Nr. 6 / 24.03.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind alegerea presedintelui de sedinta

Inițiator proiect

Nicolae PETRE

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Giurgiu

Consiliul Local al comunei Ulmi

Comuna Ulmi

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 6 din 24.03.2025

privind alegerea presedintelui de sedinta

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art. 15 alin. (2), art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) și alin. (2) și art. 136 alin. (4) din Constituția României, republicată,
  2. articolul 10 paragraful 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  3.  art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicat, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de:

  1. art. 1 alin. (2), art. 123 alin. (1) și alin. (4), art. 129 alin. (1) și alin. (2) lit. a) combinat cu  alin. (3) lit. a), art. 138 alin. (6) alin. (8)-(10) alin. (14) și alin. (16), art. 139 alin. (5), alin. (11) și alin. (12),  art. 140 alin. (1) și alin. (2),  art.139,  art. 197, art. 198, art. 199, art. 233 alin. (2), art. 234, art. 235, art. 236 și art. 240 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului  nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  2. art. 2 alin. (2), art. 41 alin. (5), art. 50 alin. (4), art. 58, art. 59, art. 61, art. 62  și art. 70 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  3.  Hotărârii Consiliului Local 31/13.11.2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Comunei Ulmi 

Luând act de:

  1. Referatul de aprobare al primarului nr.1376/17.03.2025
  2. Raportul de specialitate intocmit de secretarului general al comunei nr.1377.17.03.2025
  3. avizul cu caracter consultativ al comisiei juridice  din cadrul consiliului local

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei ulmi

întrunit în ședință ordinară, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1.- Se alege preşedinte de şedinţă  domnul/doamna Duca Marius pentru a conduce şedinţa Consiliului Local al comunei Ulmi incepand cu luna aprilie 2025  şi a semna hotărârile adoptate de acesta, pe o perioada de 3 luni .

    Art. 2. -  Preşedintele de şedinţă exercită următoarele atribuţii principale: 

a) conduce ședințele Consiliului Local; 

b) supune votului consilierilor locali proiectele de hotărâri şi anunţă rezultatul votării, cu precizarea voturilor „pentru”, a celor „împotrivă” şi a „abținerilor” numărate și evidențiate de secretarul general al comunei în procesul-verbal al şedinţei; 

c) semnează procesul-verbal al ședinței; 

d) asigură menținerea ordinii, în condițiile regulamentului de organizare și funcționare a consiliului local; 

e) supune votului consilierilor locali orice problemă care intră în competența de soluționare a consiliului local; 

f) aplică, dacă este cazul, sancțiunile prevăzute la art. 233 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului  nr. 57/2019 privind Codul administrativ sau propune Consiliului Local aplicarea unor asemenea sancțiuni, după caz; 

g) îndeplinește alte atribuții prevăzute de lege, de Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Local sau alte însărcinări date de către Consiliul Local. 

            Art.3- În cazul în care preşedintele de şedinţă lipseşte, la propunerea consilierilor locali, din rândul acestora este ales un alt preşedinte de şedinţă, prin hotărâre adoptată cu majoritate simplă, care conduce şedinţa respectivă.

            Art.4.–Prezenta hotarare se aduce la cunostinta publica si se comunica prin grija secretarului in termenul legal             

            - domnului/doamnei Duca Marius

            - Institutiei Prefectului Judetului Giurgiu

            - Primarului comunei Ulmi 

 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Cristian-Valentin ENACHE

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ULMI,

Emilian LAZĂR

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 6 / 24.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 8
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 15
2 Numărul consilierilor locali în funcție 15
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 15
4 Numărul voturilor „PENTRU” 8
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 7
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 6 / 24.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 24.03.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 04.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 01.04.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu