Ținând cont de prevederile Cap. I, lit. A, punctul III – Nomenclatorul și ierarhia funcțiilor publice din administrația publică locală și Cap.II, lit.A, punctul IV – Nomenclatorul și ierarhia funcțiilor din administrația publică locală din Anexa VIII, Familia Ocupațională de Funcții Bugetare
„Administrație” și Anexa XI la Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
Având în vedere prevederile art. 84, art. 129, alin. (2), lit. a), alin. (3), lit.c), alin. 4), lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere art. art. 6, art. 7, lit. a), lit. d), art. 10 și art. 11 din Legea nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
Luând în considerare prevederile art. art. 1, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 159-165 din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare;
Ținând cont de prevederile H.G. nr. 1506/27.11.2024 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
Luând în considerare prevederile art. I, alin. (1) din O.U.G. nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere art. II din O.U.G. nr. 53/2024 privind măsuri referitoare la salarizarea personalului din unele sectoare de activitate bugetară, precum şi reglementarea unor aspecte organizatorice, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu art. I, alin. (3) din O.U.G. nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare ;
Având în vedere Referatul de aprobare al Primarului Comunei Belcesti, înregistrat sub nr. 1536/18.02.2025;
Având în vedere Raportul de specialitate înregistrat sub nr. 1537/18.02.2025, întocmit de Compartimentul Resurse Umane;
Având în vedere avizele, cu carater consultativ, ale comisiilor de specialitate I și II din cadrul Consiliului Local al Comunei Belcești;
În temeiul art. 139 și ale art. 196, alin. (1), lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
H O T Ă R Ă Ş T E:
Art.1. (1) Începând cu luna februarie 2025 se stabilesc salariile de bază de care beneficiază funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație”, utilizate în cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Belcești, conform Anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Se acordă 5% la salariul de bază al funcționarilor publici și personalului contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație”, utilizate în cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Belcești, conform O.U.G. nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare;
(3) Se acordă 4% la salariul de bază al funcționarilor publici și personalului contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație”, utilizate în cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Belcești, conform O.U.G. nr. 53/2024 privind măsuri referitoare la salarizarea personalului din unele sectoare de activitate bugetară, precum şi reglementarea unor aspecte organizatorice, cu modificările și completările ulterioare;
(4) Drepturile salariale ale personalului din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Belcești se stabilesc prin Dispoziție a Primarului, în baza art. (1), alin. (1).
Art.2. (1) Salariile de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual, aferente fiecărei funcţii, fiecărui grad/treaptă profesională pentru gradațiile 1-5 corespunzătoare tranşelor de vechime în muncă, se determină prin majorarea salariilor de bază pentru gradația ”0” în conformitate cu cotele procentuale prevăzute la art. 10, alin. (4) Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia, beneficiază de o majorare a salariului de bază cu 10%, conform art.15 din Legea nr.153/2017.
(3) Personalului din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Belcești se acordă indemnizația de hrană pentru timpul efectiv lucrat, în cuantum de 347 lei.
Art.3. Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri își încetează aplicabilitatea orice alte prevederi contrare.
Art.4. Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se împuternicește Primarul Comunei Belcești prin Compartiment Resurse Umane și Compartiment Contabilitate.
Art.5. Prezenta hotărâre poate fi atacată conform prevederilor Legii nr. 544/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Art.6. Secretarul General al Comunei Belcești va comunica prezenta hotărâre Instituției Prefectului judeţului Iaşi, Primarului Comunei Belcești, compartimentelor de resort, precum și o va aduce la cunoștință publică în condițiile legii.