
Sediu social: Cluj-Napoca, Bulevardul 21 Decembrie 1989, nr.58, camera 5 M
Radu-Florin ABRUDAN– preşedinte,
Mobil 0733-661-330; primar@primariasinpaul.ro
Marin-Gavrilă MARC- director executiv, Tel.0264-371270, 0745-929970, 0769-021732,
acorcluj.secretariat@gmail.com, marinmarc@gmail.com, www.acorcluj.ro
ACORD DE COOPERARE
pentru organizarea şi exercitarea serviciilor pentru dezvoltare rurală încheiat astăzi, .2023
Preambul
Obţinerea eficienţei şi eficacităţii serviciilor publice reprezintă o condiţie esenţială a managementului fiecărei entităţi publice, iar cooperarea în asigurarea serviciilor pentru dezvoltare rurală reprezintă o oportunitate în atingerea acestui deziderat, respectând în acelaşi timp independenţa şi funcţiile specifice fiecăreia dintre entităţi.
Scopul acordului de cooperare este de a facilita asigurarea serviciilor de
dezvoltare rurală pentru fiecare entitate publică participantă la acord, urmărindu-se crearea unei relaţii profesionale de cooperare pentru minimizarea eforturilor umane, materiale şi financiare şi maximizarea aportului activităţii de dezvoltare rurală la realizarea obiectivelor entităţii.
În baza acordului de cooperare entităţile participante se angajează la o colaborare pe termen lung care să asigure o mai mare sustenabilitate şi coerenţă în realizarea serviciilor pentru dezvoltare rurală.
Prezentul acord de cooperare funcţionează pe baza unui set de reguli stabilite de comun acord, aprobate de reprezentanţii legali ai entităţilor publice participante la
acord şi prevăzute în conţinutul său.
Părţile acordului de cooperare:
Filiala Județeană Cluj a Asociației Comunelor din România , cu sediul în Bulevardul 21 Decembrie 1989, nr.58, cam.5 M, Cluj-Napoca, reprezentată prin domnul Radu-Florin ABRUDAN, având funcţia de președinte, ca structură asociativă organizatoare și
Comuna Săvădisla, cu sediul în localitatea Săvădisla, nr. 35, judeţul Cluj, reprezentată prin domnul Stefan ASZTALOS, având funcţia de primar, împuternicit prin Hotărârea nr. din 2023 emisă de Consiliul local al comunei menţionate, în calitate de participantă la acordul de cooperare;convin să încheie următorul acord în baza căruia stabilesc să realizeze în cooperare asigurarea serviciilor pentru dezvoltare rurală spre beneficiul tuturor entităţilor publice locale participante, denumit în continuare acord de cooperare, prin care prevăd următoarele:
CAPITOLUL I
Obiectul acordului de cooperare
Art. 1. - Obiectul prezentului acord îl constituie cooperarea entităţilor publice locale semnatare, prin reprezentanţii legali, în vederea organizării şi exercitării serviciilor pentru dezvoltare rurală în cadrul acestora, în conformitate cu prevederile OUG nr.57
/2019, privind Codul administrativ și ale Legii nr.82 din 1991, a contabilității,
republicată, cu modificările ulterioare.
Art. 2. - Acordul de cooperare stabileşte drepturile şi obligaţiile părţilor în organizarea şi exercitarea serviciilor pentru dezvoltare rurală, atribuţiile specificecompartimentului de dezvoltare rurală care va desfășura aceste activități, reglementează obligaţiile financiare ale entităţilor participante şi asigură confidenţialitatea datelor şi informaţiilor în posesia cărora vor intra oricare dintre persoanele implicate în acest proces.
Art. 3. - Părţile semnatare stabilesc principiile care stau la baza aplicării acordului şi se angajează de a acţiona consecvent pentru realizarea lor, sub forma:
a) menţinerii independenţei juridice, decizionale şi financiare a fiecărei entităţi publice participante;
b) îmbinării în mod echitabil a nevoilor de serviciilor pentru dezvoltare rurală cu resursele disponibile între entităţile publice participante;
c) irevocabilităţii pe cale unilaterală a acordului de cooperare;
d) respectării reciproce a confidenţialităţii în derularea serviciilor pentru dezvoltare rurală şi a raportării rezultatelor acesteia.
CAPITOLUL II
Drepturile şi obligaţiile părţilor în organizarea şi exercitareaserviciilor pentru dezvoltare rurală
Art. 4. - Entităţile publice partenere au următoarele drepturi:
a) propunerea unor obiective de dezvoltare rurală, specifice entităţii publice, de către compartimentul de dezvoltare rurală;
b) solicită şi beneficiază de serviciilor pentru dezvoltare rurală pentru îmbunătăţirea eficienţei şi eficacităţii sistemului de dezvoltare rurală care să asigure atingerea obiectivelor entităţii publice;
c) să fie informată în mod exclusiv şi operativ asupra problemelor şi iregularităţilor constatate cu ocazia operațiunilor specifice;
d) să primească în mod exclusiv dările de seamă, bilanțuri etc. care sunt întocmite,ca urmare a actvităților de contabilitate, impozite și taxe realizate la propria entitate; e) hotărăşte independent asupra acţiunilor necesare implementării recomandărilor formulate în baza misiunilor de audit intern realizate.
Art. 5. - Entităţile publice partenere îşi asumă următoarele obligaţii:
a) respectarea metodologiei de serviciilor de dezvoltare rurală, respectiv documentarea temeinică, participarea la şedinţe, analiza şi avizarea documentelor procedurale elaborate, furnizarea în scris sau verbal a informaţiilor solicitate, pregătirea proiectelor de dezvoltare rurală ş.a.;
b) asigurarea accesului la date, informaţii şi documente a angajaților responsabili de aceste activități;
c) asigurarea logisticii necesare desfăşurării serviciilor de dezvoltare rurală, respectiv spaţii adecvate, acces la sistemele IT şi de comunicaţii, furnituri de birou etc.;
d) estimarea costurilor necesare realizări serviciilor de dezvoltare rurală solicitate în cursul exerciţiului financiar şi cuprinderea acestor angajamente în buget.
Art. 6. - Entitatea publică organizatoare îşi asumă obligaţiile următoare:
a) constituirea unui compartiment de dezvoltare rurală, având o dimensiune corespunzătoare, în vederea asigurării realizării activităților planificate, în conformitate cu prevederile legale în domeniu;
b) asigurarea spaţiului necesar şi adecvat pentru organizarea şi desfăşurarea activităţilor compartimentului de dezvoltare rurală;
c) asigurarea procesului de recrutare şi angajare a personalului adecvat pentru compartimentul de dezvoltare rurală;
d) asigurarea condiţiilor necesare de pregătire profesională a angajaților din compartimentul de dezvoltare rurală la nivelul cerinţelor legale.
CAPITOLUL III
Atribuţiile compartimentului de dezvoltare rurală
Art. 7. - Compartimentul de dezvoltare rurală asigură realizarea serviciilor pentru dezvoltare rurală solicitate de către entităţile publice partenere.
Art. 8. - În exercitarea activităţilor sale, compartimentul de dezvoltare rurală are următoarele atribuţii specifice:
a) efectuarea în condiţii de calitate a serviciilor solicitate la entităţiile publice partenere;
b) identificarea nevoilor de formare profesională a angajaților pentru serviciile de dezvoltare rurală solicitate de parteneri;
c) raportarea problemelor apărute la serviciile oferite, respectiv a recomandărilor pentru îmbunătățirea activității, prioritar către conducătorii entităţilor publice la care desfășoară activitatea de muncă respectivă;
d) asigurarea confidenţialităţii datelor şi informaţiilor rezultate în urma serviciilor de dezvoltare rurală desfăşurate.
