Dispoziție a autorității executive

Nr. 95 / 24.04.2025
Caracter normativ

Dispoziție

privind convocarea Consiliului Local în şedinţă ordinara pe luna aprilie 2025

Inițiator proiect

Nicolae PETRE

Primarul comunei

Dispoziție

România

România

Județul Giurgiu

primarul comunei Ulmi

Comuna Ulmi

Dispoziția

nr. 95 din 24.04.2025

privind convocarea Consiliului Local în şedinţă ordinara pe luna aprilie 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 15 alin. (2), art. 120 și art. 121 alin. (1) și alin. (2) din Constituția României, republicată;

  2.  art. 3, art. 4 și art. 6 paragraful 1 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;

  3.  art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicat, cu modificările și completările ulterioare;

  4.  art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1) lit. a), alin. (2) și alin. (3) lit. a) și alin. (5), art. 135, alin. (1) – (4),  art. 155 alin. (1) lit. b) combinat cu alin. (3) lit. b), art. 197 alin. (1) și alin. (4), art. 198 alin. (1), art. 199 alin. (1) și (2) și art. 240 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrative cu modificarile ulteriore;



În temeiul prevederilor art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Primarul comunei Ulmi

emite următoarea dispoziție.

          Art.1.-(1)  Se convoacă Consiliul Local al Comunei Ulmi, în şedinţă ordinara pe luna aprilie   in ziua de miercuri    30.04.2025   ora  16:00 la sediul Primariei Ulmi   din comuna Ulmi judetul Giurgiu

 (2).Proiectele inscrise pe ordinea de zi sunt cuprinse în anexa nr.1 care face parte integrantă din prezenta dispoziţie.

       Art.2 (1) Materialele inscrise pe proiectul ordinii de zi  pot fi consultate la sediul primariei comunei Ulmi si  sunt puse la dispozitia consilierilor locali ai comunei Ulmi pe suport electronic      . 

            (2) Potrivit art.134 alin (5) lit f din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ, consilierii locali au dreptul de a formula si depune amendamente asupra proiectelor de hotarare inscriese pe ordinea de zi 

            (3) Proiectele de hotărâri vor fi trimise spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local al comunei Ulmi   conform anexei prevăzută la art. 1.

            Art.3. Prezenta dispoziţie se comunică în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului comunei, în termenul prevăzut de lege, prefectului judeţului Giurgiu   doamnelor şi domnilor consilieri locali şi invitaţi şi se aduce la cunoştinţă publică prin afisare la sediul institutiei  

  

                                                                        Anexa nr.1 

 

PROIECTUL ORDINII DE ZI :

  1. Adoptarea procesului verbal al sedintei anterioare 
  2. Proiect de hotarare privind revocarea HCL nr.5/24.03.2025 prin care s-a aprobat planul de actiuni sau lucrari de interes local care vor fi efectuate de beneficiarii legii 196/2016 
  3. Proiect de hotarare privind revocarea HCL nr.7/24.03.2025 privind alegerea dlui Duca Marius ,consilier local, in functia de viceprimar al comunei Ulmi 
  4. Proiect de hotarare privind indexarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2026 cu rata inflației de 5,6%;
  5. Proiect de hotarare privind constatarea incetarii inainte de expirarea duratei normale a mandatului ,a calitatii de viceprimar, a dlui Ionita Adrian Andrei ca urmare a demisiei si declararea ca vacanta a functiei de viceprimar
  6. Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului local al comunei Ulmi 
  7. Proiect de hotarare privind aprobarea de scutire la plata majorarilor de intirziere pentru neplata in cadrul termenelor legale a obligatiilor de plata la bugetul local (impozite si taxe locale), de catre contribuabilii persoane fizice si juridice  datorate bugetului local al comunei Ulmi judet Giurgiu  , aflate in sold la data de 31.12.2024.     
  8. Proiect de hotarare privind aprobarea execuției bugetare pe secțiunea de funcționare și secțiunea de dezvoltare ale bugetului local al comunei, în trimestrul I/2025
  9. Proiect de hotarare privind utilizarea excedentului bugetului local al anilor anteriori lui 2025 
  10. Proiect de hotarare privind decontarea cheltuielilor de transport aferente cadrelor didactice si a personalului didactic auxiliar care isi desfasoara activitatea in Scoala Gimnaziala Nicolae Lahovary Trestieni pe lunile, decembrie 2024, ianuarie , februarie, 2025 si Scoala Gimnaziala nr.1 Poenari pe lunile, decembrie 2024, ianuarie , februarie, martie 2025

Proiectele de hotarari au fost initiate de primarul comunei Ulmi

 

Comisiile de specialitate nominalizate, potrivit prevederilor art. 136 alin. (4) din Codul administrativ, pentru a analiza şi aviza proiectele de hotărâre, sunt următoarele:

Comisia juridica si apararea ordinii publice punctele 2, 3, 4, 5

Comisia pentru invatamant, sanatate, cultura si protectie sociala punctele 2, 10

Comisia pentru dezvoltare  regionala, amenajarea  teritoriului, urbanism si  investiti, studii şi prognoze economico-sociale, buget-finanţe punctele 4, 6, 7 , 8, 9

 

PRIMARUL COMUNEI ULMI

Nicolae PETRE

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ULMI

Emilian LAZĂR

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare emiterii dispoziției autorității executive nr. 95 / 24.04.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Semnarea dispoziției 24.04.2025
2 Data până la care dispoziția trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 09.05.2025
3 Comunicarea către prefectul județului 30.04.2025
4 Aducerea la cunoștință publică
5 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu

Anexe