Nr. 33 / 11.04.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind decontarea cheltuielilor de transport ale cadrelor didactice navetiste pentru lunile Ianuarie, Februarie, Martie al anului 2025

Inițiator proiect

Stefan ASZTALOS

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Cluj

Consiliul Local al comunei Săvădisla

Comuna Săvădisla

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 33 din 11.04.2025

privind decontarea cheltuielilor de transport ale cadrelor didactice navetiste pentru lunile Ianuarie, Februarie, Martie al anului 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) art. 15, art. 41, art. 120 alin. (1)   și art. 121 alin. (1) și alin. (2)   din Constituția României, republicată;

b) art. 3, art. 4 și art. 6 paragraful 1 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;

c) art.8 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) prevederile art. 8 Legea nr. 198/2023 1 privind Legea învătământului preuniversaitar, cu modificările și completările ulterioare;

 e) art. 1,2 și 5 din Instrucțiunile nr. 2/2011 privind decontarea navetei cadrelor didactice, emisa de către MECTS, 

 f)  art. 5 alin. 2 din HG nr. 569/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind decontarea cheltuielilor pentru naveta la şi de la locul de muncă a cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat ,

 g) art. 129 alin. 2 lit. b, alin. 4 lit. a, art. 139 alin. 1 și alin. 3 lit. a, art. 196 alin. 1 lit. a,  şi art. 243 alin. 1 lit. a din OUG 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. cererea formulată de conducerea Școlii Gimnazială ”Borbely Jozsef” Săvădisla cu nr. 71/10.03.2025, 72/03.03.2025, 114/10.04.2025;
  2. cererea  formulată de conducerea școlii Gimnaziale Hășdate-Finișel înregistrat sub nr. 311din data de 04.04.2025;
  3. referatul de aprobare al primarului;
  4. raportul compartimentului financiar contabil;
  5. avizul comisiilor de specialitate: nr. 1 și nr. 3 

Luând act de:

      Faptul că pe raza comunei Săvădisla își desfășoara activitatea două școli gimnaziale, și anume: Scoala gimnazială ”Borbely Jozsef” Săvădisla cu predare în limba maghiară și Scoala gimnazială Hășdate-Finișel cu predare în limba română, cele două școli având profesori care fac naveta din localitățile învecinate la locul de muncă din comuna Săvădisla pentru a preda elevilor, precum și intenția și dorința întregii comunități locale de a susține cu toate resursele posibile întreaga activitate școlară și buna-educație a copiilor care învață în cadrul acestor școli,

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei săvădisla

întrunit în a 5-a ședință extraordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

      Art.1   Se aprobă decontarea cheltuielilor de deplasare pentru cadrele didactice la și de la locul de muncă în localitatea de reședință  pentru lunile  Ianuarie, Februarie, Martie a anului 2025, astfel:

       a) Suma  de 14777lei   pentru școala gimnazială ”Borbely Jozsef” Săvădisla; 

        b) Suma de 10996. lei pentru școala gimnazială Hășdate-Finișel;

      Art. 2 Cu ducerea  la îndeplinire a prevederilor prezentei hotarâri se încredinţează  domnul Asztalos Stefan - Primarul comunei Săvădisla   si  consiliile de administratie  ale  celor două şcoli. 

      Art. 3 Prezenta Hotărâre se va comunica Primarului comunei Săvădisla și Instituției Prefectului Cluj.

      Art. 4 Hotararea poate fi contestata in conditiile prevazute de Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ.


PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Embrozina MATEI

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

p SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI SĂVĂDISLA,

Angela-Irina MATE

cu atribuții delegate specifice secretarului general

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 33 / 11.04.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 33 / 11.04.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 11.04.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 28.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 15.04.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu