Nr. 131 / 27.04.2022
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind completarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei de salubrizare în municipiul Drobeta Turnu Severin, aprobat prin H.C.L. nr. 61 / 29.03.2021

Inițiator proiect

Cristian MURĂ

Viceprimarul municipiului

Hotărâre

România

România

Județul Mehedinți

Consiliul Local al municipiului Drobeta-Turnu Severin

Municipiul Drobeta-Turnu Severin

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 131 din 27.04.2022

privind completarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei de salubrizare în municipiul Drobeta Turnu Severin, aprobat prin H.C.L. nr. 61 / 29.03.2021

Ținând cont de:

  1. Raportul de specialitate al Direcției Managementul Deșeurilor din aparatul de specialitate al Primarului, înregistrat sub nr. 362 / 21.04.2022 privind completarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei de salubrizare în municipiul Drobeta Turnu Severin aprobat prin H.C.L. nr. 61 / 29.03.2021; 
  2. Referatul de aprobare, înregistrat sub nr. 363 / 21.04.2022;
  3. Prevederile art. 6 alin. (1) lit. k din Legea nr. 101 / 2006 – Legea serviciului de salubrizare a localităților, cu modificările și completările ulterioare;    
  4. Legea nr. 51 / 2006 – Legea serviciilor comunitare de utilități publice, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Legea nr. 227 / 2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Legea nr. 211 / 2011 privind regimul deșeurilor, cu modificările și completările ulterioare;
  7. O.U.G. Nr. 196 / 2005 privind Fondul pentru Mediu, cu modificările și completările ulterioare;
  8. O.U.G. nr. 74 / 2018 pentru modificarea și completarea Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deșeurilor, a Legii nr. 249 / 2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje și a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 196 / 2005 privind fondul pentru mediu, aprobată cu modificări prin Legea nr. 31 / 2019;
  9. Planul național de gestionare a deșeurilor 2014 – 2020 aprobat prin H.G. 942 / 2017;
  10. Prevederile art. 30 alin. (1), (2) și (5) din Legea nr. 273 / 2006 privind finanțele locale, cu modificările și completările ulterioare;
  11. Avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local;

Ținând cont de prevederile art. 84, art. 129 alin. 1, alin. 2 lit. (d), coroborat cu art. 139 alin. 1 și în temeiul art. 196 alin. 1 lit. (a) din Codul Administrativ aprobat prin O.U.G. nr. 57 din 3 iulie 2019;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului drobeta-turnu severin

întrunit în a 4-a ședință ordinară a mandatului 2020 - 2024, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - Se aprobă instituirea taxei de salubrizare pentru evenimente speciale organizate în Municipiul Drobeta Turnu Severin, ca plată ce va fi efectuată de agenți economici ca și contravaloare a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare deșeuri pentru activitatea desfășurată pe perioada evenimentelor. 

Art. 2 - Se  aprobă modificarea   "Regulamentul de instituire și administrare a taxei de salubrizare în municipiul Drobeta Turnu Severin", aprobat de către Consiliul Local al municipiului prin  H.C.L.      nr. 61 / 23.03.2021, prin introducerea în Regulament a Anexei nr. 11 "Taxă de salubrizare pentru evenimente speciale pe tipuri de activități desfășurate", conform Anexei nr. 1 la prezenta hotărâre.

Art. 3 - Ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri revine Direcției Managementul Deșeurilor din aparatul de specialitate al primarului municipiului Drobeta Turnu Severin.

Art. 4 - Hotărârea se transmite Instituției Prefectului – Județul Mehedinți, Primarului municipiului Drobeta Turnu Severin și se comunică Direcției de Taxe și Impozite Locale și Direcției Managementul Deșeurilor din cadrul Primăriei municipiului Drobeta Turnu Severin.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Gheorghe VERDEȘ

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI DROBETA-TURNU SEVERIN,

Mirela-Onuța PĂSAT

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 131 / 27.04.2022

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 12
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 23
2 Numărul consilierilor locali în funcție 23
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 22
4 Numărul voturilor „PENTRU” 20
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 2
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 131 / 27.04.2022

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 27.04.2022
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 10.05.2022
4 Comunicarea către prefectul județului 03.05.2022
5 Aducerea la cunoștință publică 29.06.2022
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu