Nr. 11 / 27.03.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea bugetului local pe anul 2025 al Comunei Șoldanu și estimări pentru anii 2026-2028

Inițiator proiect

Ion BUCUR

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

28 Martie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Șoldanu

Comuna Șoldanu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 11 din 27.03.2025

privind aprobarea bugetului local pe anul 2025 al Comunei Șoldanu și estimări pentru anii 2026-2028

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 3, art. 4 și art. 9 pct. 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 15 alin. (2), art. 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, aprobată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003;
  3. prevederile art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, aprobat prin Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. prevederile art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile art. 8 din Legea bugetului de stat pe anul 2025 nr. 9/2025;
  6. prevederile art. 19 alin. (1) lit. a), art. 20 alin. (1) lit. a), art. 26 alin. (1) - (6) și (10) și art. 39 alin. (3) - (6), art. 41-48 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
  7. prevederile art. 87, art. 88. art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b), alin. (4) lit. a), art. 155 alin. (1) lit. c), alin. (4) lit. b) și art. 211 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 40 din 19.08.2019 privind aprobarea Regulamentului propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului Local al Comunei Șoldanu, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 43 din 26.09.2019 pentru aprobarea revizuirii Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al comunei Șoldanu, județul Călărași, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 59 din 23.12.2024 privind aprobarea alegerii Președintelui de şedinţă al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile ianuarie, februarie și martie 2025.

Luând act de:

  1. Adresa A.J.F.P. Călăraşi – Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică nr. 2014 din 17.02.2025, privind repartizarea sumelor și cotelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pe anul 2025 și estimări pe anii 2026 - 2028, înregistrată la Primăria comunei Șoldanu cu nr. 690 din 19.02.2025;
  2. Adresa A.J.F.P. Călăraşi – Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică nr. 2854 din 07.03.2025, privind repartizarea pe trimestre a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru bugetele locale aprobate prin Legea bugetului de stat nr. 9/2025, înregistrată la Primăria comunei Șoldanu cu nr. 965 din 10.03.2024;
  3. Adresa Școlii Gimnaziale Constantin Teodorescu Șoldanu nr. 864 din 27.12.2024, înregistrată la Primăria Comunei Șoldanu cu nr. 7029 din 30.12.2024; 
  4. Procesul-verbal de afișare a proiectului bugetului local al Comunei Șoldanu pentru anul 2025, înregistrat cu nr. 741 din 24.02.2025;
  5. Proiectul de hotărâre nr. 11 din 21.03.2025 privind aprobarea bugetului local pe anul 2025 al Comunei Șoldanu și estimări pentru anii 2026-2028;
  6. Referatul de aprobare al proiectului de hotărâre privind aprobarea bugetului local pe anul 2025 al Comunei Șoldanu și estimări pentru anii 2026-2028, înregistrat cu nr. 1167 din 21.03.2025 întocmit de inițiatorul proiectului, Ion BUCUR, Primarul Comunei Șoldanu;
  7. Raportul compartimentului de specialitate nr. 1265 din 27.03.2025, referitor la proiectul de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu cu nr. 11 din 21.03.2025;
  8. Avizul Comisiei de specialitate juridică și de disciplină, înregistrat sub nr. 2840/232 din 27.03.2025;
  9. Avizul Comisiei de specialitate pentru agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecție mediu și turism, înregistrat sub nr. 2841/232 din 27.03.2025;
  10. Avizul Comisiei de specialitate pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 2842/232 din 27.03.2025.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șoldanu

întrunit în a 4-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul local pe anul 2025 al Comunei Șoldanu și estimări pentru anii 2026-2028 potrivit anexelor 1 și 3 din prezenta hotărâre.

(2) Se aprobă Programul de investiții pe anul 2025 al Comunei Șoldanu potrivit anexei 2 din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Primarul Comunei Șoldanu împreună cu Compartimentul financiar-contabil și Compartimentul dezvoltare comunitară, achiziții publice și monitorizarea procedurilor administrative îndeplinesc prevederile prezentei hotărâri.

Art. 3. - Anexele 1, 2 și 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 4. - (1) Prezenta hotărâre are caracter individual și intră în vigoare la data comunicării către Primarul Comunei Șoldanu.

(2) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare;

(3) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin grija secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Șoldanu, Prefectului Județului Călărași și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în format electronic, la adresa www.primaria-soldanu.ro, în Monitorul Oficial Local, subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Alexandru-Adrian BOTEA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOLDANU,

Traian HULEA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 11 / 27.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 11 / 27.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 27.03.2025
2 Comunicarea către primar 28.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 09.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 28.03.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 28.03.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 28.03.2025