Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 64 / 05.12.2024
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2025

Forma inițiatorului

România

România

Județul Prahova

Consiliul Local al comunei Măgurele

Comuna Măgurele

Proiect de hotărâre

Nr. 64 din 05.12.2024

privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  • a) art. 15 alin.(2) , art.120 alin.(1) si art.121 alin.(1) si (2) din Constitutia 

Romaniei;

  • b) art.129 alin.(2) lit.”b” si alin.(4) lit.”c” din Ordonanta de Urgenta a Guvernului 

         Romaniei nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;

           c) art.7 alin.(2) din Codul Civil al Romaniei, adoptat prin Legea nr. 287/2009, 

   republicata, cu mdificarile si completarile ulterioare;

  • d) art.5 alin.(2) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu 

modificarile si completarile ulterioare;

  • e) art. 454,art.456 alin.(2), art.457 alin.(1), art.458,art.460,art.462 alin.(2),art.464

 alin.(2), art.465, art.467 alin.(2), art.469 alin.(2), art.470, art.472 alin.(2),art.474, art.475,art.476 alin.(2), art,477 alin.(5), art.478, art.481 alin.(2), art.484, art.487, art.489, art.491, art.493, alin.(7), art.495 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, raportat la prevederile Legii nr. 370/2022 privind aprobarea Ordonanatei Guvernului nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar-fiscale;

Ținând cont de:

    a) comunicatul INS nr.10/12.01.2024 prin care se stabileste rata inflatiei pentru anul 2023 la nivelul de 10,4% precum si in considerarea ratei de schimb a monedei euro de 4,9735 lei/euro comunicate la data de 1 octombrie 2023 in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, prin raportare la anexa nr.1 la Directiva 1999/62/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 17 iunie 1999 de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfa pentru utilizarea anumitor infrastructuri;

Luând act de:

  1.  referatul de aprobare Primarului comunei Magurele  înregistrat sub nr.7316 din 05.12.2024;
  2.  raportul al compartimentului de specialitate , înregisatrat sub nr.7315 din 05.12.2024, prin care propune stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2025;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei măgurele

adoptă prezenta hotărâre.

 

           Art.1.- Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul 2025, prin indexare cu rata inflației de 10,4% dupa cum urmeaza:

  1. a) Valorile impozabile pe metrul patrat de suprafata construita desfasurata, la cladiri si alte constructii apartinand persoanelor fizice, sunt prevazute in anexa nr. 1; 
    1. b) Cota prevazuta  la art.457 alin.(1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal  (impozit per clădirile rezidențiale și clădirile anexă aflate în proprietatea persoanelor fizice) se stabilește la 0,1%

              c) Cota prevazuta la art.458 alin.(1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (impozit pe cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice) se stabileste la  1,3%.

              d) Impozitul pe cladirile cu detinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice se calculeaza conform art.459 din Legea nr. 227/2015 , prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential si impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential.

              e) cota prevazuta de art. 460 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal ( impozit si taxa pe cladiri rezidentiale detinute de persoane juridice) se stabileste la 0,2 % asupra valorii impozabile a cladirii;

              f) Cota prevazuta la art.460 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal ( impozit si taxa pe cladiri nerezidentiale pentru persoane juridice) se stabileste la 1,50% din valoarea impozabila a cladirii.Daca persoanele juridice nu au efectuat nicio reevaluare a cladirilor desi su trecut 3 ani fata de anul de referinta cota impozitului pe cladiri este de 5 % aplicata la valoarea de inventar a cladirii pana la data primei reevaluari inregistrata in contabilitatea acestora.

             g) Impozitul pentru cladirile cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor juridice se calculeaza prin insumarea impozitului pentru cladiri rezidentiale cu impozitul calculate pentru cladirile nerezidentiale.

             h)   Impozitul pe terenurile situate in intravilan- terenuri cu constructii sunt prevazute in anexa nr. 2. si  3.

         i) - Impozitul pe terenurile situate in extravilan sunt prevazute in anexa nr. 4.

             

         j) - Taxa asupra mijloacelor de transport pentru persoane fizice si juridice sunt prevazute in anexa nr. 5.

             k) Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor – anexa nr. 6.

              l) Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate- anexa nr. 7.

             m) Impozitul pe spectacole – anexa nr. 8

             o) Alte taxe- anexa nr. 9.

