Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 36 / 27.05.2025
Caracter normativ

Proiect de hotărâre

privind Aprobarea Actului adiƫional nr.6, înregistrat sub numãrul 3858/05.05.2025, la contractul de lucrãri nr.7696/21.08.2023 privind execuția lucrărilor obiectivului de investiții: “CREȘTEREA EFICIENȚEI ENERGETICE ȘI GESTIONAREA INTELIGENTĂ A ENERGIEI ÎN CLĂDIRILE PUBLICE ȘCOALA, SAT NISIPOASA, COMUNA PLOPU”.

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

  • Comisia 2

Raportul compartimentelor de resort

Forma inițiatorului

România

România

Județul Prahova

Consiliul Local al comunei Plopu

Comuna Plopu

Proiect de hotărâre

Nr. 36 din 27.05.2025

privind Aprobarea Actului adiƫional nr.6, înregistrat sub numãrul 3858/05.05.2025, la contractul de lucrãri nr.7696/21.08.2023 privind execuția lucrărilor obiectivului de investiții: “CREȘTEREA EFICIENȚEI ENERGETICE ȘI GESTIONAREA INTELIGENTĂ A ENERGIEI ÎN CLĂDIRILE PUBLICE ȘCOALA, SAT NISIPOASA, COMUNA PLOPU”.

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

-art. 221, alin.(1), lit.f), lit.e) și alin.(10) din Legea nr.98/2016 privind achiziƫiile publice, cu modificãrile si completãrile ulterioare;

-art.9, alin.(1), lit.a), b) si c) din Instructiunea nr.1/2021 privind modificarea contractului de achiziție publică/ contractului de achiziție sectorială/ acordului cadru;

-art.24: ,, Ajustarea/ revizuirea prețului contractului’’, alin.24.3 din contractul de lucrãri nr.7696/ 21.08.2023;

-art. 30: ,,Modificări contractuale’’, alin. 30.2, pct.II: „Modificãri nesubstanƫiale” din contractul de lucrãri nr.7696/ 21.08.2023, conform art.221, alin.(1), lit.f), e) şi alin(10) din Legea nr.98/2016, actualizata;

Ținând cont de:

-Hotararea Consiliului Local Plopu nr.22/2025 privind “Rectificarea bugetului local al comunei Plopu, judetul Prahova, pe anul 2025, estimarii pentru anii 2026 – 2028 si a listei de investitii”,  prin care comuna Plopu a asigurat resursele financiare necesare acestui tip de modificare; 

-referatul de aprobare elaborat de primarul comunei Plopu, în calitate de inițiator, înregistrat cu nr.4461/26.05.2025;

-adresa primariei Plopu nr.7856/24.08.2023 adresata S.C. Munteanu Marieta Construct S.R.L. cu sediul comuna Nāeni, str. Principala, nr.64, judetul Buzau, avand atasat contractul de executie lucrari nr.7696/21.08.2023;

-adresa nr.4397/22.05.2025 si raportul de specialitate nr.4463/26.05.2025, ambele intocmite de consilierul achizitii publice din cadrul primariei comunei Plopu;

-referatul nr.3222/08.04.2025 intocmit de administratorul public al comunei Plopu;

-adresa emisa de S.C. Munteanu Marieta Construct S.R.L. inregistrata in evidenta subscrisei sub nr.3205/08.04.2025;

-dispozitiile de santier nr.1/02.11.2023 avand atasata nota de constatare inregistrata in evidenta subscrisei sub nr.9236/12.10.2023, nr.2/11.12.2023 avand atasata nota de constatare inregistrata in evidenta subscrisei sub nr.10618/23.11.2023, nr.3/31.01.2024 avand atasata nota de constatare inregistrata in evidenta subscrisei sub nr.675/10.01.2024 si nr.4/28.11.2023 avand atasata nota de constatare inregistrata in evidenta subscrisei sub nr.6913/02.09.2024, dispozitii emise de S.C. VEST INSTAL S.R.L. cu sediul mun. Calarasi, jud. Calarasi, inregistrate in evidenta subscrisei sub nr.3206/08.04.2025, nr.3207/08.04.2025, nr.3208/08.04.2025 si nr.3209/08.04.2025;

Luând act de:

-acte emise de d-nul Matei Gabriel, diriginte de santier, aut. nr. 00017033, domenii/ subdomenii 2.3; 3.2; 5.3; 6.1, reprezentand:

  =F3 – nota de renuntare, inregistrata in evidenta subscrisei sub nr.3211/08.04.2025;

     =F2 – centralizatorul cheltuielilor pe obiect si categorii de lucrari, inregistrat in evidenta subscrisei sub nr.3212/08.04.2025;

     =F3 – liste cu cantitati de lucrari pe categorii de lucrari, inregistrate in evidenta subscrisei sub nr.3213/08.04.2025;

     =C6co – lista cuprinzand consumurile de resurse materiale cumulat pe obiect;

      =C7co – lista cuprinzand consumurile cu mana de lucru cumulat pe obiect;

     =C8co – lista cuprinzand consumurile de ore de functionare a utilajelor de constructii cumulat pe obiect;

     =C9co – lista cuprinzand consumurile privind transporturile cumulat pe obiect;

-raportul de avizare sub aspectul legalitatii nr.4464/26.05.2025 si anuntul referitor la elaborarea proiectului de act normativ nr.4465/26.05.2025, ambele intocmite de secretarul general al comunei Plopu;

-rapoartele de avizare nr.­_ _ _ _ si nr._ _ _ _ emise de comisiile de specialitate nr.1 si nr.2 ale Consiliului Local Plopu, inregistrate in evidenta subscrisei la data de 30/05/2025;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. e) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei plopu

adoptă prezenta hotărâre.

