Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 338 / 18.08.2022
Caracter normativ

Proiect de hotărâre

pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.329/2019 privind aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii

Forma inițiatorului

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al municipiului Deva

Municipiul Deva

Proiect de hotărâre

Nr. 338 din 18.08.2022

pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.329/2019 privind aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

Art.10 alin.5 și art.64 alin.9 din Legea nr.196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, cu modificările și completările ulterioare, ale art.484 alin.1 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,

Art.7 alin.13 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările ulterioare,  

Art.129 alin.2 lit.”d” și alin.7 lit.”s”, alin.14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 

Ținând cont de:

Faptul că la nivelul Direcției de asistență socială Deva este organizat Compartimentul asociații de proprietari în cadrul Serviciului administrare fond locativ, tehnic, care desfășoară activități pentru sprijinirea, îndrumarea şi controlul asociaţiilor de proprietari, în atribuțiile cărora intră și propunerea atestării solicitanților în vederea dobândirii calităţii de administrator de condominii,

Hotărârea Consiliului local nr.329/2019 prin care a fost aprobată Metodologia de atestare a persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii, și prin care, la data adoptării, nu a fost percepută taxă pentru activitatea de preluare, verificare și evaluare a dosarelor depuse de către solicitanți, în condițiile în care activitatea de evaluare a dosarelor presupune o atenție sporită și întocmirea de acte administrative, atent elaborate, exclusiv în beneficiul solicitanților, astfel încât rezidă oportunitatea perceperii unei taxe speciale în acest sens, pe care solicitanții să o achite la data depunerii dosarului pentru dobândirea calității de administrator de condominii,

Luând act de:

Proiectul de hotărâre nr.338/2022, Referatul de aprobare nr.338/2022 prezentat de către Primarul municipiului Deva, domnul Nicolae – Florin Oancea, din care reiese necesitatea și oportunitatea modificării Hotărârii Consiliului local nr.329/2019 privind aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii,

Raportul Direcției asistență socială nr.81731/19.08.2022,

Avizul Comisiei pentru administraţie publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor, agricultură nr.701/82281/13.09.2022, precum și de avizul Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget-finanțe nr.487/82285/13.09.2022, 

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului deva

adoptă prezenta hotărâre.

Art.I. – Anexa nr.1 la Hotărârea Consiliului local nr.329/2019 privind aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condomini, se modifică în sensul completării acesteia cu un nou articol, respectiv art.5^1, care va avea următorul conținut:

”Art.5^1. – Solicitanții au obligația de a achita taxa specială pentru preluarea, verificarea și evaluarea dosarelor pentru emiterea atestatului de administrator condominii, a cărui cuantum se stabilește, anual, prin hotărâre a consiliului local. Dovada achitării acestei taxe se face la depunerea cererii de atestare”.

Art.II. - Prevederile prezentei hotărâri vor intra în vigoare începând cu data de 01 ianuarie 2023.

Art.III. – Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului local nr.329/2019 privind aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii, rămân neschimbate.

Art.IV. – Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se împuternicește Direcția de asistență socială Deva, prin Serviciul administrare fond locativ, tehnic - Compartimentul asociații de proprietari.

Art.V. – Prezenta hotărâre poate fi atacată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

Art.VI. – Prezenta hotărâre se comunică:

- Instituției Prefectului județului Hunedoara;

- Primarului municipiului Deva;

- Direcției de asistență socială Deva;

- Serviciului administrare fond locativ, tehnic - Biroul fond locativ.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL MUNICIPIULUI DEVA

Nicolae-Florin OANCEA

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI DEVA

Florina-Doris VISIRIN

Rezultate voturi