Nr. 16 / 25.03.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea închirierii prin atribuire directă a suprafeței de 4006.0949 ha izlaz comunal, aflat în proprietatea privată a comunei Sfântu Gheorghe, judeţul Tulcea pentru persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în Registrul naţional al exploataţiilor, membri ai colectivităţii locale sau care au sediul social pe teritoriul comunei Sfântu Gheorghe, judeţul Tulcea

Inițiator proiect

Claudiu-Dragoș CLADIADE

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Tulcea

Consiliul Local al comunei Sfântu Gheorghe

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 16 din 25.03.2025

privind aprobarea închirierii prin atribuire directă a suprafeței de 4006.0949 ha izlaz comunal, aflat în proprietatea privată a comunei Sfântu Gheorghe, judeţul Tulcea pentru persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în Registrul naţional al exploataţiilor, membri ai colectivităţii locale sau care au sediul social pe teritoriul comunei Sfântu Gheorghe, judeţul Tulcea

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art.120, alin.(1) și art.121 alin.(1) și alin.(2) dinConstituția României, republicată;
  2. art.3, art.4 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr.199/1997;

  3. art.7, alin.(2), art.1777-1823 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;

  4. art.129 alin.(2), lit„c”, alin (6), lit„b”, art.136 alin.(8), art.240 alin.(2-6) din O.U.G. 57/2019p, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

  5. art.3 lit. d), art. 9 alin. (2), alin.(2^1), alin(2^2), alin.(3) și alin.(4) din Ordonanţă de urgenţănr.34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modifcarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991, cu modificările și completările ulterioare;

  6. art.4, art.6, alin.(3), alin.(4) din Anexa la Hotărârea Guvernului nr.1064/2013privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, cu modificările şi completările ulterioare;

  7. Ordinul nr.544/2013 privind metodologia de calcul al încărcăturii optime de animale pe hectar de pajişte;

  8. Ordinului nr.407/2051/2013 pentru aprobarea contractelor cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aIate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor, cu modificările ulterioare;

Ținând cont de:

  1. HCL nr.45/2022 privind aprobarea Amenajamentului pastoral al comunei Sfântu Gheorghe, înregistrat la Direcția pentru Agricultură Tulcea sub nr.2808/28.06.2022;
  2. Hotărârea Consiliul Judeţean Tulcea nr.188/29.11.2024 privind aprobarea preturilor medii ale produselor agricole în vederea stabilirii veniturilor din cedarea folosinței bunurilor în anul 2025; 
  3. HCL nr.12 din 06.02.2024 privind aprobarea inventarului bunurilor care apartin domeniului privat al comunei Sfântu Gheorghe, judetul Tulcea;

Luând act de:

  1. Referatul de aprobare al primarului comunei Sfântu Gheorghe în calitatea sa de iniţiator, înregistrat sub nr.749/18.02.2025;
  2. Raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Sfântu Gheorghe înregistrat sub nr.748/18.02.2025;
  3. Avizul cu caracter consultativ prezentat de comisiile de specialitate nr.1,2 și 3 a Consiliului Local;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei sfântu gheorghe

întrunit în ședință ordinară, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1 (1) Se aprobă închirierea izlazului comunal prin atribuire directă, pentru persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în Registrul naţional al exploataţiilor, membrii ai colectivităţii locale sau care au sediul social pe teritoriul comunei Sfântu Gheorghe, judeţul Tulcea, în suprafață totală de 4006.0949 hectare, afIate în proprietatea privată a comunei Sfântu Gheorghe, judeţul Tulcea, conform Anexei nr.1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

(2) Procedura de atribuire directă, va fi organizată în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire pentru închirierea izlazului comunal din proprietatea privată a comunei Sfântu Gheorghe, conform Anexei nr.2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Documentaţia de atribuire conţine orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire.

Art.2. Nivelul chiriei aferent procedurii de atribuire directă este de 248 lei/ha/an la care se adaugă taxa pe teren conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. 

Art.3 Durata închirierii este de 7 ani, începând de la data semnării contractului de către ultima parte, cu posibilitatea prelungirii acestuia, prin act adițional, cu condiţia ca prin prelungire să nu se depăşească termenul maxim de 10 ani prevăzut la art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, cu modificările şi completările ulterioare. 

Art.4. Se aprobă Contractul de închiriere-model cadru, conform Anexei nr.3 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

Art.5 Se stabilește comisia de evaluare în procedura de atribuire directă pentru închirierea izlazului din proprietatea privată a comunei Sfântu Gheorghe, precum și pentru formularea propunerilor de atribuire a suprafețelor de pajiști, în următoarea componență:

Preşedinte: Mira BĂLAN – viceprimarul comunei Sfântu Gheorghe;

Membri: Florina Vali BUȘAGĂ - inspector asistent, Compartiment Financiar-Contabilitate, Impozite și Taxe;

Vasilica TULCIANU –consilier achiziții publice, Compartiment Achiziții Publice;

Timofte COSTENCU - consilier local; 

Dan-Vlăduț VARENIC – consilier local; 

Membru de rezervă: Ligia SIDORENCU - Inspector – Compartiment registrul Agricol;

Art.6 Doamna Florina Vali BUȘAGĂ - inspector asistent, Compartiment Financiar-Contabilitate, Impozite și Taxe va realiza procedura de publicitate a procedurii de atribuire directă.

Art.7 Se împuternicește primarul comunei Sfântu Gheorghe, pentru semnarea contractelor de închiriere.

Art.8 Prevederile prezentei hotărâri vor fi duse la îndeplinire de primarul comunei Sfântu Gheorghe prin compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Sfântu Gheorghe. 

Art.9 Prezenta hotărâre poate fi contestată în termen de 30 de zile la instanţa de contencios administrativ competentă, în condițiile Legii nr.554/2004 – legea contenciosului administrativ, cu modificările și ulterioare; 

Art.10 Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei Sfântu Gheorghe, în termenul prevăzut de lege, Instituției Prefectului - Judeţul Tulcea în vederea exercitării controlului de legalitate, primarului comunei Sfântu Gheorghe, Compartimentului Registrul Agricol, Compartimentului Financiar Contabilitate, Impozite și Taxe locale, persoanelor prevăzute la art.5 şi se aduce la cunoştinţă publică prin afişare la sediul primăriei şi prin publicare în format electronic, în Monitorul Oficial Local aflat pe site-ul Primăriei comunei Sfântu Gheorghe pe pagina de internet https://emol.ro/sfantugheorghe-tl/.   

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Mira BĂLAN

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI SFÂNTU GHEORGHE,

Monica DIMACHE

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 16 / 25.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 5
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 9
2 Numărul consilierilor locali în funcție 9
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 8
4 Numărul voturilor „PENTRU” 8
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 1
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 16 / 25.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 25.03.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 07.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 07.04.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu