clasată pe locul doi, în condițiile în care aceasta este admisibilă.
În cazul în care nu există o ofertă clasată pe locul doi admisibilă, procedura de licitație se anulează, iar autoritatea contractantă reia procedura.
18. Instrucțiuni privind modul de utilizare a căilor de soluționare a litigiilor apărute se vor rezolva prin introducerea acțiunii în justiție la secția de contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Tulcea, str. Toamnei , nr.15 .
19 Informații referitoare la clauzele contractuale Contractul de închiriere se încheie în formă scrisă, sub sancțiunea nulității.
Contractul de închiriere trebuie să conțină:
a) – partea reglementară a contractului, care cuprinde clauzele
prevăzute în caietul de sarcini,
b) – alte clauze contractuale stabilite de părți prin acordul lor.
În cazul în care ofertantul declarat câștigător refuză încheierea
contractului, procedura de atribuire se anulează, iar locatorul reia
procedura, în condițiile legii, studiul de oportunitate păstrându-și
valabilitatea.
OBLIGAȚIILE LOCATARULUI
a -)să asigure exploatarea eficace în regim de continuitate şi de permanenţă a pajiştilor ce fac obiectul prezentului contract;
b)să nu subînchirieze bunurile care fac obiectul prezentului contract. Subînchirierea totală sau parţială este interzisă, sub sancţiunea nulităţii absolute;
c)să plătească chiria la termenul stabilit;
d) sa constituie garantia in termen de 10 zile calendaristice de la data comunicarii ofertei castigatoare catre ofertantul declarant castigator.
OBLIGAȚIILE LOCATORULUI
a)să nu îl tulbure pe locatar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de închiriere;
b)să nu modifice în mod unilateral contractul de închiriere, în afară de cazurile prevăzute expres de lege;
c)să notifice locatarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor locatarului;
d)să constate şi să comunice locatarului orice atenţionare referitoare la nerespectarea clauzelor prezentului contract.
ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE
Contractul de închiriere încetează de drept la expirarea perioadei pentru
care a fost încheiat.
Contractul de închiriere înceteaza de drept pentru următoarele motive
a)în cazul imposibilităţii obiective a locatarului de a-l exploata ;
b) păşunatul altor animale decât cele înregistrate în RNE;
c) la expirarea duratei stabilite în contractul de închiriere;
d) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către locator în baza documentelor oficiale, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată;
e) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către locatar, prin reziliere de către locator, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatarului;
f) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către locator, prin reziliere de către locatar, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatorului;
g) în cazul imposibilităţii obiective a locatarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri;
h) neplata la termenele stabilite prin contract a chiriei şi a penalităţilor datorate;
i) în cazul vânzării animalelor de către locatar;
j) schimbarea destinaţiei terenului, folosirea pajiştii în alte scopuri decât cel pentru care a fost închiriat terenul;
k) în cazul în care se constată faptul că pajiştea închiriată nu este folosită.
CONTRACT-CADRU
de închiriere pentru suprafeţele de pajişti aflate în domeniul public sau privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor
Încheiat astăzi .........................
I. Părţile contractante
1. Între Comuna/Oraşul/Municipiul ................................, adresa ........................................, telefon/fax ......................., având codul de înregistrare fiscală ...................................., cont deschis la ...................................., reprezentat legal prin primar ................................., în calitate de locator, şi:
2. ....................................................., cu exploataţia*) în localitatea .............................., str. .......................... nr. ...., bl. ....., sc. ..., et. ...., ap. ......, judeţul ................., având CNP/CUI ................................., nr. din Registrul naţional al exploataţiilor (RNE) ........./......../......., contul nr. ................., deschis la ..............................., telefon ........................., fax .........................., reprezentată prin ..........................., cu funcţia de ........................., în calitate de locatar,
la data de ..............................,
la sediul locatorului (alt loc, adresa etc.) ............................,
în temeiul prevederilor Codului civil, al prevederilor oug NR.57/2019 PRIVIND Codul Administrativ cu modificarile s completarile ulterioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al Hotărârii Consiliului Local al Comunei/Oraşului/Municipiului ......................... de aprobare a închirierii nr. ................. din ................., s-a încheiat prezentul contract de închiriere.
