Nr. 13 / 27.03.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea alegerii președintelui și a potențialului președinte de ședință al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile aprilie, mai și iunie 2025

Inițiator proiect

Ion BUCUR

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

28 Martie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Șoldanu

Comuna Șoldanu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 13 din 27.03.2025

privind aprobarea alegerii președintelui și a potențialului președinte de ședință al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile aprilie, mai și iunie 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 3, art. 4 și art. 9 pct. 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 15 alin. (2), art. 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și (2)  din Constituția României, republicată, aprobată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003;
  3. prevederile art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, aprobat prin Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. prevederile art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile art. 123 alin. (1) și alin. (4), ale art. 139 alin. (1) și art. 211  din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;
  6. prevederile art. 13 din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Local al Comunei Șoldanu, Judeţul Călăraşi, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 43 din 26.09.2019, cu modificările și completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 40 din 19.08.2019 privind aprobarea Regulamentului propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului Local al Comunei Șoldanu, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 43 din 26 septembrie 2019 pentru aprobarea revizuirii Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al comunei Șoldanu, județul Călărași, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 59 din 23.12.2024 privind aprobarea alegerii Președintelui de ședință al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile ianuarie, februarie și martie 2025.

Luând act de:

  1. necesitatea asigurării conducerii ședințelor Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile aprilie, mai și iunie 2025;
  2. Proiectul înscris în registrul special pentru înregistrarea proiectelor de hotărâre nr. 14 din 27.03.2025 privind aprobarea alegerii președintelui și a potențialului președinte de ședință al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile aprilie, mai și iunie 2025;
  3. Referatul de aprobare nr. 1267 din 27.03.2025 elaborat de Ion BUCUR, Primarul Comunei Șoldanu, prin care se propune aprobarea Proiectului de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu cu nr. 14 din 27.03.2025;
  4. Raportul compartimentului de specialitate nr. 1268 din 27.03.2025, referitor la proiectul de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu cu nr. 14 din 27.03.2025;
  5. Avizul Comisiei de specialitate juridică și de disciplină, înregistrat sub nr. 2840/234 din 27.03.2025; 
  6. Avizul Comisiei de specialitate pentru agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecție mediu și turism, înregistrat sub nr. 2841/234 din 27.03.2025;
  7. Avizul Comisiei de specialitate pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 2842/234 din 27.03.2025.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. ) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șoldanu

întrunit în a 4-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se alege ca președinte de ședință al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile aprilie, mai și iunie 2025, domnul consilier local Sandu-Vasile TĂNASE.

(2) Se alege ca potențial președinte de ședință al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile aprilie, mai și iunie 2025, domnul consilier local Iulian CERNEA.

(3) Potențialul președinte de ședință va conduce lucrările ședințelor Consiliului Local al Comunei Șoldanu în lunile aprilie, mai și iunie 2025 în situația absenței sau a prezenței online a președintelui de ședință ales conform alineatului (1).

Art. 2. - Președintele de ședință sau potențialul președinte de ședință exercită următoarele atribuții principale:

a) conduce ședințele consiliului local;

b) supune votului consilierilor locali proiectele de hotărâri și anunță rezultatul votării, cu precizarea voturilor pentru, a voturilor împotrivă și a abținerilor numărate și evidențiate de Secretarul general al Comunei Șoldanu în procesul-verbal al ședinței;

c) semnează procesul-verbal al ședinței;

d) asigură menținerea ordinii, în condițiile regulamentului de organizare și funcționare a consiliului local;

e) supune votului consilierilor locali orice problemă care intră în competența de soluționare a consiliului local;

f) aplică, dacă este cazul, sancțiunile prevăzute la art. 123 alin. (1) sau propune consiliului aplicarea unor asemenea sancțiuni, după caz;

g) îndeplinește alte atribuții prevăzute de lege, de regulamentul de organizare și funcționare a consiliului local sau alte însărcinări date de către consiliul local.

Art. 3. - (1) Prezenta hotărâre are caracter individual și intră în vigoare la data comunicării către Primarul Comunei Șoldanu.

(2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului local al Comunei Șoldanu nr. 59 din 23.12.2024 privind aprobarea alegerii Președintelui de ședință al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile ianuarie, februarie și martie 2025.

(3) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(4) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin grija secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Șoldanu, Prefectului Județului Călărași și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în Monitorul Oficial Local, în format electronic, la adresa www.primaria-soldanu.ro, în subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”, Registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Alexandru-Adrian BOTEA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOLDANU,

Traian HULEA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 13 / 27.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 13 / 27.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 27.03.2025
2 Comunicarea către primar 28.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 09.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 28.03.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 28.03.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 28.03.2025