Art. 9. - Realizarea serviciilor de dezvoltare rurală se realizează în mod echitabil pentru toate entităţile publice locale partenere, în funcţie de activitățile solicitate şi de resursele financiare angajate.
Art.10.-Compartimentul de dezvoltare rurală asigură efectuarea serviciilor pentru dezvoltare rurală solicitate de către comunele participante la acordul de cooperare, şi formulează recomandări şi concluzii pentru îmbunătăţirea activităţii acestora.
CAPITOLUL IV
Drepturile şi obligaţiile financiare ale părţilor
Art. 11. - În vederea realizării în comun a serviciilor de dezvoltare rurală părţile sunt de acord să susţină financiar organizarea şi funcţionarea compartimentului de dezvoltare rurală.
Art. 12. - Asigurarea evidenţelor privind tipul activităților desfășurate, precum şi a costurilor acestora sunt în responsabilitatea entităţii organizatoare; recuperarea acestora se realizează prin facturarea în cota parte ce revine fiecărei entităţi publice partenere.
Art. 13. - Cheltuielile decontate între entitatea publică locală/structura asociativă organizatoare şi entităţile publice partenere se referă la:
a) salarii şi alte drepturi de personal acordate persoanelor din cadrul compartimentului de dezvoltare rurală care au realizat activitățile respective;
b) obligaţiile către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele oricărui fond special, rezultate în urma acordării drepturilor de personal;
c) cheltuielile privind deplasările personalului angajat, pentru realizarea activităților specifice în funcție de sumele aprobate de reprezentantul entității publice partenere.
Art.14.- Celelalte cheltuieli materiale, ocazionate de formarea profesională a angajaților din compartimentul de dezvoltare rurală sau alte cheltuieli, sunt în sarcina entităţii publice locale și se decontează pe baza unor cote stabilite de comun acord, prin acordul de cooperare sau prin acte adiționale.
Art. 15. - Cheltuielile cu organizarea şi funcţionarea compartimentului de dezvoltare rurală sunt repartizate în mod corespunzător, pe fiecare entitate publică parteneră, în funcţie de numărul de zile/angajat prestate şi sunt specificate în acordul de cooperare.
Nivelul cotei-părți se stabilește și se achită lunar, nu poate fi fracționat şi este stabilit la următoarele sume:
- pentru funcționar administrativ– 4.900 lei/lună, pentru normă întreagă, perioadănedeterminată;
Art. 16. - Entităţii publice organizatoare îi revin obligaţiile de achitare a drepturilor băneşti cuvenite personalului compartimentului de dezvoltare rurală, contribuţiile la bugetul general consolidat care decurg din încheierea unui contract de muncă (asigurări sociale, şomaj, asigurări sociale de sănătate, impozit salarii etc.) şi de depunere a declaraţiilor fiscale legate de acestea.
CAPITOLUL V
Clauza de confidenţialitate
Art.17.- Informaţiile, datele şi documentele utilizate de angajații din cadrul compartimentului ond funciar, agricol, administrativ, informare și relații public din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Săvădisla, în cadrul desfăşurării activităților specifice sunt confidenţiale.
Art. 18. – Documentele specifice serviciilor de dezvoltare rurală sunt comunicate sau puse atât la dispoziţia exclusivă a entităţii publice unde au fost realizate, cât şi la dispoziţia organelor stabilite expres de lege cu drept de control şi evaluare a activităţilor desfăşurate.
Art. 19. - Prin clauza de confidenţialitate părţile convin ca, pe toată durata acordului de cooperare şi după încetarea acestuia, să nu solicite de la personalul compartimentului de dezvoltare rurală date sau informaţii care privesc oricare dintre celelalte entităţi implicate în acţiunea de cooperare şi de care aceştia au luat cunoştinţă în timpul exercitării activităților specifice.
Art. 20. – Angajații din cadrul compartimentului de dezvoltare rurală asigură confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor între entităţile publice participante la acordul de cooperare.
Art. 21. - Divulgarea unor date, informaţii sau documente de natură a aduce prejudicii entităţilor publice partenere se sancţionează potrivit legilor în vigoare.
CAPITOLUL VI
Forţa majoră şi litigii
Art.22.- Niciuna dintre entităţile publice partenere nu răspunde de neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate, dacă acestea se datorează unei cauze de forţă majoră.
Art. 23. - Forţa majoră reprezintă orice situaţie imprevizibilă şi insurmontabilă care împiedică entităţile publice partenere să îşi îndeplinească obligaţiile.
Art. 24. - Entitatea publică parteneră care invocă forţa majoră este obligată să notifice celorlalte entităţi membre ale cooperării, în termen de 3 zile, producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea reducerii consecinţelor acestuia.
Art. 25. - Orice diferend sau neînţelegere decurgând din interpretarea sau din executarea prezentului acord de cooperare vor fi soluţionate de entităţile publice partenere pe cale amiabilă.
Art. 26. - În cazul în care soluţionarea diferendului pe cale amiabilă nu este posibilă,litigiul dintre entităţile publice partenere va fi soluţionat de către instanţele competente, conform legislaţiei române.
CAPITOLUL VII
Durata şi încetarea acordului de cooperare
Art. 27. - Acordul de cooperare se încheie pe o perioadă nedeterminată/determinată și intră în vigoare de la data semnării lui de către reprezentanţii entităţilor publice partenere.
Art. 28. - Modificarea sau încetarea prezentului acord de cooperare în cursul derulării lui se poate face pentru motive obiective, întemeiate, neimputabile părţilor, prin acordul de voinţă al părţilor.
Art. 29. - Prezentul acord de cooperare poate fi modificat prin acte adiţionale aprobate de reprezentanţii legali ai entităţilor publice partenere.
Art. 30. - Ieşirea din cooperare se poate realiza la sfârşitul exerciţiului financiar sau la încheierea periodei stabilite în acord.
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii finale
Art. 31. - Părţile convin să se întrunească o dată pe an sau ori de câte ori este nevoie, pentru analiza rezultatelor aplicării acordului de cooperare, formularea de direcţii de eficientizare a cooperării, precum şi actualizarea şi modificarea acordului de cooperare.
Art. 32. - Prezentul acord de cooperare nu poate fi completat sau modificat decât cu acordul scris şi expres al entităţilor publice partenere.
Art. 33. - Acordul de cooperare a fost elaborat în conformitate cu prevederile:
- OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ (art. 89 alin.(3);
- Legii nr. 82/1991, a contabilității, republicată, cu modificările ulterioare;
- Legii-cadru privind descentralizarea nr.195/2006 (art. 13);
- Legii nr. 273/2006 privind Legea finanţelor publice locale (art. 35);
- Ordinului ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice nr.
232/2.477/2010 privind aprobarea modelului-cadru al Acordului de cooperare pentru organizarea şi exercitarea unor activităţi în scopul realizării unor atribuţii stabilite prin lege autorităţilor administraţiei publice local
| ||
|
Prezentul acord de cooperare a fost încheiat în două exemplare, toate cu valoare de original, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară, astăzi data de 2023.
SEMNĂTURILE REPREZENTANȚILOR PĂRȚILOR:
L.S. | PREȘEDINTELE FIL. JUD. CLUJ A.Co.R., Radu-Florin ABRUDAN | |
1. Semnătura |
| |
2. Data semnăturii |
| |
3. Înregistrat sub nr. |
| |
L.S. | PRIMARUL COMUNEI SĂVĂDISLA, Stefan ASZTALOS | |
1. Semnătura |
| |
2. Data semnăturii |
| |
3. Înregistrat sub nr. |
| |