               

      Art.2.- Bonificatia prevazuta la art.462 alin.(2)   si 467 alin.(2)  din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru plata cu anticipatie a impozitelor si taxelor locale pana la 31  martie de catre contribuabilii persoane fizice, se stabileste dupa cum urmeaza:

  1. 10% in cazul impozitului pe cladiri;
  2. 10% in cazul impozitului pe teren;
  3. 10% in cazul impozitului pentru mijloacele de transport.

 

                   Impozitul anual datorat aceluiasi buget local de catre contribuabilii persoane fizice sau juridice de pana la 50 lei inclusiv, se plateste integral pana la ultimul termen de plata.

             Art.3.-Pentru determinarea impozitului pe teren in intravilan, pentru anul 2024                       se delimiteaza urmatoarele zone in cadrul localitatii:

                    a) in intravilan:   zona A   - terenuri situate in satul Magurele – rangul IV;

                                                zona A - terenuri situate in satele Coada Malului si Iazu- rangul IV;     

                                               zona A – terenuri situate in satul  Magurele zona “Bariera doua purcele”, DN 1A si terenuri situate in Magurele zona Baltesti- rangul IV.

              Art.4-In cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 90%.

              Art.5- Se stabileste la 40 lei plafonul creantelor fiscale si nefiscale restante aflate in sold la 31.12.2023 si neachitate pana la data aplicarii prezentei hotarari, creante care vor fi anulate, conform art.226 din Legea nr. 227/2015 privind Codul de procedura fiscala.

 

               Art.6.- Anexa de la nr. 1 la nr. 9 fac parte integranta din prezenta hotarare.

               

               Art.7.Se aproba urmatoarele facilitate fiscale:

 

                    1. Pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat si invaliditate gr.I, personanele fizice nevazatoare, pentru cazurile in care intr-un an persoanele fizice beneficiaza numai de indemnizatii de somaj si/ sau ajutor social si alocatii de sprijin se poate acorda reducere sau scutire de impozit pe cladiri si pe teren conform legislatiei.

                  2. Persoanele fizice care au avut de suferit de pe urma producerii de calamitati naturale( cutremure,alunecari si prabusiri de teren, inundatii si fenomene periculoase, epidemii, incendii si alte asemenea lor,pot beneficia de scutirea de la plata impozitului pe teren,taxei pe teren, taxei asupra mijloacelor de transport,  taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism si a taxei pentru eliberarea autorizatiei de construire pentru lucrarile de contruire, reconstruire sau reparare a oricarei constructii afectate de calamitati naturale.

                  3.Acordarea facilitatilor se va face pe baza anchetei sociale si actelor justificative si prin aprobarea consiliului local.

 

               Art.8.-Constituie contraventii urmatoarele fapte:

 

                   a) Incalcarea normelor tehnice privind tiparirea,inregistrarea, vizarea,evidenta si gestionarea,dupa caz a abonamentelor si a biletelor de intrare la spectacole, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 429 lei la 2083 lei in cazul persoanelor fizice si de la 1716 la  8335 lei in cazul persoanelor juridice;

                b) depunerea peste termen a declaratiilor de impunere prevazute l art.461 alin.(2),(6),(7),(10) lit.c), alin.12,13 , at. 466 alin.(2),(5), alin.(7) lit.(c) , alin.(9),(10), art.471 alin.(2),(4),(5) si alin.(6) lit.b) si c), art.474 alin.(7) lit.c), alin.(11), art.478 alin.(5) si art.483 alin.2 este considerate contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 83-365 lei pentru persoane fizice si cu amenda intre 365-1458 lei pentru persoane juridice.

                  c) Nedepunerea declaratiilor de impunere prevazute la art.461 alin.(2),(6),(7),(10) lit.c, alin.12,13, art.466 alin.(2),(5),(7) lit.c), alin.(9) si (10), art.471 alin.(2),(4),(5) sin alin.(6) lit.b) si c), art.474 alin.(7) lit.c),alin.(11), art.478 alin.(5) si art.483 alin.(2), este considerate contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 365-910 lei in cazul persoanelor fizice si cu amenda de la 1458-3640 lei  in cazul persoanelor juridice.

                   Art.9.(1). Compartimentul de impozite si taxe va duce la indeplinire prevederile prezentei hotatari.

                   (2) Aducerea la cunostinta publica se face de catre secretarul comunei prin afisare la sediul Primariei.

                   

 

    

 

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI MĂGURELE

Vasilică DIACONU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI MĂGURELE

Mihaela-Monica IONESCU

Documente de prezentare și motivare

Rezultate voturi