ANEXA NR. 2 la proiectul de hotărâre nr. 25 din 30.08.2022

                                                                                                                                             Anexa nr.2

   la H.C.L. nr.25/30.08.2022 

 

CAIET DE SARCINI

privind Organizarea şi Funcţionarea Serviciului specializat pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Comuna Ciocănești, județul Dâmbovița

 

I. DISPOZIȚII GENERALE:

Prezentul caiet de sarcini stabilește condițiile de desfășurare a activităților specifice serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân, stabilind nivelurile de calitate și condițiile tehnice necesare funcționării acestui serviciu în condiții de eficiență și șiguranță. 

Prezentul caiet de sarcini a fost stabilit în baza legislatiei în vigoare și condițiilor minime în care trebuie să se desfășoare activitatea pentru gestionarea câinilor fără stăpân în comuna Ciocănești. 

Caietul de sarcini a fost elaborat spre a servi drept documentație tehnică și de referință în vederea stabilirii condițiilor specifice de desfășurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân, modalitatea de gestiune aleasă fiind gestiunea prin concesiune. 

Delegarea de gestiune prin concesiune a Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân se va realiza în conformitate cu principiile şi reglementările prevăzute în:

  • Ordonanța de urgență a Guvernului  nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, cu modificările și completările ulterioare;  
  • Hotărârea de Guvern nr.1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, cu modificările și completările ulterioare; 
  • Legea nr.205/2004 privind protecţia animalelor, cu modificările și completările ulterioare; 
  • Ordinul nr.31/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 205/2004 privind protecția animalelor; 
  • art.22 alin.(1) și alin.(2) lit.b) și alin.(3) din Legea nr.51/2006 privind serviciilor comunitare de utilități publice, cu modificările și completările ulterioare; 
  • Legea nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii, cu modificările și completările ulterioare;

Concesiunea serviciului public pentru gestionarea câinilor fără stăpân se va face în urma organizării unei licitații publice în conformitate cu prevederile Legii nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii și Hotărârea de Guvern nr.867/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii din Legea nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, la care pot participa persoane juridice române/străine, autorizate în condițiile legii.

Scopul concesionării Serviciului public pentru gestionarea câinilor fără stăpân din comuna Ciocănești îl constituie reducerea numărului de câini fără stăpân, ameliorarea sănătății și bunăstării câinilor din adăposturi, stoparea înmulțirii necontrolate a câinilor de rasă comună, prevenirea abandonului și a pierderii câinilor, reducerea apariției rabiei și a altor zoonoze, reducerea riscurilor sănătății oamenilor, prevenirea agresivității asupra oamenilor și animalelor precum și reducerea comerțului ilegal și a traficului cu animale. 

Caietul de sarcini, Regulamentul serviciului de gestionare al câinilor fără stăpân, Studiul de oportunitate și documentația de atribuire se aprobă prin hotărâre a Conșiliului local al comunei Ciocănești.

 

II. OBIECTUL ȘI ARIA CONCESIUNII:

Art.1 - Datele de identificare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân:

Beneficiarul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân este comuna Ciocănești.

Obiectul contractului de concesiune este exploatarea Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân în conformitate cu obiectivele beneficiarului.

Gestionarea câinilor fără stăpân este un ansamblu de operațiuni și proceduri, care se efectuează etapizat, astfel: capturare, transport, examinare medical-veterinară, cazare 14 zile, oprațiuni medical-veterinare, identificare prin microcipare, inregistrare, eutanașiere și incinerare (după caz). 

Aria de desfășurare a activității de gestionare a câinilor fără stăpân va fi pe raza comunei Ciocănești. 

Art.2 - Termenii folosiți în prezentul Caiet de sarcini și semnificația lor în condițiile legislației în vigoare :

  1. domeniul public al unităților administrative-teritoriale - totalitatea bunurilor mobile și imobile aflate în proprietatea publică a unităților administrativ-teritoriale care prin modalități prevăzute de lege și care fac parte din domeniul public al acestora;
  2. infrastructura edilitar - rurală - ansamblul bunurilor mobile și imobile dobândite potrivit legii, constând în clădiri, construcții și instalații tehnologice, echipamente funcționale, dotări specifice și mobilier rural, inclusiv infrastructura tehnico-edilitară și terenurile aferente, destinate desfășurării unor activități edilitar urbane. Infrastrucura edilitar-rurală face parte din domeniul public sau privat al unităților administrativ-teritoriale și este supusă regimului juridic al proprietății publice sau private, potrivit legii; 
  3. operator/prestator al serviciilor specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân - persoana juridică de drept public sau privat, care are competența și capacitatea de a presta servicii în domeniul protecției animalelor și căruia i s-a delegat, încredințat sau concesionat, în condițiile legii realizarea activității de gestionare a câinilor fără stăpân; 
  4. câine fără stăpân - orice câine crescut, adăpostit, ținut pe domeniul public, în locuri publice sau în spațiile adiacente acestora, în afara proprietății stăpânului sau deținătorului acestuia, necontrolat, nesupravegheat, liber, abandonat, inclusiv cei identificați prin microcipare sau alt mijloc alternativ de identificare, stabilite de către Autoritatea Sanitar - Veterinară și pentru Siguranța Animalelor; 
  5. câine periculos - câine care aparține următoarelor rase, grupate în două categorii, după cum urmează: 

            Categoria I: câini de luptă și de atac, asimilați prin caracterele morfologice cu câinii de tip Pit Bull, Boerbull, Bandog și metișii lor;

            Categoria II: câinii din rasele Staffordshire, Bull Terrier, American Staffordshire Terrier, Tosa, Rottweillwer, Dog Argentinian, Mastino Napoletano, Fila Brazileiro, Mastiff, Ciobanesc Caucazian, Cane Corso și metișii lor; 

f) câine agresiv - orice câine care fără să fie provocat, mușcă sau atacă persoane ori animale domestice în locuri publice sau private și orice câine care participă la lupte între câini sau care a fost antrenat în acest scop. Nu intră în această categorie câinii care atacă sau mușcă o persoană care a pătruns fără drept, în orice mod, într-o proprietate privată sau publică protejată de acel câine sau de orice alt câine folosit de unitățile de poliție, jandarmerie, de alte unități militare, de unități vamale sau de serviciile publice de securitate, protecție și pază, chiar dacă, aflându-se în misiune, a atacat sau mușcat o persoană;

g) câine utilitar - orice câine folosit de unitățile de poliție, jandarmerie, de alte unități militare, de unitățile vamale, de serviciile de securitate, protecție și pază, de persoanele cu dizabilități precum și orice câine folosit în caz de dezastre sau de către organizațiile neguvernamentale în activitățile educative, terapeutice, de căutare și salvare sau utilitare; 

h) câine rasă comună - orice câine care nu poate fi asimilat unei rase omologate; 

i) deținător de animale - proprietarul, persoana care deține cu orice titlu valabil, precum și orice persoană fizică sau juridică în îngrijirea căreia se află animalul; 

j) abandonul - constă în lăsarea unui animal aflat în proprietatea și îngrijirea omului, pe domeniul public, fără hrană, adăpost și tratament medical; 

k) sterilizare - operațiune prin care se realizează suprimarea funcției  -reproducătoare a câinilor; 

l) eutanasia - act de sacrificare prin procedee rapide și nedureroase a câinilor fără stăpân care sunt bolnavi cronic sau incurabil ori care nu au fost revendicați sau adoptați în condițiile și în termenele stabilite de lege; 

m) revendicare câine - solicitare de restituire formulată de persoana care a deținut anterior câinele;

n) adopție - procedura de preluare în proprietate a câinilor fără stăpân din adăposturi de către personae fizice sau juridice, cu respectarea prevederilor art.5 din Legea nr.205/2004 privind protecția animalelor, cu modificările și completările ulterioare, adoptatorul căpătând calitatea de deținător de animal de companie;

            o) adopție la distanță - procedura prin care, în condițiile prevederilor art.7 alin.(2) și alin.(5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.155/2001 cu modificările și completările ulterioare, persoanele fizice și juridice își pot asuma responsabilitatea suportării cheltuielilor necesare intreținerii câinilor fără stăpân în adăposturile publice pe o perioadă prevazuta la art 4 alin.(1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 155/2001; 

p) activitate de ecarisaj - activitate de colectare a deșeurilor de origine animală/ subproduse de origine animală ce nu sunt destinate consumului uman, în scopul procesării sau incinerării/coincinerării acestora, incluzând serviciile de transport, depozitare și manipulare a acestora, după caz; 

q) unitate de ecarisaj - unitate aparținând persoanelor fizice sau juridice inclusiv instituțiilor publice, care desfășoară activități de ecarisaj în baza autorizării și/sau aprobării după caz, potrivit prevederilor legale; 

r) deșeuri de origine animală - subproduse de origine animală ce nu sunt destinate consumului uman, porțiuni sau cadavre întregi de animale; 

s) adăpost public - adăpost pentru câinii fără stăpân, ce aparține unităților administrativ-teritoriale și deservește aceste unități, administrate de operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân; 

t) adăpost privat - adăpost pentru câinii fără stăpân, care aparține unei persoane juridice sau fundație care desfășoară activități în domeniul protecției animalelor; 

u) examen medical - procedura efectuată de un medic veterinar de liberă practică organizat în condițiile legii, prin care se urmărește stabilirea stării de sănătate a câinilor; 

v) gestionarea câinilor fără stăpân - ansamblul de operațiuni și proceduri care au ca scop controlul populației de câini fără stăpân; 

w) asociație sau fundație pentru protecția animalelor - organizație neguvernamentală, înființată în temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului  nr.26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.246/2005, cu modificările și completările ulterioare, care desfășoară activități și acțiuni de protecție a animalelor și în al cărui statut figurează scopuri și activități referitoare la protecția și bunăstarea animalelor; 

x) serviciu specializat pentru gestionarea câinilor fără stăpân - serviciu de utilitate publică, înființat la nivelul unităților administrativ-teritoriale, în condițiile legii, de consiliul local, în scopul gestionării câinilor fără stăpân de pe raza unității administrativ–teritoriale respective; 

y) capturare - operațiunea de prindere a câinilor efectuată de către operatorii serviciilor specializate de gestionare a câinilor fără stăpân; 

z) identificare - operațiunea prin care se atașează câinelui un mijloc de identificare, precum și operațiunea de citire a mijlocului de identificare și de stabilire a datelor de identificare ale deținătorului câinelui sau a locului de proveniență a acestuia; 

aa) mijloc de identificare - orice dispozitiv de tipul microcipului, crotaliei, tatuajului, medalionului inscripționat, care conține informații necesare identificării deținătorului câinelui, respectiv a serviciului public care a gestionat câinele; 

bb) microcip - mijloc de identificare electronic omologat, care se implantează sub pielea animalului, în dreptul omoplaților și care conține un număr unic criptat sub forma unui cod de bare ce poate fi citit cu ajutorul unui dispozitiv electronic; 

cc) vecini - proprietarii spațiilor locative care au cel puțin un perete comun cu spațiul locativ în care urmează să fie adăpostiți câinii adoptați din adaposturile publice; 

dd) utilizatorii/beneficiarii serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân sunt: UAT comuna Ciocănești, asociații de locatari sau proprietari, cetățeni ai comunei Ciocănești, agenții economici care iși desfășoară activitatea pe teritoriul comunei Ciocănești.

Art.3 Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân va așigura: 

  1. îmbunătățirea condițiilor de viața ale cetăţenilor; 
  2. dezvoltarea durabilă a serviciilor specifice; 

c) protecția animalelor și a mediului înconjurător. 

Art.4 - Concesionarul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân pe raza comunei Ciocănești va realiza următoarele activităţi

a) capturarea - câinilor fără stăpân și transportarea acestora la adăpostul special amenajat, pe baza sesizărilor persoanelor fizice și juridice cât și la propunerea autorității publice locale în program normal, dar și în regim de urgență în cazuri speciale; 

b) preluarea, înregistrarea, consultarea, trierea și tratarea - câinilor fără stăpân aduși la adăpost se va desfășura într-un spațiu destinat acestei activități unde se vor desfășura activitățile de deparazitare, vaccinare, sterilizare și înregistrarea lor într-o evidență unică;

c) cazarea, hrănirea, deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea și controlul bolilor câinilor în adăpost, cu respectarea normelor și măsurilor sanitar–veterinare în vigoare; 

d) identificarea și înregistrarea - câinilor fără stăpân, exclusiv, cu medici veterinari de liberă practică, organizați în condițiile legii; 

e) eutanasierea animalelor cu boli incurabile se va face cu respectarea normelor legale în vigoare de către personal specializat al serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân. Aceasta activitate se va efectua de către medicul veterinar cu substantele prevăzute de legislația în vigoare și prin procedeele acceptate de normele sanitar–veterinare, cu obligația ca procedeele și substanțele utilizate să nu provoace suferinţă animalelor. Se eutanasiază animalele bolnave și cele cu comportament agresiv în condițiile prevăzute de legislația specială, respectiv Ordonanța de urgență a Guvernului nr.155/2001, modificată și completată;

f) neutralizarea cadavrelor de animale și a deșeurilor organice colectate și asigurarea condițiilor prevăzute de normele legale pentru depozitarea cadavrelor de animale până la transportarea lor în vederea incinerării; 

g) incinerarea cadavrelor de animale se asigură prin întocmirea unui contract cu o societate autorizată;    

h) programe de informare, educație și responsabilizare a cetățenilor.

Art.5 - Descrierea activitățtii: 

(1) - Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân se realizează prin instituirea de norme privind capturarea, transportul, îngrijirea și eutanasierea câinilor fără stăpân care suferă de boli incurabile, constatate de medicul veterinar. 

(2) - Servicul pentru gestionarea câinilor fără stăpân va așigura protecția acestora conform principiilor europene de protejare a animalelor, concomitent cu protecția cetățenilor din unitatea administrative-teritorială în care funcționează.

(3) - Concesionarul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân are ca obiect de activitate gestionarea câinilor fără stăpân de pe domeniul public/privat al comunei Ciocănești. 

Art.6 - Planul de acțiune al concesionarului trebuie să conțină cel puţin următoarele elemente: 

a) prezentarea teritoriului (suprafaţă, număr  de locuitori); 

b) evaluarea numărului de câini fără stăpân sterilizaţi şi nesterilizaţi de pe raza teritoriului; 

c) prezentarea resurselor materiale necesare (număr mijloace de transport şi capacitatea acestora, capacitatea de cazare totală, capacitatea de cazare alocată pentru câinii adoptaţi la distanţă); 

d) prezentarea resurselor de personal necesare (personal pentru transport, personal pentru capturare, personal pentru îngrijire); 

e) prezentarea acţiunilor care vor fi întreprinse; 

f) planificarea acţiunilor (grafic anual al acţiunilor, defalcat pe luni); 

g) hărţi detaliate ale teritoriului cu distribuţia populaţiei de câini fără stapân; 

h) termene precise pentru aplicarea măsurilor; 

i) termene pentru reevaluarea numărului de câini fără stăpân de pe raza teritoriului care trebuie efectuată semestrial.

Art.7 - Gestionarea câinilor fără stăpân presupune următorul ciclu de actiuni

a) Capturarea câinilor fără stăpân prin metode specifice. Capturarea câinilor fără stăpân, pe baza reclamațiilor persoanelor fizice sau juridice cu respectarea următoarelor:

  • capturarea câinilor fără stăpân se va face de către personalul angajat al operatorului, care trebuie să fie format din persoane instruite în acest sens; 
  • capturarea câinilor fără stăpân nu se va face prin aplicarea unui tratament brutal, iar persoanele care capturează câinii fără stăpân vor fi în mod obligatoriu vaccinate antirabic; 
  • persoanele care capturează câinii vor lucra în echipe de câte doi plus șoferul mijlocului de transport și vor purta echipamentul de protecție adecvat; 
  • personalul calificat poate captura câinii cu crose speciale sau cu plase. Pentru capturare se vor foloși crosele speciale formate din tije de aluminiu, având la capăt o buclă care poate să gliseze sau care se poate strânge în jurul gâtului câinelui, pentru a permite persoanei calificate să țină câinele la distanță și să-l poată manipula. Bucla trebuie fixată la largimea dorită, pentru a evita strangularea animalului, mecanismul de declanșare rapidă fiind utilizat pentru eliberarea câinelui în caz de urgență sau atunci când este pus în cușca. De asemenea, câinii mai pot fi capturați cu ajutorul cuștilor capcană, în care se introduce mâncare și care sunt dotate cu uși mobile care cad după intrarea animalului în cușcă. 
  • câinii foarte agresivi, situați în spații inaccesibile sau suspecți de a fi turbați, pot fi imobilizați cu ajutorul armelor pentru captură cu săgeată care utilizează gazul carbonic comprimat sau cu cartușe cu percuție pentru propulsarea unor seringi sau săgeți care permit injectarea cu produse imobilizante;
  • pentru imobilizare se vor utiliza numai substanțe aprobate de organele sanitar veterinare, prin injectare pe cale intramusculară, cu respectarea prescripțiilor medicale, ea fiind puțin periculoasă pentru trecători; poate fi utilizată și orice altă asociere de produse autorizate cu respectarea legislatiei în vigoare; 
  • este interzisă utilizarea armelor pentru capturarea câinilor, aceștia putând fi răniți grav; 

b) Transportul câinilor la adăpostul public pentru gestionarea câinilor fără stăpân: 

  • autovehiculele de transport trebuie să ofere câinilor siguranță, securitate, protecție împotriva intemperiilor naturii și aerisire adecvată; 
  • fiecare animal trebuie să aibă o cușcă separată, în condiții special, fiind acceptat maximum 2 câini; câinii pot fi legați cu o lesă de colier în cușcă, iar la nevoie li se pot pune botniţe de nailon. 
  • cuștile vor fi alese în funcție de talia animalului, ele trebuind să fie mai lungi decât corpul animalului; 
  • pentru animalele moarte respectiv bolnave vor exista cuști separate; 
  • autovehiculele vor fi curate și vizibil marcate cu denumirea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân și cu număr de telefon; 
  • autovehiculele trebuie să fie dotate cu următorul echipament: plasă, scară, cuști metalice sau din fibră de sticlă, instrumente pentru prindere, trusă de prim ajutor; 
  • șoferii autovehiculelor trebuie să fie instruiți, să acorde ajutor animalelor bolnave; 
  • se interzice efectuarea eutanasierii în autovehiculele de transport pentru câini; 
  • transportul cadavrelor se realizează cu o maşină frigorifică; 
  • după fiecare transport de cadavre, vehiculul va fi imediat supus dezinfectării şi igienizării. 

c) Examinarea clinică și înregistrarea câinilor în registre speciale: 

  • câinii fără stăpân cu semne clinice de boală sunt înregistrați şi examinați medical cu prioritate la sosirea în adăpost; 
  • medicul veterinar de liberă practică, organizat în condițiile legii, evaluează starea generală de sănătate a câinilor cazați în adăpost; 
  • documentele care dovedesc efectuarea examenelor medicale, precum şi rezultatele respectivelor examene sunt arhivate împreună cu fişa de observație a câinelui fără stăpân şi păstrate pentru o perioadă de minimum 3 ani; 
  • la intrarea în adăpostul public, personalul veterinar al concesionarului va prelua fişele individuale de la echipajele care au realizat capturarea şi transportul câinilor fără stăpân, verifică dacă aceştia sunt identificati printr-un mijloc de identificare aprobat potrivit legii şi înregistrează informațiile minime privind câinii fără stăpân intrați în adăpost, prevăzute în Anexa nr.9 la Regulamentul de Organizare și Funcționare a Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân și în Registrul de evidentă a câinilor fără stăpân. 
  • la intrarea în adăpostul public, fiecare câine va primi un număr unic de identificare, reprezentat de numărul de ordine din registrul de intrare în adăpost, dacă acesta se tine pe suport de hârtie, respectiv numărul generat de sistem în cazul registrului electronic. 
  • acest număr unic de identificare se alocă şi în cazul în care câinele a fost identificat anterior prin orice dispozitiv de tipul microcipului, crotaliei, tatuajului,  medalionului inscriptionat. 
  • adăposturile publice precum şi adăposturile asociațiilor şi fundațiilor pentru protecția animalelor au registre speciale, vizate de medicul veterinar de liberă practică, organizat în condițiile legii, în care se menționează următoarele: numărul unic de identificare, data, locul capturării, data şi ora cazării în adăpost, caracteristicile individuale ale animalului, numărul de câini fără stăpân prinşi, revendicați, adoptați, menținuți în adăpost, adoptați la distantă, eutanasiati, motivul eutanasierii, substanța utilizată pentru eutanasiere, numele persoanei care realizează eutanasierea, numărul de identificare, numărul fişei de adopție, data deparazitării, data vaccinării antirabice, data sterilizării, precum şi persoanele care au instrumentat manoperele respective. 
  • concesionarul va ține o evidență separată a câinilor periculoşi şi agreșivi, ajunşi în adăpost, capturați sau confiscați, potrivit legislației în vigoare, şi anume: 
    • Categoria I: câinii de luptă şi de atac, asimilați prin caracterele morfologice cu câini de tipul Pit Bull, Boerbull, Bandog şi metişii lor; 
    • Categoria a II-a: câinii din rasele Staffordshire Bull Terrier, American Staffordshire Terrier, Tosa, Rottweiller, Dog Argentinian, Mastino Napolitano, Fila Brazileiro, Matiff, Ciobănesc Caucazian, Cane Corso şi metişii lor; 

d) Cazarea câinilor fără stăpân se va face la adăpostul pentru câini fără stăpân care trebuie să îndeplinească următoarele cerințe: 

  • să permită cazarea câinilor fără stăpân în cuști separate pentru a reduce stresul asupra lor și pentru a putea controla bolile; 
  • câinii vor fi separați după următoarele criterii:
  • stare de sănătate;
  • vârsta;
  • sex;
  • grad de agresivitate. 
  • pardoselile vor fi executate din ciment care a fost etanșat și care permite o curățare și dezinfectare usoară, iar pentru a evita băltirea apei în exces vor fi înclinate spre o rețea de canalizare; 
  • pereții dintre cuștile pentru câini trebuie să aibă cel puțin 185 cm înălțime, trebuie să împiedice scurgerea apelor și dejecțiilor de la o cușcă la alta; 
  • pereții cuștilor vor fi confecționați din unul din următoarele materiale: cărămidă tencuită și vopsită; metal încastrat în beton; beton; plasă de sârmă. 
  • deasupra pereților despărțitori se pune o plasă de sârmă la înălțimea de 60 cm 
  • cuștile exterioare pot fi confecționate din plasă pe stâlpi metalici sau din lemn; 
  • adăpostul trebuie să aibă drenaj și instalații corespunzătoare pentru depozitarea incărcăturii de deșeuri zilnice; 
  • trebuie să existe un control în ceea ce privește încălzirea, ventilația și umiditatea corespunzătoare, în vederea asigurării confortului animalelor, personalului și publicului vizitator; 
  • în toate zonele cu cuști trebuie să existe un mijloc de circulare a aerului, fie cu ajutorul ventilatoarelor de evacuare, fie cu ajutorul unor ferestre care să poată fi deschise; 
  • cuștile exterioare vor fi acoperite.

e) Adăpostirea câinilor fără stăpân în cadrul adăpostului se va face după cum urmează: 

  • Cuştile individuale corespund următoarelor standarde minime: 
    1. pentru câinii de talie mare: 120 cm x 160 cm sau 1,92 m2 ; 

c) pentru câinii de talie mică: 91 cm x 122 cm sau 1,10 m2 ; 

d) cuştile comune nu trebuie să adăpostească mai mult de 4 câini pe o suprafată de 6,5 mp ; 

  • Cuștile individuale trebuie să aibă următoarele dotări: 

a) să existe apă potabilă în permanentă; 

b) vasele de apă să fie curate şi dezinfectate zilnic şi întotdeauna înaintea aducerii unui nou animal în cuşcă; 

c) vasele pentru alimentare să fie aşezate astfel încât câinii să nu poată urina sau defeca în ele şi să poată fi curățate şi dezinfectate uşor; 

d) dacă spațiile nu sunt încălzite, se pun în mod obligatoriu scânduri pentru odihnă şi culcuşuri; 

e) pentru culcuşurile câinilor tineri se vor folosi pături, prosoape, cutii de carton, care pot fi curătate şi dezinfectate uşor. 

f) trebuie să fie asigurat suficient spatiu pentru ca personalul să lucreze comod.

f) Hrănirea câinilor - Concesionarul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân este obligat să asigure tuturor câinilor cazați în adăposturile publice hrană şi apă în cantitate suficientă, posibilitate de mişcare suficientă, tratament medical, îngrijire şi atenție, în conformitate cu prevederile legale in vigoare. 

Hrănirea câinilor fără stăpân în centru se face pe durata stabilită de menținere în centru, adică maximum 14 zile, după cum urmează: 

  • cățeii în vârstă de 6-12 săptămâni vor fi hrăniți de 3 ori pe zi, câinii în vârstă de peste 12 săptămâni vor fi hrăniți de două ori pe zi, iar câinii de peste un an vor fi hrăniți o dată pe zi; 
  • hrana trebuie să fie întotdeauna proaspătă, iar hrana uscată va fi administrată individual și supravegheat; 

g) Preluarea, înregistrarea, consultarea și trierea câinilor fără stăpân aduși în adăpost se face într-un spațiu destinat acestei activități, suficient de spațios și igienizat astfel încât să asigure spațiul necesar pentru mișcarea personalului, a persoanelor care vin pentru adopții. 

h) Tratarea câinilor fără stăpân se va face într-un spațiu cu destinația de chirurgie sau în mai multe spații în funcție de capacitatea adăpostului, spații care vor respecta normele sanitar veterinare în vigoare. În aceste săli se vor efectua intervențiile chirurgicale de sterilizare a câinilor, precum și eutanasierea. 

i) Controlul bolilor se efectuează zilnic fiecărui câine din adăpost, orice eveniment medical va fi înregistrat în fișa individuală și în registrul central. Examinarea se va face de medicul veterinar al centrului sau în lipsa acestuia de către tehnicianul veterinar. Personalul centrului va fi instruit să recunoască semnele de boală și să le aducă la cunoștință personalului veterinar. 

j) Întreținerea curățeniei se face prin curățirea, spălarea și dezinfecția fiecărei cuști sau boxe, operații efectuate zilnic și înainte de intrarea unui nou animal. Se va avea în vedere că pe perioda efectuării curățeniei apa și dezinfectantul să nu vină în contact cu câinii. 

k) Eutanasierea câinilor fără stăpân: 

Eutanasierea este un act de sacrificare prin procedee rapide și nedureroase a câinilor. Eutanasierea este singura procedură admisă de suprimare a vieții câinilor fără stăpân. Eutanasierea câinilor se efectuează numai de către un medic veterinar de liberă practică, organizat în condițiile legii și se realizează conform Ghidului pentru eutanasierea animalelor, aprobat de către Colegiul Medicilor Veterinari.

 l) Incinerarea cadavrelor conform legislației în vigoare:

  • cadavrele câinilor vor fi transportate cu mijloace de transport speciale, destinate acestui tip de activitate;
  • incinerarea cadavrelor presupune neutralizarea deșeurilor de origine animală de către societăți avizate conform legislației în vigoare;
  • cadavrele câinilor eutanasiati, morți în adăpost din alte cauze sau colectate de pe străzi, vor fi incinerate, cu respectarea normelor sanitar-veterinare în vigoare, interzicându-se folosirea lor pentru obținerea de piei, grăsimi, carne, faină proteică și de alte produse;
  • cadavrele câinilor eutanasiati, morți în adăpost din alte cauze sau colectate de pe străzi vor fi transportate și eliminate cu respectarea strictă a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1069 al Parlamentului  European și al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme sanitare  privind subprodusele de origine animală și produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1774/2002 (Regulament privind subprodusele de origine animala) și ale Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr.80/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentalor privind stabilirea documentelor și evidențelor veterinare necesare în cadrul activității de neutralizare a deșeurilor de origine animală, cu modificările și completările ulterioare. 
  • concesionarul, dupa câștigarea licitației, trebuie să încheie în termen de maxim 30 zile contract cu o unitate de ecarisare/neutralizare a cadavrelor, autorizată sanitar-veterinar sau să dețină instalații proprii de incinerare, autorizate conform prevederilor Regulamentului (CE) nr.1069/2009. 

Art.8 - Evidențele obligatorii din adăpostul public:

(1) - La sediul adăpostului public pentru câinii fără stăpân trebuie să existe o evidență a tuturor tratamentelor medicale efectuate și a numărului de animale moarte. 

(2) - La sediul adăpostului pentru câinii fără stăpân trebuie să existe și următoarele evidențe: registru consum medicamente, registru imunologic, registru consum toxice, registru gestionare substante utilizate pentru eutanasiere și acte de dezinfecție. 

Art.9 - Notificarea populației: 

(1) - Concesionarul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân are obligația de a promova adopția și revendicarea acestora și, de a informa constant populația cu privire la programul de funcționare al adăpostului public pentru cazarea câinilor fără stăpân, asigurând transparența. 

