Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 32 / 18.03.2025
Caracter normativ

Proiect de hotărâre

privind aprobarea colaborării interinstituționale din cadrul proiectului„Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale – facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente și de calitate”

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 2

Raportul compartimentelor de resort

Raport proiecte și achiziții publice

Forma inițiatorului

România

România

Județul Arad

Consiliul Local al comunei Chisindia

Comuna Chisindia

Proiect de hotărâre

Nr. 32 din 18.03.2025

privind aprobarea colaborării interinstituționale din cadrul proiectului„Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale – facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente și de calitate”

Alda Sanda-Carmen, Hălmăgean Ioan, Predică Radu-Vasile, Pleșa Gabriel și Fericean Ionel, în  calitate de   consilieri locali ai Consiliului Local Chisindia, mandat 2024-2028,

Având în vedere:

- posibilitatea accesării proiectului ,,Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale – facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente şi de calitate  ,,.

În conformitate cu prevederile:

  • HG nr. 1217/2006 privind constituirea mecanismului național pentru promovarea incluziunii sociale în România, cu modificările și completările ulterioare;
  • ANUNȚ privind selecția UAT-urilor din mediul rural (comune) în cadrul proiectului „Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale – facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente şi de calitate” - cod SMIS 339395 Publicat la data 14.03.2025
  • Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • OUG nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente, cu modificările și completările ulterioare;
  • HG nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, modificările și completările ulterioare;
 
  • HG nr. 118/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  • HG nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  • OUG nr. 18/2017 privind asistența medicală comunitară, aprobată cu modificări și completări prin Legea 180/2017, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul comun al ministrului muncii și justiției sociale, al ministrului sănătății și al ministrului educației naționale nr. 393/630/4236/2017 pentru aprobarea Protocolului de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei, cu completările și modificările ulterioare;
  • OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  • HG nr. 324/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea, funcționarea și finanțarea activității de asistență medicală comunitară;
  • OUG nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă, cu modificările și completările ulterioare;
  • Manualul beneficiarului PEO 2021 – 2027 și PIDS 2021-2027;
  • Ordinul Ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene nr. 5744/2023 pentru aprobarea Ghidului de identitate vizuală "Vizibilitate, transparență și comunicare în perioada de programare 2021- 2027";
  • Ordinul ministrului sănătății nr. 2.931/2021 privind aprobarea Manualului centrelor comunitare integrate;
  • HG nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG nr.133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă;
  • HG nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operațiunilor finanțate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune și Fondul pentru o tranziție justă;
  • OUG nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;
  • Legea nr. 198/2023 a învățământului preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ghidul solicitantului - Condiții generale - PIDS;
  • Ghidul Solicitantului – Condiții Specifice „Sprijinirea comunităților rurale fără acces sau cu acces limitat la serviciile sociale”

În temeiul dispoziţiilor art.136 alin.(1) coroborate art.139 alin.(1) și alin.(2) lit.a) şi art.196 alin.(1) lit.a) teza întâi din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, propunem următorul

PROIECT DE HOTĂRÂRE:

Art.1. Se aprobă depunerea documentelor de aplicare de către UAT-ul rural CHISINDIA, județ ARAD, pentru a participa în proiectul: „Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale - facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente și de calitate”, având ca scop crearea și dezvoltarea serviciilor sociale comunitare integrate care să conducă la creșterea calității vieții persoanelor defavorizate, în baza identificării nevoilor comunitare și acordarea serviciilor de specialitate și a măsurilor de sprijin finanțate din fonduri europene.

Art.2. Se aprobă semnarea protocolului de colaborare dintre UAT-ul rural CHISINDIA județ ARAD și parteneriatul proiectului „Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale – facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente și de calitate”.