 Art.1.   Se aprobã Actul adiƫional nr.6, înregistrat sub numãrul 3858/05.05.2025, la contractul de lucrãri nr.7696/21.08.2023 privind execuția lucrărilor la obiectivul de investiții: “ CREȘTEREA EFICIENȚEI ENERGETICE ȘI GESTIONAREA INTELIGENTĂ A ENERGIEI ÎN CLĂDIRILE PUBLICE - ȘCOALA, SAT NISIPOASA, COMUNA PLOPU ”, act adiƫional prin care, obiectul contractului se completeazã cu lucrãrile suplimentare indicate în documentele menƫionate în preambulul actului adiƫional iar valoarea initialã de 1.837.683,64 lei fãrã TVA, a contractului de lucrãri nr.7696 din 21.08.2023, se suplimentaezã  cu suma de 94.817,27 lei fãrã TVA la care se adaugã cota legalã de TVA în valoare de 18.015,29 lei, reprezentând valoarea aferentã diferenƫei dintre NCS (Nota de comandã suplimentarã) şi  NR (Nota de renunƫare),  care  fac parte integrantã din prezentul act adiƫional, rezultând astfel preƫul total al contractului în sumã de  1.932.500,91 lei fãrã TVA, la care se adaugã cota legalã de TVA  în sumã de 367.175,17 lei, valoarea totalã a contractului de lucrãri fiind de 2.299.676,08 lei cu TVA (conform devizului general actualizat întocmit de proiectantul lucrarilor S.C. VEST INSTAL S.R.L).

 

 Art.2.   Se modificã si se completeazã art.15: «Clauze specifice. Garanƫia de bunã execuƫie», art.15.1., alin.(1) din contractul de lucrãri nr.7696/21.08.2023, avand urmatorul continut: 

«Art.15.1. alin.(1).    Garanƫia de bunã execuƫie a contractului, reprezentând 10% din preƫul contractului fãrã TVA, în valoare de 183.768,36 lei, se modificã şi se suplimenteazã cu suma de 9.481,72 lei (94.817,27 lei x 10%), în urma suplimentãrii valorii contractului, rezultând valoarea totalã a garanƫiei de bunã execuƫie, respectiv suma de 193.250,08 lei ».

 

Art.3.  Actul adiƫional nr.6, înregistrat in evidenta subscrisei sub numãrul 3858/05.05.2025, constitiuie Anexã la contractul de lucrãri nr.7696/21.08.2023 si parte integranta din prezenta hotarare.


 Art.4.   Primarul comunei Plopu, judeƫul Prahova, cu personalul primariei comunei Plopu, va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotarari.

 

Art.5.   Prezenta hotãrare va fi adusã la cunostinƫa publica prin publicarea acesteia pe platforma informatica ,,Monitorul oficial local Plopu’’ care se identifica prin adresa https://emol.ro/plopu-ph/ de pe site-ul primariei www.primaria-plopu.ro, prin grija secretarului general al comunei Plopu, în termenul prevăzut de lege,  comunicandu-se primarului comunei Plopu, consilierului (cheltuieli), consilierului achizitii publice din cadrul primariei comunei Plopu pentru ducerea la îndeplinire, precum şi Instituƫiei Prefectului - judeƫul Prahova, pentru controlul de legalitate. 

 

Art.6.  Alin.(1).  Prezenta hotarare se supune modalitatilor de sesizare la primarul comunei Plopu/ Institutia Prefectului judetul Prahova/ alte institutii abilitate, prin depunerea unei plangeri prealabile in termen de 30 de zile de la data comunicarii prezentei hotarari, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data emiterii actului/ data la care s-a luat la cunostinta de continutul acestuia pe orice cale.       

                         Termenele prevazute anterior sunt termene de prescriptie.

                  Alin.(2). Persoana vatamata in dreptul recunoscut de lege sau in interesul legitim prin prezenta hotarare, nemultumita de raspunsul primit la plangerea prealabila sau care nu a primit nici un raspuns in termenul legal prevazut de Legea nr.554/2004, Legea contenciosului administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, poate sesiza instanta de contencios administrativ competenta de la domiciliul/ sediul reclamantului – persoana fizica sau juridica de drept privat sau de la domiciliul/ sediul paratului in cazul reclamantului – autoritate publica, institutie publica sau asimilata acestora.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI PLOPU

Adrian BĂLĂNESCU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI PLOPU

Sofia MIHAI

Documente de prezentare și motivare

  • Forma inițiatorului
    Forma inițiatorului
  • Referat de aprobare
    Referat de aprobare
  • Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 1 )
    Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 1 )
  • Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 2 )
    Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 2 )

Rezultate voturi