Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 17 / 17.02.2025
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind atribuirea în folosință gratuită a suprafețelor de teren din domeniul public al UAT Comuna Agigea, în vederea construirii și punerii în funcțiune a investițiilor din cadrul Proiectului “Etapizarea Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a SC RAJA SA Constanța în perioada 2014-2020”.

Avizul comisiilor de specialitate

Raportul compartimentelor de resort

Raport Administrator Public

Forma inițiatorului

România

România

Județul Constanța

Consiliul Local al comunei Agigea

Comuna Agigea

Proiect de hotărâre

Nr. 17 din 17.02.2025

privind atribuirea în folosință gratuită a suprafețelor de teren din domeniul public al UAT Comuna Agigea, în vederea construirii și punerii în funcțiune a investițiilor din cadrul Proiectului “Etapizarea Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a SC RAJA SA Constanța în perioada 2014-2020”.

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b), c), alin. (4) lit. d), alin. (6) lit. c), 155 alin. (1) lit. d) , alin. 5 lit. g), art.197, art. 240, art. 255  din Ordonanța de urgență a Guvernului privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  2. art. 21 alin. (1), alin. (2) lit. b), c), alin. (4) lit. d), din Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Comunei Agigea aprobat prin Dispoziția Primarului Comunei Agigea nr. 497/23.10.2024;
  3. Legea nr. 51/2006 serviciilor comunitare de interes public; 
  4. Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia ; 
  5. HCL nr. 77/28.08.2008 privind aderarea comunei Agigea la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Constanța ; 
  6. HCL nr. 36/23.02.2017 – privind atribuirea în folosință gratuită a unei suprafețe de teren din domeniul public al comunei Agigea, în vederea construirii și punerii in funcțiune a obiectivului de rețele de distribuție apă, rețele de canalizare și rețele de refulare din cadrul proiectului ”Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a SC RAJA SA Constanța, în perioada 2014-2020 ;
  7. HCL nr. 259/ 22.11.2017 – privind transmiterea în folosință gratuită a suprafeței de teren de 9.142 mp din domeniul public al comunei Agigea, in vederea construirii și punerii în funcțiune a obiectivului CL 37 – Sistemul Regional Constanța (SRC) din cadrul ”Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a SC RAJA SA Constanța, în perioada 2014-2020 ;
  8. HCL nr. 318/ 18.12.2018 – privind completarea și modificarea H.C.L Agigea nr.259/ 22.11.2017;
  9. HCL nr. 235/22.09.2020 – privind modificarea H.C.L. Agigea nr. 36/ 23.02.2017. 

Ținând cont de:

  1. Referatul de aprobare nr. 2668/17.02.2025, inițiat de Primarul Comunei Agigea, din care rezultă necesitatea aprobării atribuirii în folosință gratuită a suprafețelor de teren din domeniul public al UAT Comuna Agigea, în vederea construirii și punerii în funcțiune a investițiilor ;
  2. Raportul de specialitate nr. 2669/17.02.205, întocmit de administratorul public din care rezultă îndeplinirea condițiilor legale pentru aprobarea atribuirii în folosință gratuită a suprafețelor de teren din domeniul public al UAT Comuna Agigea, în vederea construirii și punerii în funcțiune a investițiilor ;
  3. Avizul FAVORABIL nr. 3525/26.02.2025 al Comisiei pentru activități economico-financiare, buget-finanțe, administrarea serviciilor publice furnizate, ordine publică, juridică și de disciplină, cooperarea sau asocierea în vederea promovării unor interese comune ;
  4. Avizul FGAVORABIL nr. 3699/28.02.2025 al Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, amenajarea teritoriului și urbanism agricultură, protecția mediului, comerț și turism;

Luând act de:

  1. Adresele nr. 46301/24.04.2024 (înregistrată la Primăria Comunei Agigea cu nr. 7.317/ 24.04.2024), respectiv Adresa  nr. 8366/28.11.2024 (înregistrată la Primăria Comunei Agigea   cu nr. 20667/ 28.11.2024), prin care RAJA SA solicită punerea la dispoziției a suprafețelor de teren pentru implementarea investițiilor demarate în cadrul programului operațional de infrastructură, continuat de programul de dezvoltare durabilă 2021-2027;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. d) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei agigea

adoptă prezenta hotărâre.

      Art.1  În vederea punerii la dispoziția Proiectului “Etapizarea Proiectului  regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a SC RAJA SA  Constanța în perioada 2014-2020” se mențin neschimbate prevederile H.C.L nr. 36/ 23.02.2017, HCL nr. 259/22.11.2017, HCL nr.318/ 18.12.2018 și HCL 235/ 22.09.2020 emise de Consiliul Local al Comunei Agigea cu privire la atribuirea în folosință gratuită către RAJA S.A a terenurilor din domeniul public al UAT Agigea, astfel cum au fost identificate în anexele la Hotărârile menționate, în vederea construirii, reabilitării, punerii în funcțiune și finalizării investițiilor din cadrul Proiectului  “Etapizarea Proiectului  regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a SC RAJA SA  Constanța în perioada 2014-2020.

      Art. 2  Folosința gratuită a terenurilor se atribuie numai în vederea punerii în aplicare a proiectului ”Etapizarea Proiectului   regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a SC RAJA SA  Constanța în perioada 2014-2020”, derulat de RAJA S.A în cadrul contractului de finanțare nr. 1/22.02. 2024 ,  până la finalizarea acestuia și a investițiilor incluse în cadrul acestuia.

      Art. 3 Prezenta hotărâre poate fi atacată la instanța de contencios administrativ, conform Legii nr.554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

      Art. 4 Hotărâre se comunică în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, spre știință Instituției Prefectului - Județul Constanța, Primarului Comunei Agigea și aparatului de specialitate al primarului pentru ducerea la îndeplinire și RAJA SA .

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI AGIGEA

Cristian-Maricel CÎRJALIU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI AGIGEA

Laurențiu CARP

Rezultate voturi