Nr. 5 / 30.01.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea Contractului de voluntariat ce se va încheia între persoanele voluntare din cadrul Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență și Consiliul local al comunei OSTROV ca beneficiar al voluntariatului, precum și acordarea de compensații în bani membrilor SVSU OSTROV pentru timpul efectiv de lucru prestat la intervenții și la alte activități prevăzute în programul serviciului

Inițiator proiect

Gabriel NEACȘU

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Tulcea

Consiliul Local al comunei Ostrov

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 5 din 30.01.2025

privind aprobarea Contractului de voluntariat ce se va încheia între persoanele voluntare din cadrul Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență și Consiliul local al comunei OSTROV ca beneficiar al voluntariatului, precum și acordarea de compensații în bani membrilor SVSU OSTROV pentru timpul efectiv de lucru prestat la intervenții și la alte activități prevăzute în programul serviciului

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 17 și 19 din Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  2. art. 40, 41, 42, 43 din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  3. H.G.R. nr. 1.579/2005 pentru aprobarea Statutului personalului voluntar din serviciile de urgenţă voluntare, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de:

  1. referatul nr. 175/27.01.2025 de aprobare al primarului comunei OSTROV din care rezulta necesitatea si oportunitatea adoptarii unei hotarari privind aprobarea Contractului de voluntariat ce se va încheia între persoanele voluntare din cadrul Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență și Consiliul local al comunei OSTROV ca beneficiar al voluntariatului, precum și acordarea de compensații în bani membrilor SVSU OSTROV pentru timpul efectiv de lucru prestat la intervenții și la alte activități prevăzute în programul serviciului;
  2. raportul de specialitate nr. 174/26.01.2025 al d-lui Mehedintu Marian, conducatorul compartimentului financiar contábil si resurse umane;

Luând act de:

  1.  raportul comisiei de specialitate a consiliului local;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei ostrov

întrunit în a 3-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 -Se aprobă Contractul de voluntariat care se va încheia între persoanele voluntare din cadrul Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU), pe de o parte, și Consiliul local al comunei OSTROV ca beneficiar al voluntariatului, pe de altă parte, conform modelului din Anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

Art. 2 - (1) Se aprobă, pentru perioada de valabilitate a contractului de voluntariat încheiat cu Consiliul local al comunei OSTROV de fiecare dintre persoanele voluntare, compensațiile în bani pentru timpul efectiv de lucru prestat la intervenții și la celelalte activități prevăzute în programul serviciului, într-un cuantum orar ce nu poate fi mai mic decât cuantumul orar calculat la valoarea salariului lunar minim pe economie în vigoare la data respectivă, precum și alte drepturi și facilități stabilite în Statutul personalului voluntar și legislația în vigoare, în conformitate cu Anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

(2) Cuantumul orar al compensațiilor pentru intervenții se stabilește prin raportare la valoarea salariului lunar minim brut pe economie în vigoare la data pontajului și se poate acorda diferențiat pe categorii de funcții potrivit unor coeficienți stabiliți anual, în conformitate cu Anexa nr. 2.1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

(3)  Justificarea orelor de intervenție se va efectua prin raportarea la foaia de pontaj cu orele efectiv prestate de voluntari. 

(4) Cuantumul orar al compensațiilor pentru alte activități prevăzute în programul serviciului se stabilește prin raportare la valoarea salariului lunar minim brut pe economie în vigoare la acea dată și se poate acorda diferențiat pe categorii de funcții potrivit unor coeficienți anuali, în conformitate cu Anexa nr. 2.2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

(5) Justificarea orelor pentru alte activități prevăzute în programul serviciului se va efectua prin raportarea la procesul verbal și nota de prezență

(6) Foile de pontaj cu orele efectiv prestate de voluntari la intervenții și procesele-verbale cu notele de prezență pentru celelalte activități prevăzute în programul serviciului se întocmesc de către șeful SVSU din cadrul Primăriei, și se aprobă de către primarul comunei, în calitate de președinte CLSU OSTROV (Comitetul local pentru situații de urgență al comunei OSTROV). 

(7) Pentru determinarea cuantumului orar al compensațiilor în bani prevăzute la alin. (2) și (4) aferente anului 2025, se stabilesc coeficienții de multiplicare a cuantumul orar calculat la valoarea salariului lunar minim pe economie în vigoare, conform Anexei 2.1, respectiv Anexei 2.2. 

Art. 3 –Şeful SVSU OSTROV ţine, pentru întregul personal voluntar, un dosar individual care cuprinde toate documentele referitoare la contractul de voluntariat, încadrare, avize, renegocierea şi încetarea activităţii, situaţia medicală, precum şi recompensele şi sancţiunile. 

Art. 4 -Prezenta hotărâre se aduce la cunoştinţă publică şi se comunică prin grija secretarului general al comunei Instituției Prefectului- Județul Tulcea, Primarului comunei Ostrov, Compartimentului financiar- contabil și resurse umane și SVSU si se publică pe pagina de internet a instituției www.primariaostrovtulcea.ro

Prezentul proiect de hotarare va fi supus dezbaterii si aprobarii Consiliului Local al Comunei Ostrov in sedinta din 30.01.2025.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Steluța SILEA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

p SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI OSTROV,

Virginia-Nicoleta STROE

cu atribuții delegate specifice secretarului general

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 5 / 30.01.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 5
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 11
2 Numărul consilierilor locali în funcție 11
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 9
4 Numărul voturilor „PENTRU” 9
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 2
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 5 / 30.01.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 30.01.2025
2 Comunicarea către primar 31.01.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 12.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 03.02.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 10.02.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu