Art.1.- Se alege preşedinte de şedinţă domnul/doamna Duca Marius pentru a conduce şedinţa Consiliului Local al comunei Ulmi incepand cu luna aprilie 2025 şi a semna hotărârile adoptate de acesta, pe o perioada de 3 luni .
Art. 2. - Preşedintele de şedinţă exercită următoarele atribuţii principale:
a) conduce ședințele Consiliului Local;
b) supune votului consilierilor locali proiectele de hotărâri şi anunţă rezultatul votării, cu precizarea voturilor „pentru”, a celor „împotrivă” şi a „abținerilor” numărate și evidențiate de secretarul general al comunei în procesul-verbal al şedinţei;
c) semnează procesul-verbal al ședinței;
d) asigură menținerea ordinii, în condițiile regulamentului de organizare și funcționare a consiliului local;
e) supune votului consilierilor locali orice problemă care intră în competența de soluționare a consiliului local;
f) aplică, dacă este cazul, sancțiunile prevăzute la art. 233 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ sau propune Consiliului Local aplicarea unor asemenea sancțiuni, după caz;
g) îndeplinește alte atribuții prevăzute de lege, de Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Local sau alte însărcinări date de către Consiliul Local.
Art.3- În cazul în care preşedintele de şedinţă lipseşte, la propunerea consilierilor locali, din rândul acestora este ales un alt preşedinte de şedinţă, prin hotărâre adoptată cu majoritate simplă, care conduce şedinţa respectivă.
Art.4.–Prezenta hotarare se aduce la cunostinta publica si se comunica prin grija secretarului in termenul legal
- domnului/doamnei Duca Marius
- Institutiei Prefectului Judetului Giurgiu
- Primarului comunei Ulmi