România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul resurse umane

R O M Â N I A

JUDEȚUL HUNEDOARA

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA

SERVICIUL RESURSE UMANE

Nr.  41967 / 19.04.2022


RAPORT DE SPECIALITATE

la proiectul de hotărâre privind organizarea și desfășurarea concursului de recrutare pentru ocuparea posturilor vacante de Polițist local din cadrul Direcției Poliția Locală a aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva

 

        « Serviciul resurse umane » al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, analizând referatul de aprobare întocmit de inițiatorul proiectului, Primarul municipiului Deva, d-l Nicolae - Florin Oancea, supunem atenției Consiliului local al municipiului Deva următoarele:

Având în vedere  faptul că în cadrul Direcției Poliția Locală a aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva,  sunt vacante trei posturi, respectiv  :

  • Postul corespunzător   funcţiei publice specifice de execuție de Polițist local, clasa III (studii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat), grad profesional asistent din cadrul Compartimentului activitate comercială al Serviciului disciplină în construcții, activitate comercială, protecția mediului ;
  • Postul corespunzător   funcţiei publice specifice de execuție de Polițist local, clasa III (studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat ) grad profesional asistent din cadrul Compartimentului operatori trafic - supraveghere al Serviciului monitorizare video și trafic;   
  • Postul corespunzător   funcţiei publice specifice de execuție de Polițist local, clasa III (studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat ) grad profesional asistent din cadrul Compartimentului ordine și liniște publică al Serviciului ordine și liniște publică, paza bunurilor;

Ținând cont de faptul  că pentru  buna desfășurare a activității Poliției locale este necesară ocuparea prin concurs a posturilor de mai sus,

În conformitate cu prevederile LEGII nr. 155 / 2010 a poliţiei locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare și cu prevederile  art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 1.332 / 2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a poliţiei locale, potrivit cărora:

      “ (1) Funcţiile publice vacante din cadrul poliţiei locale se ocupă potrivit prevederilor <LLNK 11999   188 11 211    0 18>Legii nr.188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Condiţiile de organizare şi de desfăşurare a concursului sau a examenului se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, la propunerea primarului/primarului general, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.”

Deoarece prevederile referitoare la condițiile de ocupare a funcțiilor publice prevazute de Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici, care a fost abrogată, au fost preluate în cuprinsul Ordonanței de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

S-a propus aprobarea prin hotărâre a consiliului local a condiţiilor specifice de participare la concurs, respectiv :

  • pentru postul corespunzător funcţiei publice specifice  de execuţie   de Poliţist local clasa III, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului activitate comercială al Serviciului disciplină în construcții, activitate comercială, protecția mediului:
  • studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice – minim 1 ani.
  • condiție fizică adecvată funcției publice specifice care va fi testată prin susținerea unei probe suplimentare sportive eliminatorii, pentru verificarea aptitudinilor fizice ale candidaților, potrivit anexelor la prezentul proiect de hotărâre.

 

  • pentru  postul  corespunzător funcţiei publice specifice  de execuţie   de Poliţist local clasa III grad profesional asistent  din cadrul  Compartimentului operatori trafic - supraveghere al  Serviciului monitorizare video si trafic:
  • studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;
  • competenţe în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel de bază – competenţe ce vor fi testate prin proba suplimentara de testare a competentelor specifice in domeniul tehnologiei informatiei ;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice – minim 1 an.

Proba suplimentară de testare a competentelor specifice in domeniul tehnologiei informatiei se va desfășura potrivit procedurii aprobate la nivelul Primăriei municipiului Deva .

  • pentru   postul   corespunzător funcţiei publice specifice  de execuţie   de Poliţist local clasa III grad profesional asistent din cadrul Compartimentului ordine şi linişte publică al  Serviciului ordine şi linişte publică, paza bunurilor:
  • studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice – minim 1 an;

  - condiție fizică adecvată funcției publice specifice care va fi testată prin susținerea unei probe suplimentare sportive eliminatorii, pentru verificarea aptitudinilor fizice ale candidaților, potrivit anexelor la prezentul proiect de hotărâre .

Considerăm totodată oportună  aprobarea prin hotărâre a consiliului local a probelor de concurs, urmând ca perioada de desfășurare a concursului, componenţa comisiilor de concurs, bibliografia şi tematica să fie stabilite de Primarul municipiului Deva, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvenului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare .

În baza prevederilor ORDONANȚEI DE URGENȚĂ nr.57/2019 privind Codul administrativ, ale HOTĂRÂRII GUVERNULUI nr.1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a poliţiei locale și ale  HOTĂRÂRII GUVERNULUI nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare care reglementează organizarea și desfășurarea concursurilor organizate pentru ocuparea funcțiilor publice,

Supunem spre aprobare Consiliului Local al municipiului Deva proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

 

 

    Șef serviciu resurse umane,                                                                      Director executiv,

            Felea Diana Maria                                                  Direcția juridică și administrație publică locală

                                                                                                                                     Mura Oana

      

 

 

 

                                                                                                                     Întocmit,

                                                                                                         Serviciul resurse umane,

                                                                                                              Consilier Anghe Oana