Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 43 / 21.06.2024
Caracter normativ

Proiect de hotărâre

privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului comunei Bustuchin, județul Gorj, aprobarea organigramei și a ștatului de funcții

Raportul compartimentelor de resort

Forma inițiatorului

România

România

Județul Gorj

Consiliul Local al comunei Bustuchin

Comuna Bustuchin

Proiect de hotărâre

Nr. 43 din 21.06.2024

privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului comunei Bustuchin, județul Gorj, aprobarea organigramei și a ștatului de funcții

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. Ordinul nr. 130/26.03.2024  privind aprobarea  numărului maxim de posturi din aparatele de specialitate al Consiliului Județean Gorj, din aparatele de specialitate ale primarilor unităților administrativ-teritoriale din județul Gorj precum și din instituțiile publice înființate prin hotărâri ale autorităților deliberative de la nivelul județului Gorj;
  2. prevederile art. XVII, alin. (8) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung;
  3. prevederile art.129 alin.(3) lit. c) și e), art.130, art.370, art.382, art. 391, art.404, art.405, art.407, art.408, art. 409, art. 518, și art.610 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;
  4. prevederile Legii nr.53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  5. prevederile art.8 alin.(l) și art.11 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
  6. prevederile O.U.G. nr.63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de:

  1. referatul de aprobare nr. 8010 din 21.06.2024 la proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei si a statului de functii pentru aparatul de specialitate al Primarului comunei Bustuchin, județul Gorj, ca urmare a reorganizării instituției prin modificarea structurii organizatorice și a ștatului de funcții;
  2. raportul de specialitate nr. 8011 din 21.06.2024 întocmit de Secretarul General al comunei Bustuchin;
  3. referatul de necesitate nr. 8018 din 21.06.2024 al Compartimentului financiar- contabil, impozite, taxe locale, achizitii publice si fonduri europene;


Luând act de:

  1. HOTĂRÂREA NR. 30 din 26.04.2024 privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local Bustuchin nr. 85 din 24.11.2023, privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului comunei Bustuchin, județul Gorj, aprobarea organigramei și a ștatului de funcții;



În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei bustuchin

adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - Se aprobă reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului comunei Bustuchin prin modificarea structurii organizatorice și a statului de funcții, cu încadrarea în numărul maxim de personal aprobat prin Ordinul Prefectului – Județul Gorj nr. 130/26.03.2024.

Art. 2 - Se aprobă Organigrama si Statul de functii al aparatului de specialitate al primarului comunei Bustuchin, judetul Gorj, conform următoarelor operatiuni: 

           1. Se înfiintează 1 un post vacant de inspector superior, nivel studii S in cadrul Compartimentului financiar- contabil, impozite, taxe locale, achizitii publice si fonduri europene 

         2. Se desfiintează postul contractual de executie, de muncitor necalificat, grad I, studiii M/G, ocupat de catre dna. Ioniță Sorina, incadrat în cadrul Compartimentului cultură, educatie, sport, bibliotecă, transport si administrarea domeniului public si privat.

       Dupa aprobarea noii structuri organizatorice, persona sus mentionata, al cărui post a fost desfiintat, va fi notificata cu privire la modificarile intervenite la nivelul structurii din care face parte (desfiintare, dispozitiile legale aplicabile, precum si alte informatii). Totodata îi va fi adusă la cunostiintă lista posturilor contractuale vacante de executie, daca este cazul. Salariatul al carui contract individual de munca înceteaza din motive neimputabile lui, are dreptul de a fi anagajat cu prioritate pe unul din posturile contractuale de muncitor necalificat infiintate în cadrul compartimentului cultură, educatie, sport, bibliotecă, transport si administrarea domeniului public si privat, fara examen sau concurs. 

         Salariatul al carui post a fost desfiintat, va beneficia de un termen de preaviz prevazut de Codul muncii. De la data expirarii termenului de preaviz, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice, acesta are dreptul să îsi manifeste în scris acordul cu privire la locul de munca oferit.

          În situatia în care persoana, careia i se ofera dreptul de a fi reangajat, nu-si manifesta în scris acordul în termenul prevazut la punctul anterior, sau refuza locul de munca oferit,  Primaria comunei Bustuchin, poate face noi angajari, în conditiile legii pe locurile de munca vacante. În cazul în care opteaza pentru unul din posturile vacante, anagajarea se va face prin încheierea unui contracte individual de muncă între salariatul caruia i se ofera dreptul de a fi reangajat si Primaria comunei Bustuchin (UAT Comuna Bustuchin) prin reprezentantul legal, respectiv Primarul comunei Bustuchin.

Art. 3 - Se aprobă organigrama aparatului de specialitate al Primarului comunei Bustuchin, județul Gorj conform Anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 4 - Se aprobă statul de funcții cu încadrarea în numărul de personal pentru aparatul de specialitate al Primarului comunei Bustuchin, județul Gorj, conform Anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5 - Primarul comunei Bustuchin precum și compartimentele de specialitate din cadrul aparatului primarului vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri. 

Art. 6 - Prezenta hotărâre se comunica prin intermediul Secretarului General al comunei, in termenul prevăzut de lege, Primarului comunei, Instituției Prefectului - Județul Gorj și Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI BUSTUCHIN

Ion CIOCEA

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

p SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI BUSTUCHIN

Vasile ZIDARU

cu atribuții delegate specifice secretarului general

Documente de prezentare și motivare

Rezultate voturi