Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 19 / 11.03.2021
Caracter normativ

Proiect de hotărâre

privind DELEGAREA GESTIUNII SERVICIULUI PUBLIC DE ALIMENTARE CU APA POTABILA, CANALIZARE SI EPURARE APA MENAJERA DIN COMUNA PLOPU, JUDETUL PRAHOVA SI APROBAREA CONTRACTULUI DE DELEGARE A GESTIUNII SERVICIULUI PUBLIC DE ALIMENTARE CU APA POTABILA, CANALIZARE SI EPURARE APA MENAJERA DIN COMUNA PLOPU, JUDETUL PRAHOVA.

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

  • Comisia 2

  • Comisia 3

Raportul compartimentelor de resort

Raport Birou Achiziții publice

Forma inițiatorului

România

România

Județul Prahova

Consiliul Local al comunei Plopu

Comuna Plopu

Proiect de hotărâre

Nr. 19 din 11.03.2021

privind DELEGAREA GESTIUNII SERVICIULUI PUBLIC DE ALIMENTARE CU APA POTABILA, CANALIZARE SI EPURARE APA MENAJERA DIN COMUNA PLOPU, JUDETUL PRAHOVA SI APROBAREA CONTRACTULUI DE DELEGARE A GESTIUNII SERVICIULUI PUBLIC DE ALIMENTARE CU APA POTABILA, CANALIZARE SI EPURARE APA MENAJERA DIN COMUNA PLOPU, JUDETUL PRAHOVA.

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

1). art.12 alin.(1) lit.e) din Legea nr.241/2006, Legea serviciului de alimentare cu apã si de canalizare (r2), cu modificarile si completarile ulterioare;

2). art.2 lit.b), e) si g), art.3 alin.(1), (2) si (4), art.8 alin.(1) si (3) lit.d), art.9, art.23 lit.b), art.24 alin.(1) lit.b) si alin.(2), art.25, art.29 alin.(11) si art.30 alin.(3) din Legea nr.51/2006, Legea serviciilor comunitare de utilitãti publice (r1), cu modificarile si completarile ulterioare;

Ținând cont de:

1). Referatul de aprobare al primarului comunei Plopu nr.2058/08.03.2021;

2). Raportul de specialitate nr.2059/08.03.2021 intocmit de consilierul achizitii publice doamna Bucur Aurelia;

Luând act de:

3). Raportul de avizare sub aspectul legalitatii nr.2115/20.02.2021 asupra prezentului proiect de hotatare, intocmit de secretarul general al comunei Plopu Crunţeanu Sofia;

4). Raportul de avizare nr.2165/11.03.2021 emis de comisia de specialitate nr.2 din cadrul consiliului local Plopu;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. e) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei plopu

adoptă prezenta hotărâre.

ART.1.    Delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apa potabila, canalizare si epurare apa menajera din comuna Plopu, judetul Prahova catre S.C. CAPOLES SERV SRL, cu sediul in municipiul Ploiesti, str. Ulierului, nr.9, judetul Prahova, inmatriculata la Oficiul Registrul Comertului cu nr.J29/645/06.09.1999, avand cod de identificare fiscala RO 12110570 din 10.09.1999.

 

ART.2.     Aprobarea contractului de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa potabila, canalizare si epurare apa menajera din comuna Plopu, judetul Prahova, cuprins in anexa nr.1 care face parte integranta din prezenta hotarare.

 

ART.3.     Alin.(1).  Aprobarea tarifului de 3,53 lei/mc (inclusiv TVA) pentru serviciul de alimentare cu apa a comunei Plopu, pentru o perioada de 3 luni incepand cu data de 01.04.2021.

             Alin.(2).   Tariful pentru canalizare va fi stabilit ulterior prin hotarare adoptata de consiliul local Plopu, pe baza unei note de fundamentare tinandu-se cont ca, in prezent reteaua de canalizare si statia de epurare a comunei Plopu nu este receptionata urmand ca, dupa efectuarea receptiei lucrarilor de canalizare sa se actualizeze si tariful pentru serviciul de apa, prin incheierea unui act aditional la contractul de delegare.

