Nr. 8 / 17.02.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea tipului de suport alimentar și a modalității de distribuire a acestuia preșcolarilor și elevilor Școlii Gimnaziale „Constantin Teodorescu” Șoldanu pentru anul fiscal 2025

Inițiator proiect

Ion BUCUR

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

17 Februarie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Șoldanu

Comuna Șoldanu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 8 din 17.02.2025

privind aprobarea tipului de suport alimentar și a modalității de distribuire a acestuia preșcolarilor și elevilor Școlii Gimnaziale „Constantin Teodorescu” Șoldanu pentru anul fiscal 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 3, art. 4 și art. 9 punctul 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 15 alin. (2), art. 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, aprobată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003;
  3. prevederile art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, aprobat prin Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. prevederile art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, rerepublicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile art. 2 alin. (1) și art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2025 privind instituirea Programului național „Masa sănătoasa“ în anul 2025;
  6. prevederile anexei la Ordinul ministrului educației și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 3.840/81/2024 privind aprobarea Listei unităților de învățământ preuniversitar incluse în Programul național „Masa sănătoasa“ în anul 2024, cu modificările și completările ulterioare;
  7. prevederile art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. d) coroborat cu alin. (7) lit. a) și art. 211 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 40 din 19.08.2019 privind aprobarea Regulamentului propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului Local al Comunei Șoldanu, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 43 din 26.09.2019 pentru aprobarea revizuirii Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al comunei Șoldanu, județul Călărași, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 7 din 17.02.2025 privind aprobarea alegerii Președintelui de şedinţă al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru ședința extraordinară, convocată de îndată, a Consiliului Local al Comunei Șoldanu din 17 februarie 2025.

Luând act de:

  1. ​Adresa Școlii Gimnaziale „Constantin Teodorescu” nr. 79 din 17.02.2025, înregistrată la Primăria Comunei Șoldanu cu nr. 626 din 17.02.2025, prin care directorul școlii transmite ordonatorului principal de credite tipul de suport alimentar și modalitatea de distribuire a acestuia elevilor și preșcolarilor;
  2. necesitatea aprobării tipului de suport alimentar diferențiat conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2025, precum și modalitatea de distribuire a acestuia elevilor și preșcolarilor de către consiliul local consiliului local;
  3. Proiectul de hotărâre nr. 7 din 17.02.2025 privind aprobarea tipului de suport alimentar și a modalității de distribuire a acestuia preșcolarilor și elevilor Școlii Gimnaziale „Constantin Teodorescu” Șoldanu pentru anul fiscal 2025;
  4. Referatul de aprobare nr. 651 din 17.02.2025, elaborat de Ion BUCUR, Primarul Comunei Șoldanu, prin care se propune aprobarea tipului de suport alimentar și a modalității de distribuire a acestuia preșcolarilor și elevilor Școlii Gimnaziale „Constantin Teodorescu” Șoldanu pentru anul fiscal 2025;
  5. Raportul compartimentului de specialitate nr. 652 din 17.02.2025, referitor la proiectul de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu cu nr. 7 din 17.02.2025;
  6. Avizul Comisiei de specialitate juridică și de disciplină, înregistrat sub nr. 2840/228 din 17.02.2025;
  7. Avizul Comisiei de specialitate pentru agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecție mediu și turism, înregistrat sub nr. 2841/228 din 17.02.2025;
  8. Avizul Comisiei de specialitate pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 2842/228 din 17.02.2025.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șoldanu

întrunit în a 7-a ședință extraordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1. - (1) La nivelul Școlii Gimnaziale „Constantin Teodorescu” Șoldanu se instituie Programul național „Masa sănătoasă“, denumit în continuare PNMS, derulat pe perioada desfășurării cursurilor școlare din anul 2025, pentru preșcolarii și elevii din învățământul preuniversitar, conform prevederilor art. 77 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Se aprobă ca suportul alimentar pentru masa sănătoasă,  să fie livrat astfel:

a) masă caldă, în regim catering, 3 zile pe săptămână, fără ciorbe și supe;

b) pachet alimentar, 2 zile pe săptămână sau în situația în care nu există posibilitatea asigurării mesei calde în regim de catering. 

(3) Distribuirea suportului alimentar se va face în sala de clasă, cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului sănătății nr. 1.456/2020 pentru aprobarea Normelor de igiena din unitățile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, cu modificările ulterioare. 

(4) În situația în care hrana nu este servită într-un interval de 60 de minute de la livrare, produsele alimentare sunt păstrate, până la servire, în spații amenajate, în care sunt asigurate condițiile de manipulare și depozitare indicate de producător, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind igiena și siguranța produselor alimentare, condiții care să poată fi monitorizate și controlate. 

(5) Pachetul alimentar este păstrat, până la servire, în spații amenajate, în care sunt asigurate condițiile de manipulare și depozitare indicate de producător, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind igiena și siguranța produselor alimentare, condiții care să poată fi monitorizate și controlate.

Art. 2. - Procedura de atribuire a contractului de furnizare se va organiza de o comisie stabilită prin dispoziția primarului și compartimentele Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu, cu respectarea prevederilor actelor normative în vigoare privind achizițiile publice.

Art.3. - (1) Prezenta hotărâre are caracter individual și intră în vigoare la data comunicării către Primarul Comunei Șoldanu.

(2) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin grija secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Șoldanu, Prefectului Județului Călărași și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în format electronic, la adresa www.primaria-soldanu.ro, în Monitorul Oficial Local, subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Gabriel ȘTEFĂNICĂ

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOLDANU,

Traian HULEA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 8 / 17.02.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 12
4 Numărul voturilor „PENTRU” 11
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 1
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 1
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 8 / 17.02.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 17.02.2025
2 Comunicarea către primar 17.02.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 28.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 17.02.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 17.02.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 17.02.2025