ANEXA NR. 1 la proiectul de hotărâre nr. 38 din 20.01.2022

 

 

                                                                                          Anexa nr.1

 

Analiza stadiului de înscriere a datelor in registrul agricol pe trimestrul III și IV  al anului 2021

 

            Registrul agricol constituie documentul oficial de evidenţă primară unitară, în care se înscriu date cu privire la gospodăriile populaţiei şi la societăţile/asociaţiile agricole, precum şi la orice alte persoane fizice şi/sau juridice care au teren în proprietate/folosinţă şi/sau animale.

  Potrivit prevederilor art.7 alin.(4) din Anexa la Ordinul 25/2020 ,,trimestrial, în şedinţa consiliului local, prin grija primarului, se face analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol şi, prin hotărâre, se stabilesc măsuri pentru eficientizarea acestei activităţi ”,

            Conform art.5 alin (4) din Ordonanta 28/2008 privind registrul agricol ,, la oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti se înscriu în registrul agricol numai gospodăriile care deţin terenuri agricole şi silvice, precum şi acelea care deţin animale pe raza lor administrativ-teritorială”

  Prin H.C.L. nr. 417/2019 a fost aprobat modul de întocmire si ținere la zi a Registrului agricol in format electronic, incepând cu data de 01.01.2020

Referitor la stadiul de înscriere a datelor in registrul agricol pe trimestrul III si IV al anului 2021, situația se prezinta astfel :                                                                                                                  

La nivelul municipiului Deva sunt constituite un numar de 142 volume /registre agricole.

În trimestrul  III si IV al anului 2021 s-au înregistrat si modificat  567 de poziții in registrul agricol,

Au fost înregistrate  efectivele de animale si suprafețele cultivate, conform declarației date de capul gospodariei sau, în lipsa acestuia, a unui membru major al gospodariei, declarație însoțită de   documente justificative.

           În conformitate cu Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024 aprobate prin  Ordinul comun nr.25/2020, în trimestrul  III si IV al anului 2021, au fost înscrise în registrul agricol un numar de 19 contracte de arendă, 2 contracte de comodat,  un  numar de 23  atestate de producător  precum și un număr de 23  de carnete de comercializare .

            Au fost înregistate un număr de 32 de oferte de vânzare pentru terenurile agricole situate în extravilan, ce fac obiectul Legii 17/2014  privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi

privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului cu modificările și completările ulterioare , un numar de 32  de adeverințe de situri arheologice , 32 liste de preemptori, 57 notificări de preemptori precum și un numar de 80 de procese verbale eliberate în baza Legii 17/2014.

            Aplicația informatică de evidență a registrului agricol   permite transmiterea automată a datelor la aplicația RAN. Pana acum au fost transmise în RAN un număr de 4000 de poziții.

 

               Program de măsuri pentru eficientizarea înscrierii  datelor in registrul agricol

 

             Pentru eficientizarea înscrierii datelor în registrul agricol Compartimentul registrul agricol va actualiza în permanență  baza de date din registrul agricol în format electronic și se va interconecta cu Registru agricol național (RAN).

            Se vor trimite invitații individuale persoanelor fizice/juridice din municipiul Deva, care nu și-au mai actualizat datele înscrise în registrul agricol în vederea îndeplinirii obligațiilor prevăzute de lege. Invitația  este prevăzută în anexa la prezenta hotărâre.

            În vederea raportării unitare către instituțiile interesate a datelor gestionate de aceastea, Compartimentul registrul agricol va comunica și colabora cu Compartimentul constatări persoane fizice din cadrul Direcției  Impozite și Taxe Locale pentru  evita neconcordanța datelor înscrise de cele doua compartimente.

 

 

 

                                                            Deva, ______________2022

 

         INITIATOR,                                                                             AVIZEAZĂ,

             Primar                                                                                  Secretar general

       Nicolae-Florin Oancea                                                           Florina-Doris Visirin