(2) - În vederea îndeplinirii obligației anterioare, concesionarul desfășoară următoarele activități: 

a) amenajarea de panouri speciale la intrarea în adapost și în spațiile pentru primirea vizitatorilor din incinta adăpostului. Panourile de afisaj trebuie sa conțină cel puțin următoarele informații: 

  • data și locul capturării fiecărui lot de câini, precum și numărul cuștilor în care câinii respectivi sunt cazati; 
  • adresa sediului serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân, adresa adăpostului public, adresele de e-mail, precum și numerele de telefon de contact;
  • programul de vizitare a adăpostului și programul de revendicare a câinilor fără stăpân; 

b) crearea de web-site-uri pentru accesul publicului la informațiile prevazute la lit.a); 

(3) - Concesionarul poate încheia parteneriate cu organizațiile de protecție a animalelor interesate de promovarea adopțiilor și sterilizarea câinilor. 

Art.10 - Verificări, recepții și garanții: 

(1) - Concedentul va verifica permanent prin inspectorii de specialitate, modul de efectuare a prestațiilor, confirmând rapoartele zilnice prezentate de concesionar, privind cantitatea și calitatea prestației, cantitățile de materiale și substanțe folosite și stabilite în baza bonului de lucru eliberat de operator. 

(2) - În rapoartele de constatare zilnică, concesionarul va consemna și modul de rezolvare a sesizărilor primite de la concedent. 

(3) - La sfârșitul fiecărei luni se întocmește de către concesionar situația de plată în baza rapoartelor zilnice întocmite de acesta și confirmate de concedent. 

(4) - Sumele rezultate din situațiile de plată lunare vor fi facturate numai după confirmarea cantitativă și calitativă de către concedent. 

(5) - Fiecare situație de plată va fi însoțită de dovada achiziționării materialelor utilizate pentru efectuarea prestației. 

(6) - Concesionarul răspunde și garantează material și financiar de buna desfășurare a lucrărilor, calitatea și cantitatea stabilite prin programul de prestație. 

(7) - Concesionarul are obligația de a raporta trimestrial direcțiilor județene sanitar veterinare și pentru siguranta alimentelor, numărul de câini capturați, revendicați, adoptați, adoptați la distanță, menținuți în adăposturi și eutanasiați. 

(8) - Concesionarul, odată cu fiecare reevaluare a numărului de câini fără stăpân de pe raza teritoriului autorității, raportează situația la zi direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor pe raza cărora funcționează.    

Art.11 - Redevența și garanţiile

(1) - Pentru serviciul public de gestionare a câinilor fără stăpân, concesionarul va plăti o redevenţă anuală în cuantum de 0,5 % din valoarea totală a facturilor încasate de către concesionar pentru serviciile prestate pentru activitatea desfășurată pe raza comunei Ciocănești, la care se adaugă TVA. Plata redevenței se va face anual, până în data de 30 ianuarie a fiecărui an, pentru anul precedent. 

(2) - Plata redevenţei totale se face în contul comunei Ciocănești nr. _____________________ deschis la Trezoreria Titu. Codul de înregistrare fiscală al comunei Ciocănești este 4402736. 

(3) Neplata redevenţei sau executarea cu întârziere a acestei obligaţii conduce la calcularea de majorări și penalități conform cu Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal. 

(4) Ofertantul va constitui garanţia de participare în cuantum de 1% din valoarea estimată media anuală a contractului de concesiune fără TVA. Garanţia de participare se constituie în conformitate cu prevederile art.45 din Hotărârea de Guvern nr. 867/2016, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul viramentului bancar plata se va realiza în contul ______________________ deschis la Trezoreria oraşului Titu. Perioada de valabilitate a garanţiei de participare va fi cel puţin egală cu perioada de valabilitate a ofertei. Instrumentul de garanţie trebuie să prevadă că plata garanţiei de participare se va executa necondiţionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaraţiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate. 

(5) - Garanţia de bună execuţie a contractului reprezintă 5% din valoarea contractului fără TVA. Garanţia de bună execuţie este irevocabilă şi se constituie în conformitate cu prevederile art.46 din Hotărârea de Guvern nr. 867/2016, cu modificările şi completările ulterioare, pentru perioada de executare a contractului. 

 

III. CONDIȚII DE EXPLOATARE A SERVICIULUI: 

Art.12 - Condiții tehnice: 

(1) - Concesionarul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din comuna Ciocănești, va trebui să asigure prestarea serviciului în regim de continuitate cu respectarea condițiilor tehnice specifice fiecarei activități. Toată baza tehnico-materială (dotări aferente), mașinile prezentate în ofertă, ca făcând parte din pregătirea tehnică a ofertantului, trebuie să fie folosite în exclusivitate pentru activitatea de gestionarea a câinilor fără stăpân din comuna Ciocănești. 

(2) - Investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân, ca urmare a modificărilor legislative, cad exclusiv în sarcina concesionarului. Concesionarul va prezenta concepția proprie modernizare și dezvoltare a serviciului și va prezenta un program de investiții concret în acest sens.

(3) - Investițiile care se realizează din fonduri proprii ale concesionarului se amortizează de către acesta pe durata derulării contractului de delegare.

Art.13 - Obiective de exploatare: 

(1) - Obiectivele pe care trebuie să le atingă serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân din comuna Ciocănești, sunt următoarele: 

a) satisfacerea cerințelor și nevoilor comunității locale; 

b) continuitatea serviciului; 

c) ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță pentru serviciile prestate; 

d) protecția și conservarea mediului natural; 

f) menținerea condițiilor sanitare în conformitate cu normele de igienă și sănătate publică; 

g) îmbunătățirea condițiilor de viață a cetățenilor; 

h) dezvoltarea durabilă a serviciilor; 

i) protecția animalelor, cu evidențierea măsurilor de protecție pe etape de dezvoltare, în concordanță cu programul de adaptare la normele Uniunii Europene. 

Art.14 - Cantități de lucru: 

(1) - Concesionarul va captura câinii fără stăpân de pe domeniul public și privat al comunei Ciocănești (străzi, alei, parcuri, maluri de apa, campuri, etc.) din apropierea instituțiilor publice, unităților de învățământ, etc. 

(2) - Cantitățile de lucru estimate sunt de 300 cap./an iar activitățile ce vor fi prestate de către concesionar sunt redate în tabelul de mai jos:

 

Nr.

Crt.

 

Denumirea prestației

 

U. M.

Tarif maxim acceptat lei/U. M. fără TVA

Punctaj intermediar maxim acordat

Tarif ofertat lei/U. M. fără TVA

 

 

1.

Capturare și transport la adapost a câinilor fără stăpân prin metode specific (crosa sau tranchilizare)

buc.

 

 

100

 

 

10

 

 

 

2.

Microciparea câinilor fără stăpân revendicați sau adoptați, emitere carnet de sănătate și înscriere în RECS

buc.

65

10

 

 

3.

Examinarea clinică și înregistrarea câinilor în registre speciale și în fisa individuală

buc.

30

5

 

 

4.

Adăpostirea, îngrijirea și hrănirea câinilor fără stăpân/zi

buc.

10

20

 

5.

Deparazitarea câinilor interior și exterior

buc.

20

5

 

6.

Vaccinarea antirabică a câinilor

buc.

75

5

 

7.

Sterilizare-castrare masculi

buc.

300

10

 

8.

Sterilizarea-ovarioctomie femele

buc.

500

10

 

9.

Eutanasiere

buc.

160

10

 

10.

Neutralizarea cadavrelor

kg.

10

10

 

 

11.

Efectuarea dezinfectiilor si dezinsectiilor in adapostul de caini si mijloace de transport

 

mp.

