Nr. 18 / 06.03.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea încetării Contractului de închiriere a suprafeței de 5 ha de pășune aflat în domeniul privat al comunei Săvădisla, județul Cluj, nr.2615 din 17.04.2019 încheiat între Comuna Săvădisla și Oltean Claudiu-Ilie

Inițiator proiect

Stefan ASZTALOS

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Cluj

Consiliul Local al comunei Săvădisla

Comuna Săvădisla

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 18 din 06.03.2025

privind aprobarea încetării Contractului de închiriere a suprafeței de 5 ha de pășune aflat în domeniul privat al comunei Săvădisla, județul Cluj, nr.2615 din 17.04.2019 încheiat între Comuna Săvădisla și Oltean Claudiu-Ilie

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) art. 15, art. 41, art. 120 alin. (1)   și art. 121 alin. (1) și alin. (2)   din Constituția României, republicată;

b) art. 3, art. 4 și art. 6 paragraful 1 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;

c) art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) art.9 din O.U.G. nr.34/2013 privind organizarea , administrarea si exploatarea pajistilor permanente  si pentru modificarea  si completarea Legii fondului funciar nr.18/1991, cu modificarile si completarile ulterioare;

e) prevederile Ordinului nr. 407 din 31 mai 2013 pentru aprobarea contractelor-cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor si de prevederile punctului IX lit. g din contractul de închiriere;

f) prevederile art. 1166 si art. 1270, art. 1321  privind Cod Civil,republicată, cu modificările și completările ulterioare; 

g) Hotărârea Consiliului Local Săvădisla nr. 51 din data de 29.03.2019 privind atribuirea directă a suprafetei de 5 ha pășune, proprietatea privată a comunei Săvădisla, in localitatea Săvădisla pentru doamna OLTEAN CLAUDIU-ILIE

h) Capitolul IX. Incetarea contractului din Contractul de inchiriere nr.2615 din 17.04.2019 a suprafetei de 5 ha de pasune aflate in domeniul privat al comunei Săvădisla, incheiat intre Comuna Săvădisla  si Oltean Claudiu-Ilie;  

i) art. 129 alin.(1) si (2) lit.(c) coroborat cu alin.(6) lit.(b), art.354 ,art.355 si art.362 alin.(1)si alin.(3) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ cu modificările și completările ulterioare;

 

Ținând cont de:

  1. referatul de aprobare a primarului comunei Săvădisla;
  2. raportul de specialitate al viceprimarului comunei Săvădisla;
  3. cererea înregistrat sub nr.1391 din 25.02.2025 a domnului Oltean Claudiu-Ilie prin care solicită încetarea Contractului de inchiriere nr.2615 din 17.04.2019 a suprafetei de 5 ha de pasune aflate in domeniul privat al comunei Săvădisla, incheiat intre Comuna Săvădisla  si Oltean Claudiu-Ilie.

Luând act de:

  1. cererea înregistrat sub nr.1391 din 25.02.2025 a domnului Oltean Claudiu-Ilie prin care solicită încetarea Contractului de inchiriere nr.2615 din 17.04.2019 a suprafetei de 5 ha de pasune aflate in domeniul privat al comunei Săvădisla, incheiat intre Comuna Săvădisla  si Oltean Claudiu-Ilie;
  2. lit. g) din Capitolul IX. Incetarea contractului din Contractul de inchiriere nr.2615 din 17.04.2019 a suprafetei de 5 ha de pasune aflate in domeniul privat al comunei Săvădisla, incheiat intre Comuna Săvădisla  si Oltean Claudiu-Ilie.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei săvădisla

întrunit în a 4-a ședință extraordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1 - Se aprobă încetarea  Contractului de inchiriere nr.2615 din 17.04.2019 a suprafetei de 5 ha de pasune aflat în domeniul privat al comunei Săvădisla, situat în localitatea Lita, încheiat între Comuna Săvădisla, în calitate de locator , și Oltean Claudiu-Ilie , în calitate de locatar, fără plata vreunei despagubiri.

Art.2 - Contractul de inchiriere a suprafetei de 5 ha de pasune aflate în domeniul privat al comunei Săvădisla, cu nr.2615 din 17.04.2019   , se considera reziliat de drept , fără somatie, punere în întarziere si cerere de chemare în judecata ca urmare a renunțării la contract.

Art.3 - La încetarea contractului de închiriere, d-lui Oltean Claudiu-Ilie îi revine obligatia predarii suprafetei de 5 ha de pasune situate în satul Lita, ce face obiectul Contractului de închiriere, în conditiile existente la momentul preluarii si încheierii contractului.

Art. 4 -  Prevederile prezentei hotarari vor fi aduse la îndeplinire de Primarul comunei Săvădisla.

Art.5 - Prezenta Hotarare se va comunica Primarului comunei Săvădisla,d-lui Oltean Claudiu-Ilie și Instituția  Prefectului județul Cluj.

Art.6 - Hotărârea poate fi contestată în conditiile prevazute de Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, in termen de 30 de zile de la comunicare

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Attila-Csaba CZAKO

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

p SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI SĂVĂDISLA,

Angela-Irina MATE

cu atribuții delegate specifice secretarului general

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 18 / 06.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 12
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 12
4 Numărul voturilor „PENTRU” 12
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 18 / 06.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 06.03.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 19.03.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 11.03.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu