În temeiul prevederilor art. 136, alin. (8), lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, propun aprobarea, de către Consiliul Local al Comunei Petriș, a proiectului de hotărâre referitor la mandatarea reprezentantului JComunei Petriș în Adunarea Generală a Asociaților Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad în vederea aprobării modificării Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019.
Având în vedere prevederile Legii nr. 92/2007, privind serviciile publice de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile Legii nr. 51/2006, privind serviciile comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și pe cele ale Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului,
Luând în considerare și prevederile:
art. XXXVI, alin. (1) din O.U.G. nr. 156/30.12.2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene,
art. 17, alin. (1) litera m) și alin. (11) din Legea nr. 92/2007, cu modificările și completările ulterioare;
art. 9, alin. (2), lit. d) și art. 10, alin. (5) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere:
Adresa cu nr. 1581/11.02.2025 a operatorului de transport Societatea ”Compania de Transport Public” S.A. Arad privind solicitarea de actualizare a tarifelor de călătorie cu rata anuală a inflației, față de ultima actualizare a acestora, respectiv cu un procent de 12.5%, precum și de majorare cu 50% a perioadei de valabilitate a biletelor de călătorie aferente transportului urban și suburban (linia de tramvai) unde a fost implementat sistemul de e-ticketing;
dezbaterile din cadrul ședinței Adunării Generale a Asociaților din data de 12.02.2025;
Hotărârea AGA nr. 06/12.02.2025 a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad privind demararea procedurilor de adoptare a hotărârilor Consiliilor Locale și a Consiliului Județean pentru mandatarea reprezentanților asociaților în Adunarea Generală a Asociaților Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad, printr-un mandat special, să aprobe modificarea Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, prin actualizarea tarifelor de călătorie cu rata anuală a inflației, față de ultima actualizare a acestora, respectiv cu un procent de 12.5%, precum și de majorare cu 50% a perioadei de valabilitate a biletelor de călătorie aferente transportului urban unde a fost implementat sistemul de e-ticketing;
Adresa nr. 1932/13.02.2025 a UAT Orașul Chișineu-Criș privind solicitarea de înființare a unui traseu local de transport Chișineu-Criș-Nădab;
Adresa nr. 154/20.01.2025 a UAT Comuna Bârzava privind solicitarea de modificare a Traseului 86 Slatina de Mureș – Săvârșin,
Având în vedere adresa Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public Arad nr. 78/20.01.2025 primită din partea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad, înregistrată la Primăria comunei Petriș cu nr. 195/21.01.2025 prin care se solicită acordarea unui mandat special reprezentantului comunei Petriș pentru a vota modificarea, prin act adițional, a Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, Anexei nr. 2.1 – Programul de Transport și Anexei nr. 6.1 – Tarife de călătorie practicate în momentul încheierii Contractului, la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, respectiv a actualizării Tarifelor de călătorie practicate în momentul încheierii Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, cu rata anuală a inflației, față de ultima actualizare a acestora (iulie 2022), cu un procent de 12.5%, în conformitate cu prevederile art. XXXVI, alin. (1) din O.U.G. nr. 156/30.12.2024, precum și a majorării cu 50% a perioadei de valabilitate a biletelor de călătorie aferente transportului urban și suburban (linia de tramvai) unde a fost implementat sistemul de e-ticketing;
Ținând cont și de solicitările unităților administrativ teritoriale membre ale asociației, cu privire la modificarea anumitor trasee efectuate de operatorul de transport Societatea ”Compania de Transport Public” S.A. Arad, în baza Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019 și introducerea unor trasee noi, în funcție de necesitățile de deplasare ale populației, precum și consultările și negocierile purtate în acest sens,
Luând în considerare necesitatea actualizării Tarifelor de călătorie practicate în momentul încheierii Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, precum și a modificării Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, Anexei nr. 2.1 – Programul de Transport și Anexei nr. 6.1 – Tarife de călătorie practicate în momentul încheierii Contractului, la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019,
Apreciez ca fiind oportună adoptarea hotărârii privind: mandatarea reprezentantului Comunei Petriș în Adunarea Generală a Asociaților Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad în vederea aprobării modificării Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, potrivit propunerilor formulate în Actul adițional nr. 14 la Contract.