------------
*) În cazul formei asociative se completează de către reprezentantul legal al acesteia cu datele exploataţiilor membrilor formei asociative.
II. Obiectul contractului
#M1
1. Obiectul prezentului contract îl constituie închirierea pajiştii aflate în domeniul public/privat al comunei, oraşului, respectiv al municipiului .............................. pentru păşunatul unui număr de ................ animale din specia ..............., situată în blocul fizic ................., tarlaua ................., în suprafaţă de ............. ha, identificată prin număr cadastral ......................... şi în schiţa anexată care face parte din prezentul contract.
#B
2. Predarea-primirea obiectului închirierii se efectuează pe bază de proces-verbal în termen de 5 zile de la data semnării contractului, proces-verbal care devine anexă la contract.
3. Categoriile de bunuri ce vor fi utilizate de locatar în derularea închirierii sunt următoarele:
a) bunuri de retur care revin de plin drept, gratuit şi libere de orice sarcini locatorului la expirarea contractului: ..............................;
b) bunuri de preluare care la expirarea contractului pot reveni locatarului în măsura în care acesta din urmă îşi manifestă intenţia de a le prelua în schimbul plăţii unei compensaţii egale cu valoarea contabilă actualizată, conform caietului de sarcini: .................................;
c) bunuri proprii care la expirarea contractului de închiriere rămân în proprietatea locatarului:
........................................................................ .
4. La încetarea contractului de închiriere din orice cauză, bunurile prevăzute la pct. 3. lit. a) se vor repartiza potrivit destinaţiilor arătate la acest punct, locatarul fiind obligat să restituie, în deplină proprietate, liber de orice sarcină, bunul închiriat.
5. Obiectivele locatorului sunt:
a) menţinerea suprafeţei de pajişte;
b) realizarea păşunatului raţional pe grupe de animale şi pe tarlale, cu scopul menţinerii calităţii covorului vegetal;
c) creşterea producţiei de masă verde pe hectar de pajişte.
#M1
III. Durata contractului
1. Durata închirierii este de ............. ani, începând cu data semnării prezentului contract, cuprinsă între 7 şi 10 ani, conform prevederilor art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 86/2014, cu modificările ulterioare, cu respectarea perioadei de păşunat, respectiv .................. a fiecărui an.
2. Contractul de închiriere poate fi prelungit pentru încă o perioadă, ţinând cont de respectarea clauzelor contractuale, valoarea investiţiilor efectuate de către locatar pe pajişte şi altele asemenea, cu condiţia ca prin prelungire să nu se depăşească termenul maxim de 10 ani prevăzut la art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 86/2014, cu modificările ulterioare.
#B
IV. Preţul închirierii
#M1
1. Preţul închirierii este de .................. lei/ha/an, stabilit cu respectarea condiţiilor art. 6 alin. (3) şi (4) din Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.064/2013, cu modificările şi completările ulterioare, chiria totală anuală (nr. ha x preţ pe ha) fiind în valoare de ......... lei.
#B
2. Suma totală prevăzută la pct. 1 va fi plătită prin ordin de plată în contul comunei/oraşului/municipiului .............................., deschis la Trezoreria .................................., sau în numerar la casieria unităţii administrativ-teritoriale.
3. Plata chiriei se face în două tranşe: 30% până la data de ............. şi 70% până la data de ................. .
4. Întârzierea la plată a chiriei se penalizează cu 0,1% din cuantumul chiriei datorate pentru fiecare zi de întârziere, cuantum ce nu se va modifica pe parcursul derulării contractului.
5. Neplata chiriei până la încheierea anului calendaristic conduce la rezilierea contractului.
V. Drepturile şi obligaţiile părţilor
1. Drepturile locatarului:
- să exploateze în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa pajiştile care fac obiectul contractului de închiriere.
2. Drepturile locatorului:
a) să inspecteze suprafeţele de pajişti închiriate, verificând respectarea obligaţiilor asumate de locatar. Verificarea se va efectua numai cu notificarea prealabilă a locatarului şi în următoarele condiţii:
.........................................................................;
b) să predea pajiştea locatarului, indicându-i limitele, precum şi inventarul existent, pe bază de proces-verbal;
c) să solicite utilizatorului situaţia lucrărilor realizate, cu valoarea exactă a acestora şi devizul aferent, conform legislaţiei în vigoare;
d) să îşi dea acordul de principiu pentru lucrările ce urmează a fi executate de locatar pe pajişte;
e) să participe la recepţionarea lucrărilor executate de către locatar pe pajişte şi să confirme prin semnătură executarea acestora.
3. Obligaţiile locatarului:
a) să asigure exploatarea eficace în regim de continuitate şi de permanenţă a pajiştilor ce fac obiectul prezentului contract;
b) să nu subînchirieze bunurile care fac obiectul prezentului contract. Subînchirierea totală sau parţială este interzisă, sub sancţiunea nulităţii absolute;
c) să plătească chiria la termenul stabilit;
d) să respecte cel puţin încărcătura minimă de 0,3 UVM/ha în toate zilele perioadei de păşunat;
e) să comunice în scris primăriei, în termen de 5 zile de la vânzarea animalelor sau a unora dintre acestea, în vederea verificării respectării încărcăturii minime de 0,3 UVM/ha în toate zilele perioadei de păşunat;
f) să păşuneze animalele exclusiv pe terenul închiriat;
g) să practice un păşunat raţional pe grupe de animale şi pe tarlale;
h) să introducă animalele la păşunat numai în perioada de păşunat stabilită;
i) să nu introducă animalele la păşunat în cazul excesului de umiditate a pajiştii;
j) să realizeze pe cheltuiala sa lucrări de eliminare a vegetaţiei nefolositoare şi a excesului de apă, de fertilizare, anual;
k) să respecte bunele condiţii agricole şi de mediu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
l) să restituie locatorului, în deplină proprietate, bunurile de retur, în mod gratuit şi libere de orice sarcini, la încetarea contractului de închiriere prin ajungere la termen;
m) să restituie concedentului suprafaţa de pajişte ce face obiectul prezentului contract în condiţii cel puţin egale cu cele de la momentul încheierii contractului;
n) să plătească 30% din prima de asigurare.
4. Obligaţiile locatorului:
a) să nu îl tulbure pe locatar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de închiriere;
b) să nu modifice în mod unilateral contractul de închiriere, în afară de cazurile prevăzute expres de lege;
c) să notifice locatarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor locatarului;
d) să constate şi să comunice locatarului orice atenţionare referitoare la nerespectarea clauzelor prezentului contract.
VI. Clauze contractuale referitoare la împărţirea responsabilităţilor de mediu între părţi
Locatorul răspunde de: ............................................... .
Locatarul răspunde de: ............................................... .
VII. Răspunderea contractuală
1. Nerespectarea de către părţile contractante a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract de închiriere atrage răspunderea contractuală a părţii în culpă.
2. Pentru nerespectarea obligaţiilor prevăzute în prezentul contract părţile datorează penalităţi în limitele stabilite de legislaţia în vigoare. Dacă penalităţile nu acoperă paguba, se vor plăti daune.
3. Forţa majoră exonerează părţile de răspundere.
VIII. Litigii
1. Litigiile de orice fel ce vor decurge din exercitarea prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă. În cazul în care acest lucru este imposibil, vor fi rezolvate prin instanţele de judecată.
2. Pe toată durata închirierii, cele două părţi se vor supune legislaţiei în vigoare.
3. Prezentul contract constituie titlu executoriu, în condiţiile în care contractul respectă prevederile art. 1.798 din Codul civil.
