Nr. 32 / 31.03.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al comunei Cleja , județul Bacău, pentru anul 2025

Inițiator proiect

Petru IȘTOC

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

31 Martie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Bacău

Consiliul Local al comunei Cleja

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 32 din 31.03.2025

privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al comunei Cleja , județul Bacău, pentru anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 120 și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată;
  2. prevederile art. 3 alin. (1), art.8 și art.9 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  3. prevederile art. 7 alin. (2) și art. 1166 și următoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;
  4. prevederile Legii 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile Legii nr. 9/2025- Legea bugetului de stat pe anul 2025;
  6.  Prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice – cu modificările şi completările ulterioare; 
  7.   Prevederile  art.19, art. 39, alin.(3) ale  Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale – cu modificările şi completările ulterioare; 
  8. Ordinul nr. 244/2010 pentru aprobarea metodologiilor de aplicare a prevederilor art. 14 alin. (7), ale art. 57 alin. (21) şi ale art. 71, art.76^1 , alin. (1) lit. e) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale; 
  9.  Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
  10.   H.G.  nr. 1506/2024 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
  11. Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, modificată și completată;
  12. Legea 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
  13.  Legea nr. 350/2005 - privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general - cu modificările şi completările ulterioare; 
  14. Legea  învățământului preuniversitar nr.198/2023, cu modificările și completările ulterioare;
  15. O.G. nr. 25/2001 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii C.N.I. - S.A., cu modificările și completările ulterioare;
  16. Hotărârii nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul- cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice;
  17. Ordinul nr. 1962/2021 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi;
  18. Ordonanţa Guvernului nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, cu modificările şi completările ulterioare;
  19. H.G. nr. 1470/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr. 82/2001, republicată;
  20. HG nr. 68/2025 privind stabilirea măsurilor pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2025;  
  21. prevederile  H.G. nr. 1137 din 16 noiembrie 2023 privind aprobarea Normelor metodologice pentru derularea programului multianual privind finanțarea elaborării și/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1054 din 22 noiembrie 2023;
  22. prevederile  art. 50 și art. 51 ale Legii 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare;
  23. prevederile art.129, alin.(2), lit.b , alin.(4), lit.a, art.212 din OUG/57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  24. Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de:

  1. Hotărârea Consiliului Local Cleja  nr. 81/23.12.2024 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2025 pe raza comunei Cleja, județul Bacău
  2. Adresa D.G.R.F.P. IASI - A.J.F.P. BACAU - Serv. Sinteza si Asistenta Elaborarii si Executiei Bugetelor Locale nr. BCG_STZ_2088/18.02.2025, înregistrată la Comuna Cleja cu nr.1544/19.02.2025  privind repartizarea cotelor defalcate din impozitul pe venit pentru bugetul comunei pe anul 2025 cu estimari pentru 2026-2028
  3. Adresa D.G.R.F.P. IASI - A.J.F.P. BACAU - Serv. Sinteza si Asistenta Elaborării și Execuției Bugetelor Locale nr. BCG_STZ_2088/18.02.2025, înregistrată la Comuna Cleja cu nr.1544/19.02.2025  privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, pentru bugetul pe anul 2025 si estimări 2026-2028;
  4. Adresa D.G.R.F.P. IASI - A.J.F.P. BACAU - Serv. Sinteza si Asistenta Elaborării și Execuției Bugetelor Locale nr. BCG_STZ_2271/25.02.2025, înregistrată la Comuna Cleja cu nr.2091/05.03.2025  privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, pentru bugetul pe anul 2025 si estimări 2026-2028;
  5. Adresa D.G.R.F.P. IASI - A.J.F.P. BACAU - Serv. Sinteza si Asistenta Elaborării și Execuției Bugetelor Locale nr. nr. BCG_STZ_2534/07.03.2025, înregistrată la Comuna Cleja cu nr.2275/11.03.2025  privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, pentru bugetul pe anul 2025, pe trimestre;
  6. Adresa ȘCOLII GIMNAZIALE COMUNA CLEJA nr. 527 din 03.03.2025, înregistrată la Comuna Cleja cu nr.1991/03.03.2025 privind Proiectul de buget al Școlii Gimnaziale Cleja, pentru anul 2025;
  7. adresa nr.7847  din 24.03.2025 a Consiliului Județean Bacău, înregistrată la instituția noastră sub nr. 2770 din  25.03.2025;
  8. anunțul Public nr.2200 din 10.03.2025 cu privire la publicarea proiectului de buget pe anul 2025;
  9. Lista  obiectivelor de investiții pe anul 2025, cu finanțare parțială sau integrală de la bugetul local;
  10. referatul compartimentului financiar contabilitate înregistrat sub nr. 2803 din 25.03.2025;
  11. referatul de aprobare al primarului comunei Cleja, înregistrat sub nr. 2804 din  25.03.2025;
  12. raportul compartimentului de specialitate, înregistrat sub nr. 2805 din  25.03.2025;
  13. rapoartele de avizare ale comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local Cleja;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei cleja

întrunit în a 2-a ședință extraordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

      Art. 1 - Se aprobă bugetul local de venituri și cheltuieli  al comunei Cleja, județul Bacău, pentru anul 2025, conform Anexei nr.1, parte integrantă la prezenta hotărâre.

      Art. 2 - Se aprobă Lista obiectivelor de investiții pe anul 2025, cu finanțare parțială sau integrală din bugetul local, conform Anexei nr.2, parte integrantă din prezentul proiect de  hotărâre.

      Art. 3 - Se aprobă finanțarea obiectivelor de investiții cuprinse în Anexa nr.2- Lista obiectivelor de investiții pe anul 2025 , în sumă de  27.320.000 lei.

      Art. 4-  Se aprobă utilizarea excedentului  din anii anteriori, în sumă de 9.038.500  lei pentru finalizarea obiectivelor de investiții.

      Art. 5 - Prevederile prezentei hotărâri vor fi duse la îndeplinire de către ordonatorul principal de credite și compartimentul financiar- contabilitate.

      Art.6 - Prezenta hotărâre poate fi contestată în termen de 30 de zile la instanța de contencios administrativ competentă, în condițiile Legii nr.554/2004 – legea contenciosului administrativ, modificată și completată.

      Art.7 - Prezenta hotărâre se comunică de către secretarul general al comunei, Instituției Prefectului - Județul Bacău, primarului comunei, compartimentului financiar contabilitate și se aduce la cunoștință publică prin afișare la sediu și pe pagina de web: www.primariacleja.ro.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Marinel FARCAȘ

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI CLEJA,

Tatiana FODOR

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 32 / 31.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 8
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 15
2 Numărul consilierilor locali în funcție 15
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 15
4 Numărul voturilor „PENTRU” 14
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 1
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 32 / 31.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 31.03.2025
2 Comunicarea către primar 31.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 11.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 09.04.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 16.04.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 31.03.2025