Referitor la:
Referatul de aprobare înregistrat cu nr. 749/21.02.2025, al domnului Ionel - Gheorghe Berari, Primarul Comunei Petriș, prin care se propune aprobarea mandatării reprezentantului Comunei Petriș în Adunarea Generală a Asociaților Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad în vederea aprobării modificării Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, potrivit propunerilor formulate în Actul adițional nr. 14 la Contract.
Considerente generale: Datorită faptului că Comuna Petriș este asociat în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad și ținând cont de prevederile Legii nr. 92/2007, privind serviciile publice de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile Legii nr. 51/2006, privind serviciile comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și de cele din Regulamentul (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului.
Având în vedere:
Adresa cu nr. 1581/11.02.2025 a operatorului de transport Societatea ”Compania de Transport Public” S.A. Arad privind solicitarea de actualizare a tarifelor de călătorie cu rata anuală a inflației, față de ultima actualizare a acestora, respectiv cu un procent de 12.5%, precum și de majorare cu 50% a perioadei de valabilitate a biletelor de călătorie aferente transportului urban și suburban (linia de tramvai) unde a fost implementat sistemul de e-ticketing;
Hotărârea AGA nr. 06/12.02.2025 a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad privind demararea procedurilor de adoptare a hotărârilor Consiliilor Locale și a Consiliului Județean pentru mandatarea reprezentanților asociaților în Adunarea Generală a Asociaților Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad, printr-un mandat special, să aprobe modificarea Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, prin actualizarea tarifelor de călătorie cu rata anuală a inflației, față de ultima actualizare a acestora, respectiv cu un procent de 12.5%, precum și de majorare cu 50% a perioadei de valabilitate a biletelor de călătorie aferente transportului urban unde a fost implementat sistemul de e-ticketing;
Adresa nr. 1932/13.02.2025 a UAT Orașul Chișineu-Criș privind solicitarea de înființare a unui traseu local de transport Chișineu-Criș-Nădab;
Adresa nr. 154/20.01.2025 a UAT Comuna Bârzava privind solicitarea de modificare a Traseului 86 Slatina de Mureș – Săvârșin,
Adresa Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public Arad nr. 78/20.01.2025, înregistrată la Primăria Comunei Petriș cu nr. 195/21.01.2025, prin care se solicită acordarea unui mandat special reprezentantului Comunei Petriș pentru a vota modificarea, prin act adițional, a Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, Anexei nr. 2.1 – Programul de Transport și Anexei nr. 6.1 – Tarife de călătorie practicate în momentul încheierii Contractului, la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, respectiv a actualizării Tarifelor de călătorie practicate în momentul încheierii Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, cu rata anuală a inflației, față de ultima actualizare a acestora (iulie 2022), cu un procent de 12.5%, în conformitate cu prevederile art. XXXVI, alin. (1) din O.U.G. nr. 156/30.12.2024, precum și a majorării cu 50% a perioadei de valabilitate a biletelor de călătorie aferente transportului urban și suburban (linia de tramvai) unde a fost implementat sistemul de e-ticketing,
Ținând cont de dezbaterile din cadrul ședinței Adunării Generale a Asociaților Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad din data de 12.02.2025, privind solicitarea de actualizare a tarifelor de călătorie cu rata anuală a inflației, față de ultima actualizare a acestora (iulie 2022), respectiv cu un procent de 12.5%, precum și de majorare cu 50% a perioadei de valabilitate a biletelor de călătorie aferente transportului urban și suburban (linia de tramvai) unde a fost implementat sistemul de e-ticketing.
Ținând cont și de solicitările unităților administrativ teritoriale membre ale asociației, cu privire la modificarea anumitor trasee efectuate de operatorul de transport Societatea ”Compania de Transport Public” S.A. Arad, în baza Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019 și introducerea unor trasee noi, în funcție de necesitățile de deplasare ale populației, precum și consultările și negocierile purtate în acest sens.
În urma consultărilor purtate în acest sens între reprezentanții unităților-administrativ teritoriale membre ale Asociației și operatorul de transport Societatea ”Compania de Transport Public” S.A. Arad, sau materializat soluții concretizate în propunerile prezentate în Actul adițional nr. 14 la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019.
Având în vedere Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019,
Luând în considerare necesitatea actualizării Tarifelor de călătorie practicate în momentul încheierii Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, precum și a modificării Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, Anexei nr. 2.1 – Programul de Transport și Anexei nr. 6.1 – Tarife de călătorie practicate în momentul încheierii Contractului, la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019,
Se impune modificarea Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, potrivit propunerilor prezentate în Actul adițional nr. 14 la Contract.
Considerente juridice:
prevederile Hotărârii nr. 60/11.12.20219 a Consiliului Local al Comunei Petriș privind aderarea la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public Arad;
prevederile Legii nr. 92/2007 Legea serviciilor publice de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile Legii nr. 51/2006 Legea serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
prevederile Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului;
prevederile art. 17, alin. (1) litera m) și alin. (11) din Legea nr. 92/2007, cu modificările și completările ulterioare;
prevederile art. 9, alin. (2), lit. d) și art. 10, alin. (5) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
prevederile art. XXXVI, alin. (1) din O.U.G. nr. 156/30.12.2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, potrivit cărora ”Pentru anul 2025, operatorii economici cărora li se aplică prevederile art. 9 alin. (1) lit. b) și alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările și completările ulterioare, au obligația de actualizare a tarifelor și taxelor pe care le obțin din activitatea de bază, cu cel puțin rata anuală a inflației pentru anul 2024 față de ultima actualizare a acestora cu excepția situațiilor în care creșterile anuale de tarife și taxe au fost superioare ratei anuale a inflației”,
În considerarea aspectelor enumerate mai sus,
P R O P U N E M:
Aprobarea Actului adițional nr. 14 la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019.
Aprobarea modificării și completării Anexei nr. 2.1 Programul de transport – Programul anual de transport, la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, cu modificările și completările ulterioare.
Aprobarea modificării și completării Anexelor nr. 2.1.1 - Program de Transport pentru Rețeaua de Tramvaie și nr. 2.1.2 - Program de Transport pentru Rețeaua de Autobuze, la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, cu modificările și completările ulterioare.
Aprobarea modificării și completării Anexelor nr. 2.2.1 - Program de Circulație Tramvaie și nr. 2.2.2 - Program de Circulație Autobuze, la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, cu modificările și completările ulterioare.
Aprobarea actualizării Tarifelor de călătorie practicate în momentul încheierii Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, cu modificările ulterioare, cu un procent de 12.5%.
Aprobarea majorării cu 50% a perioadei de valabilitate a biletelor de călătorie aferente transportului urban și suburban (linia de tramvai) unde a fost implementat sistemul de e-ticketing.
Aprobarea modificării și completării Anexei nr. 6.1 – Tarife de călătorie practicate în momentul încheierii Contractului, la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019, cu modificările și completările ulterioare
Aprobarea încheierii Actului adițional nr. 14 la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019.
Mandatarea Primarului Comunei Petriș, dl. Ionel - Gheorghe Berari, să voteze în Adunarea Generală a Asociaților din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public Arad, în numele și pe seama Comunei Petriș, aprobarea Actului adițional nr. 14 la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019.
În cazul absenței Primarului Comunei Petriș, atribuțiile de reprezentare a Unității Administrativ-Teritoriale Comuna Petriș în Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad vor fi îndeplinite de persoana desemnată pentru exercitarea atribuțiilor Primarului.
Mandatarea Directorului executiv al Asociației, dl. Ovidiu Ilie, să semneze Actul adițional nr. 14 la Contractul de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 704/02.12.2019.