Consiliul local al comunei Preutești
Luând act de:
- Referatul de aprobare a primarului comunei Preuteşti, judeţul Suceava la proiectul de hotărâre privind înregistrarea Comunei Preutești în Sistemul Național Electronic de Plată (SNEP) online a taxelor și impozitelor utilizând cardul bancar, și implicit înrolarea în sistemul „Ghișeul.ro” și stabilirea modului în care este suportat comisionul bancar înregistrat sub nr.12101 din 7.03.2025;
- Raportul de specialitate al Compartimentul buget, finanțe - contabilitate și achiziții publice din cadrul Primăriei comunei Preutești înregistrat sub nr. 12103 din 7.03.2025 ;
- Avizul consultativ al Comisiei de specialitate nr. 1 din cadrul Consiliului Local al Comunei Preutești nr.13 din 18.03.2025;
Având în vedere prevederile:
- Art. 3, art. 5 alin. (1), Art. 10 din Hotărârea nr. 1235/2010 privind Sistemul naţional electronic de plată online, cu modificările și completările ulterioare;
- Decizia nr. 34/25.01.2021 pentru aprobarea Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr.1235/2010 privind Sistemul național electronic de plată online;
- Art. 7 alin. (13) din Legea 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
În conformitate cu prevederilor art.129 alin.(1), alin.(2), lit. d), alin.(7), lit. s), alin. (14), art. 139 alin. (3) lit. a), precum şi art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
HOTĂRĂŞTE :
Art.1. Se aprobă înregistrarea unității administrativ – teritoriale Comuna Preutești în Sistemul Național Electronic de Plată online a taxelor și impozitelor utilizând cardul bancar, și implicit înrolarea în sistemul „Ghișeul.ro” și implicit înrolarea în sistemul „Ghișeul.ro” și stabilirea modului în care este suportat comisionul bancar.
Art.2. Comisionul bancar perceput pentru plățile efectuate prin sistemul „Ghișeul.ro” aferent taxelor, impozitelor și a altor venituri ale bugetului local, utilizând cardul bancar vor fi suportate după cum urmează:
a) plătitor (contribuabil), pentru comisioanele aferente serviciilor de plată percepute de către furnizorul său de servicii de plată;
b) beneficiarul plății (Primăria Comunei Preutești) din bugetul local al Comunei Preutești, pentru comisioanele aferente serviciilor de plată percepute de către furnizorul său de servicii.
Art.3. Se mandatează Primarul Comunei Preutești, domnul Vasiliu Ion, pentru efectuarea demersurilor necesare în vederea selectării și contractării unui furnizor de servicii de acceptare a plăților electronice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art.4. Se aprobă plata online precum și plata la casieria instituției a taxelor și impozitelor locale prin utilizarea cardului bancar, prin intermediul mijloacelor electronice de plată.
Art.5. Primarul Comunei Preutești, prin Compartimentul buget, finanțe-contabilitate și achiziții publice va asigura ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri.
Art.6. Prezenta hotărâre poate fi contestată potrivit prevederilor Legii nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 7. Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului general al comunei Preutești, în termenul prevăzut de lege, primarului comunei Preutești, Instituției Prefectului – Judeţul Suceava, aparatului de specialitate al primarului şi se aduce la cunoştinţă publică prin afişare la sediul primăriei comunei Preutești, precum și pe site-ul instituției www.comunapreutești.ro.