IX. Încetarea contractului
Prezentul contract de închiriere încetează în următoarele situaţii:
a) în cazul imposibilităţii obiective a locatarului de a-l exploata prin neasigurarea încărcăturii minime de animale;
b) păşunatul altor animale decât cele înregistrate în RNE;
c) la expirarea duratei stabilite în contractul de închiriere;
d) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către locator în baza documentelor oficiale, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată;
e) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către locatar, prin reziliere de către locator, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatarului;
f) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către locator, prin reziliere de către locatar, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatorului;
g) în cazul imposibilităţii obiective a locatarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri;
h) neplata la termenele stabilite prin contract a chiriei şi a penalităţilor datorate;
i) în cazul vânzării animalelor de către locatar;
j) schimbarea destinaţiei terenului, folosirea pajiştii în alte scopuri decât cel pentru care a fost închiriat terenul;
k) în cazul în care se constată faptul că pajiştea închiriată nu este folosită.
X. Forţa majoră
1. Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător - total sau parţial - a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.
2. Apariţia şi încetarea cazului de forţă majoră se vor comunica celeilalte părţi în termen de 5 zile, prin telefon, fax, urmat de o notificare scrisă, cu confirmarea constatării evenimentelor de acest gen de către autorităţile competente. În caz de forţă majoră, comunicată şi constatată în condiţiile de mai sus, exercitarea obligaţiilor părţilor se decalează cu perioada corespunzătoare acesteia, cu menţiunea că niciuna dintre părţi nu va pretinde penalităţi sau despăgubiri.
3. Dacă în termen de ............ (zile, ore) de la producere evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de drept a prezentului contract fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.
4. În cazul decesului locatarului, moştenitorii legali sau testamentari ai exploataţiei pot continua derularea contractului.
XI. Notificări
1. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzută/prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.
2. În cazul în care notificarea se face pe cale poştală, ea va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire (A.R.) şi se consideră primită de destinatar la data menţionată de oficiul poştal.
3. Dacă notificarea se trimite prin fax, ea se consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată.
4. Notificările verbale nu se iau în considerare de niciuna dintre părţi dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la alineatele precedente.
XII. Dispoziţii finale
1. Prezentul contract poate fi modificat şi adaptat cu legislaţia în vigoare pe parcursul executării sale, cu acordul părţilor.
2. Introducerea de clauze contractuale speciale, modificarea sau adaptarea prezentului contract se poate face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.
3. Orice modificări legale ale prevederilor contractului de închiriere vor fi însuşite prin hotărâre a consiliului local.
4. Prezentul contract constituie titlu executoriu pentru partea care va fi în neconcordanţă cu prevederile sale, în condiţiile în care contractul respectă prevederile art. 1.798 din Codul civil.
5. Prezentul contract împreună cu anexele sale, care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voinţa părţilor.
6. Prezentul contract a fost încheiat într-un număr de ........ exemplare, din care ........., astăzi, ............., data semnării lui, în Primăria ......................... .
LOCATOR LOCATAR
Consiliul Local ........................ .............................
Către,
U.A.T. COMUNA VALEA TEILOR
CERERE DE ÎNSCRIERE LA LICITAȚIE
pentru închirierea lotului nr. …. în supra fata de …………ha de teren arabil
Persoana fizica/ Persoana juridica ............................................., cu sediul /domiciliul în ................................ , Județul.......... , Str........, Nr. ....... . , Cod poştal................, telefon..............., fax ..........................., E-mail......................, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr...................................., având atribuit CUI /CNP ..............................., având cont IBAN nr........................................................, deschis la .............................., existând și
funcționând potrivit legislației Statului Român , reprezentată legal de
.........................................., cu funcția de .......................... rugăm să ne admiteți
participarea la licitația publică pentru închirierea suprafetei de …………….ha teren pasune organizată de UAT Comuna Valea Teilor județul Tulcea.
Menționăm că am luat cunoștință de prevederile caietului de sarcini al licitației și ne obligăm ca în cazul adjudecării să încheiem contractul de închiriere în termenul stabilit prin procesul verbal de licitație , în caz contrarsuntem de acord cu pierderea garanției de participare aferente.
