România

România

Județul Timiș

Comuna Dudeștii Noi

Comuna Dudeștii Noi

                                      Anexă la

Hotărârea Consiliului Local 

nr. 53 din 19 noiembrie 2012

                                                                                    

REGULAMENTUL PROPRIU

CUPRINZÂND MĂSURILE METODOLOGICE, ORGANIZATORICE, TERMENELE ŞI CIRCULAŢIA PROIECTELOR DE HOTĂRÂRI DE CONSILIU LOCAL

 

 

Art. 1.-  Prezentul regulament, în aplicarea dispoziţiilor art. 80 coroborate cu celelalte din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, cuprinde măsurile metodologice, organizatorice, termenele şi circulaţia proiectelor de hotărâri de consiliu local, precum şi a hotărârilor adoptate de către Consiliul local al comunei Dudeştii Noi.-

 

Art. 2.-  Hotărârea constituie actul juridic ce exprimă o voinţă manifestată solidar de către consiliul local al comunei, ca autoritate deliberativă la nivel local, şi produce în mod direct efecte juridice, are caracter de actualitate şi este obligatorie:

a) pe întreg teritoriul administrativ al comunei Dudeştii Noi, în cazul în care hotărârea are caracter normativ;

b) pentru persoana sau persoanele nominalizate, în cazul în care hotărârea are caracter individual.-

 

Art. 3.-  (1) Organizarea executării şi executarea în concret a hotărârilor consiliului local constituie o preocupare constantă a primarului, precum şi a viceprimarului, a consilierilor locali, a secretarului, a oricăruia dintre funcţionarii publici sau din personalul contractual anume desemnat cu aducerea la îndeplinire a hotărârii respective.

(2) Neaducerea la îndeplinire a prevederilor hotărârilor, la termenele şi în condiţiile prevăzute în acestea, se sancţionează potrivit Statutului aleşilor locali, Statutului funcţionarilor publici sau Codului muncii, după caz.-

 

Art. 4.- (1) Pot iniţia proiecte de hotărâri  următoarele categorii de persoane:

a) primarul comunei;
b) viceprimarul comunei;
c) consilierii locali ai comunei;
d) cetăţenii cu domiciliul stabil în comuna Dudeştii Noi.

(2) Redactarea proiectelor se face de cei care le propun, cu sprijinul secretarului comunei şi al serviciilor din cadrul aparatului de specialitate al primarului.-

 

Art. 5. - (1) Cetăţenii pot propune consiliului local spre dezbatere şi adoptare proiecte de hotărâri.

(2) Promovarea unui proiect de hotărâre poate fi iniţiată de unul sau de mai mulţi cetăţeni cu drept de vot, dacă acesta este susţinut prin semnături de cel putin 5% din populaţia cu drept de vot a comunei.-

 

Art. 6. - (1) Iniţiatorii depun la secretarul comunei forma propusă pentru proiectul de hotărâre . Proiectul va fi afişat spre informare publică prin grija secretarului comunei.

(2) Iniţiatorii asigură întocmirea listelor de susţinători pe formulare puse la dispoziţie de secretarul comunei.

(3) Listele de susţinători vor cuprinde numele, prenumele şi domiciliul, seria şi numarul actului de identitate şi semnăturile susţinătorilor.

(4) Listele de susţinători pot fi semnate numai de cetăţenii cu drept de vot care au domiciliul pe raza comunei Dudeştii Noi.-

 

Art. 7. - După depunerea documentaţiei şi verificarea acesteia de către secretarul comunei, proiectul de hotărâre va urma procedurile regulamentare de lucru ale consiliului local.-

 

Art. 8.-  (1) Proiectele de hotărâri trebuie să îndeplinească condiţiile de formă şi fond prevăzute de Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, adaptate acestor categorii de acte şi nu pot contraveni unor prevederi din acte normative de nivel superior.

(2) Proiectul de hotărâre a consiliului local are următoarele părţi constitutive: titlul, formula introductivă, preambulul, partea dispozitivă şi formula de atestare a autenticităţii.

(3) Titlul proiectului de hotărâre a consiliului local cuprinde obiectul reglementării exprimat sintetic.

(4) Se interzice ca titlul unui proiect de hotărâre a consiliului local să fie acelaşi cu cel al altei hotărâri a consiliului local în vigoare, numai dacă, prin acest proiect, se abrogă hotărârea respectivă.

(5) Formula introductivă este următoarea: „În temeiul prevederilor art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,”.

(6) Preambulul urmează formula introductivă şi cuprinde:

a) menţionarea dispoziţiilor legale pe baza şi în executarea cărora proiectul de hotărâre a consiliului local a fost iniţiat;

b) descrierea, în sinteză, a scopului reglementării;

c) avizele sau alte acte administrative prealabile sau avute în vedere, atunci când pentru adoptarea hotărârii consiliului local se impune obţinerea unui astfel de aviz;

d) înaintea părţii dispozitive, următoarea formulă: CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI DUDEŞTII NOI  adoptă următoarea hotărâre.”.

