Nr. 18 / 25.03.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind stabilirea situațiilor deosebite și criteriile în baza cărora se pot acorda ajutoare de urgență din bugetul local al comunei Cornu

Inițiator proiect

Cornel NANU

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

26 Martie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Prahova

Consiliul Local al comunei Cornu

Comuna Cornu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 18 din 25.03.2025

privind stabilirea situațiilor deosebite și criteriile în baza cărora se pot acorda ajutoare de urgență din bugetul local al comunei Cornu

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) art. 47 alin.(2), art. 120 alin.(1) şi art. 121 alin.(1) şi alin.(2) din Constituţia României, republicată;

b) art. 3 și art. 4 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;

c) art. 129 alin.(1) și alin. (2) lit.d) coroborat cu alin. (7) lit.b), precum și cele ale art.1 55 alin.(1) lit.d) coroborat cu alin. (5) lit.a) din Codul administrativ aprobat prin  Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; 

d) art. 7, alin. (3) din Legea nr. 17/2000 privind asistenta socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare;

e) art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f) art. 1 și art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare;

g) art. 40 alin.(2) din Legea 448/2006 privind protecţia şi promovarea   drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

h) art. 11, art. 15, art. 16, art. 17 alin. (1) și alin. (3), art. 112 și art. 129 din Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările ulterioare;

i) art. 4, art. 5 alin.1) lit. (e) pct. (ii), art. 83 și art. 85 Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;

j) art. 59 - 63 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1154/2022, modificată și completată prin Hotărârea Guvernului nr. 507/2023,

Ținând cont de:

a) Hotărârea Consiliului Local al comunei Cornu nr.45 din 13 iulie 2012 privind înființarea Serviciului Public de Asistență Socială al comunei Cornu, având regim de compartiment;

b) Hotărârea Consiliului Local al comunei Cornu nr.26 din 20 martie 2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a compartimentului de asistență socială;

c) Hotărârea Consiliului Local nr. 23 din 20 aprilie 2021, privind aprobarea Regulamentului cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâre cu caracter normativ care se supun adoptării  Consiliului local al Comunei Cornu;

d) Hotărârea Consiliului Local nr. 36 din 23 iunie 2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Comunei Cornu;

e) publicarea anunțului privind elaborarea proiectului Hotărârii Consiliului Local privind stabilirea situațiilor deosebite și criteriile în baza cărora se pot acorda ajutoare de urgență din bugetul local al comunei Cornu, în contextul prevederilor art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu completările ulterioare, înregistrat cu nr.4470/27.02.2025, pe pagina de internet www.primariacornu.ro, la secțiunea  Monitorul oficial local – Alte documente – Informare asupra proiectelor de acte administrative cu caracter normativ,

Luând act de:

a) referatul de aprobare al primarului comunei Cornu, în calitatea sa de iniţiator, înregistrat sub nr. 4467/27.02.2025;

b) raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Cornu, înregistrat sub nr. 4468/27.02.2025;

c) avizul Comisiei de specialitate nr. 1 a Consiliului Local, comisia pentru pentru dezvoltare economică-socială, buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, amenajarea teritoriului şi urbanism, agricultură, protecţia mediului, turism, gospodărire comunală, servicii publice, societăţi comerciale, cooperare interinstituţională pe plan intern şi extern;

d) avizul Comisiei de specialitate nr. 2 a Consiliului Local, comisia pentru muncă şi protecţie socială, învăţământ, sănătate, familie, activităţi social-culturale, culte, protecţie copii, tineret, sport,

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei cornu

întrunit în a 8-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

 Art. 1. - (1) Se stabilesc situațiile deosebite și criteriile în baza cărora se pot acorda ajutoare de urgență din bugetul local al comunei Cornu, prevăzute în anexa nr. 1.

(2) Se aprobă lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutoarelor de urgență prevăzute de legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare, prevăzută înanexa nr. 2.

(3) Se aprobă Metodologia de acordare a ajutoarelor de urgență din bugetul local al comunei Cornu, prevăzută în anexa nr. 3.

(4) Se aprobă modelul de Cerere-declarație pe propria răspundere pentru solicitarea ajutorului de urgență, prevăzută în anexa nr. 4.

Art. 2. - Ajutorul de urgență se acordă prin dispoziție a primarului, în baza verificărilor în teren efectuate de către persoanele din cadrul Compartimentului de asistență socială a actelor doveditoare care atestă situațiile deosebite în care se află familiile sau persoanele singure.

Art. 3. - Anexele nr. 1 - 4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 4. - Prezenta hotărâre poate fi contestată în termenul și în condițiile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. 

Art. 5.- Prezenta hotărâre se comunică în termenul prevăzut de lege, primarului comunei Cornu, Prefectului județului Prahova și se publică în Monitorul Oficial al comunei Cornu la pagina de internet   www.primariacornu.ro

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Nicolae SAVU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI CORNU,

Daniela IANCU

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 18 / 25.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 18 / 25.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 25.03.2025
2 Comunicarea către primar 26.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 07.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 27.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 27.03.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 26.03.2025