 

ART.4.       Alin.(1).   Aprobarea listei bunurilor din domeniul public (si) privat al comunei Plopu, judetul Prahova, aferente serviciului public de alimentare cu apa, canalizare si epurare apa menajera al comunei Plopu, care vor fi concesionate prin contractul de delegare  specificat la art.1 din prezenta hotarare catre S.C. CAPOLES SERV SRL, se va constituia anexa nr.2 la contract si se va realiza dupa efectuarea procedurii de predare – primire a investitiei contractului nr.1149/2011 de catre operatorul S.C. CAPOLES SERV S.R.L.

                Alin.(2).    Lista bunurilor din domeniul public (si) privat al comunei Plopu, judetul Prahova, aferente serviciului de canalizare si epurare apa menajera, vor fi predate ulterior, dupa receptia si punerea in functiune a retelei de canalizare, constituindu-se intr-o anexa la actul aditional care se va intocmi.

 

ART.5.     Alin.(1).   Predarea serviciului de alimentare cu apa a comunei Plopu, judetul Prahova catre S.C. CAPOLES SERV S.R.L.  se va face incepand cu data de 01.04.2021 urmand ca, serviciul de canalizare si epurare apa menjera sa fie predat catre operator dupa efectuarea receptiei lucrarilor si incheierea unui act adiotional la contractul de concesiune al serviciului pentru stabilirea pretului/ tarifului la 3 luni de functionare.

                     Alin.(2).   In situatia in care preturile/ tarifele calculate in urma evaluarii consumurilor dupa cele 3 luni de functionare nu sunt acceptate de catre comisia de evaluare, contractul de concesiune inceteaza de drept, urmand a fi initiata o noua licitatie in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.

 

ART.6.     Se imputerniceste primarul comunei Plopu, judetul Prahova, in persoana domnului Balanescu Adrian, sa semneze in numele si pentru comuna Plopu, contractul de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa potabila, canalizare si epurare apa menajera din comuna Plopu, judetul Prahova si actul aditional care se va intocmit la contractul de concesiune.

 

ART.7.    Se aproba indicatorii de performanta pentru serviciul public de alimentare cu apa potabila, canalizare si epurare apa menajera din comuna Plopu, judetul Prahova, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.

 

ART.8.   Se aproba indicatorii statistici pentru serviciul public de alimentare cu apa potabila si de canalizare apa menajera din comuna Plopu, judetul Prahova, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.

 

ART.9.      Prezenta hotarare se aduce la cunostinta publica prin publicarea acesteia pe platforma informatica Monitorul Oficial Local Plopu care se identifica prin adresa: https://emol.ro/plopu-ph/ de pe

site-ul primariei: office@primariaplopu.ro.

 

ART.10.   Cu ducerea la indeplinire a sarcinilor prezentei hotarari se incredinteaza primarul comunei Plopu si consilierul achizitii publice doamna Bucur Aurelia.

 

ART.11.   Prezenta hotarare se comunica Institutiei Prefectului - judetul Prahova, primarului comunei Plopu, S.C. CAPOLES SERV. S.R.L. Ploiesti, consilierului achizitii publice doamna Bucur Aurelia si altor persoane, autoritati si institutii interesate in conditiile prevederilor legislatiei in vigoare prin grija secretarului general al comunei Plopu.

 

ART.12.      Alin.(1).  Prezenta hotarare se supune modalitatilor de sesizare la primarul comunei Plopu/ alte institutii abilitate prin depunerea unei plangeri prealabile in termen de 30 de zile de la data comunicarii

prezentei hotarari, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data emiterii acesteia. Termenul de 6 luni este termen de prescriptie.

                     Alin.(2).  Persoana vatamata in dreptul recunoscut de lege sau in interesul legitim prin prezenta hotarare, nemultumita de raspunsul primit la plangerea prealabila sau care nu a primit nici un raspuns in termenul prevazut de Legea nr.554/2004, Legea contenciosului administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, poate sesiza instanta de contencios administrativ competent de la domiciliul/ sediul reclamantului – persoana fizica sau juridica de drept privat sau de la domiciliul/ sediul paratului in cazul reclamantului – autoritate publica, institutie publica sau asimilata acestora.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI PLOPU

Adrian BĂLĂNESCU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI PLOPU

Sofia MIHAI

Rezultate voturi