Art.3. Se aprobă efectuarea tuturor cheltuielilor eligibile în proiectul „Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale – facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de bază eficiente şi de calitate”, în baza mecanismului de finanțare propus prin proiect, aferente nevoilor identificate la nivelul comunității prin diagnoza socială ce va fi efectuată în cadrul proiectului de echipa ECI, urmând ca acestea să fie decontate prin mecanismul financiar reglementat.

Art.4. Se aprobă suportarea din bugetul local al UAT-ul rural CHISINDIA județ ARAD, a tuturor cheltuielilor neeligibile identificate, precum și toate costurile suplimentare, din fonduri proprii, în cazul în care, pentru asigurarea obligațiilor asumate în protocolul de colaborare, se impune depășirea bugetului alocat.

Art.5. Se asumă colaborarea pe toată perioada de implementare a proiectului, de la data semnării protocolului de colaborare și a sustenabilității, pentru o perioadă de minim 5 ani de la data finalizării proiectului.

Art.  6.  Se  aprobă  punerea  la  dispoziție  a  spațiului                                                                                                                                     de  la  adresa                                                                 unde își va desfășura activitatea echipa comunitară integrată.

Art. 7. Se confirmă dreptul UAT-ul rural (comuna) CHISINDIA, județ ARAD, de a efectua reamenajări/reabilitări/modernizări și dotări spații de lucru[1], iar pentru aceasta se anexează documentele justificative referitoare la: darea în administrare, concesionare, în folosință cu titlu gratuit a imobilului, pentru imobilele aflate în patrimoniul UAT (valabilitatea documentului trebuie să acopere o perioadă suficientă astfel încât să se asigure sustenabilitatea proiectului). În situația în care imobilul aparține unui terț și este dat în folosința SPAS este necesară confirmarea documentului de folosință în forma legală (notarială), valabilitatea documentului trebuie să acopere o perioadă  suficientă astfel încât să se asigure sustenabilitatea protocolului de colaborare și implicit a proiectului.

Art.8. Se confirmă că UAT-ul rural (comuna) CHISINDIA județ ARAD, deține capacitatea profesională și operațională pentru participarea ca beneficiar în cadrul proiectului, având o echipă formată din cel puțin un contabil și un responsabil achiziții publice.

Art.9. Se confirmă că UAT-ul rural (comuna) CHISINDIA județ ARAD, nu a fost găsită vinovată de încălcarea contractului din cauza nerespectării obligațiilor contractuale în urma unei proceduri de achiziție publică sau în urma unei proceduri de acordare a unei finanțări nerambursabile, din bugetul consolidat al statului sau bugetul comunitar. 

Art. 10. Să respecte prevederile legislației în vigoare cu privire la egalitatea de șanse și de tratament între femei şi bărbați în domeniul muncii, nediscriminarea, luarea în considerare, în implementarea protocolului de colaborare, a tuturor politicilor și practicilor prin care să nu se realizeze nicio deosebire, excludere, restricție sau preferință, indiferent de: rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, gen, orientare sexuală, vârstă, handicap, boli cronice netransmisibile și boli transmisibile, boală cronică necontagioasă, infectare HIV, apartenență la o categorie defavorizată, precum și orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrângerea, înlăturarea recunoașterii, folosinței sau exercitării, în condiții de egalitate, a drepturilor omului și a libertăților fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, în domeniul politic, economic, social și cultural sau în orice alte domenii ale vieții publice.

Art. 11. Să respecte reglementările naționale și europene privind eligibilitatea cheltuielilor, promovarea egalității de șanse și a unei politici nediscriminatorii, dezvoltarea durabilă; tehnologia informației, achizițiile publice, informare și publicitate, ajutorul de stat precum și orice alte prevederi legale aplicabile fondurilor nerambursabile asigurate din Programul PIDS 2021-2027.

Art.12. Se împuternicește domnul PAȘCA IONEL, primar al Unității Administrativ Teritoriale CHISINDIA, să semneze protocolul de colaborare.


INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI CHISINDIA

Ionel PAȘCA

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI CHISINDIA

Elisabeta-Maria MANDU

Rezultate voturi