 

5

 

5

 

Total punctaj = 100 puncte

 

Valoari estimate contract /an                382500lei an fără TVA

 

Valoari estimate contract/3 ani             1147500 lei/3 anifără TVA

 

 

(3) - Punctajul (P(n) se acordă astfel: 

a) pentru cel mai scăzut dintre tarifele ofertate, notat Tarif (min), se acordă punctaj maxim. 

b) pentru celelalte prețuri ofertate, notate Tarif (n), punctajul P(n) se calculează proportional, astfel: P(n) = [Tarif(min)/Tarif(n)] x numărul de puncte intermediare.           

Art.15 - Programul prestației: 

(1) - Activitatea de gestionare a câinilor fără stăpân se va desfăşura permanent, 24 de ore din 24 de ore. Programul prestațiilor se va stabili de concesionar, astfel încât acesta să conducă la reducerea numărului câinilor fără stăpân. 

(2) - Accesul publicului în adăpost este permis conform prevederilor Regulamentului de organizare şi funcționare al serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân al comunei Ciocănești. 

(3) - În caz de forță majoră (prezența unor exemplare agresive sau apariția în număr mare, nejustificată - transport din alte localități) se va interveni imediat. 

(4) - Concesionarul va acționa imediat pentru rezolvarea sesizărilor primite de la persoane fizice şi juridice.

Art.16 - Dotări cu personal-utilaje:

(1) - Concesionarul îşi va dimensiona baza materială, personalul, parcul de autospeciale și necesarul echipamentelor pentru capturarea şi transportul câinilor fără stăpân, în funcție de numărul estimat al câinilor fără stăpân, având în vedere suprafețele domeniului public şi privat al comunei Ciocănești. De asemenea se va avea în vedere asigurarea condițiilor optime privind activitatea pe care o gestionează. 

(2) - Concesionarul va asigura desfăşurarea acțiunilor sanitar veterinare cu cel putin un medic veterinar posesor de atestat de liberă practică, eliberat de autoritatea competentă, un șofer și minim doi muncitori pentru echipa mobilă de capturare a câinilor fără stăpân, o persoană de contact care va primi şi înregistra toate sesizările cu privire la activitătile desfăşurate în cadrul serviciului, va transmite aceste sesizări echipelor de capturare, va urmări solutionarea lor şi va oferi orice alte informații publice cu privire la serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân. 

(3) - Concesionarul este obligat să dețină minim un autovehicul amenajat special şi autorizat în condițiile legii pentru transportul câinilor capturați. 

Art.17 - Tehnologii:

Concesionarul va prezenta în documentația de ofertă concepția proprie privind modalitatea de organizare şi funcționare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân: modalitatea de capturare și transport al câinilor fără stăpân, cu referire la autovehiculele din dotare folosite, la modul de asigurare a coeficientului de utilizare a acestora, facilitățile oferite, etc.

Art.18 - Obiective de ordin economic:

(1) - Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân va urmări să realizeze un raport calitate/cost cât mai bun pentru perioada de derulare a contractului şi un echilibru între riscurile şi beneficiile asumate prin contract. 

(2) - Structura şi nivelul tarifelor practicate prezentate în ofertă vor reflecta costul efectiv al prestației şi vor fi în conformitate cu prevederile legale. 

(3) - Investițiile pentru reabilitarea, modernizarea şi dezvoltarea serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân care se realizează din fonduri proprii ale concesionarului, rămân în proprietatea acestuia pe toată durata contractului de concesionare, dacă la încheierea contractului nu s-a convenit altfel şi se vor amortiza de către acesta pe durata contractului. 

(4) - În contractul de concesionare se va preciza modul de repartiție a bunurilor realizate la încetarea din orice cauză a contractului.     

(5) Programul de investiții poate cuprinde: 

  • modernizarea şi reabilitarea bazei materiale în care se desfăşoară activitatea de gestionare a câinilor fără stăpân; dotarea cu maşini, utilaje şi echipamente conform legislatiei în vigoare, normelor de mediu şi normelor Uniunii Europene; 
  • asigurarea condițiilor de cazare (încăperi, cuşti, grătare, etc.); 
  • reamenajarea şi înfrumusețarea zonei în care se află adăpostul pentru cazarea câinilor fără stăpân; 
  • lucrări suplimentare de investiții precum şi dotări suplimentare propuse de concesionar; 

(6) - Oferta trebuie să conțină detaliat toate condițiile din prezentul caiet de sarcini, precum şi alte obligații prevăzute în regulament pe care ofertantul şi le asumă în cazul în care va câştiga licitația, precum şi date tehnice şi financiare (de exemplu): 

  • standardele de calitate a bunurilor aduse ca investiții; 
  • standardele de calitate şi indicatorii de performanță a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân ce urmează a fi prestat; 
  • prețurile şi/sau tarifele pe care şi le propune să le practice, cu respectarea legislației în domeniu.
  •  

(7) - Criteriul de atribuire este prețul cel mai scăzut: 

(8) - Concedentul nu se angajează să garanteze creditele luate de concesionar şi nu va participa cu surse de finanțare la investițiile ce vor fi realizate de concesionar. 

(9) - Investițiile străine în serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân beneficiază de toate facilitățile legale în vigoare. Programele de investiții vor fi realizate în primii 2 ani şi reactualizate dacă este cazul de comun acord cu concedentul în functie de planurile de dezvoltare urbanistice ulterioare. 

Art.19 - Obiective de mediu şi sanitar veterinare: 

(1) - Pe perioada derulării contractului de concesiune, concesionarul se obligă să respecte legislația, reglementările, precum și hotărârile consiliului local privind protecția mediului, preluând toate responsabilitățile în acest domeniu. 

(2) - Pe perioada derulării contractului se vor respecta condițiile impuse de avizul de mediu, dacă este cazul. 

(3) - Pe toată durata derulării contractului, concesionarul va implementa condiţionările ce se stabilesc prin acte normative emise de autoritățile sanitar-veterinare competente, conform unor programe de conformare la cerințele sanitar-veterinare.

 

IV. FINANȚAREA SERVICIULUI PENTRU GESTIONAREA CÂINILOR FĂRĂ STĂPÂN 

Art.20 - Cheltuielile curente de funcţionare şi exploatare a Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din comuna Ciocănești, reprezentând cheltuieli de personal, cheltuieli cu întreţinerea şi funcţionarea adăpostului public pentru câinii fără stăpân, cheltuieli privind activitatea de capturare şi transport a câinilor, cheltuieli privind deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea, eutanasierea, identificarea şi înregistrarea tuturor câinilor fără stăpân din comuna Ciocănești, sunt asigurte de către operatorul serviciului din decontarea serviciilor prestate, donații sau alte surse legal constituite. 

Art.21 - Finanţarea şi realizarea investiţiilor aferente Serviciului specializat pentru gestionarea câinilor fără stăpân din comuna Ciocănești, reprezentând cheltuielile cu realizarea adăposturilor pentru câini, se asigură de către operatorului serviciului. 

 

V. DURATA CONCESIUNII

Art.22 - Durata pentru care se încheie contractul de concesionare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân în comuna Ciocănești, este de 3 ani cu posibilitatea de prelungire, prin acordul părtilor, în condițiile legii. În cazul în care concedentul nu doreşte prelungirea contractului la expirarea acestuia, va anunța în scris concesionarul cu cel puțin 4 luni înainte de expirarea termenului contractual şi va demara procedura de încredințare a serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân conform procedurilor legale. 

