Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 32 / 13.02.2025
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea Programului de acțiune comunitară la nivelul municipiului Brad, pentru anul 2025

Raportul compartimentelor de resort

Raport Compartiment Juridic

Raport Direcția de Asistență Socială Brad-Serviciul de Asistență Socială

Forma inițiatorului

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al municipiului Brad

Municipiul Brad

Proiect de hotărâre

Nr. 32 din 13.02.2025

privind aprobarea Programului de acțiune comunitară la nivelul municipiului Brad, pentru anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 35 alin. (2) și art. 112 din Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  2. art. 27^2 alin. (1) – (3)  din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. art. 25 alin. (1) - (5) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului României nr. 1154/2022 cu modificările și completările ulterioare;
  4. art. 129 alin. (2) lit. d), alin.(7) lit. b) și p) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  5. art. 11 alin. (4) din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată;

Ținând cont de:

a) PROIECTUL DE HOTĂRÂRE nr. 32/11052/13.02.2025 și REFERATUL DE APROBARE nr. 32/11050/13.02.2025 al Primarului Municipiului Brad prin care se propune aprobarea Programului de acțiune comunitară la nivelul municipiului Brad, pentru anul 2025;

b) raportul compartimentului de specialitate nr. 39/11048/21.02.2025, respectiv al Compartimentului Juridic din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Brad;

c) raportul compartimentului de specialitate nr. 18416/21.02.2025, respectiv al Serviciului de Asistență Socială - Direcția din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Brad;

d) avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Brad, respectiv: avizul nr. 18/11059/26.02.2025 al comisiei pentru activități științifice, învățământ, sănătate, cultură, protecție socială și de agrement și avizul nr. 39/11060/26.02.2025 al comisiei pentru administrație publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului brad

adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Programul de acțiune comunitară la nivelul municipiului Brad, pentru anul 2025, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.     

Art. 2. – Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se împuterniceşte Direcția de Asistență Socială Brad - Serviciul de Asistenţă Socială din subordinea Consiliului Local al Municipiului Brad.

Art. 3. – Prezenta hotărâre poate fi atacată conform procedurii şi termenelor prevăzute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată.

Art. 4. - Prezenta hotărâre se comunică:

                            - Prefectului Judeţului Hunedoara;

                            - Primarului Municipiului Brad;

                            - Direcției de Asistență Socială Brad - Serviciul de Asistenţă Socială;

                           - Consiliului Judeţean Hunedoara – Direcţia Generală de Asistenţă şi Protecţia Copilului.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL MUNICIPIULUI BRAD

Florin CAZACU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BRAD

Carmen-Irina BORA

Documente de prezentare și motivare

Prezentare proiect în cadrul ședinței

Potrivit prevederilor art. 27^2  alin (1) și (2) din Legea nr. 196 /2016 privind venitul minim de incluziune:  ”Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a elabora programe de acţiune comunitară destinate prevenirii şi combaterii riscului de sărăcie şi excluziune socială, care se aprobă prin hotărâri ale consiliilor locale.

(2) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a include, cu prioritate, beneficiarii venitului minim de incluziune în programele de acţiune comunitară şi de a analiza anual modul în care au fost aplicate măsurile pentru prevenirea şi combaterea riscului de sărăcie şi excluziune socială în rândul beneficiarilor venitului minim de incluziune, stabilite prin programele de acţiune comunitară”.

Potrivit prevederilor art. 25 din Norme Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 aprobate prin H.G. nr. 1154/2022,  ”Beneficiarii venitului minim de incluziune reprezintă un grup de persoane aflate în situaţie de dificultate, cuprinse în programele de acţiune comunitară realizate de autorităţile administraţiei publice locale conform prevederilor art. 35 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare”.      

Sistemul naţional de asistenţă socială reprezintă ansamblul de instituţii, măsuri şi acţiuni prin care statul, reprezentat de autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi societatea civilă intervin pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea efectelor temporare ori permanente ale situaţiilor care pot genera marginalizarea sau excluziunea socială a persoanei, familiei, grupurilor ori comunităţilor.

Responsabilitatea privind dezvoltarea propriilor capacităţi de integrare socială şi implicarea activă în soluţionarea situaţiilor de dificultate revine fiecărei persoane, precum şi familiei acesteia, autorităţile statului intervenind prin crearea de oportunităţi egale şi, în subsidiar, prin acordarea de beneficii de asistenţă socială şi servicii sociale adecvate.

În contextul celor de mai sus, am inițiat prezentul proiect de hotărâre prin care am propus aprobarea Programului de acțiune comunitară la nivelul municipiului Brad, pentru anul 2025 și îl supun spre dezbatere și aprobare plenului Consiliului Local al Municipiului Brad în forma prezentată.

Invoc în susţinerea propunerii mele prevederile art. 35 alin. (2) și art. 112 din Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 27^2 alin. (1) – (3)  din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 25 alin. (1) - (5) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului României nr. 1154/2022 cu modificările și completările ulterioare, ale art. 129 alin. (2) lit. d), alin.(7) lit. b) și p) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 11 alin. (4) din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată.

Rezultate voturi