Nr. 10 / 03.03.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Programului național „Masa sănătoasă” la Comuna Șoldanu în anul fiscal 2025

Inițiator proiect

Ion BUCUR

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

3 Martie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Șoldanu

Comuna Șoldanu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 10 din 03.03.2025

privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Programului național „Masa sănătoasă” la Comuna Șoldanu în anul fiscal 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 3, art. 4 și art. 9 pct. 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 15 alin. (2), art. 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, aprobată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003;
  3. prevederile art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, aprobat prin Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. prevederile art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile art. 1 alin. (1), art. 2 alin. (7), art. 3 alin. (1) lit. b) și c), art. 6 alin. (1) și alin. (3) - (7) și ale art. 13 lit. c)  din Hotărârea Guvernului nr. 23/2025 privind instituirea Programului național „Masă sănătoasă” în anul 2025;
  6. prevederile poziției 33 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 80/2025 privind repartizarea pe unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale și pe unități de învățământ a sumei prevazute în Legea bugetului de stat pe anul 2025 nr. 9/2025 pentru finanțarea Programului național „Masa sănătoasă”;
  7. prevederile art. 2 alin. (2), art. 7 alin. (1) lit. d), art. 68 alin. (1) lit. h) și art. 111 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  8. prevederile art. 87, art. 88. art. 129 alin. (2) lit. d) și alin. (7) lit. a), art. 155 alin. (1) lit. a), c) și d), alin. (4) lit. a) și (5) lit. a) și ale art. 211 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Ordinul comun al Ministrului educației și Ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 3840/2024 privind aprobarea Listei unităților de învățământ preuniversitar incluse în Programul național „Masa sănătoasa” în anul 2024, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Hotărârea Consiliului local al comunei Șoldanu nr. 8 din 17.02.2025 privind aprobarea tipului de suport alimentar și a modalității de distribuire a acestuia preșcolarilor și elevilor Școlii Gimnaziale „Constantin Teodorescu” Șoldanu pentru anul fiscal 2025;
  3. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 43 din 26 septembrie 2019 pentru aprobarea revizuirii Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al comunei Șoldanu, județul Călărași, cu modificările și completările ulterioare; 
  4. Hotărârii Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 40 din 19.08.2019 privind aprobarea Regulamentului propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului Local al Comunei Șoldanu, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 9 din 03.03.2025 privind aprobarea alegerii Președintelui de şedinţă al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru ședința extraordinară, convocată de îndată, a Consiliului Local al Comunei Șoldanu din 3 martie 2025.

Luând act de:

  1. Adresa Școlii Gimnaziale „Constantin Teodorescu” nr. 98 din 03.03.2025, înregistrată la Primăria Comunei Șoldanu cu nr. 830 din 03.03.2025, prin care se transmite numărul total de elevi, defalcat pe structurile rețelei școlare preuniversitare la nivelul Comunei Șoldanu;
  2. necesitatea stabilirii măsurilor pentru organizarea aplicării și aplicarea în concret la Comuna Șoldanu în anul fiscal 2025 a Programului național „Masa sănătoasă”, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 23/2025;
  3. Proiectul de hotărâre nr. 9 din 28.02.2025 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Programului național „Masa sănătoasă” la Comuna Șoldanu în anul fiscal 2025;
  4. Referatul de aprobare al proiectului de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Programului național „Masa sănătoasă” la Comuna Șoldanu în anul fiscal 2025, înregistrat cu nr. 837 din 03.03.2025 întocmit de inițiatorul proiectului, Ion BUCUR, Primarul Comunei Șoldanu;
  5. Raportul compartimentului de specialitate nr. 838 din 03.03.2025, referitor la proiectul de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu cu nr. 9 din 03.03.2025;
  6. Avizul Comisiei de specialitate juridică și de disciplină, înregistrat sub nr. 2840/230 din 03.03.2025;
  7. Avizul Comisiei de specialitate pentru agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecție mediu și turism, înregistrat sub nr. 2841/230 din 03.03.2025;
  8. Avizul Comisiei de specialitate pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 2842/230 din 03.03.2025.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. d) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șoldanu

întrunit în a 8-a ședință extraordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se aprobă, pentru anul fiscal 2025, pe perioada desfășurării cursurilor școlare, acordarea zilnică, cu titlu gratuit, a suportului alimentar constând în pachet alimentar în limita valorii de 15 lei/zi/beneficiar, inclusiv TVA, ce se va acorda preșcolarilor și elevilor Școlii Gimnaziale „Constantin Teodorescu” Șoldanu în cadrul Programului național „Masa sănătoasă”, după cum urmează:

a) Școala Gimnazială „Constantin Teodorescu” Șoldanu, Strada Constantin Teodorescu, nr. 3, Satul Șoldanu: 282 elevi,

b) Școala Primară nr. 1 Negoești, Șoseaua Olteniței, nr. 52, Satul Negoești: 44 elevi,

c) Grădinița cu program normal nr. 1 Șoldanu, Șoseaua Olteniței, nr. 47, Satul Șoldanu: 38 preșcolari,

d) Grădinița cu program normal nr. 2 Negoești, Șoseaua Olteniței, nr. 52, Satul Negoești: 16 preșcolari.

(2) Pachetul alimentar este păstrat, până la servire, în spații amenajate, în care sunt asigurate condițiile de manipulare și depozitare indicate de producător, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind igiena și siguranța produselor alimentare, condiții care să poată fi monitorizate și controlate.

(3) La cererea motivată a elevului major/părinților/reprezentantului legal/ocrotitorului legal, formulată în scris și însoțită, după caz, de un document justificativ, înregistrată la secretariatul unității de învățământ, preșcolarii și elevii care, din considerente de natură medicală sau religioasă, au restricții alimentare, beneficiază de masa sănătoasă adecvată situației acestora, în limita valorii zilnice prevazute la alin. (1).

(4) Documentele justificative care însoțesc cererea elevului major/ părintelui/ reprezentantului legal/ ocrotitorului legal pot fi următoarele:

a) documente medicale care să ateste intoleranțe/ alergii alimentare sau afecțiuni cronice, după caz, care să îl determine pe elevul major/ părinte/ reprezentantul legal/ ocrotitorul legal să formuleze o altă opțiune alimentară;

b) declarație pe propria răspundere a elevului major/ părintelui/ reprezentantului legal/ ocrotitorului legal referitoare la apartenența la o religie care restricționează consumul anumitor alimente, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 din prezenta hotărâre.

(5) Se aprobă valoarea estimată a contractului de achiziție în suma de 834.000 lei, inclusiv TVA.

Art. 2. - Se aprobă Procedura proprie a Comunei Șoldanu pentru achizițiile publice de servicii sociale şi alte servicii specifice prevăzute în Anexa nr. 2 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, cuprinsă în anexa nr. 2 din prezenta hotărâre.

Art. 3. - Primarul Comunei Şoldanu și aparatul său de specialitate îndeplinesc prevederile prezentei hotărâri.

Art. 4. - Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5. - (1) Prezenta hotărâre are caracter individual și intră în vigoare la data comunicării către Primarul Comunei Șoldanu.

(2) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin grija secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Șoldanu, Prefectului Județului Călărași și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în Monitorul Oficial Local, în format electronic, la adresa www.primaria-soldanu.ro, în subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”, Registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Iulian CERNEA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOLDANU,

Traian HULEA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 10 / 03.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 10 / 03.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 03.03.2025
2 Comunicarea către primar 03.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 14.03.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 03.03.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 03.03.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 03.03.2025