Pe toată durata contractului de concesiune este interzis concesionarului subconcesionarea serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân. 

 

VI. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR:

Art.23 - Concedentul are următoarele drepturi

a) de a inspecta serviciul concesionat cu privire la modul în care este satisfăcut interesul public; 

b) de a modifica unilateral partea reglementară a contractului din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local; 

c) de a stabili şi de a aproba programele de reabilitare, extindere şi modernizare a dotărilor existente; 

d) de a aproba studiile de fezabilitate privind reabilitarea, extinderea şi modernizarea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân, cu respectarea cerinţelor impuse de legislaţia, țn vigoare, privind protecţia mediului; 

e) de a stabili şi aproba indicatorii de performanţă ai serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân;

f) de a stabili taxele pentru serviciile de gestionare a câinilor fără stăpân, cu respectarea reglementărilor în vigoare; 

g) de a ajusta tarifele propuse de concesionar, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 

h) de a media conflictele contractuale dintre utilizatori şi concesionar, la cererea oricăreia dintre părţi; 

i) de a sancţiona concesionarul, în cazul în care acesta nu operează la parametrii de eficienţă şi calitate la care s-a obligat ori nu respectă indicatorii de performanţă ai serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân;

j) de a monitoriza şi exercita controlul cu privire la furnizarea/prestarea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân şi să ia măsurile necesare în cazul în care concesionarul nu asigură indicatorii de performanţă şi continuitatea serviciului pentru care s-a obligat; 

k) de a solicita informaţii cu privire la nivelul şi calitatea serviciului furnizat/prestat şi cu privire la modul de întreţinere, exploatare şi administrare a bunurilor din proprietatea publică a concedentului, încredinţate pentru realizarea serviciului; 

l) de a refuza, în condiţii justificate, aprobarea ajustării tarifelor propuse de concesionar; 

m) de a rezilia contractul şi de a organiza o nouă procedură pentru delegarea gestiunii serviciului, pentru nerespectarea de către concesionar a obligaţiilor contractuale; 

n) de a rezilia contractul şi de a organiza o nouă procedură pentru delegarea gestiunii serviciului, dacă concesionarul nu adoptă programe de măsuri care să respecte condiţiile contractuale şi să asigure atingerea parametrilor de calitate asumaţi, în termenul stabilit de către concedent prin notificare; 

o) de a inspecta activităţile şi serviciile publice delegate, precum şi modul în care este satisfăcut interesul public; 

p) de a verifica respectarea obligaţiilor asumate prin contract, cu notificarea prealabilă a concesionarului şi în condiţiile prevăzute în caietul de sarcini şi în regulamentul serviciului. 

Art.24 - Concesionarul are următoarele drepturi

a) de a încasa contravaloarea serviciului prestat, corespunzător tarifului aprobat de concedent; 

b) prezervarea echilibrului contractual pe durata contractului de delegare; 

c) de a propune ajustarea tarifului în raport cu indicele de inflaţie pentru serviciile publice, comunicat de Institutul Naţional de Statistică; 

d) să exploateze în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa, activităţile şi serviciile publice care fac obiectul contractului de delegare a gestiunii; 

e) să iniţieze modificarea şi/sau completarea prezentului contract, în cazul modificării reglementărilor şi/sau a condiţiilor tehnico-economice care au stat la baza încheierii acestuia; 

f) să suspende sau să limiteze prestarea serviciului fără plata vreunei penalizări, cu un preaviz de 5 zile lucrătoare, dacă sumele datorate nu au fost achitate în termen de 45 de zile de la primirea facturii; 

g) să propună graficul de execuţie, întocmit în baza recomandărilor institutelor de specialitate; 

h) să deservească în exclusivitate toţi utilizatorii de pe raza comunei Ciocănești. 

Art.25 - Concedentul are următoarele obligaţii

a) să nu îl tulbure pe concesionar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de delegare; 

b) să notifice concesionarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor acestuia; 

c) să verifice periodic următoarele: serviciile publice furnizate şi nivelul de calitate al acestora, îndeplinirea indicatorilor de performanţă şi aplicarea penalităţilor pentru neîndeplinirea acestora, menţinerea echilibrului contractual rezultat prin licitaţie, etc.; 

d) să aducă la cunoştinţă publică hotărârile şi dispoziţiile având ca obiect serviciul public de gestionare a câinilor fără stăpân; 

e) să păstreze, în condiţiile legii, confidenţialitatea datelor şi informaţiilor economico-financiare privind activitatea concesionarului, altele decât cele de interes public; 

f) să achite concesionarului sumele convenite prin contract pentru prestaţiile pe care aceştia le efectuează pe domeniul public şi privat al concedentului; 

g) să medieze şi să soluţioneze conflictele dintre utilizatori şi concesionar, la cererea oricăreia dintre părţi; 

h) să respecte angajamentele asumate faţă de concesionar prin clauzele contractuale stabilite prin prezentul contract. 

Art.26 - Concesionarul are următoarele obligaţii

a) să respecte angajamentele luate prin contractul de delegare a gestiunii, precum şi legislaţia, normele, prescripţiile şi regulamente privind igiena muncii, protecţia muncii, gospodărirea apelor, protecţia mediului, urmărirea comportării în timp a construcţiilor, prevenirea şi combaterea incendiilor; 

b) să respecte prevederile regulamentului serviciului, caietului de sarcini al serviciului şi ale celorlalte reglementări specifice serviciului concesionat; 

c) să respecte indicatorii de performanţă şi calitate stabiliţi în caietul de sarcini şi precizaţi în regulamentul serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân; 

d) să aplice metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurenţiale oferite de normele legale în vigoare; 

e) să exploateze, să întreţină şi să asigure reparaţia utilajelor proprii cu personal autorizat și modernizarea continua a bazei proprii; 

f) să furnizeze către concedent şi către A.N.R.S.C. informaţiile solicitate şi să asigure accesul la documentaţiile şi informaţiile necesare, în vederea verificării şi evaluării, funcţionării şi dezvoltării serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân, în conformitate cu prevederile regulamentului serviciului, ale prezentului contract şi ale autorizaţiilor specifice; 

g) să presteze serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân la toţi utilizatorii din raza unităţii administrativ-teritoriale pentru care are contract de delegare a gestiunii; 

h) să elaboreze planuri anuale de revizii şi reparaţii ale maşinilor şi utilajelor proprii, executate cu forţe proprii şi/sau cu terţi; 

i) să realizeze un sistem de evidenţă a sesizărilor şi reclamaţiilor, respectiv de rezolvare operativă a acestora, a celorlalte activităţi prevăzute în Regulament şi Caietul de sarcini; 

j) să ţină evidenţa gestiunii serviciului şi raportarea periodică a situaţiei autorităţilor competente, conform reglementărilor in vigoare; 

k) să asigure personalul necesar pentru prestarea activităţilor asumate prin contract, precum şi conducerea operativă prin dispecerat şi asigurarea mijloacelor tehnice şi a personalului de intervenţie; 

l) să nu subconcesioneze serviciul sau parte din acesta şi bunurile care fac obiectul concesiunii, cu excepţia subcontractanţilor declaraţi în ofertă; 

m) la încetarea contractului de delegare a gestiunii din alte cauze decât ajungerea la termen sau forţa majoră, este obligat să asigure continuitatea prestării activităţii in condiţiile stipulate în contract, până la preluarea acesteia de către concedent, dar nu mai mult de 90 de zile; 

