România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport DAS

ROMANIA

JUDEŢUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL DEVA

DIRECȚIA DE ASISTENȚA SOCIALĂ DEVA

SERVICIUL EVIDENȚĂ ȘI PLATĂ BENEFICII DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ

 

 

 

RAPORT

la proiectul de hotărâre privind modificarea Anexei nr.1 și nr.2 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva nr.337/2022 privind stabilirea situațiilor deosebite pentru care se acordă ajutoare de urgență și a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgență din bugetul local

 

 

 

Direcția de Asistență Socială Deva, instituție publică cu personalitate juridică, subordonată Consiliului Local al Municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare al domnului Primar al municipiului Deva Nicolae – Florin Oancea, prin care se propune Consiliului Local al Municipiului Deva adoptarea unei hotărâri privind modificarea Anexei nr.1 și nr.2 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva nr.337/2022 privind stabilirea situațiilor deosebite pentru care se acordă ajutoare de urgență și a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgență din bugetul local, supunem atenției Consiliului Local al Municipiului Deva următoarele:

                Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva nr. 337/2022 s-au stabilit situațiile deosebite pentru care se acordă ajutoare de urgență și metodologia de acordare a ajutoarelor de urgență din bugetul local;

            Conform prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare, se pot acorda ajutoare de urgență familiilor și persoanelor care se află în situații de necesitate cauzate de calamități naturale, incendii, accidente, precum și alte situații deosebite, stabilite prin hotărâre de consiliu local;

            În temeiul Legii nr.292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare, autoritățile administrației publice locale intervin pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea efectelor temporare ori permanente ale situațiilor care pot genera marginalizarea sau excluziunea socială a persoanei, familiei, grupurilor ori comunităților;

            Ținând cont de situațiile faptice care au fost identificate pe parcursul acordării ajutoarelor de urgență, de actele doveditoare pe care le pot prezenta solicitanții, precum și de faptul că acest beneficiu de asistență socială nu se acordă pe baza testării veniturilor, neexistând o limită a venitului mediu net lunar pentru beneficiar/familia beneficiară;

            Din aceste considerente, este necesar:

  • modificarea pct.4 din Anexa nr.1-Situațiile deosebite pentru care se acordă ajutoare de urgență în baza Legii nr.416/2001, privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare, la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva nr.337/2022, în sensul introducerii situației medicale, apărută ca urmare a unor afecțiuni, care impune urmarea unei proceduri de recuperare, precum și modificarea în sensul prevederii faptului că ajutorul de urgență se acordă sub formă de tichete sociale sau numerar, în funcție de decizia comisiei, astfel încât pct.4 va avea următorul conținut:

Situația medicală, apărută ca urmare a unor afecțiuni, care impun analize, medicamente și/sau investigații medicale sau urmarea unei proceduri de recuperare, conform recomandărilor medicului de specialitate.

Pentru o asemenea situație, o persoană singură/familie poate beneficia o singură dată de ajutor de urgență în cursul unui an calendaristic. Valoarea ajutorului de urgență acordat este de maxim 5.000 lei și se acordă sub formă de tichete sociale sau numerar, în baza deciziei comisiei ”;

  • introducerea unei noi situații deosebite sub forma pct.17:

” Situația survenită în cazul decesului persoanei singure sau a unei persoane dintr-o familie fără venituri sau cu venituri mici, când persoana decedată nu a realizat venituri și nu a avut asigurate contribuții la fondul asigurărilor sociale, urmașii sau aparținătorii acesteia neputând beneficia de ajutor de înmormântare din partea altor instituții, cu condiția prezentării documentelor justificative în original care să reflecte cheltuielile efectuate cu această ocazie.

Pentru o asemenea situație, o persoană singură/familie poate beneficia o singură dată de ajutor de urgență în cursul unui an calendaristic. Valoarea ajutorului de urgență acordat unei persoane singure/familie, este de maxim 3.000 lei. 

  • radierea pct.15 din Anexa nr.2- Procedura de acordare a ajutoarelor de urgență familiilor sau persoanelor, din bugetul local al Municipiului Deva, precum și documentele necesare completării dosarelor, la Hotărârea nr.337/2022, iar punctul 16 devine punctul 15, punctul 17 devine punct 16;

Ținând cont de faptul că fondurile necesare pentru plata ajutoarelor de urgență acordate, se suportă de la bugetul local și pot fi acordate numerar sau sub formă de tichete sociale;

            

            În temeiul art.28 alin.1 și alin.5 din Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

            În acord cu reglementările art.7, art.8, art.9 alin.1 lit.a) și lit.c), art.10, art.11 lit.b) și lit.c), art.15 alin.1 și alin.3, art.16 și ale art.112 din Legea nr.292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare;

            În temeiul art.7 alin.13 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrație publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

            În temeiul art.13, art.84 alin.5, precum și ale art.129 alin.1, alin.2 lit.d) și alin.7 lit.b) și art.243 alin.1 lit.a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

            Față de cele de mai sus, supunem atenţiei comisiilor de specialitate şi plenului Consiliului local proiectul de hotărâre privind modificarea Anexei nr.1 și nr.2 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva nr.337/2022 privind stabilirea situațiilor deosebite pentru care se acordă ajutoare de urgență și a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgență din bugetul local.          

 

 

 

         Direcţia de Asistență Sociala Deva          Serviciul evidență și plată beneficii de asistență socială 

                  Director executiv,                                                                          Sef Serviciu,          

              Alex- Cosmin JURJA                                                                     Maria IOVĂNESCU

 

 

       

 

                                                                                                Biroul juridic, achiziții și registratură

                                                                                                                        Șef Birou,        

                                                                                                     Cosmina NOAGHIU-BOLDA