(7) Partea dispozitivă a proiectului de hotărâre a consiliului local reprezintă conţinutul propriu-zis al reglementării, alcătuit din totalitatea normelor juridice instituite pentru sfera raporturilor sociale ce fac obiectul acestuia.-

(8) Formula de atestare a autenticităţii cuprinde:

a) „PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ”, sub care se înscrie prenumele şi numele persoanei care exercită această autoritate, lăsându-se spaţiul necesar pentru semnătura sa;

b) „Contrasemnează pentru legalitate:”, sub care se menţionează „SECRETARUL COMUNEI”, iar sub aceasta se înscrie prenumele şi numele persoanei care exercită această funcţie publică de conducere, lăsându-se spaţiul necesar pentru semnătura sa;

c) menţiunile privind numărul de file/numărul de anexe „F…/A…”, iniţialele prenumelui şi numelui persoanei care redactează - iniţialele prenumelui şi numelui persoanei care a dactilografiat-tehnoredactat şi numărul de exemplare  „Ex.: …”.-

 

Art. 9.-  (1) Proiectele de hotărâri ale consiliului local, inclusiv anexele la acestea, vor fi prezentate secretarului comunei în scopul avizării pentru legalitate, materializată prin semnătura sa olografă.

(2) Avizarea pentru legalitate poate fi:

a) favorabilă, caz în care proiectul de hotărâre a consiliului local se semnează de către secretarul comunei;

b) favorabilă, cu obiecţii sau propuneri, ce vor fi comunicate persoanei iniţiatoare, în scris, după cum secretarul comunei apreciază că se justifică, astfel încât acestea să fie avute în vedere la definitivarea proiectului de hotărâre a consiliului local;

c) negativă, în acest caz avizul se motivează de către secretarul comunei şi este însoţit de documentele sau de informaţiile pe care se sprijină.

(3) Avizarea pentru legalitate de către secretarul comunei se poate face:

a) la prezentarea de către iniţiator a proiectului de hotărâre a consiliului local;

b) până cel târziu cu două ore înainte de sfârşitul programului de lucru al zilei următoare celei în care i s-a prezentat proiectul de hotărâre a consiliului;

c) în cazul în care examinarea proiectului de hotărâre a consiliului local necesită o documentare aprofundată şi care nu permite încadrarea în termenul prevăzut la lit. b), înainte de expirarea acestui termen, secretarul poate solicita primarului încuviinţarea privind prelungirea termenului cu maxim 5 zile, termenul stabilit de primar nu poate fi depăşit.-

 

Art. 10.-  (1) După definitivarea şi semnarea proiectelor de hotărâri  de către iniţiator(i), atunci când în conţinutul acestora se regăsesc materializate obiecţiunile sau propunerile secretarului, acesta le semnează şi le atribuie, de îndată, numere în ordinea datării lor din Registrul pentru evidenţa proiectelor de hotărâri  începând cu nr.1 pe fiecare an calendaristic.

(2) În cazul în care proiectul de hotărâre a consiliului local este promovat de iniţiator, iar în acesta nu se regăsesc materializate obiecţiile sau propunerile efectuate de către secretarul comunei ori refuză să-l semneze ca efect al faptului că avizarea pentru legalitate este negativă, secretarul comunei are obligaţia să procedeze, de îndată, la atribuirea de număr de ordine, potrivit alin. (1), urmând ca obiecţiile sau propunerile, precum şi motivarea pentru avizarea negativă, să fie comunicate consiliului local iar dacă hotărârea este adoptată comunicarea se face către prefect în condiţiile prevăzute la art. 49 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Numărul hotărârii consiliului local şi data adoptării acesteia sunt înscrise în imediata apropiere a titlului hotărârii consiliului local, întregind identitatea acesteia.

(4) În faza de proiect de hotărâre a consiliului local, înaintea proiectului de hotărâre propriu-zis se va ataşa o pagină descrisă în anexa prezentului Regulament.-

 

Art. 11.-  În cazul în care primarul comunei Dudeştii Noi este şi iniţiatorul proiectului de hotărâre a consiliului local sau de hotărâre de consiliu local, avizarea pentru legalitate se face de către secretarul comunei la termenele şi în condiţiile prevăzute la art. 9 alin. (2) şi (3).-

 

Art. 12.-  După înregistrarea proiectului de hotărâre de către secretarul comunei în Registrul pentru evidenţa proiectelor de hotărâri, proiectul urmează circuitul de consultare şi avizare stabilit de regulamentele în vigoare adoptate de către consiliul local.-

 


 

Anexă

ROMÂNIA

JUDEŢUL TIMIŞ

CONSILIUL LOCAL AL 

COMUNEI DUDEŞTII NOI 

 

 



Dudestii noi TM_C


 


 

Proiect de hotărâre

Nr. ____ din _____________

 

Titlul proiectului de hotărâre a consiliului local

 

 

Iniţiator:

 

 

(se trece prenumele şi numele iniţiatorului, sub care acesta semnează)

 

 

 

Aviz favorabil

secretarul comunei

 

(se trece prenumele şi numele secretarului comunei, sub care acesta semnează)

 

Avize necesare:

 

(se trec comisiile de specialitate şi alte avize necesare)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proiectul se va lua în discuţie la şedinţa din 

(data şedinţei de consiliu local)

 

Regulamentul în format fișier