Nr. 6 / 30.01.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind analiza stadiului de înscriere a datelor în Registrul agricol pentru trimestrul al IV-lea al anului 2024 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi la Comuna Șoldanu, Judeţul Călăraşi

Inițiator proiect

Ion BUCUR

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

11 Februarie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Șoldanu

Comuna Șoldanu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 6 din 30.01.2025

privind analiza stadiului de înscriere a datelor în Registrul agricol pentru trimestrul al IV-lea al anului 2024 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi la Comuna Șoldanu, Judeţul Călăraşi

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 3 și art. 4 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 15 alin. (2),  art. 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, aprobată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003;
  3. prevederile art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, aprobat prin Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. prevederile art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, rerepublicată, cu modificările și completările ulterioare.
  5. prevederile art. 1 alin. (1), art. 6 alin. (1) și art. 20 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. prevederile art. 1 și art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020 – 2024;
  7. prevederile art. 7 alin. (4) din Ordinul comun 25/1382/37/1642/14297/746/20/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2021 – 2024;
  8. prevederile art. 15 alin. (1) și (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
  9. prevederile art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și d), alin. (7) lit. n), art. 136 alin. (1), art. 155 alin. (1) lit. d) și ale art. 211 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 26 din 30 aprilie 2020 privind aprobarea modului de întocmire a registrului agricol pe perioada 2020 - 2024;
  2. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 43 din 26.09.2019 pentru aprobarea revizuirii Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al comunei Șoldanu, județul Călărași, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 40 din 19.08.2019 privind aprobarea Regulamentului propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului Local al Comunei Șoldanu, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Hotărârea Consiliului local al Comunei Șoldanu nr. 5 din 30.01.2025 privind aprobarea alegerii Președintelui de şedinţă al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru ședința ordinară a Consiliului Local al Comunei Șoldanu din 30 ianuarie 2025.

Luând act de:

  1. Raportul înregistrat cu nr. 281 din 23.01.2025 privind stadiul înscrierii datelor în Registrul agricol pe trimestrul al IV-lea al anului 2024, întocmit de Compartimentul registrul agricol al Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu;
  2. Proiectul de hotărâre nr. 5 din 23.01.2025 privind analiza stadiului de înscriere a datelor în Registrul agricol pentru trimestrul al IV-lea al anului 2024 și stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activități la Comuna Șoldanu, Județul Călărași;
  3. Referatul de aprobare nr. 285 din 23.01.2025 elaborat de Primarul Comunei Șoldanu, prin care se propune aprobarea Proiectului de hotărâre nr. 5 din 23.01.2025;
  4. Raportul compartimentului de specialitate nr. 380 din 30.01.2025, referitor la proiectul de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu cu nr. 5 din 23.01.2025;
  5. Avizul Comisiei de specialitate juridică și de disciplină, înregistrat sub nr. 2840/226 din 30.01.2025;
  6. Avizul Comisiei de specialitate pentru agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecție mediu și turism, înregistrat sub nr. 2841/226 din 30.01.2025;
  7. Avizul Comisiei de specialitate pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 2842/226 din 30.01.2025.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șoldanu

întrunit în a 3-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se ia act de stadiul de înscriere a datelor în Registrul agricol pentru trimestrul al IV-lea al anului 2024 în conformitate cu datele din raportul Compartimentului registrul agricol al Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu, cuprinse în anexa nr. 1 din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Se aprobă Programul de măsuri pentru eficientizarea înscrierii datelor în Registrul agricol, conform anexei nr. 2 din prezenta hotărâre.

Art. 3. - Persoanele responsabile desemnate în anexa nr. 2 îndeplinesc prevederile prezentei hotărâri.

Art. 4. - Anexele nr. 1 și nr. 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5. - (1) Prezenta hotărâre are caracter individual și intră în vigoare la data comunicării către Primarul Comunei Șoldanu.

(2) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin grija secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Șoldanu, Prefectului Județului Călărași și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în format electronic, la adresa www.primaria-soldanu.ro, în Monitorul Oficial Local, subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Ciprian-Florin CIOBANU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOLDANU,

Traian HULEA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 6 / 30.01.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 6 / 30.01.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 30.01.2025
2 Comunicarea către primar 11.02.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 12.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 11.02.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 11.02.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 11.02.2025