Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 26 / 17.03.2025
Caracter normativ

Proiect de hotărâre

privind aprobarea bugetului local al comunei Liebling pe anul 2025

Viză CFPP

Necesită viză CFPP

Forma inițiatorului

România

România

Județul Timiș

Consiliul Local al comunei Liebling

Proiect de hotărâre

Nr. 26 din 17.03.2025

privind aprobarea bugetului local al comunei Liebling pe anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) art. 15 alin. (2), art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) și alin. (2) și art. 138 alin. (4) și alin. (5) din Constituția României, republicată;

b) art. 3, art. 4 și art. 9 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;

c) art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicat, cu modificările și completările ulterioare;

d) art. 1 alin. (2), art. 3, art.75 alin.(1) lit. g), art. 87 alin.(3) ultima teză, art. 88,art. 89 alin.(6), art. 90 alin.(1) art. 95 alin.(2) , art.96, art. 98, art. 104 alin. (2), art. 105 alin.(1), art. 109 alin.(4), art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) coroborat cu alin. (4) lit. a), raportate la cele ale art. 155 alin. (1) lit. (c), combinat cu alin. (4) lit. b), art. 129 alin.(5), art. 197 alin.(1), (2), (4) și (5), art. 198 alin. (1), și art. 199 alin. (1) și (2), art. 240, art. 491 alin.(2), art. 458 alin.(4), art.547 alin.(2), art. 575 alin.(1), art. 3 alin.(2) anexa nr. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

e) art. 4 – art. 8, art. 72 și anexa 9, capitolul II din Legea nr. 9/2025 a bugetului de stat pe anul 2025;

f) Legii nr. 10/2025 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2025;

g) art. 2, art. 4 alin. (1) pct. 1, pct. 6 alin. (2) , art. 12 alin. (1), art. 20 alin. (2), art. 29 alin. (1) lit. g), art. 67 alin. (1) din Legea responsabilității 􀁁scal-bugetare nr. 69/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

h) Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;

i) art. 8, art. 136 alin.(2), art. 140, art. 144 și art. 146 alin. (2) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare;

j) art. 2 alin. (2), art. 64 alin. (1) și art. 138 din Codul Fiscal al României, adoptat prin Legea nr.227/2015, cu modificările și completările ulterioare;

k) art. 1 alin. (2) lit. a), art. 4, art.5 alin. (4), art. 19 alin. (1) lit. a), art. 20 alin. (1) și lit. j), art. 26 alin. (4), art. 30 alin. (6), art. 40 – art. 48, art. 50 alin.(2) lit. b), art. 51 alin. (3) și art. 58 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;

l) art. 6 alin. (1) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2006 privind înființarea, organizarea și desfășurarea activității așezămintelor culturale, aprobată prin Legea nr. 143/2007, cu modificările și completările ulterioare;

m) art. 8 alin. (1) și art. 33 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

n) art. 2 alin. (2), art. 41 alin. (5), art. 50 alin. (4), art. 58, art. 59, art. 61, art. 62  și art. 70 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

o) art. 1 alin. (2) și alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare;

p) art. 40 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

r) art. 39 alin. (2) din Legea poliției locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

s) Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, rectificată, modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 4/2025;

ș) art. 20 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare aprobată prin Legea nr. 372/2002, cu modificările și completările ulterioare;

t) art. 4 alin.(4) lit. a) din Ordinul ministrului educației nr. 5518/2024 privind aprobarea Metodologiei cadru de acordare a burselor;

Ținând cont de:

  1. Referatul de aprobare nr. 1674 din 17.03.2025 al d-lui primar Ioan-Gheorghe Munteanu din cadrul Primăriei Comunei Liebling;
  2. Raportul de specialitate nr.1675/17.03.2025 întocmit de Compartimentul Financiar – Contabilitate, Taxe și Impozite Locale;
  3. Anunțul din 08.01.2025 privind consultarea publica a Proiectului de buget local al comunei Liebling pe anul 2025;
  4. Avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local Liebling;

Luând act de:

  1. Adresa nr. 1429/10.03.2025 de la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica, Serviciul S.A.E.E.B.L. cu privire la repartizarea sume pentru anul 2025, înregistrată la primăria Comunei Liebling sub nr.1509/11.03.2025;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei liebling

adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - (1) Se aprobă Bugetul Local al comunei Liebling pe anul 2025 conform Anexei nr. 1 – Bugetul general al unităţii administrativ-teritoriale pe anul 2025 ; Anexei nr. 2 – Bugetul local detaliat la Venituri pe capitole şi subcapitole şi la Cheltuieli pe capitole, titluri, articole de cheltuieli, subcapitole şi paragrafe, pe anul 2025  pentru Primăria Liebling inclusiv bugetul Şcolii cu clasele I-VIII Liebling respectiv Clubul Sportiv Comunal Liebling; Anexa nr.2 – Buget de venituri proprii al Şcolii cu clasele I-VIII Liebling ;Anexa nr.3 – Buget de venituri proprii ale Clubului Sportiv Comunal Liebling ;

      (2) Anexele 1,2 și 3 se ataşează şi fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2. - Se aprobă varsăminte din secţiunea de funcţionare în secţiunea de dezvoltare conform Anexei nr. 2 – Bugetul local detaliat la Venituri pe capitole şi subcapitole şi la Cheltuieli pe capitole, titluri, articole de cheltuieli, subcapitole şi paragrafe, pe anul 2025 şi estimări pe anii 2026-2028;

Art.3 - Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Primarului Comunei Liebling și Compartimentului Financiar-Contabilitate, Taxe și Impozite Locale, din cadrul Primăriei Comunei Liebling.

Art.4 - Prezenta, se comunică prin intermediul secretarului general al Comunei Liebling, în termenul prevăzut de lege: Instituţiei Prefectului – Judeţul Timiş; Primarului comunei Liebling; Compartimentelor de specialitate din cadrul Primăriei Comunei Liebling; Cetățenilor prin afișare pe site-ul instituției la secțiunea emol.ro/liebling.  

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI LIEBLING

Ioan-Gheorghe MUNTEANU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI LIEBLING

Mariana-Corina VLAȘCICI

Prezentare proiect în cadrul ședinței

A fost supusă dezbaterii bugetul propus in PH, a fost invitată dna contabil să explice fiecare punct, a inceput fiecare punct, a inceput cu indemnizatia consilierilor locali, a fost cerut punct de vedere de dl Iacob cu privire la sume, dna contabil a explicat că pe lângă banii ce ii incaseaza consilierii locali mai sunt si alte taxe ce trebuiesc virate catre stat pt. aceasta indemnizatie, Dl. Iacob, intreabă de ce abonamentele profesorilor de ce nu se decontează naveta, domnul primar explică că nu este posibil să ii fie decontata aceasta cheltuială restrictionata odata cu ordonanta trenulețul, Dl. Lazar Andrei, intreaba cu privire la pozitia investitii, dna contabil a enumerat toate proiectele pe care le are primaria în derulare.

Dl. Iacob, intreaba referitor la reabilitate camin, dl primar explica ca va trebui investit in incalzire și in reabilitare dat fiind izolarea fonică precară. 

Dl Idorasi il intreaba pe dl Iacob ce a facut in ultimii 8 ani de ce nu a contribuit la încasarea restantelor, astazi dl Plesa face demersuri și este blamat de comunitate că duce la îndeplinire măsuri vechi. 

Dl. Abrudean intreaba de sumele de la telefonie, dl primar explica ca totalul prevazut include mentenanta camere video, internet, telefonie precum și servere.

Dl. Lazar Andrei, o intreaba pe dna contabil  la cap. autoritati publice ... la intretinere si functionare s-a prevazut o suma prea mare, iar dna contabil explica ca au fost repartizate in mod colectiv la acest capitol. La cap. servicii iluminat public de ce au fost reduse costurile intreaba dl Lazar A., dna contabil explica ca nu sunt bani. Dl. Lazar, referitor la cap. drum comunal Cerna - Liebling sunt finantări pe fonduri nerambursabile.

Dl. Iacob, spune despre masuri urgente ce ar trebui sa fie luate cu privire la Cimitirul cailor se arunca gunoaie de anumite persoane, altfel va sesiza Garda de Mediu. 

Dl. Idorasi, referitor la dl. Iulian sectia de kickbox a Clubului Sportiv, spune ca este inclus in club, iar dl primar spune ca i se aloca si acestui sport bani în cadrul clubului. 



Rezultate voturi