n) să respecte condiţiile impuse de natura activităţilor sau serviciilor publice (protejarea secretului de stat, materiale cu regim special, condiţii de siguranţă în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii privind folosirea şi protejarea patrimoniului etc.); 

o) în cazul în care concesionarul sesizează existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze de natură să conducă la imposibilitatea realizării activităţii ori serviciului public, va notifica de îndată acest fapt autorităţii publice, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuităţii activităţii serviciului public; 

p) să încheie contractele de utilităţi/apă/canal, salubritate, etc.), precum şi contracte pentru neutralizarea deşeurilor toxice, de origine animală, pentru neutralizare şi incinerare a cadavrelor şi a celorlalte deşeuri provenite din activitatea curentă; 

q) să presteze serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân cu respectarea principiilor universalităţii, accesibilităţii, continuităţii şi egalităţii de tratament faţă de utilizatori; 

r) să plătească redevenţa la valoarea prevăzută şi la termenul stabilit în prezentul contract de concesiune; 

s) să aplice tarifele aprobate prin hotărâri ale Consiliului Local al comunei Ciocănești; 

t) să respecte orice prevederi care derivă din legile şi reglementările în vigoare, precum şi din hotărârile Consiliului Local al comunei Ciocănești (obţinerea autorizaţiilor de funcţionare, a vizelor, etc.); 

ţ) să plătească despăgubiri/daune persoanelor fizice şi/sau juridice pentru prejudiciile aduse din culpa sa, în exercitarea activităţii serviciului precum şi pentru traumele suferite de persoanele fizice din cauza agresiunii câinilor fără stăpân de pe domeniul public şi privat al comunei Ciocănești; 

u) să presteze serviciul în condiţii de continuitate şi eficienţă. 

 

VII INTERDICŢIA SUBDELEGĂRII ŞI CESIONAREA CONTRACTULUI:

Art.27 - (1) Se interzice concesionarului să încheie cu terţi contracte de subdelegare având ca obiect prestarea serviciului delegat sau părţi din acesta. 

(2) - Cesionarea contractului de delegare de către concesionar unei alte societăţi nu este admisă. 

 

VIII - ÎNCETAREA CONTRACTULUI:

Art.28 - Prezentul contract de concesiune încetează în următoarele situaţii: 

a) la expirarea duratei stabilite prin contractul de concesiune, dacă părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia în condiţiile legii; 

b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată; 

c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin reziliere de către concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată; 

d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către concesionar; 

e) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a serviciului concesionat sau a unei părţi importante din acesta, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri; 

f) prin acordul de voinţă al părţilor, exprimat în scris; 

g) în cazul în care interesul local o impune, prin răscumpărarea unei concesiuni, care se poate face numai prin act administrativ, la propunerea concedentului. În acest caz se va întocmi o documentaţie tehnico-economică în care se va stabili preţul răscumpărării.  În această situaţie de încetare a concesiunii nu se percep daune.

h) în cazul falimentului concesionarului sau în cazul în care acestuia i se retrage autorizaţia de funcţionare sau aceasta nu este prelungită; 

i) neefectuarea succesivă pe o perioadă de o lună de zile a mai mult de 10 solicitări ale concedentului, atrage desfiinţarea de drept a contractului, fără a mai fi necesară punerea în întârziere sau îndeplinirea vreunei formalităţi prealabile; 

j) neexecutarea succesivă pe o perioadă de 3 luni de zile a mai mult de 10% din volumul/cantitatea lucrărilor concesionate, specifice gestionarii câinilor fără stăpân, dă dreptul concedentului să procedeze la desfiinţarea acestuia de drept fără punerea în întârziere și fără intervenţia instanţei de judecată; 

k) alte cauze de încetare, fără a aduce atingere reglementărilor în materie. 

Art.29 - Concedentul are dreptul de a rezilia contractul, în condiţiile în care acesta nu este mulţumit de prestarea serviciului de către concesionar, cu o notificare în acest sens. Notificarea trebuie comunicată cu cel puţin 60 zile înainte.

Art.30 - Concedentul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul de concesiune în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale astfel încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public. În acest caz, concesionarul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a contractului. 

Art.31 - Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi da dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului de concesiune și de a pretinde plata de daune-interese. 

Art.32 - La încetarea contractului din orice cauză, bunurile ce au fost utilizate de concesionar în derularea contractului vor fi repartizate după cum urmează: 

a) bunuri de retur ce revin de plin drept, gratuit şi libere de sarcini concedentului. Sunt bunuri de retur bunurile care au făcut obiectul concesiunii şi investiţiile minime obligatorii solicitate de concedent prin caietul de sarcini; 

b) bunuri proprii, bunuri care la data încetării contractului rămân în proprietatea concesionarului. Sunt bunuri proprii bunurile care au aparţinut concesionarului şi au fost utilizate de acesta pe durata concesiunii, cu excepţia celor utilizate de către concesionar pentru optimizarea activităţilor. 

 

IX -  SANCȚIUNI: 

Art.33 - Pentru încălcări ale obligațiilor stabilite prin contractul de concesiune şi prin caietul de sarcini, concesionarul va fi sancționat după cum urmează: 

a) neefectuarea capturării câinilor fără stăpân ca urmare a solicitărilor primite, în termen de maximum 24 de ore de la data comunicării acestora, se sanctionează cu 5% din contravaloarea prestatiei executată de la data comunicării şi până la executarea efectivă a solicitării; 

b) neefectuarea succesivă pe o perioadă de o lună de zile a mai mult de 10 solicitări ale concedentului, atrage desfiintarea de drept a contractului, fără a mai fi necesară punerea în întârziere sau îndeplinirea vreunei formalități prealabile; 

c) nerespectarea condițiilor sanitar veterinare impuse de legislația în domeniu, atrage după sine sancțiuni din partea concedentului în temeiul legislației specifice. Repetarea de cel putin 10 ori a abaterilor de la normele sanitar veterinare pe parcursul a 3 luni de zile, duce la sancționarea cu 10% din valoarea prestației cumulate pe cele trei luni. 

 

XI - DISPOZIȚII  FINALE:

Art.34 - Prevederile prezentului caiet de sarcini se reactualizează şi completează automat cu prevederile legislative naționale şi comunitare apărute după aprobarea acestuia în Consiliul Local al comunei Ciocănești, până în momentul finalizării contractului de concesiune a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân.

Art.35 - La procedutra organizată pentru delegarea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân din comuna Ciocănești, județul Dâmbovița, pot participa doar operatori care fac dovada că respectă cerințele prezentate în caietul de sarcini și care fac dovada că dețin personal atestat de către organele sanitar-veterinare. Aceștia își vor asuma în totalitate cerințele prevăzute de prezentul caiet de sarcini, prin completarea unei declarații pe propria răspundere, în care menționează acest aspect.

Art.36 - Operatorul este obligat să respecte legislația în vigoare, pe tot parcursul derulării contractului și Regulamentul de Organizare și Funcționare al Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din comuna Ciocănești, județul Dâmbovița.

Art.37 - Condițiile prevăzute în caietul de sarcini sunt minimale pentru desfăşurarea licitației privind concesionarea serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân. 

Ofertanții pot oferi suplimentar și alte condiții preconizate a fi favorabile unei bune desfășurări a activității acestui serviciu.

 

                                                                 

                                                                                                        Contrasemnează pentru legalitate:

       PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,                     SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI,

                       ? ………………….………                                         ? ………………….………

                                     Ionuț FOFIG                                                         jr. Viorica MÂNZU