Nr. 3 / 21.01.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea modului de organizare a pazei bunurilor publice şi ale cetățenilor, în cadrul Comunei Șoldanu, Judeţul Călărași, pentru anul 2025

Inițiator proiect

Ion BUCUR

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

3 Februarie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Șoldanu

Comuna Șoldanu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 3 din 21.01.2025

privind aprobarea modului de organizare a pazei bunurilor publice şi ale cetățenilor, în cadrul Comunei Șoldanu, Judeţul Călărași, pentru anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 3 pct. 1, art. 4 pct. 2, art. 9 pct. 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 15 alin. (2), 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, aprobată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003;
  3. prevederile art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, aprobat prin Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. prevederile art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, rerepublicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile art. 11 şi art. 18 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecția persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. prevederile art. 30 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. prevederile art. 454 lit. d) și art. 484 alin. (1) - (3) din Codul fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
  8. prevederile art. 129 alin. (2) lit. d), alin. (7) lit. g) și art. 211 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 43 din 26.09.2019 pentru aprobarea revizuirii Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al comunei Șoldanu, județul Călărași, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 40 din 19.08.2019 privind aprobarea Regulamentului propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului Local al Comunei Șoldanu, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 4 din 30.01.2024 privind aprobarea modului de organizare a pazei bunurilor publice şi ale cetățenilor, în cadrul Comunei Șoldanu, Judeţul Călărași, pentru anul 2024;
  4. Hotărârea Consiliului local al Comunei Șoldanu nr. 59 din 23.12.2024 privind aprobarea alegerii Președintelui de şedinţă al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile ianuarie, februarie și martie 2025.

Luând act de:

  1. Planul de  pază al Comunei Șoldanu, Județul Călărași, pentru anul 2025, întocmit de domnul Petrică VLĂSCEANU, Șeful S.V.S.U. Șoldanu și înregistrat la Primăria comunei Șoldanu cu nr. 155 din 17.01.2025;
  2. Proiectul de hotărâre nr. 2 din 16.01.2025 privind aprobarea modului de organizare a pazei bunurilor publice Și ale cetățenilor, în cadrul Comunei Șoldanu, Județul Călărași, pentru anul 2025;
  3. Referatul de aprobare nr. 156 din 16.01.2025, elaborat de Primarul Comunei Șoldanu, Ion BUCUR, prin care se propune stabilirea modului de organizare a pazei bunurilor publice și ale cetățenilor, în cadrul Comunei Șoldanu, Județul Călărași, pentru anul 2025;
  4. Raportul compartimentului de specialitate nr. 180 din 21.01.2025, referitor la proiectul de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu cu nr. 2 din 16.01.2025;
  5. Avizul Comisiei de specialitate juridică și de disciplină, înregistrat sub nr. 2840/223 din 21.01.2025;
  6. Avizul Comisiei de specialitate pentru agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecție mediu și turism, înregistrat sub nr. 2841/223 din 21.01.2025;
  7. Avizul Comisiei de specialitate pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 2842/223 din 21.01.2025.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șoldanu

întrunit în a 6-a ședință extraordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă organizarea pazei bunurilor publice şi ale cetățenilor în cadrul Comunei Șoldanu, Judeţul Călăraşi, pentru anul 2025, prin pază proprie care va fi asigurată de către paznici, angajați cu contract individual de muncă.

Art. 2. - Se aprobă Planul de pază pentru anul 2025 conform anexei ce face parte integrantă din prezenta hotărâre şi numărul de 4 posturi de pază, din care 3 posturi paznic comunal şi 1 post paznic, ocupate cu personal contractual.

Art. 3. - Plata serviciilor de pază în cadrul Comunei Şoldanu, precum și procurarea de echipamente de protecție, însemne și mijloace de apărare sau utilitare, necesare bunei executări a serviciului de pază, se asigură din bugetul local al Comunei Şoldanu, Judeţul Călăraşi.

Art. 4. - Primarul Comunei Șoldanu și ocupanții posturilor de pază îndeplinesc prevederile prezentei hotărâri.

Art. 5. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 4 din 30.01.2024 privind aprobarea modului de organizare a pazei bunurilor publice şi ale cetățenilor, în cadrul Comunei Șoldanu, Judeţul Călărași, pentru anul 2024;

Art. 6. - (1) Prezenta hotărâre are caracter individual și intră în vigoare la data comunicării către Primarul Comunei Șoldanu.

(2) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin grija secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Șoldanu, Prefectului Județului Călărași și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în format electronic, la adresa www.primaria-soldanu.ro, în Monitorul Oficial Local, subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Alexandru-Adrian BOTEA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOLDANU,

Traian HULEA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 3 / 21.01.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 3 / 21.01.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 21.01.2025
2 Comunicarea către primar 03.02.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 03.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 31.01.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 03.02.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 03.02.2025