Numele, funcția, ștampila și semnătura
reprezentantului legal
Data întocmirii
ZZ.LL.AAAA
U.A.T.COMUNA VALEA TEILOR
JUDEȚUL TULCEA
OFERTANT
___________________
FISA CU INFORMATII PRIVIND OFERTANTUL
pentru închirierea prin licitație publică a suprafetei de …………….ha teren pasune aferenta lotului nr……
1) Ofertant______________________________________________________
2) Sediul societății sau adresa _________________________________________
3) Telefon / fax ______________________________________________________
4) Reprezentant legal ________________________________________________
5) Funcția _________________________________________________________
6) Cod fiscal ________________________________________________________
7) Nr. Înregistrare la Registrul Comerțului _________________________________
8) Obiect de activitate _________________________________________________
9) Nr. Cont _________________________________________________________
10) Banca _________________________________________________________
11) Capitalul social (lei) _______________________________________________
12) Cifra de afaceri (lei) _______________________________________________
Numele, funcția, ștampila și semnătura
reprezentantului legal
Data întocmirii
ZZ.LL.AAAA
OFERTANT Formular-F3
DECLARAŢIE DE PARTICIPARE
Privind eligibilitatea pentru închirierea suprafetei de …………….ha teren arabil
Subsemnatul(a) .................................................., reprezentant al
.........................................., CUI/CNP în calitate de ofertant la licitația publică , a suprafetei de …………ha pășune organizată de Comuna Valea Teilor județul Tulcea , sub sancţiuneaexcluderii din procedură şi a sancţiunilor aplicate faptei de fals în acte publice, declar
pe proprie răspundere că:
- nu sunt în stare de faliment ca urmare a hotărârii pronunțate de judecătorul sindic;
- mi-am îndeplinit obligațiile de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de
asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare în România (sau în țara în care este
stabilit);
- in ultimii 2 ani nu am avut cazuri de îndeplinire in mod defectuos a obligațiilor
contractuale, din motive imputabile mie, nu am produs si nu sunt pe cale sa produc
grave prejudicii partenerilor ;
- nu am fost condamnat, în ultimii trei ani, prin hotărârea definitivă a unei instanțe
judecătorești, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru
comiterea unei greșeli în materie profesională;
- în ultimii 5 ani nu am fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe
judecătoreşti pentru participarea la activităţi ale unei organizaţii criminale, pentru
corupţie, fraudă şi/ sau spălare de bani.
- la prezenta procedură nu particip în două sau mai multe asocieri de crescatori , cu ofertă individuală şi o alta ofertă comună.
- informațiile prezentate autorității contractante in scopul demonstrării îndeplinirii criteriilor de calificare și selecție nu sunt false.
Subsemnatul declar că informațiile furnizate sunt complete și corecte în fiecare
detaliu și înțeleg că autoritatea contractantă are dreptul de a solicita, în scopul
verificării și confirmării declarațiilor orice documente doveditoare de care
dispunem.
Înțeleg că în cazul în care această declarație nu este conformă cu realitatea
sunt pasibil de încălcarea prevederilor legislației penale privind falsul în declarații.
Numele, funcția, ștampila și semnătura
reprezentantului legal
Data întocmirii
ZZ.LL.AA
FORMULAR DE OFERTĂ
Pentru închirierea prin licitatie publică a suprafeței de ………… pasune, respective a lotului nr……….. din caietul de sarcini,
Organizata in data de 24.04.2025
OFERTANT,
PERSOANĂ FIZICĂ/JURIDICĂ__________________
DOMICILIUL/SEDIUL localitatea_______________str.________________
Nr_____,Bl.__________, SC_______, AP__________Et_____,
județul_____________CNP/CUI___________________
1) Prețul de ofertă este de _______________________Lei /ha/an – rezultand total valoare lot. nr…… /de …….…..lei/an
Declar că voi respecta destinația de teren pasune stabilită în caietul de sarcini, aprobat prin H.C.L……/2024 , care a stat la baza organizării licitației și în conformitate cu O.U.G nr.57/2019 privind noul Cod Administrativ.
Semnătura Ofertantului,________________________
*(formularul va fi completat și depus în plicul interior)