Art.1. – Aprobă repartizarea spre închiriere a locuințelor pentru tineri destinate închirierii, rămase vacante în imobilul ANL3 din municipiul Deva, str. M. Eminescu nr.103, bl.1, către solicitanții înscriși în lista de repartizare conform Anexei nr.1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. – Constată încetarea contractelor de închiriere încheiate între municipiul Deva și chiriașii titulari care au predat locuințele pentru tineri destinate închirierii, conform Anexei nr.2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.3. – Termenul noilor contracte de închiriere pentru locuințele pentru tineri destinate închirierii situate în imobilul ANL3 din municipiul Deva, str. M. Eminescu nr.103, bl.1, prevăzute în Anexa nr.1 la prezenta hotărâre, este de 5 – cinci ani, începând cu data de 01.12.2023 până la data de 30.11.2028, urmând ca după expirarea perioadei inițiale contractuale, prelungirea să se facă succesiv, pe perioade de câte 5 ani, în condiţiile prevăzute de lege.
Contractul de închiriere inițial va cuprinde clauze referitoare la:
- revizuirea cuantumului chiriei, în funcție de vârsta solicitantului;
- actualizarea anuală a cuantumului chiriei cu rata inflației;
- aplicarea de penalități de 0,05%/zi din suma datorată, pentru neîndeplinirea obligațiilor de plată la scadență;
- interzicerea cedării dreptului de folosință a locuinței de către titularul contractului de închiriere, sub sancțiunea rezilierii de drept a contractului.
Art.4. – Cuantumul chiriei care se va percepe în cazul locuințelor redistribuite, se determină în baza prevederilor legale în vigoare și se actualizează anual cu rata inflației, în termen de 30 de zile de la data publicării ratei inflației comunicată de către Institutul Național de Statistică pentru anul anterior și, dacă este cazul, și în baza coeficientului de venit al chiriașilor.
Art.5. – Pe perioada în care locuințele pentru tineri destinate închirierii situate în imobilul ANL3 din municipiul Deva, str. M. Eminescu nr.103, bl.1, sc.1 – ap.3 și sc.2 – ap.15, au rămas vacante, cheltuielile comune datorate asociațiilor de chiriași/proprietari, raportate la părțile comune, se suportă de către administratorul imobilului, Direcția de asistență socială Deva, din bugetul de venituri și cheltuieli al Direcției.
Art.6. – Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se împuterniceşte Direcţia de asistenţă socială Deva prin Serviciul administrare fond locativ, tehnic – Biroul fond locativ.
Art.7. – Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituției Prefectului judeţului Hunedoara;
- Primarului municipiului Deva;
- Direcției de asistență socială Deva;
- Serviciului administrare fond locativ, tehnic – Biroul fond locativ;
- Persoanelor nominalizate în Anexa nr.1 la prezenta hotărâre.