Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 31 / 20.03.2024
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind stabilirea mandatului special al reprezentantului legal al Unității Administrativ-Teritoriale comuna CLEJA pentru ședința Adunării Generale Ordinare și ședința Adunării Generale Extraordinare a S.C. Compania Regională de Apă Bacău S.A din data de 19.04.2024, respectiv 22.04.2024

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

  • Comisia 2

  • Comisia 3

Raportul compartimentelor de resort

Raport Secretarul general

Forma inițiatorului

România

România

Județul Bacău

Consiliul Local al comunei Cleja

Proiect de hotărâre

Nr. 31 din 20.03.2024

privind stabilirea mandatului special al reprezentantului legal al Unității Administrativ-Teritoriale comuna CLEJA pentru ședința Adunării Generale Ordinare și ședința Adunării Generale Extraordinare a S.C. Compania Regională de Apă Bacău S.A din data de 19.04.2024, respectiv 22.04.2024

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 120 și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată;
  2. prevederile art. 3 alin. (1), art.8 și art.9 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  3. prevederile art. 7 alin. (2) și art. 1166 și următoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare; 
  4. prevederile art. 43 alin. (4) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile art. 2009 și următoarele din Codul civil, cu modificările și completările ulterioare;
  6. prevederile art.8, alin.(1) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  7. prevederile Legii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare nr. 241/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  8. prevederile art. 8 alin. (3),  art. 10 alin. (2) și art. 11 alin. (2) lit. f  din Actul constitutiv al S.C. Compania Regională de Apă Bacău S.A.;
  9. prevederile  art.  129,   alin.  (2)  lit.   a)  și   d),   alin.  (3) lit. d)  și   alin. (7)  lit.  n)  din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  10. prevederile art.117 și art.122 din Legea societăților nr. 31/1990 , republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  11. prevederile art.44 din OUG. 109/2011 privind  guvernanta corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de:

  1. prevederile art. 8 alin. (3),  art. 10 alin. (2) și art. 11 alin. (2) lit. f  din Actul constitutiv al S.C. Compania Regională de Apă Bacău S.A.;
  2. Hotărârea Consiliului Local al comunei Cleja nr.37/2011 privind aprobarea studiului de oportunitate privind delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare al comunei Cleja și a contractului de delegare direct a gestiunii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare;
  3.  Hotărârea Consiliul Local al comunei Cleja nr. 41 din 31.05.2021 privind stabilirea limitelor de reprezentare a reprezentantului legal Unității Administrativ-Teritoriale comuna CLEJA în Adunarea Generală a Acționarilor a S.C. Compania Regională de Apă Bacău S.A., la care comuna CLEJA este acţionar, respectiv în AGA  a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Bacău;
  4. referatul de aprobare al  primarului comunei, înregistrat sub nr. 3102 din  20.03.2024;
  5. raportul de specialitate al secretarului general, înregistrat sub nr. 3103  din 20.03.2024;
  6. rapoartele de avizare ale comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local Cleja;

Luând act de:

  1. adresa  nr. 4827  din 18.03.2024  a SC COMPANIA REGIONALĂ DE APĂ BACĂU SA prin care comunică ordinea de zi pentru ședința generală ordinară;
  2. adresa  nr. 4828  din 18.03.2024  a SC COMPANIA REGIONALĂ DE APĂ BACĂU SA prin care comunică ordinea de zi pentru ședința generală extraordinară;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei cleja

adoptă prezenta hotărâre.

      Art. 1 - Consiliul Local al comunei CLEJA, în calitate de autoritate administrativă autonomă deliberativă a acționarului în S.C. CRAB S.A., acordă mandat special reprezentantului său legal în Adunarea Generală a Acționarilor S.C. CRAB S.A.,  respectiv dlui primar, Petru IȘTOC, să voteze    „PENTRU” în Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor S.C. CRAB S.A. din data de 19.04.2024, respectiv 22.04.2024 la hotărârile prevăzute la punctele 1-3  ale ordinii de zi comunicate prin adresa S.C. CRAB S.A. nr.4827/18.03.2024.

     Art. 2- Consiliul Local al comunei CLEJA, în calitate de autoritate administrativă autonomă deliberativă a acționarului în S.C. CRAB S.A., acordă mandat special reprezentantului său legal în Adunarea Generală a Acționarilor S.C. CRAB S.A.,  respectiv dlui primar, Petru IȘTOC, să voteze    „PENTRU” în Adunarea Generală extraordinară a Acționarilor S.C. CRAB S.A. din data de 19.04.2024, respectiv 22.04.2024 la hotărârile prevăzute la punctele 1-3  ale ordinii de zi comunicate prin adresa S.C. CRAB S.A. nr.4828/18.03.2024. 

      Art. 3 - In cazul in care nu vor fi întrunite condițiile de cvorum pentru ședința Adunării Generale Ordinare a Acționarilor din data de 19.04.2024, valabilitatea mandatului prevăzut la art. 1 din prezenta se extinde pentru ședința din data de 22.04.2024 , menținându-se votul favorabil. 

     Art. 4- In cazul in care nu vor fi întrunite condițiile de cvorum pentru ședința Adunării Generale extraordinare a Acționarilor din data de 19.04.2024, valabilitatea mandatului prevăzut la art. 1 din prezenta se extinde pentru ședința din data de 22.04.2024 , menținându-se votul favorabil.

      Art. 5 - Primarul comunei va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

     Art. 6-  Prezenta hotărâre poate fi contestată la instanța de contencios administrativ conform procedurii prevăzute de Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

     Art. 7-  Prezenta hotărâre va fi comunicată primarului comunei, reprezentantului  legal al Consiliul Local al comunei CLEJA  în Adunarea Generală a Acționarilor S.C. CRAB S.A.,  Companiei Regionale de Apă Bacău S.A.,  Prefectului Județului Bacău și va fi făcută publică, în condițiile legii, respectiv pe site-ul instituției pe www.primariacleja.ro, secțiunea e-MOL (Monitorul Oficial Local).

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI CLEJA

Petru IȘTOC

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI CLEJA

Tatiana FODOR

Rezultate voturi